شیرآلات سردخانه

شیرآلات سردخانه

به غیر از قطعات اصلی تبرید و سردخانه از قبیل کمپرسور، کندانسور و اواپراتور، سیستم احتیاج به شیرآلات و قطعات دیگری دارد تا عملیات سرد سازی را با حداکثر راندمان به انجام برساند. مهم ترین قطعات جانبی سردخانه عبارت اند از شیر انبساط، شیر برقی، شیر دیافراگمی، شیر اطمینان، پرشر سوئیچ، سایت گلس، اویل سپراتور، اکومولاتور و لرزه گیر که این قطعات بنا بر نوع و ظرفیت سردخانه انتخاب می گردد و انتخاب اشتباه آنها می تواند منجر به کاهش راندمان یا حتی مختل شدن سیکل تبرید گردد.

برخی شرکت های مطرح از قبیل دانفوس، کستل و آلکو که جزو صنایع پیشرو در تهویه و تبرید هستند، گزینه های مورد اطمینانی برای تامین قطعات و شیرآلات سردخانه می باشند و در این راستا گروه صنعتی فامکو علاوه بر طراحی و مشاوره در زمینه تبرید و سردخانه، اقدام به اخذ نمایندگی معتبر این شرکت ها نموده و با افتخار خود را جزو وارد کنندگان اصلی این محصولات می داند.

قطعات و شیر آلات سردخانه

انواع شیرآلات سردخانه

انواع شیرآلات سردخانه شامل موارد زیر می باشد:

شیر اطمینان سردخانه

وظیفه شیر اطمینان در سردخانه، کنترل فشار می باشد و از سیستم در برابر افزایش فشار محافظت می کند. هنگام افزایش فشار گاز مبرد، شیر اطمینان باز می شود و گاز مبرد از آن عبور می کند به همین ترتیب میزان فشار کاهش پیدا می کند.

شیر اطمینان سردخانه

شیر دستی سردخانه

در شیر دستی سردخانه جهت تنظیم میزان سیال (گاز مبرد) قطع یا وصل جریان سیال از شیر دستی استفاده می گردد. نام دیگر شیر دستی سردخانه شیر دیافراگمی می باشد. همچنین شیر دستی بعد از شیر انبساط نصب می گردد.

شیر دستی سردخانه

شیر برقی سردخانه

عملکرد شیر برقی سردخانه دقیقا مطابق با شیر دستی می باشد با این تفاوت که عملکرد شیر برقی بر اساس نیروی الکترومغناطیسی است و باعث قطع یا وصل کردن و تنظیم میزان سیال عبوری می گردد. شیر برقی سردخانه در دو مدل شیر برقی حرکت خطی و شیر برقی سروو طراحی می گردند.

شیر برقی سردخانه

شیر انبساط سردخانه

شیر انبساط یا اکسپنشن ولو یکی از اجزای اصلی سیستم سردخانه می باشد که وظیفه آن کاهش فشار و تبخیر مبرد است. شیر انبساط قبل از اواپراتور نصب می گردد و پس از تبخیر مبرد آن را به درون اواپراتور اسپری می کند و در نتیجه باعث تولید سرما می شود.

شیر انبساط سردخانه

faq

شیر آلات سرد خانه یکی از قطعات بکار رفته در سیکل تبرید می باشد که از اهمیت ویژه ای بر خوردار می باشند.

شیر آلات سرد خانه به چهار دسته شیر اطمینان، انبساط، دستی و برقی تقسیم می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: