فروش پنل خورشیدی یا سولار پنل

هایپر صنعت فامکو با داشتن بیش از دو دهه سابقه و فعالیت در حوزه های صنعتی، ساختمانی و برقی، امکان تولید و تامین انواع پنل خورشیدی (صفحه خورشیدی) را دارد تا بتواند سهم کوچکی در رفع احتیاجات هم میهنان و صنعتگران عزیزمان داشته باشد. هایپر صنعت فامکو قصد دارد از انرژی پاک و بدون آلودگی خورشید که نعمت ارزشمند میهن عزیزمان است، بهره لازم را در جهت پیشرفت کشور عزیزمان ایران ببرد.

گروه صنعتی هایپر صنعت فامکو به عنوان نمایندگی فروش انواع پنل خورشیدی یا صفحه خورشیدی آماده ارائه مشاوره و کارشناسی های لازم در باب احداث نیروگاه های خورشیدی و ارائه پروپوزال فنی و مالی، لیست قیمت، انواع باتری، شارژ کنترلر، اینورتر خورشیدی و به طور کلی تمام تجهیزات وابسته به انرژی های خورشیدی به مشتریان عزیز خود می باشد.

بازدیدکننده محترم، در صورت بازدید این صفحه با موبایل، لطفا جهت رویت کامل جداول، زمانی که روی جداول هستید تصویر را به سمت چپ یا راست بکشید (برخی جداول به دلیل بزرگی ممکن است در صفحه نمایش شما به صورت کامل نمایش داده نشوند، همچنین می توانید موبایل خود را به صورت افقی بگیرید تا جداول را بهتر ببینید.).

پنل خورشیدی چیست؟

خورشید به عنوان بزرگترین منبع تامین انرژی از دیرباز مورد توجه همگان قرار گرفته است. 75درصد جرم خورشید را هیدروژن تشکیل می دهد که طی واکنش های متعدد هسته ای به هلیم تبدیل می گردد. انرژی تولید شده در این فرآیند با سرعت تقریبی 300,000 کیلومتر بر ثانیه، فاصله 150 میلیون کیلومتری تا زمین را در مدت 8 دقیقه و 19 ثانیه طی می کند.

پنل خورشیدی یا سولار پنل

شدت تابش خورشیدی در ایران

استفاده از پنل خورشیدی یا سولار پنل (Solar Panel) جهت تولید انرژی الکتریکی به کمک نور خورشید که گسترده ترین و تجدیدپذیرترین انرژی جهت تولید انرژی الکتریکی می باشد، در سطح جهانی بسیار رایج شده است. انرژی تابش شده خورشید به ازای یک متر مربع مساحت مفید پنل خورشیدی یا صفحه خورشیدی در هوای بدون ابر و آلودگی در حدود 1 کیلووات برق تولید می کند.

شدت تابش خورشیدی در ایران

شدت تابش خورشیدی در ایران به طور میانگین در روز به ازای تابش خورشیدی به هر 1 متر مربع مساحت مفید پنل، 0.85 کیلووات انرژی تولید می کند. که این میزان در نقاط جنوبی و جنوب شرقی کشور بیشتر از سایر نقاط می باشد.

شدت تابش خورشیدی چگونه اندازه گیری می شود؟

شدت تابش خورشید به وسیله دستگاهی به نام آفتاب سنج یا پیرانومتر (Pyranometer) اندازه گیری می شود. حسگر های این دستگاه از نوع فتودیود سیلیکونی می باشد که قادر است تابش خورشیدی وارد بر یک متر مربع را تا 1800 وات با دقت 1 وات اندازه گیری کند. این دستگاه داده های اطلاعاتی کسب شده را در خود ذخیره می نماید و در صورتی که نیاز به بررسی وجود داشته باشد، در نرم افزار اکسل قابل مشاهده خواهد بود. 

آفتاب سنج یا پیرانومتر (Pyranometer)

عواملی همچون هزینه بالای تولید برق به وسیله انرژی حاصل از سوختن سوخت های فسیلی، آلودگی هوا و گرمایش جهانی (Global Warming) منجر به استفاده هر چه بیشتر از این انرژی پاک، کم هزینه و تجدید پذیر خورشیدی شده است. محققان و دانشمندان این صنعت معتقد هستند در آینده ای نچندان دور استفاده بیشتری از این نعمت پاک و خدادادی به وسیله سیستم های فتوولتاییک خواهد شد زیرا میزان گرمایش جهانی تا پایان سال 2016 میلادی 302 بوده است که این عدد در پایان سال 2017 میلادی به 368 رسیده است، همین موضوع نشان دهنده ضرورت استفاده از صفحات خورشیدی را نمایان می کند.

فتوولتاییک چیست؟

فتوولتاییک به معنی تولید برق از نور می باشد که این کلمه ریشه در یونان باستان دارد. سیستم فتوولتاییک از پنل خورشیدی یا صفحه خورشیدی (Solar Panel)، شارژ کنترلر سولارپنل، باتری و اینورتر تشکیل شده است.

سیستم فتوولتاییک چگونه کار می کند؟

انرژی الکتریکی تولید شده توسط سلول های خورشیدی یا صفحه خورشیدی به شارژ کنترلر خورشیدی که وظیفه کنترل شارژ باتری را بر عهده دارد منتقل می شود. سپس توسط حسگرهای کنترل شارژر خورشیدی در صورت عدم پائین بودن سطح شارژ باتری آن را شارژ می کند و در نهایت اینورتر، برق DC را به AC تبدیل می کند.

صفحات خورشیدی (Solar Panel) چگونه کار می کنند؟

اساس کار سلول های خورشیدی بر مبنای نظریه برانگیختگی الکترون ها قابل توجیه می باشد. نور خورشید که به صفحات خورشیدی می تابد، باعث تحریک الکترون سل های خورشیدی می شود. الکترون سل های خورشیدی انرژی را به صورت کوانتومی (میزان مشخص) دریافت می کنند و صرف صعود به مدار بالاتر می کنند و به علت ناپایداری در مدار بالا دوباره به مدار پیشین باز می گردند. این امر موجب جابجایی این الکترون ها شده و منجر به تولید انرژی الکتریکی می شود. با در نظر گرفتن این نظریه می توان اثبات کرد که سلول های خورشیدی چگونه برق تولید می کنند.

نحوه نصب پنل خورشیدی چگونه است؟

راندمان و بازده یک پنل خورشیدی (صفحه خورشیدی) به میزان و شدت تابش، دما، درجه حرارت و مراقبت های دوره ای بستگی دارد تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد. صفحات خورشیدی در مناطق خنک بیشترین بازده ممکن را دارند زیرا از اتلاف انرژی بخاطر بالا رفتن دما جلوگیری می شود. هنگام نصب این پنل ها باید شدت تابش محل قرار گیری پنل خورشیدی را اندازه گرفت تا بهترین مکان را انتخاب نمود. همچنین هنگام نصب باید پنل ها را به نوعی قرار داد تا سایه هر پنل بر روی پنل کناری قرار نگیرد تا از ایجاد سایه سوختگی جلوگیری شود. علاوه بر این از نصب پنل خورشیدی (صفحه خورشیدی) در محل های که تیر های چراغ برق و ساختمان های بلند حضور دارند و باعث ایجاد سایه بر صفحه خورشیدی می شوند، جدا خودداری شود زیرا باعث تشکیل نقطه داغ و تشکیل سایه سوختگی می شود.

پنل خورشیدی یا صفحه خورشیدی از چه چیزی تشکیل شده است؟

پنل خورشیدی متشکل از تعدادی سل خورشیدی (در مدار های سری و مدار های موازی) می باشد که در قاب های آلومینیوم و صفحه محافظ شیشه ای (Solar Grade) مونتاژ شده است.

اصول مراقبت و نگهداری از پنل خورشیدی چگونه است؟

پنل سولار یا سولار پنل خورشیدی با توجه به شرایط جغرافیایی محل نصب باید طی دوره مشخصی شست و شو گردد تا از بروز آسیب در آن و کاهش طول عمر و راندمان دستگاه جلوگیری شود. توجه داشته باشید که زمان گرد و غبار زدایی از پنل های سولار و شست شو که با نام صفحه خورشیدی نیز شناخته می شوند، با توجه به آلودگی و وجود ذرات معلق در هوا مانند شن و غیره، می تواند بنابر نظر کارشناس متغیر باشد. در کشور های اروپایی با توجه به هوای نسبتا عالی، مراقبت های دوره ای از پنل خورشیدی به صورت هفتگی و یا حتی 2 ماه یک بار نیز انجام می شود. اما در کشور هایی مانند عربستان که دارای شن زار ها و بیابان های فراوان می باشند، مراقبت های دوره ای از صفحات خورشیدی حتی روزانه نیز انجام می شود. شایان ذکر است که شست و شوی پنل های خورشیدی به دو صورت دستی و ماشینی انجام می گیرد.

عمر یک پنل خورشیدی چقدر است؟

یک پنل خورشیدی یا صفحه خورشیدی در صورت مراقبت های دوره ای مرتب در حدود 30 سال عمر می کند که پانزده سال اول عمر مفید دستگاه تلقی می شود. در ۵ سال اول عمر پنل خورشیدی (صفحه خورشیدی)، پنل همه هزینه های ساخت و تولید را با عملکرد خود صفر می کند و باقی 25 سال عمر دستگاه سودآوری خواهد بود.

روش ساخت پنل خورشیدی

جهت ساخت صفحات خورشیدی خانگی همچنین پنل خورشیدی صنعتی ابتدا شن های سیلیسم دی اکسید SiO2 که از معادن استخراج شده اند را در کوره حرارت می دهیم تا به ذغال سنگ گداخته تبدیل شوند. بعد از تقطیر با خلوص بالا با اکسیژن در دمای 900 درجه سانتی گراد ترکیب شده و حرارت داده می شوند تا در دمای 1500 درجه به حالت مذاب در آیند. سپس این مواد مذاب را از لوله های 9 ضلعی پلی کریستال به طول ۶۰۰ سانتی متر رد می کنند تا به صورت جامد تبدیل شوند. در مرحله بعد، با استفاده از لیزر به قسمت های کوچک تری به نام سل تقسیم می شوند. بعد از ناخالصی سازی و مراحل توسعه اعم از پولیش و پوشش ضد انعکاس (توسط اکسید تیتانیم یا نیترید – سیلیکون) و فرم دهی (عاج کاری روی سطح با الگوی مشخص) روی سل به شکل سل خورشیدی در می آید. به منظور اتصالات سل های خورشیدی از خمیری حاوی پودر نقره روی سل خورشیدی (ویفر سیلیکونی) استفاده می شود. از کنار هم قرار دادن سل های خورشیدی (cell)، ماژول خورشیدی (module) و از کنار هم قرار دادن چند ماژول خورشیدی، پنل خورشیدی (panel) و از کنار هم قرار دادن چند پنل خورشیدی یا صفحه خورشیدی، یک آرایه خورشیدی (array) ساخته می شود.

واحد های سازنده یک آرایه خورشیدی

محاسبه راندمان پنل خورشیدی

روش محاسبه بازده پنل خورشیدی (صفحه خورشیدی)، بیانگر نسبت انرژی تولید شده توسط یک سلول خورشیدی به انرژی تابیده شده بر سطح سلول، است. فرمول محاسبه راندمان سلول خورشیدی به شرح زیر می باشد.

محاسبه راندمان پنل خورشیدی

در رابطه با محاسبه بازده سلول خورشیدی، E انرژی تابیده شده، VOC ولتاژ مدار باز پنل و ISC جریان اتصال کوتاه یک سلول خورشیدی می باشد.

فاکتور کیفیت Filling Factor (FF) چیست؟

فاکتور کیفیت Filling Factor (FF) عددی بین بازه صفر تا یک می باشد و هرچه این عدد به یک نزدیک تر باشد راندمان سلول خورشیدی بالاتر است.

محاسبه فاکتور کیفیت Filling Factor (FF) به شرح زیر می باشد.

محاسبه راندمان پنل خورشیدی

مشخصات فنی پنل خورشیدی 300-270 وات w
جدول مشخصات فنی پنل خورشیدی 300-270 واتد
مشخصه فنی صفحه خورشیدی Electrical Data مخفف میزان واحد
توان نامی Nominal Power Pm 270 وات
ولتاژ مدار باز حداکثر و ولتاژ بدون بار Open Circuit Voltage VOC 45.23 ولت
جریان اتصال کوتاه و بیشترین جریان بدون بار Short Circuit Voltage ISC 9.07 آمپر
 ولتاژ نامی در بیشترین توان Voltage at Max Power Vmp 36.43  ولت
جریان نامی در بیشترین توان Current at Max Power Imp 8.23 آمپر
 فاکتور کیفیت Filling Factor FF 73.13 %
راندمان یا ضریب بهره Module Efficiency - 15.46 %
 حداکثر ولتاژ پنل خورشیدی در آرایه ها System Voltage  - 1000  ولت
ضریب کاهش دما به ازای افزایش ولتاژ - Tvoc -0.35 c-1.%
 ضریب کاهش دما به ازای افزایش جریان اتصال کوتاه - Tisc 0.06 c-1.%
 ضریب کاهش دما به ازای افزایش توان - Tpm -0.42 c-1.%
 دمای مجاز کارکرد پنل خورشیدی Operating Temp  - 40- الی 85  سانتی گراد

انواع پنل خورشیدی از لحاظ نوع ساخت

  • پنل خورشیدی پلی کریستال سیلیکونی (Poly Crystal)
  • پنل خورشیدی مونو کریستال سیلیکونی (Mono Crystal)
  • پنل خورشیدی تین فیلم (Thin Film)

سیلیس یکی از فراوان ترین عناصر روی زمین می باشد، که به علت فراوانی (به صورت SiO2) و واکنش زیاد الکترون هایش، در ساختار پنل های خورشیدی (صفحه خورشیدی) مانند پلی کریستال سیلیکونی و مونو کریستال سیلیکونی، استفاده می شود.

تفاوت سولار پنل پلی کریستال و مونو کریستال چیست؟

راندمان صفحات خورشیدی مونو کریستال بالاتر از صفحات خورشیدی پلی کریستال است. به همین علت در مکان هایی که با کمبود جا مواجه هستند از پنل خورشیدی مونو کریستال استفاده می کنند زیرا برق تولید شده توسط مونو کریستال بیشتر از پنل خورشیدی پلی کریستال در فضای مشابه است. اما در پروژه هایی که زیر بنای مناسبی دارند با در نظر گرفتن فاکتور های اقتصادی از پلی کریستال استفاده می کنند زیرا هزینه تولید و خرید پنل خورشیدی پلی کریستال مقرون به صرفه تر از پنل خورشیدی مونو کریستال می باشد.

تفاوت پنل پلی کریستال و مونو کریستال چیست؟

صفحات خورشیدی انعطاف پذیر فیلم نازک یا تین فیلم (Thin Flm)

برخی از صنعت گران و دانشمندان، پنل خورشیدی تین فیلم را نسل دوم صفحات خورشیدی می دانند. صفحات خورشیدی تین فیلم یا همان فیلم نازک دارای قابلیت انعطاف پذیری زیادی هستند که به راحتی جا به جا می شوند و همچنین این پنل ها دارای بالاترین بازده ممکن جهت تولید برق از انرژی خورشید می باشند.

 صفحات خورشیدی انعطاف پذیر فیلم نازک یا تین فیلم (Thin Flm)

از نکات مهم طراحی پنل خورشیدی تین فیلم یا فیلم نازک می توان به هزینه بالای تولید و نداشتن دانش تخصصی ساخت این پنل ها اشاره نمود. در نتیجه همگی این عوامل و موارد دیگر باعث می شوند که در کشور ما استقبال زیادی از آن ها نشود. امید است با افزایش روز افزون تکنولوژی، روزی شاهد ساخت یا تولید سولار پنل Thin film توسط دانشمندان و صنعتگران متخصص کشور عزیزمان ایران باشیم تا سولار پنل در ایران فراگیر شده و شاهد رشد روز افزون شرکت سولار پنل خورشیدی در ایران که قادر به تولید پنل خورشیدی تین فیلم هستند باشیم.

انواع سیستم های فتوولتاییک در پنل خورشیدی یا صفحه خورشیدی
  • سیستم های فتوولتاییک مستقل از شبکه (Off Gread System)
  • سیستم های فتوولتاییک مرتبط با شبکه (On Gread System)
  • سیستم های فتوولتاییک خارج از شبکه (Off Gread System)

 سیستم های فتوولتاییک خارج از شبکه (Off Gread System)

در سیستم های فتوولتاییک آفگرید برق تولید شده تنها جهت استفاده شخصی می باشد و مازاد مصرف انرژی به اداره برق فروخته نمی شود. اجزای این سیستم های آف گرید مطابق شکل زیر می باشند.

سیستم های فتوولتاییک مرتبط با شبکه (On Gread System)

 سیستم های فتوولتاییک مرتبط با شبکه (On Gread System)

در سیستم های آن گرید به علت سرمایه گذاری مناسب، زیربنای کافی و تعداد پنل خورشیدی (صفحه خورشیدی) مازاد بر نیاز برق مصرفی به اداره برق فروخته می شود. با توجه به این موضوع، اتفاقا استقبال خوبی هم از سمت اداره توزیع برق جهت خرید برق حاصل از تولید سیستم های فتوولتاییک خورشیدی شده است. محاسبه فروش برق تولید شده توسط کنتور های معکوس انجام می شود که به میزان برق فروخته شده به اداره برق، این اداره موظف است که به شما هزینه میزان برق ورودی به شبکه های توزیع برق را پرداخت کند. سرمایه گذاری مناسب و حتی بیش از مصرف شما بر روی سیستم های آن گرید موجب می شود که شما هم به مازاد برق مصرفی خود دسترسی داشته باشید و یا این مازاد انرژی را به اداره برق بفروشید که هم نیاز شما را برآورده می کند و هم سود آوری مناسبی در کنار رفع نیاز شما به همراه داشته باشد.

پنل خورشیدی مناسب برای یو پی اس 

یو پی اس های خورشیدی، انواع دیگری از منابع تغذیه برق بدون وقفه هستند که با استفاده از پنل خورشیدی انرژی مورد نیاز خود را تامین می کنند. برخی افراد این منابع تغذیه برق بدون وقفه را با اینورتر اشتباه می گیرند. عملکرد این دو دستگاه مشابه یکدیگر است اما تفاوت هایی هم در این بین وجود دارد. یو پی اس های خورشیدی با استفاده از تجهیزات لازم، می توانند جریان برق بدون وقفه را از طریق نور خورشید، باتری و یا شبکه و ژنراتور به صورت کنترل شده، تامین نمایند. با وجود این که یک یو پی اس خورشیدی مجهز به کنترلر شارژ داخلی است و می توانید پنل خورشیدی (صفحه خورشیدی) خود را مستقیما به سیستم یو پی اس متصل کنید، اما امکان اتصال مستقیم پنل خورشیدی با خروجی DC به اینورتر خورشیدی وجود ندارد.

پنل خورشیدی مناسب برای یو پی اس 

نحوه تبدیل یو پی اس معمولی به یو پی اس خورشیدی

یک یو پی اس خورشیدی، برای ادامه فعالیت باید به پنل خورشیدی و باتری های سیستم متصل باشد. برای تبدیل یک یو پی اس معمولی خانگی به یک یو پی اس خورشیدی، باید آن را با تجهیزاتی مثل پنل خورشیدی، کنترل کننده شارژ، باتری خورشیدی و معکوس کننده ادغام کنید.

گزینه های مختلف یو پی اس های خورشیدی مثل باتری پشتیبان و باتری قابل شارژ، باعث می شوند که این یو پی اس بتواند انرژی مازاد دریافتی از نور خورشید را ذخیره کند و در مصارف مختلف دیگری از آن استفاده نماید. طراحی پنل خورشیدی به این صورت است که معمولا در طول روز می تواند حداکثر انرژی دریافت شده از نور خورشید را جذب و ذخیره کند، از طرفی مصارف برق خانگی به طور معمول نسبت به محیط های برق صنعتی بسیار کمتر است، بنابراین در این میان باید وسیله ای برای جلوگیری از هدر رفت این انرژی وجود داشته باشد. 

پیشنهاد فامکو برای ذخیره سازی و هدایت بهتر این انرژی، استفاده از باتری یو پی اس خورشیدی است. اضافه کردن باتری به یو پی اس خورشیدی این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید تا هر زمان که نیاز داشته باشید، انرژی دریافتی از پنل خورشیدی را ذخیره نمایید. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که هدایت این جریان مازاد تولید شده به باتری از طریق کنترلر شارژ انجام می گیرد. به عنوان مثال، در صورتی که پنل خورشیدی یا صفحه خورشیدی متصل به یو پی اس، در طول روز 500 وات برق تولید کرده باشد و شما تنها به 250 وات آن نیاز داشته باشید، این کنترلر 250 وات باقی مانده را به باتری هدایت می کند تا انرژی دریافتی ذخیره شده و هدر نرود.

کنترلر شارژر (Control Charger)

یکی از مهم ترین اجزای سیستم های فتوولتاییک، مخصوصا سیستم های جدا از شبکه، کنترل شارژر خورشیدی یا کنترل شارژر سولار می باشد. زمانی که باتری به حالت فول شارژ یا شارژ کامل می رسد، کنترل شارژر پنل خورشیدی با قطع کردن شارژ باتری مانع از پر شدن بیهوده آن می شود. همچنین نقش زیادی در حفظ عمر باتری خواهد داشت زیرا شارژ شدن در هنگام فول شارژ آسیب های جدی به باتری می زند. در باتری های قدیمی بسته (sealed) بعد از شارژ شدن بیش از اندازه و لطمه خوردن باطری دیگر امکان تعمیر وجود نداشت زیرا آب درون این باتری های غیر قابل تعویض بود(سیستم تعویض آب باتری بسته بود). در سیستم های وابسته به شبکه، کنترل کننده شارژ، هنگامی که باتری به حداکثر ظرفیت خود می رسد مازاد برق تولید شده را به کنتور (Counter) و سپس شبکه برق هدایت می کند تا از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرده و با فروختن مازاد برق به اداره برق سودآوری کند.

 کنترل شارژر (Control charger) پنل خورشیدی

روش های کنترل کننده شارژ در پنل خورشیدی

روش های کنترل کننده شارژ در صفحه خورشیدی شامل موارد زیر می باشد:

  • کنترلر سری
  • کنترلر موازی
  • کنترلر MPPT

شارژ کنترلر سری (قطع پنل)

نحوه کار شارژ کنترل سری در پنل خورشیدی (صفحه خورشیدی) این گونه است که در زمان شارژ شدن باتری، مطابق شکل کلید S1 بسته شده و باتری شروع به شارژ شدن می کند. اساس کار کنترل شارژر سری بر اساس افت ولتاژ می باشد. زمانی که شارژ باتری تکمیل شود، ولتاژ باتری افت پیدا می کند و در نتیجه کلید باز می شود. در این مدل از کنترل کننده های شارژ به علت باز و بسته شدن زیاد کلید مدار، آسیب های جدی به صفحات خورشیدی وارد می کند.

 شارژ کنترلر سری (قطع پنل)

شارژ کنترلر موازی (اتصال کوتاه)

کنترلر شارژ موازی با وارد کردن یک بار موازی یا اتصال کوتاه در دو سر پنل خورشیدی باعث جلوگیری از ورود جریان به سیستم می شود. بر خلاف شارژ کنترلر سری، روش اتصال کوتاه در کنترل کننده های شارژ موازی مشکلی برای پنل شارژ بوجود نمی آورد. استفاده از شارژ کنترلر های موازی تنها ممکن است باعث ایجاد حرارت شود که آن هم آسیب قابل ملاحضه ای به پنل وارد نمی کند. به طور کلی می توان گفت که استفاده از این روش بسیار ایده آل و سریع می باشد.

 شارژ کنترلر موازی (اتصال کوتاه)

شارژ کنترلر MPPT (تنظیم دقیق ولتاژ مورد نیاز با سیستم)

نقطه کار پنل خورشیدی را ولتاژ باتری مشخص می کند. پنل خورشیدی یا صفحه خورشیدی اغلب در نقطه بهینه خود قرار نداشته و در نتیجه سبب افت راندمان و کاهش تولید می شود. شار‌ژ کنترل های سری و موازی دارای این عیب بوده و در صورت استفاده از آنها سیستم معمولا در نقطه بهینه خود و صفحه خورشیدی با کاهش 40 تا 10 بازده مواجه خواهد شد. می توان برای جلوگیری از کاهش راندمان پنل خورشیدی کنترل شارژر MPPT (Maximum Power Point Tracking) استفاده نمود.

اساس کار شارژ کنترلر MPPT (Maximum Power Point Tracking) چگونه است؟

کنترل شارژر MPPT شامل یک مبدل DC به DC قابل تنظیم می باشد. تنظیمات این مبدل در بازه زمانی (حدود 5 دقیقه) بر روی حداکثر توان تنظیم می گردد. در نهایت بر روی منحنی ولتاژ جریان پنل در بهترین وضعیت خود قرار می گیرد. به طوری که در صورت ثابت بودن ولتاژ، جریان را به حداکثر می رساند که منجر به افزایش بازده و راندمان صفحه خورشیدی می شود. 

 اساس کار شارژ کنترلر MPPT (Maximum Power Point Tracking)

نحوه نصب شارژ کنترلر در پنل خورشیدی

ابتدا شارژ کنترلر باید به باتری و سپس به پنل خورشیدی و بعد به مصرف کننده، وصل می شود. محل و پلاریته هر قسمت از نصب روی شارژ کنترلر درج شده است. شارژ کنترلر ها می توانند از قسمت های فوق حفاظت کنند.

  • حفاظت اتصال کوتاه PV
  • حفاظت باتری قطب معکوس PV
  • حفاظت باطری تخلیه ماکزیمم
  • حفاظت بار ماکزیمم
  • حفاظت از گرمای بیش از حد باتری

باتری پنل خورشیدی (Battery)

باتری خورشیدی وسیله ذخیره سازی انرژی تولید شده به وسیله سل خورشیدی می باشد. از این باتری ها به عنوان ups خورشیدی در زمان قطعی برق نیز استفاده می شود. جزء اصلی باطری خورشیدی، سلول می باشد. هر باتری می تواند شامل یک یا چند سلول باشد. هر سلول از بخش آند، کاتد و الکترولیت تشکیل شده است. برای الکترولیت باطری صفحات خورشیدی از اسید سولفوریک 36% و 64% استفاده می شود.

اجزای تشکیل دهنده باتری پنل خورشیدی
  • پوسته
  • صفحات منفی
  • صفحات مثبت
  • جداکننده عایق صفحات

 اجزای تشکیل دهنده باتری پنل خورشیدی

پوسته باتری پنل خورشیدی

جعبه ای که تمام اجزاء باتری در آن قرار می گیرد پوسته نام دارد. پوسته باتری های خورشیدی باید دارای مقاومت بالای خاصی باشند تا در برابر اثرات خوردگی اسید و همچنین اختلاف دمای 50- تا 150 درجه سانتی گراد را تحمل کنند. جنس باتری استارتر را از پلی پروپیلن (PP) و پلی اتیلن (PE) می سازند و جنس باتری های ساکن را از پلاستیک کوپلیمری (SAN) و نوعی پلاستیک به نام (ABS) می سازند.


صفحات منفی

صفحات منفی از دو بخش تشکیل شده اند. ماده فعال و اسکلت اصلی تشکیل دهنده های صفحات منفی باتری خورشیدی می باشد. رنگ این صفحات خاکستری است. جنس ماده فعال باتری صفحه خورشیدی از سرب (PB) است و افزودنی هایی به خمیر منفی باطری افزوده می شوند، مانند:

  • لینگو سولفات سدیم برای جلوگیری از رشد منفی در تخلیه های سریع باطری خورشیدی استفاده می شود.
  • سولفات باریم که باعث بهبود ظرفیت تخلیه باتری می شود.
  • دوده صنعتی که باعث کاهش ولتاژ در زمان شارژ شدن باتری پنل خورشیدی و همچنین ازدیاد ظرفیت تخلیه در دمای پایین می شود.

صفحات مثبت

جنس صفحات ثبت باطری خورشیدی، سرب پراکسید می باشد و به خمیر مثبت باتری افزودنی هایی اضافه می شود، مانند:

  • دوده صنعتی که باعث کاهش ولتاژ در زمان شارژ شدن باتری پنل سولار و همچنین ازدیاد ظرفیت تخلیه در دمای پایین می شود.
  • دانیل فلاک که باعث ثبات خمیر صفحه باتری خورشیدی می شود.

رنگ صفحات مثبت باطری پنل خورشیدی یا صفحه خورشیدی قهوه ای سوخته یا قهوه ای متمایل به قرمز می باشد. تعداد صفحات مثبت باتری یکی کمتر از صفحات منفی باتری می باشد زیرا هر صفحه مثبت بین دو صفحه منفی قرار می گیرد.

انواع باتری پنل خورشیدی از نظر شارژ شدن
  • باتری اولیه پنل خورشیدی

این باتری ها قابل شارژ شدن نیستند و پس از یک بار استفاده دشارژ (خالی) می شوند. از این باتری ها نمی توان در سیستم های سولار خورشیدی استفاده کرد.

  • باتری های نسل دوم پنل خورشیدی

این باتری ها توانایی شارژ شدن پس از دشارژ شدن را دارند.


شارژ و دشارژ شدن باتری چیست؟

فرآیندی که در آن باتری پنل خورشیدی توسط یک منبع بیرونی شارژ می شود را شارژ شدن (Charging) و فرآیندی را که نیروی ذخیره شده در باتری به مصرف کننده می رسد را دشارژ شدن (Discharging) می گویند.

انواع باتری پنل خورشیدی از نظر الکترولیت
  • باتری های سرب اسیدی تر (Flooded Lead Acid Batteries)

الکترولیت این باتری های مخلوطی از آب و اسید است که در دشارژ شدن باتری بخار می شود و نیاز به مراقبت و نگهداری دارد.

  • باتری های سرب اسیدی خشک

باتری های سرب اسیدی خشک خود به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند.

  • AGM Batteries
  • GEL Batteries

مراحل شارژ باتری خورشیدی در پنل خورشیدی

  • مرحله شارژ حداکثری (BULK)
  • مرحله شارژ کامل (ABSORPTION)
  • مرحله شناوری (FLOAT)

طول عمر باتری خورشیدی

طول عمر باطری خورشیدی بر حسب میزان سطح دشارژ (DOD) Depth Of Discharge بستگی دارد. در سیستم های خورشیدی باتری یا همان ذخیره ساز خورشیدی در روز توسط پنل خورشیدی (صفحه خورشیدی) شارژ می گردد و در شب باتری دشارژ می شود. در نتیجه در شبانه روز یک ذخیره ساز سیستم سولار با یک چرخه شارژ و دشارژ روبرو می گردد. یک باتری خورشیدی با این ویژگی ها طول عمری برابر با ۴ سال دارد.

باتری های خورشیدی مورد استفاده به عنوان UPS خورشیدی یا معمولی به علت این که تنها در زمان قطع برق یا زمان های اضطراری مورد استفاده قرار می گیرند دارای چرخه کمتری از شارژ شدن و دشارژ شدن می باشند. از آن جا که قیمت باتری خورشیدی نقش به سزایی در قیمت یک سیستم فتوولتاییک دارد (حدود 30 تا 40 درصد) انتخاب باتری خورشیدی مناسب تاثیر زیادی در قیمت تمام شده سیستم سولار خواهد داشت
 

اتصالات سیستم خورشیدی یا باتری خورشیدی

اتصال پنل ها جهت افزایش ولتاژ به وسیله کانکتور mc4 انجام می شود. اتصال سری و موازی پنل ها به یک دیگر باعث ‌افزایش ولتاژ می شود. شایان ذکر است مشخصات فیزیکی و الکتریکی پنل ها باید مانند هم باشند.

اتصالات پنل خورشیدی

اینورتر (Inverter)

اینورتر یک مبدل جریان برق مستقیم به متناوب یا همان AC به DC می باشد. برق تولید شده توسط پنل خورشیدی سولار سیستم به شارژ کنترلر، باتری و سپس به اینورتر جهت استفاده در منازل یا صنعت منتقل می شود.

خروجی اینورتر های خورشیدی به چهار دسته تقسیم می شود:

  • خروجی به شکل موج مربعی
  • خروجی به شکل موج مربعی اصلاح شده
  • خروجی به شکل سینوسی اصلاح شده (پله ای)
  • خروجی به شکل سیسنوسی خالص

اینورتر توصیه شده برای سولار یا صفحات خورشیدی سیستم اینورتر های خورشیدی با خروجی سینوسی کامل است، اما اگر هدف از نصب سیستم فتوولتاییک روشنایی و یا برق، دوربین مدار بسته باشد، می توان از اینورتر خورشیدی شبه سینوسی به جای اینورتر خورشیدی سینوسی استفاده نمود.

نصب اینورتر متصل به شبکه

اینورتر های وابسته به شبکه به دو دسته تقسیم می شوند:

  • اینورتر های مرکزی
  • اینورتر آرایه ای

اینورترهای مرکزی

در اینورتر های مرکزی ابتدا انرژی تولید شده توسط پنل خورشیدی یا صفحه خورشیدی به جعبه ادغام رفته و سپس به اینورتر مرکزی انتقال پیدا می کند تا برای مصرف و انتقال به شبکه خطوط برق آماده شود. برای هر اینورتر مرکزی حداقل به 7 عدد صفحه خورشیدی نیاز داریم

اینورتر های آرایه ای

اینورتر های آرایه ای

اینورتر های آرایه ای که به نام اینورتر شبکه ای (اینورتر رشته ای) و حتی میکرو اینورتر نیز شناخته می شود یکی از روش های نصب اینورتر جدا از شبکه می باشد. برق تولید شده در هر صفحه خورشیدی به طور مجزا به اینورتر خورشیدی خود وصل می شود.

اینورتر رشته ای

مزایای نصب میکرو اینورتر خورشیدی چیست؟

از مزایای نصب اینورتر به روش رشته ای برای صفحه خورشیدی می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • نصب کم هزینه و سریع نسبت به اینورتر های مرکزی
  • کاهش خطر بروز آسیب به پنل به علت تفکیک اینورتر پنل ها
  • جلوگیری از وقوع حوادثی همچون آتش سوزی 
  • افزایش 5 برابری بازده پنل خورشیدی
  • توانایی گسترش سریع سیستم خورشیدی

میکرو اینورتر خورشیدی

پنل خورشیدی ینگیلی سولار YINGLY SOLAR ساخت کشور چین
مشخصات فنی پنل خورشیدی ینگیلی سولار YINGLY SOLAR
مدل پنل خورشیدی حداکثر توان (وات) وزن (کیلوگرم) Voc (V) Isc (A) Vmp (V) IMP (A) اندازه (میلی متر)
YL10C-18b 10 1.1 22.5 0.61 17.96 0.56 280×358×18
YL20C-18b 25 2.2 22.38 1.19 18.06 1.11 500×358×18
YL25C-18b 25 2.2 22.8 1.46 18.29 1.37 540×358×25
YL30C-18b 30 2.7 22.75 1.74 18.36 1.63 664×350×25
YL50C-18b 50 4 22.64 2.94 18.18 2.75 530×664×25
YL80C-18b 80 6 23.07 4.51 18.79 4.26 770×664×25
YL100C-18b 100 8 22.61 5.97 18.18 5.5 1020×670×25
YL120C-18b 120 9.5 21.78 7.55 18.82 6.73 1265×664×25
YL150C-18b 150 11.5 22.64 8.83 18.18 8.25 1488×664×25
YL200C-24b 200 15.8 30.31 8.88 24.46 8.18 1335×990×35
YL260C-30B- panda 260 18.5 38.1 9.35 29.7 8.74 1640×990×40
7b 300 25 4.61 8.64 37.12 8.08 1956×992×50

خرید پنل خورشیدی شاین سانگ SHINSUNG ساخت کشور چین (مونو)
مشخصات فنی پنل خورشیدی شاین سانگ SHINSUNG پلی
مدل پنل خورشیدی حداکثر توان (وات) وزن (کیلوگرم) اندازه (میلی متر) Voc (V) Isc (A) Vmp (V) Imp (A)
SS-BM270NA 270 18.4 992×1644×35 38.20 9.22 31.40 8.71
SS-DM320NA 320 22 982×1944×40 45.30 9.17 36.80 8.70
SS-DM330NA 330 21.6 992×1964×35 46.10 9.25 37.30 8.85
SS- DM340NA 340 21.6 992×1964×35 46.30 9.34 38.10 8.93

مشخصات فنی پنل خورشیدی شاین سانگ SHINSUNG ساخت کشور چین (پلی)
مشخصات فنی پنل خورشیدی شاین سانگ SHINSUNG
مدل پنل خورشیدی حداکثر توان (وات) وزن (کیلوگرم) اندازه (میلی متر) Voc (V) Isc (A) Vmp (V) Imp (A)
SS-BP260CA 260 18.8 1644×992×40 37.70 9.03 30.60 8.51
SS-BP265CA 265 18.8 1944×992×40 38.00 9.09 30.90 8.58
SS-DP315CA 315 21.6 1964×992×40 45.40 9.08 37.00 8.53
SS-DP320CA 320 21.8 1970×992×40 45.50 9.10 37.50 8.55

صفحه خورشیدی در قالب برند های مختلفی ارائه می شود که علاوه بر موارد فوق می توان به دو مورد زیر نیز اشاره نمود:

  • خرید پنل خورشیدی یا صفحه خورشیدی مکسل MAXCELL ساخت کشور ژاپن
  • خرید پنل خورشیدی یا صفحه خورشیدی ای تی سولار ET SLOAR ساخت کشور آلمان

کاربرد پنل خورشیدی

در ادامه به شرح کاربرد های متنوع پنل خورشیدی می پردازیم:

پنل خورشیدی برای خانه یا پنل خورشیدی خانگی

پنل خورشیدی برای خانه از دستاورد های پرکاربرد انرژی های پاک است که می تواند مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد. تامین انرژی برق خانگی نیز از ضروریات زندگی اجتماعی محسوب می شود، و اکثر مردم هم تنها راه تامین آن را اتصال به برق شهری می دانند. اما راه های دیگری هم برای تامین این انرژی های ارزشمند وجود دارد. راه هایی مثل استفاده از یک یا چند پنل خورشیدی خانگی. شما با خرید سولار پنلی با اندازه و توان مناسب منزلتان می توانید بخش زیادی از انرژی مورد نیاز خود را تامین کنید. 

با استفاده از پنل خورشیدی هم مدیریت بهتری روی انرژی های مصرفی خود دارید و هم به حفظ منابع حیاتی تر، کمک می کنید. نصب و استفاده از سولار پنل های خانگی چندان کار سختی نیست اما بهتر است توسط کارشناس مخصوص انجام شود تا استاندارد های مربوط به مراحل نصب و راه اندازی پنل خورشیدی به خوبی رعایت شود. برای این که بتوانید سولار پنل مناسبی برای خانه خود انتخاب کنید، لطفا قبل از خرید به موارد زیر توجه کنید:

  • موقعیت جغرافیایی و شرایط جذب انرژی منزل خود را بررسی کنید.
  • تمامی محدودیت های خود را شناسایی نمایید. 
  • برآورد کنید که تا چه اندازه به انرژی های ایجاد شده توسط خورشید نیاز دارید.
  • مشخص کنید حداکثر هزینه ای که می توانید برای خرید یک پنل خورشیدی برای خانه صرف کنید، چقدر است.

پنل خورشیدی صنعتی

مصارف صنعتی با وجود موقعیت های مناسب و گستردگی هایی که دارند بهترین گزینه برای استفاده از سولار پنل ها با ابعاد مختلف هستند. یک پنل خورشیدی صنعتی می تواند بخش زیادی از انرژی های مورد نیاز کارخانجات و محیط های صنعتی را در مدت زمان مشخصی تامین کند. سولار پنل هایی که برای مصارف صنعتی در نظر گرفته می شوند، معمولا توان و ویژگی های خاصی دارند که می توانند پاسخگوی نیاز صنعتگران باشند. 

شرایط استفاده از این پنل ها بسیار ساده است، اما بهتر است قبل از خرید حتما به موارد مشخصی مانند میزان توان مورد نیاز سولار پنل و یا میزان انرژی قابل تولید توسط آن، توجه کنید تا با توجه به هزینه ای که برای نصب و راه اندازی آنها در نظر گرفته می شود بتوانید نهایت استفاده را از پنل های خورشیدی صنعتی داشته باشید.

پنل خورشیدی برای باغ

ویلا ها یا باغ هایی که معمولا در مناطق روستایی یا خارج از شهر احداث می شوند، اغلب اوقات در موقعیتی قرار دارند که از لحاظ دسترسی به انرژی با مشکلات زیادی مواجه می شوند. مثلا قطعی برق زیادی را تجربه می کنند که همین مسئله باعث بروز مشکلات زیادی مثل از کار افتادن پمپ، قطع منابع گرمایشی، سرمایشی یا حرارتی و غیره می شود.

برای این که این افراد کمتر با مشکلات مشابهی روبرو شوند، بهتر است راه تایید شده دیگری را هم برای تامین انرژی برق مورد نیازشان امتحان کنند. پیشنهاد کارشناسان فامکو به این افراد، استفاده از پنل خورشیدی برای باغ است. این پنل ها علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز برای روشنایی می توانند برای اتصال به سیستم های خورشیدی دیگری مثل پمپ های خورشیدی، آبگرمکن های خورشیدی، پکیج های خورشیدی و غیره، مورد استفاده قرار گیرند.

سولار پنلی که برای باغ خریداری می شود، تفاوت زیادی با سولار پنل های دیگر ندارد. بنابراین با توجه به موارد مختلفی مثل متراژ باغ، موقعیت جغرافیایی، میزان جذب انرژی خورشیدی و موارد دیگری شبیه به این ها، می توانید یک پنل خورشیدی مناسب و مقرون به صرفه ای را برای باغ یا ویلای خود خریداری نمایید.

استفاده از پنل خورشیدی برای ماینینگ

گسترش استفاده از ارز های دیجیتال در صنایع مختلف امروزی، باعث شده است که افراد زیادی به فعالیت در این زمینه گرایش پیدا کنند. سرور های ماینر برای تولید رمز ارز نیاز به مصرف بالای انرژی و جریان برق دارند. از طرفی استفاده مداوم این سرور ها از منابع تغذیه برق شهری، باعث افزایش میزان مصرف و آسیب به نیروگاه ها می شود.

استفاده از پنل خورشیدی در راه اندازی سرور های ماینر

کارشناسان هایپر صنعت فامکو با بررسی عوامل مختلف، به این نتیجه دست پیدا کرده اند که می توان از پنل های خورشیدی متعددی برای ذخیره و مصرف انرژی این سرور ها استفاده کرد. با در نظر گرفتن میزان فعالیت و جریان برق مورد نیاز خود می توانید مدیریت بیشتری بر انرژی تولید شده توسط این پنل ها داشته باشید.

تامین جریان برق برای این صنعت به دو دسته کلی آفگرید و آنگرید تقسیم می شود. در مورد دسته اول، بهتر است بدانید برای صنایع پر مصرفی مانند ارز دیجیتال، به هیچ وجه مقرون به صرفه نبوده و صرفه اقتصادی ندارد. زیرا با توجه به امکانات و هزینه هایی که در این روش به کار گرفته می شود، بهره وری چندان موثری برای کاربران به همراه ندارد. بنابراین بهتر است سراغ روش دوم یا آنگرید بروید.

در نصب پنل خورشیدی (صفحه خورشیدی) به روش آنگرید، ذخیره انرژی جذب شده به خوبی انجام می شود. در نتیجه در مواقعی که جذب انرژی از طریق خورشید متوقف می شود، جریان برق ذخیره شده وارد سرور شده و سیستم را به سمت شرایط بدون قطعی و نوسان برق هدایت می کند.

نکات خرید پنل خورشیدی

در زمان خرید هر محصولی، یکی از مهم ترین مسائلی که جزء اولویت های خریداران قرار می گیرد، قیمت آن محصول است. در تعیین قیمت پنل های خورشیدی موارد زیادی هستند که می توانند کاهش یا افزایش میزان آن را مشخص کنند. به عنوان مثال در قیمت پنل خورشیدی 200,000 وات، یکی از مواردی که هزینه آن را بیشتر از پنل های خورشیدی دیگر می کند، توان 200,000 واتی آن است. از جمله توان هایی که در بازار برای پنل خورشیدی ارائه می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پنل خورشیدی 200,000 وات
  • پنل خورشیدی 300,000 وات
  • پنل خورشیدی 1,000,000 وات

موارد دیگری هم وجود دارند که در مشخص شدن قیمت نهایی سولار پنل ها تاثیر بسیار زیادی دارند که از جمله آنها می توان به عوامل زیر اشاره کرد. 

  • کیفیت
  • ظرفیت
  • حداکثر میزان پشتیبانی
  • برند
  • ضمانت و گارانتی پس از فروش

قیمت پنل خورشیدی یا صفحه خورشیدی

قبل از خرید پنل های خورشیدی به دلیل تنوع در برند و کشور سازنده، توصیه می شود با کارشناسان این حوزه مشورت نموده سپس اقدام به خرید نمایید زیرا افراد بسیاری برای انتخاب پنل خورشیدی ایرانی یا خارجی نیازمند راهنمایی هستند. جهت اطلاع از قیمت صفحه خورشیدی یا پنل خورشیدی و متولی یا شرکت نصب پنل خورشیدی که ارائه دهنده آموزش نصب سولار پنل می باشد با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

faq

سیستم های متصل به شبکه عمدتا برای تولید برق خورشیدی جهت مصارف داخلی یا فروش مازاد برق تولیدی و کسب درآمد، در جاهایی که شبکه برق وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرند. اما سیستم های منفصل از شبکه معمولا در جاهایی مورد استفاده قرار می گیرند که دسترسی به شبکه برق سراسری وجود ندارد و استفاده از سیستم خورشیدی در این نقاط راه حل بسیار مناسب برای تامین برق می باشد.

تفاوت عمده درتکنولوژی ساخت آن هاست و به طور خلاصه می توان گفت در توان یکسان ابعاد پنل های مونو کریستال کوچک تر از پنل های پلی کریستال بوده ولی دارای قیمت و راندمان بالاتر می باشند.

از پنل‌ها به طور کلی، به مدت حداقل 20 الی 25 سال می‌توان بهره برداری نمود ولی بعد از 25 سال (با توجه به برند پنل تا حدودی متغیر است) بازده آنها تا حدی کاهش می یابد.

برای برآورد هزینه اجرای برق خورشیدی یک ساختمان مسکونی نیاز است که تعداد تجهیزات الکتریکی بکار رفته در ساختمان، توان مصرفی تجهیزات و تعداد ساعات کارکرد آنها مشخص شود. از طریق مشاوره تخصصی ارائه شده توسط کارشناسان شرکت فامکو بهترین پکیج متناسب با نیاز شما، پیشنهاد می گردد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
فرزانه جلالی
ارسال شده در : شنبه 18 فروردین 1403

سلام، روزتون بخیر. برای سرمایه گذاری درباغ با وسعت 2 هکتار نیاز به مشاوره دارم.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 21 فروردین 1403

سلام جناب جلالی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

مریم جلالی
ارسال شده در : چهارشنبه 23 اسفند 1402

سلام، من یک باغچه دارم، فضای باز بسیار وسیعی در اطراف وجود دارد و آفتاب خیلی خوبی هم داریم، جهت راه اندازی پنل خورشیدی نیاز به مشاوره و قیمت دارم. لطفا راهنمایی نمایید. با تشکر.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : پنجشنبه 24 اسفند 1402

سلام جناب جلالی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی های بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

مصطفی حسینی
ارسال شده در : یکشنبه 13 اسفند 1402

سلام، وقت بخیر. من یک تولیدی پوشاک دارم جهت نصب و راه اندازی پنل خورشیدی نیاز به مشاوره دارم.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : دوشنبه 14 اسفند 1402

سلام جناب حسینی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

سید مهدی خاتمی
ارسال شده در : شنبه 05 اسفند 1402

سلام، وقت بخیر. سوالی خدمتتون دارم و اونم اینه که آیا پنل خورشیدی می تواند به کل نیاز ما را در طول 112 ماهه سال برآورده کند؟ در واقع دیگر نیازی به برق که از طریق اداره برق تامین می شود نخواهیم داشت و در صورت برآورده کردن نیاز به چه مساحت فضا برای برق 7000 وات نیاز دارد و سوال آخر هزینه صفر تا صد آن چقدر است؟ لطفا راهنمایی کنید.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : دوشنبه 07 اسفند 1402

سلام جناب خاتمی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

مريم مظفری
ارسال شده در : شنبه 28 بهمن 1402

سلام، وقت بخیر. برای نصب پنل خورشیدی بر نیمکت هوشمند دارای روشنایی، شارژر موبایل و حسگرهای تعاملی نیاز به مشاوره دارم. متشکرم.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 01 اسفند 1402

سلام جناب مظفری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

معین
ارسال شده در : چهارشنبه 25 بهمن 1402

درود بر شما، برای منزل شخصی ویلایی جهت برق اضطراری در مواقع قطعی برق شهر لطفا راهنمایی بفرمایید.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 01 اسفند 1402

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

علیرضا سعدی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 10 بهمن 1402

سلام و درود. برای یک ساختمان 4 طبقه و 7 واحدی درخواست مشاوره دارم. ممنونم.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : شنبه 14 بهمن 1402

سلام جناب سعدی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

بهزاد کدخدایی
ارسال شده در : شنبه 23 دی 1402

با سلام، خسته نباشید. من می خواهم یک شبکه گسترده تولید برق خورشیدی راه اندازی کنم در شهداد نیاز به مشاوره دارم.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : چهارشنبه 27 دی 1402

سلام جناب کدخدایی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

احمد حيدری
ارسال شده در : شنبه 23 دی 1402

درود و عرض ادب، سپاس از مطالب مفيدتان. براي باغ 700 متری پنل خورشيدي مي خواستم. براي گرفتن مجوز اوليه از كجا بايد شروع كرد؟ اداره برق يا جهاد كشاورزی؟ باغ وحيديه شهريار است. ممنون می شم راهنمایی کنید.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 10 بهمن 1402

سلام جناب حيدری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

سعید اسدی
ارسال شده در : جمعه 22 دی 1402

سلام، لطفا لیست تجهیزات و موارد لازم برای اجرای پنل خورشیدی برای بچیک فروشگاه مواد غذایی که حداقل 5 تا 6 یخچال دارد را برای بنده با قیمت تجهیزات و دستمزد ارسال فرمایید. ممنون.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 01 اسفند 1402

سلام جناب اسدی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت با شما تماس خواهند گرفت.

علیرضا شیرازی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 05 دی 1402

با سلام، برای نصب پنل خورشیدی به منظور تامین برق یک ساختمان 10 واحدی در تهران چه مقدار باید هزینه کرد؟ چه شرایطی دارد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 06 دی 1402

سلام جناب شیرازی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

وقاری
ارسال شده در : شنبه 02 دی 1402

سلام، برای سرمایه گذاری و غیره مشاوره می خواستم.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 02 دی 1402

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

عبدالرضا عمیری پور
ارسال شده در : جمعه 24 آذر 1402

سلام، وقتتون بخیر. احتیاج به مشاوره جهت خرید دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 29 آذر 1402

سلام جناب عمیری پور عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

Jue viole
ارسال شده در : چهارشنبه 22 آذر 1402

سلام، خسته نباشید. از سایت شما دنبال کردم یه سوال دارم در مورد پنل خورشیدی، من داخل کارخونمون می خوام پنل خورشیدی استفاده کنم، می خوام اندازه 15 آمپر برق بده. به نظر شما پنل خورشیدی چند واتی بگیرم و قیمتش چنده؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 30 آذر 1402

سلام دوست عزیز، برای راه اندازی پنل خورشیدی نیاز به ابعاد، اندازه و مساحت محیط مورد نظر است اما به صورت کلی برای 15 آمپر خروجی حداقل باید 8 عدد صفحه 500 واتی در نظر گرفته شود.

مزدک حاتمیان فر
ارسال شده در : چهارشنبه 15 آذر 1402

درود بر شما، من قصد دارم یک کارگاهی رو تجهیز کنم که شامل تعدادی کانکس به همراه روشنایی داخل، تجهیزات کامپیوتری، پروژکتور و کولر می باشد، آیا استفاده از پانل های خورشیدی در دراز مدت در مقایسه با موتور برق مقرون به صرفه است یا خیر؟ به چه میزان هزینه های سالانه کاهش پیدا می کنه؟

admin3@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 01 اسفند 1402

سلام و عرض ادب، هزینه ها خیلی بالا است و به دلیل استفاده از باتری، عمر هر باتری معمولا 2 سال می باشد.

علی تکین
ارسال شده در : پنجشنبه 27 مهر 1402

سلام، بازده پنل خورشیدی متحرک هوشمند دو حرکته که هم حرکت چپ راست و بالا و پاین دارد و تابش خورشید همیشه عمود بر پنل است با پنل ثابت چقدر متفاوت است؟ لطفا راهنمایی نمایید.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 01 اسفند 1402

سلام جناب تکین عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

شهفری
ارسال شده در : یکشنبه 05 شهریور 1402

سلام، برای یک باغچه 500 متری با ساختمان 90 متری دارای پمپ استخر روشنایی و کولر گازی چه مدل پنل هایی را پیشنهاد می کنید؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 30 مهر 1402

سلام دوست عزیز، لطفا آمپر دستگاه های مورد نظرتان را ذکر نمایید.

جاسم اصلانی
ارسال شده در : چهارشنبه 01 شهریور 1402

سلام، قیمت پنل برای یه مزرعه چقدر هست؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 01 شهریور 1402

سلام جناب اصلانی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

جاسم داودی
ارسال شده در : پنجشنبه 26 مرداد 1402

سلام، بنده قصد راه اندازی یک دکه فست فود سیار دارم که نیاز به یک فریزر صندوقی، یک یخچال ایستاده، دو درب، یک اسپلیت 12000، دستگاه اسنک ساز و گرمکن سمبوسه، یک تابلو ال ای دی و روشنایی لطفا راهنمایی کنید، چه مقدار برق نیاز و چقدر برام هزینه برداره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 07 شهریور 1402

سلام جناب داودی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

مهدی عجمی
ارسال شده در : یکشنبه 22 مرداد 1402

سلام، اطلاعات و قیمت پنل برای پمپاژ آب استخر کشاورزی جهت آبیاری تحت فشار می خواستم.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 24 مرداد 1402

سلام جناب عجمی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

تیردا نامداری
ارسال شده در : پنجشنبه 19 مرداد 1402

درود و ارادت و سپاس از تامام مطالب مفید و ارزنده ای که در اختیار کاربران و بازدید کنندگان گذاشته اید. من در شمال شهر ماسال زندگی می کنم و متاسفانه بیشتر اوقات خصوصا در تابستان ضعف ولتاژ و کم و زیاد شدن جریان برق را داریم. برای اینکه بتوانم برای روشن شدن یک کولر گازی 30000 که قطعا 16 آمپر برق می کشد و چند لامپ برای روشنای و یخچال چه مقدار پنل خورشیدی لازم دارم؟ قیمت آن چقدر می شود؟ با سپاس نامداری.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 21 مرداد 1402

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

احمد احمدوند
ارسال شده در : پنجشنبه 19 مرداد 1402

سلام، من یک باغچه 500 متری دارم که می خوام یه خونه 60 مترمربعی توی باغچه بسازم. برای یک کولر، یخچال، پمپ آب و چند روشنایی اونجا لطفا من رو راهنمایی کنید. ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 21 مرداد 1402

سلام جناب احمدوند عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

هادی محمدی
ارسال شده در : شنبه 14 مرداد 1402

سلام، برای دریافت نمایندگیتون چیکار باید کرد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 15 مرداد 1402

سلام جناب محمدی عزیز، با عرض پوزش و متاسفانه در حال حاضر هیچ گونه نمایندگی و یا عاملیت فروش اعطا نمی گردد. نام حضرتعالی به لیست متقاضیان اضافه گردید و در صورت تغییر سیاست با شما تماس گرفته خواهد شد.

مهدی عزیزی
ارسال شده در : پنجشنبه 12 مرداد 1402

سلام، قصد رله اندازی یک واحد پروار بندی داریم اما روستا برق ندارد، نیاز به مشاوره کامل دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 12 مرداد 1402

سلام جناب عزیزی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت. لطفا در صورت امکان دلیل دادن امتیاز کم به محتوای این صفحه را نیز بفرمایید تا در صورت وجود هر گونه مشکل یا ایراد، اصلاح گردد.

یحیی رضاپور
ارسال شده در : پنجشنبه 12 مرداد 1402

سلام، برای یک خونه باغ 50 متری که داری یک کولر، یک یخچال، یک تلویزیون با چند تا روشنایی است چه مقدار پنل خورشیدی لازم هست؟ چقدر هزینه داره؟ با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 12 مرداد 1402

سلام جناب رضاپور عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت. لطفا در صورت امکان دلیل دادن کمترین امتیاز ممکن به محتوای این صفحه را نیز بفرمایید تا در صورت وجود هر گونه مشکل یا ایراد، اصلاح گردد.

بهمن ایزدی
ارسال شده در : دوشنبه 09 مرداد 1402

درود، خیلی عالی. می خواهم با کارشناستان مشورت بکنم. متشکرم.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 09 مرداد 1402

سلام جناب ایزدی عزیز، ممنون از نظر دلگرم کننده شما. همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

محمود زارعیان
ارسال شده در : یکشنبه 11 تیر 1402

سلام، خیلی عالی بود. لطفا قیمت پنل خانگی را بنویسید.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 20 تیر 1402

سلام جناب زارعیان عزیز، ممنون از نظر دلگرم کننده شما. همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

اهنگری
ارسال شده در : شنبه 10 تیر 1402

سلام، لطفا بفرمایید برای تامین برق 3 عدد کولر، 3 عدد یخچال، تلویزیون و چند عدد روشنایی چه میزان پنل نیاز هست و مبلغ تموم شدش چقدر می شه؟ البته برای شمال می خوام. با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 20 تیر 1402

سلام دوست عزیز، لطفا آمپر مصرفی دستگاه های خود را ذکر نمایید.

عماد عباسی
ارسال شده در : پنجشنبه 25 خرداد 1402

سلام خدمت شما. قصد نصب پنل در یک گلخانه 1000 متری جهت آبیاری با پمپ آب و روشنایی دارم. چقدر هزینه پنل می شه؟ سپاسگزارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 28 خرداد 1402

سلام جناب عباسی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

رحمنی
ارسال شده در : چهارشنبه 24 خرداد 1402

سلام، برای یک خانه باغ معمولی با زیربنای 50 متر و پمپ آب به مخزن در ارتفاع 3 متر چقدر باید هزینه کنم؟ ضمنا سمپاش شارژی هم استفاده می شود.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 25 خرداد 1402

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

قاسم رضاپور
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 23 خرداد 1402

سلام و عرض ادب، برای راه اندازی مغازه ای که از یخچال، کولر و دستگاه قهوه ساز استفاده می شه، چقد پنل لازم هست؟ چقدر هزینه داره؟ کارایی این پنل ها تا چه اندازه هست؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 25 خرداد 1402

سلام جناب رضاپور عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

احسان
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 16 خرداد 1402

سلام، برای یک خونه توی باغ که حدودا 3 کیلووات برق لازم داریم، چقدر پنل نیاز دارم؟ قیمتش چقدر می شه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 18 خرداد 1402

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

مهرداد بهنام مهدیزاده
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 16 خرداد 1402

سلام، برای خرید، نصب و راه اندازی و همچنین در مورد توان و بازدهی نیاز به اطلاعات اولیه دارم. لطفا راهنمایی بفرمایید.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 22 خرداد 1402

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

داود صفرپور
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 02 خرداد 1402

سلام، برای برق مورد نیاز 2 کامپیوتر و مودم و یک مهتابی به چه مقدار پنل خورشیدی نیاز داریم؟ قیمت چند می باشد؟ ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 06 خرداد 1402

سلام جناب صفرپور عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

علی طاهرخانی
ارسال شده در : جمعه 29 اردیبهشت 1402

سلام، برای نصب و راه اندازی پنل های خورشیدی چه باید کرد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 30 اردیبهشت 1402

سلام جناب طاهرخانی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

عادل شهابی
ارسال شده در : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402

سلام، می خواستم بدونم هزینه نصب 120 مترمربع پنل خورشیدی چند می شه؟ چند وات برق تولید می کنه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402

سلام جناب شهابی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت. لطفا در صورت امکان دلیل دادن امتیاز کم به محتوای این صفحه را نیز بفرمایید تا در صورت وجود هر گونه مشکل یا ایراد، اصلاح گردد.

محمد میلانی
ارسال شده در : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402

سلام، میلانی هستم. برای مصرف روشنایی، لباسشویی، یخچال و شناور چاه چه مقدار برق لازم داریم؟ هزینه پنل خورشیدی حدودا چقدر می شه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402

سلام جناب میلانی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

صادق رفیعی
ارسال شده در : چهارشنبه 06 اردیبهشت 1402

سلام، خسته نباشید. برای روشنایی، گرمایش و سیستم آبیاری گلخونه چه مقدار برق مورد نیاز هستش؟ مساحت گلخونه 1 هکتار هستش.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 11 اردیبهشت 1402

سلام جناب رفیعی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

شمسا
ارسال شده در : شنبه 02 اردیبهشت 1402

سلام، وقتتون بخیر. برای سرمایه گذاری پنل خورشیدی اطلاعاتی می خواستم.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 04 اردیبهشت 1402

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

اسماعیل اسکندرزاده
ارسال شده در : جمعه 01 اردیبهشت 1402

سلام و خدا قوت، لطفا برای روشنایی ویلای 2 طبقه 60 متری با یخچال و روشنایی شبانه محوطه ویلا، اندازه، تجهیزات، در صورت امکان قیمت و نحوه ارسال به شهر ماکو را لطف فرمایید.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 04 اردیبهشت 1402

سلام جناب اسکندرزاده عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

سمانه
ارسال شده در : شنبه 26 فروردین 1402

سلام، خداقوت خدمت شما. می خواستم در زمینه سرمایه گذاری پنل خورشیدی راهنمایی کنید و مشاوره لازم در این زمینه برای فعالیت داشته باشم. ممنونم.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 27 فروردین 1402

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

مرتضی
ارسال شده در : چهارشنبه 23 فروردین 1402

سلام، لطف کنید مثالی برای مصرف روزمره و ساده در یک خانه باقی مطرح کنید که بیشتر برامون ملموس تر باشه؟ مثلا برای یک خانه باغی با یک یخچال ساده، پمپ آب 500 وات، چند عدد لامپ و یک کولر آبی کوچک به چه نوع، اندازه از پنل خورشیدی و تجهیزاتی همچون باطری و غیره نیاز داریم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 27 فروردین 1402

سلام دوست عزیز، سایز پنل خورشیدی و تعداد باطری ها به ساعت کار دستگاه ها بستگی دارد اما به صورت حدودی 3 کیلووات برای شما مناسب خواهد بود.

مهدی لطفی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 22 فروردین 1402

سلام، خدا قوت. اگر محبت کنید راهنمایی کنید برای روشنایی دامداری با 15 عدد لامپ 9 وات و 1 پمپ نیم کیلووات، چقدر هزینه پنل خورشیدی می شود؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 22 فروردین 1402

سلام جناب لطفی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

رضا رحمانی نیا
ارسال شده در : شنبه 19 فروردین 1402

با سلام و عرض ادب، اگر محبت کنید بنده رو در مورد خرید پنل خورشیدی که قابلیت روشنایی 30 لامپ را به صورت همزمان دارد، راهنمایی بفرمایبد.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 21 فروردین 1402

سلام جناب رحمانی نیا عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

مهدی صادقی
ارسال شده در : شنبه 19 فروردین 1402

سلام، بسیار عالی. بنده سوالی درباره موارد مصرفم و قیمت ها داشته باشم، حضرتعالی راهنمایی می فرمایید؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 19 فروردین 1402

سلام جناب صادقی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

عادل باقری
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 15 فروردین 1402

سلام، بسیار عالی و ممنون بابت اشتراک مطالب ارزنده. می خواستم ببینم در یک محیط روستایی در آذربایجان با چقدر هزینه می شه درآمد کسب کرد؟ میزان درآمد تقریبا ماهانه نسبت به هزینه چقدر است؟ تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 15 فروردین 1402

سلام جناب باقری عزیز، متاسفانه اطلاعاتی در زمینه میزان درآمد یا سودآوری کار مورد نظر شما نداریم و ما صرفا فروشنده پنل ها هستیم.

شاهو سعیدی
ارسال شده در : دوشنبه 14 فروردین 1402

سلام، وقت بخیر. من برای دو دستگاه ماینر 5000 وات می خوام از برق خورشیدی یا ژنراتور گازی استفاده کنم. در این زمینه نیاز به مشاوره دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 15 فروردین 1402

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

سمیرا مقدم
ارسال شده در : چهارشنبه 09 فروردین 1402

سلام، من در مورد خرید پنل های خورشیدی ازتون کمک می خوام.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 09 فروردین 1402

سلام سرکار خانم مقدم عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

محمد طاها
ارسال شده در : دوشنبه 07 فروردین 1402

سلام، لطفا بفرمایید برای راه اندازی سیستم برق خورشیدی در زمینی به مساحت 1500 مترمربع از کجا باید شروع و چقدر باید برای پنل خورشیدی هزینه کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 15 فروردین 1402

سلام جناب طاها عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت با شما تماس خواهند گرفت.

جمال عیدی
ارسال شده در : جمعه 04 فروردین 1402

سلام، بسیار عالی بود. دوس دارم نیروگاه خورشیدی تاسیس کنم و دنبال این هستم که اطلاعت کسب کنم و کار رو شروع کنم. از شما تقاضا دارم بنده را راهنمایی کنید. با توجه به آب و هوای خشک منطقه ما که در استان فارس در شهر داراب هستیم، منتظر تماس مشاوران شما هستم.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 06 فروردین 1402

سلام جناب عیدی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت. لطفا در صورت امکان دلیل دادن کمترین امتیاز ممکن به محتوای این صفحه را نیز بفرمایید تا در صورت وجود هر گونه مشکل یا ایراد، اصلاح گردد.

غلام عباس فیضی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 23 اسفند 1401

سلام و ارادت، جسارتا بابت راه اندازی و خرید راهنمایی کنید. سپاس فراوان.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 24 اسفند 1401

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

سعید روستایی
ارسال شده در : یکشنبه 30 بهمن 1401

با عرض سلام و وقت بخیر. تشکر فراوان بابت مطالب فوق العاده مفید و کاربردی شما. اخذ نمایندگی شما در ملایر می خواستم مشاوره بگیرم. با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 02 اسفند 1401

سلام جناب روستایی عزیز، با عرض پوزش و متاسفانه در حال حاضر هیچ گونه نمایندگی و یا عاملیت فروش اعطا نمی گردد. نام حضرتعالی به لیست متقاضیان اضافه گردید و در صورت تغییر سیاست با شما تماس گرفته خواهد شد.

محسن کرونی
ارسال شده در : جمعه 07 بهمن 1401

سلام خدمت مهندسین عزیز، می خواستم بدونم برای 5000 مترمربع زمین، چقدر می شه برآورد قیمت پنل خورشیدی با تجهیزات تخمین زد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 08 بهمن 1401

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

وحید شیرازی
ارسال شده در : جمعه 07 بهمن 1401

درود، مطالب بسیار ارزنده و مفیدی ارائه شده است. در خصوص خرید و نصب صفحات خورشیدی در ویلای شمال و شرایط آب و هوایی مازندران نیاز به مشاوره دارم. متشکرم.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 08 بهمن 1401

سلام جناب شیرازی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

علی نظری
ارسال شده در : چهارشنبه 05 بهمن 1401

با سلام و احترام و خدا قوت. من می خواستم با استفاده از پنل خورشیدی در محل پشت بام درآمدزایی بکنم. آیا امکانش هست؟ یعنی مقرون به صرفه هست یا نه؟ لطفا در این خصوص راهنمایی بفرمایید. آیا در منطقه مغان جوابگو هست این طرح؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 26 بهمن 1401

سلام جناب نظری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

اسماعیل کریمی
ارسال شده در : چهارشنبه 28 دی 1401

سلام، وقت بخیر. برای تامین برق 2 عدد کولر آبی 3500، 2 عدد اسپلیت 18000، 25 عدد لامپ کم مصرف 30 وات، 3 عدد تلوزیون 43 اینچ و 4 عدد پنکه سقفی پنل خورشیدی نیاز دارم. خواهشا راهنمایی لازم و قیمتش رو بهم بگید. ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 23 بهمن 1401

سلام جناب کریمی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

محمد اسماعیلی
ارسال شده در : یکشنبه 25 دی 1401

سلام، لطفا لیست قیمت پنل خورشیدی را اعلام بفرمایید.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 08 بهمن 1401

سلام جناب اسماعیلی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

محمد اسدی
ارسال شده در : چهارشنبه 18 آبان 1401

سلام، وقت بخیر. قیمت پنل خورشیدی رو می خواستم بدونم برای تامین برق یک باغچه حدودا 1000 مترمربعی. ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 21 آبان 1401

سلام جناب اسدی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت با شما تماس خواهند گرفت.

احسان هنرمندی
ارسال شده در : یکشنبه 01 آبان 1401

سلام، برای منزلم نیاز به خرید پنل خورشیدی دارم. مطالب بالا رو مطالعه کردم خیلی مفید بود. لطفا در انتخاب مارک های موجود در بازار نیز اطلاعات بدید. متشکرم.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 01 آبان 1401

سلام جناب هنرمندی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

لقمان بهلولی
ارسال شده در : چهارشنبه 27 مهر 1401

سلام، وقت بخیر. مشخصات و قیمت پنل خورشیدی که حداقل 2 پمپ آب تک فاز و لوازم برقی یک خانه متوسط را جواب بده می خواستم. سپاسگزارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 27 مهر 1401

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

محمد کماسی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 مهر 1401

سلام، خسته نباشید. برای ساخت یک نیروگاه خورشیدی برای یک شرکت صنعتی با سطح قابل استفاده حدود 2 هکتار مشاوره می خواستم.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 27 مهر 1401

سلام جناب کماسی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

حبیب قدرتی
ارسال شده در : یکشنبه 24 مهر 1401

درود بر شما. یک پنل خورشیدی می خوام که برق مورد نیاز روشنایی یک باغ 5000 متری، حدود 4 پمپ آب و لوازم برقی داخل ویلا رو تامین کنه. لطفا راهنمایی کنید و هزینه اجرای آن چقدره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 25 مهر 1401

سلام جناب قدرتی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت. لطفا در صورت امکان دلیل دادن امتیاز کم به محتوای این صفحه را نیز بفرمایید تا در صورت وجود هر گونه مشکل یا ایراد، اصلاح گردد.

سوران چوکلی
ارسال شده در : شنبه 12 شهریور 1401

با عرض سلام، می خوام یک پنل خورشیدی رو در باغ نصب کنم و یک شناور تکفاز 25 آمپر رو باهاش راه اندازی کنم. ممنون می شم راهنمایی کنید.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 13 شهریور 1401

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

محمد زارع
ارسال شده در : یکشنبه 06 شهریور 1401

سلام، بنده می خواهم پنل خورشیدی در باغ خودم نصب کنم. لطفا راهنمایی کنید. ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 06 شهریور 1401

سلام جناب زارع عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

رضا سعادتی
ارسال شده در : دوشنبه 31 مرداد 1401

درود بر شما هم وطنان عزیز. این دانش و عشقی که به کشور عزیزمان دارید افتخار ملت ایران هستید اما دولت هم باید دلسوز باشد و در راه پیشرفت و آبادانی کشور هزینه کند. پاینده باشید. زنده باد ایران زنده باد ایرانی وطن پرست.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 31 مرداد 1401

سلام و عرض ادب، ضمن عرض تشکر بابت پیام پر مهر حضرتعالی، قطعا محبت هم وطنانی همانند شما انگیزه تلاش را در دل تک تک پرسنل فامکو دو چندان کرده و باعث خواهد شد تا ثابت قدم تر از دیروز در مسیر اعتلای صنعت ایران عزیزمان تلاش کنیم، بهترین ها را برای شما و خانواده محترم آرزو داریم و به امید دیدار حضرتعالی از نزدیک.

نوراله آروانه
ارسال شده در : شنبه 22 مرداد 1401

سلام، می خوام پنل خورشیدی برای باغم بخرم. می شه راهنمایی کنید؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 22 مرداد 1401

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

امیرسعید صادقی
ارسال شده در : پنجشنبه 20 مرداد 1401

سلام، من یک ویلا در حدود 120 متر مربع در منطقه کردان کرج دارم که گاز نداره و می خوام از پنل خورشیدی برای گرما خونه و آب و در صورت امکان روشنایی استفاده کنم. سقف خونه شیروانیه، می خوام ببینم آیا امکان پذیر هست؟ قیمتش مقرون به صرفه هست؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 22 مرداد 1401

سلام جناب صادقی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

ابدی
ارسال شده در : دوشنبه 17 مرداد 1401

سلام، برای راه اندازی پمپ آب خانگی تک واحدی چه مقدار پنل خورشیدی نیازه؟ هزینه این کار چقدر می شه؟ برای زمانی می خوام که برق قطع می شه که پنل تو مدار قرار بگیره و فقط پمپ آب وصل بشه.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 19 مرداد 1401

سلام دوست عزیز، از نظر فنی پنل های خورشیدی قابلیت تامین برق پمپ آب خانگی را دارند. لطفا توان مصرفی پمپ و زمان ورود آن به مدار را ذکر نمایید. زیرا میزان ذخیره یا باتری پنل خورشیدی به زمان استفاده پمپ از پنل فوق بستگی دارد.

مالکی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 11 مرداد 1401

سلام و احترام، خسته نباشید. برای راه اندازی پنل های خورشیدی برای کارخانه ای که به ترانسفورماتور بین 1250 تا 2500 کاوا نیاز دارد، چه مقدار پنل خورشیدی مورد نیاز است؟ هزینه ی راه اندازی آن چه مقدار می باشد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 13 مرداد 1401

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

کامران رحیمی
ارسال شده در : جمعه 31 تیر 1401

سلام، ممنون از توضیحات خوب شما. یه سوال داشتم خدمت شما و اون اینکه آیا برای آسانسور یک ساختمان با توان 6.1 کیووات که با برق سه فاز کار می کنه، امکان استفاده از انرژی خورشیدی هست؟ اگر جواب مثبت باشه هزینه آن چقد هستش؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 01 مرداد 1401

سلام جناب رحیمی عزیز، بله، این کار از نظر فنی امکان پذیر است اما از نظر فضای اجرا پنل ها و همچنین هزینه مالی مقرون به صرفه نبوده و انجام آن توصیه نمی شود.

فریدون طیبی
ارسال شده در : پنجشنبه 10 تیر 1400

سلام، برای آپارتمان ۸ واحدی، هزینه نصب و مساحت مورد نیاز چقدر است؟ میزان برق تولیدی خورشیدی چقدر است؟ درآمد حاصله چه میزان در ماه خواهد بود، یا به عبارت دیگر سرمایه گذاری انجام شده در چه مدت باز می گردد؟ آیا در زمان قطعی برق می توان از برق خورشیدی استفاده کرد، حتی در شب؟ ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 12 تیر 1400

سلام جناب طیبی عزیز، سوال شما کمی کلی و گنگ می باشد، اما لازم به ذکر است که به ازای هر واحد مسکونی به یک کنتور، برای آسانسور به یک کنتور و همچنین در مجموع به یک کنتور کلی نیاز می باشد. یعنی برای 8 واحد، می بایست به تعداد 10 کنتور (9+1 کنتور) تک فاز، داخل تابلو برق فضا در نظر گرفته شود. همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

مسعود
ارسال شده در : دوشنبه 06 بهمن 1399

درود بر شما، اطلاعات اجمالی و لیست قیمت میخواستم برای برق رسانی به فارم؛ همچنین برای تامین برق منزل مسکونی و مصارف خانگی، سپاس فراوان.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 06 بهمن 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

صابر سیدزادگان
ارسال شده در : یکشنبه 14 دی 1399

سلام و خسته نباشید، لطفاً قیمت و مشخصات پنل های خورشیدی را اعلام کنید. ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 14 دی 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

احمد علی پورکرمی
ارسال شده در : شنبه 17 خرداد 1399

سلام، لطفا لیست قیمت لوازم پنلهای خورشید را اعلام بفرمایید. ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 17 خرداد 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.