فروش تابلو برق Change Over یا (ATS)

تمامی دیزل ژنراتور ها، یو پی اس ها و یا منابع دیگری که از برق شهر جدا می باشند نیاز به یک تابلو برق جهت محافظت دارند، این تابلو برق ها را با نام های مختلفی مانند تابلو ATS، تابلو ATS دیزل ژنراتور، تابلو برق دیزل ژنراتور و تابلو برق چنج اور هم می شناسند که در ادامه به بررسی انواع تابلو برق چنج اور می پردازیم. انواع تابلو برق چنج اور قابل ارائه در هایپر صنعت فامکو به شرح زیر است:

  • تابلو کنترل پارالل و سنکرون
  • تابلو برق چنج اور تک فاز
  • تابلو برق چنج اور دستی
  • تابلو برق چنج اور اتوماتیک
  • تابلو ATS دیزل ژنراتور حفاظت و کنترل (AMF)

لیست قیمت تابلو برق چنج اور - تابلو ATS

مشخصات فنی

مشخصات فنی تابلو برق چنج اور یا تابلو ATS دیزل ژنراتور

تابلو برق چنج اور یا تابلو ATS دیزل ژنراتور جهت سنکرون یا پارالل کردن برق شهر با یک یا چند ژنراتور یا UPS به کار برده می شود. کاربرد اصلی این تابلو جهت جابجایی دو ورودی برق شهر با برق ژنراتور یا UPS با اولویت برق شهر یا منبع مستقل (به انتخاب خود طراح) است. به عبارت دیگر این تابلو برای مکان هایی طراحی می شوند که باید بدون قطع برق کار کنند؛ تا یک سیستم همواره دارای برق باشد و مصرف کننده هیچ گاه بدون برق نشود. برای مثال یکی از مکان هایی که همواره نیاز به جریان برق دارد، بیمارستان است. اگر بیمارستان به ژنراتور یا یو پی اس مجهز باشد، در صورت قطع شدن برق بلافاصله ژنراتور یا UPS شروع به کار می کند.

تابلو برق چنج آور (Change Over)

ویژگی تابلو برق Change Over
  • ولتاژ نامی: 400 ولت
  • درجه حفاظت: IP4X
  • قابلیت نصب PLC
  • ولتاژ کنترل (فرمان): 12 تا 220 ولت AC و DC

انواع تابلو ATS دیزل ژنراتور یا تابلو برق چنج اور

در ادامه به معرفی انواع تابلو ATS دیزل ژنراتور یا تابلو برق چنج اور می پردازیم.

تابلو کنترل پارالل و سنکرون

یکی از انواع تابلو برق دیزل ژنراتور می باشد که از این تابلوها برای هم جهت کردن و همچنین جمع آوری جریان خروجی دو یا چند منبع مثل دو یا چند دیزل ژنراتور استفاده می شود. در مواقع کمبود برق (نه قطعی کامل) این تابلو برق دیزل ژنراتور می تواند کارآمد باشد؛ حال سوال پیش می آیند کمبود برق در چه زمانی رخ می دهد؟ زمانی که شما به تابلو یا مدار خود قطعه جدیدی جهت توسعه آن اضافه کردید اما متوجه می شوید منبع جریان شما پاسخگوی شرایط فعلی نیست، در این حالت به جای صرف زمان، پرداخت هزینه های زیاد و تعویض منبع جریان قدیمی می توانید به راحتی منبع جدیدی را با توجه به نیاز آن لحظه اضافه کنید. تابلوهای پارالل امکان موازی کردن دو یا چند ژنراتور با هم یا با برق شهر را دارد که امکان ترنسفربرق بدون قطعی را فراهم می کند در تابلو پارالل می توان با استفاده از نرم افزار پارامتر ها را تنظیم کرد و ورودی این تابلو ها می توانند آنالوگ یا دیجیتال باشند.

تابلو برق چنج اور تک فاز

تابلو برق چنج اور تک فاز یکی از انواع تابلو برق دیزل ژنراتور است که در بیشتر مواقع برای موتور‌ برق های کوچک تک فاز استفاده می شود که طراحی این نوع از تابلو ATS دیزل ژنراتور بر اساس مصرف توان کل انجام می شود؛ از کاربری تابلو برق چنج اور تک فاز می توان به بیمارستان ها، گلخانه ها، مرغداری ها و غیره اشاره کرد. در ادامه برای درک بهتر مفهوم این نوع از تابلو برق چنج اور با یک مثال توضیحات لازم را برای شما شرح می دهیم. یک تابلو مشاعات ساختمان را در نظر بگیرید که دارای تجهیزات زیر است:

  • بریکرهای تک فاز
  • یک بریکر (مدارشکن یا قطع کننده) نشتی جریان چهار پل سه فاز
  • یک بریکر (مدارشکن یا قطع کننده) نشتی جریان دو پل تک فاز به علاوه ی نول

همانطور که در بالا مشاهده کردید تابلو برق چنج اور مورد نظر دارای دو بریکر نشتی جریان است، این دو بریکر به منظور تفکیک بار در تابلو برق دیزل ژنراتور تک فاز تعبیه شده است؛ که این تابلو توسط بریکرهای نشتی جریان، بارهای آن تفکیک شده که چهار بریکر اول (از سمت چپ) برای بارهای دارای اولویت مثل ریموت درب ساختمان، سیستم پمپاژ آب و غیره در نظر گرفته شده و با بریکر دوپل از بارهای بدون اولویت جدا شده است.

بارهای دارای اولویت هم با برق شهر و هم با برق ژنراتور (در صورت قطعی جریان) روشن هستند و دیگر بارها که آنها را با نام بارهای بدون اولویت می شناسیم در زمان قطعی برق خاموش می شوند؛ این تفکیک بار را در داخل واحدها هم می توان انجام داد برای مثال تمام برق آشپزخانه را به عنوان بارهای دارای اولویت در نظر گرفت.

تابلو برق دیزل ژنراتور که در این مثال استفاده شده با چهار کنتاکتور و یک رله کنترل فاز کار می کند که، دو کنتاکتور برای برق شهر و دو کنتاکتور دیگر برای ژنراتور استفاده می شود. در واقع دو کنتاکتور برق شهر در زمانی که برق وصل است، برق شهر را در داخل ساختمان توزیع می کنند.

زمانی که برق شهر قطع می شود، کنتاکتور برق شهر و رله کنترل فاز که کار آن نمونه برداری از بار است قطع می شوند، در این زمان دو کنتاکتور ژنراتور کار خود را آغاز می کنند و در زمانی که دوباره برق شهر وصل شود رله کنترل بار نمونه برداری را انجام داده و با تاخیر چند ثانیه خروجی می دهد که در این زمان کنتاکتورهای برق شهر وصل شده و کنتاکتورهای ژنراتور به حالت خاموش در می آیند؛ اگر ژنراتور برق شما اتوماتیک باشد یعنی دارای برد اتوماتیک باشد دو کنتاکتوری که برای ژنراتور در نظر گرفته شده روشن شده و بارهای دارای اولویت را برق دار می کند ولی اگر فقط دارای استارت الکتریکی باشد در صورت قطعی برق برای وصل شدن به ژنراتور باید به صورت دستی آن را روشن کرد. همچنین برای روشن شدن ساسات در ژنراتورهای دستی باید ساسات را خودمان جابجا کنیم اما در ژنراتورهای اتوماتیک می توان از ساسات برقی استفاده کرد. کنتاکتور های به کار رفته در این تابلو ها به صورت اینترلاک تنظیم می شوند. در صورت باز شدن یک کنتاکتور (برای مثال کنتاکتور برق شهر) کنتاکتور دیگر بسته می شود تا مدار به هیچ وجه بی برق نماند.

تابلو برق چنج اور دستی

تابلو برق دیزل ژنراتور کنترل دستی یا تابلو برق چنج اور دستی یکی از ساده ترین نوع تابلو برق ها است. در این تابلو به راحتی می توان تمامی پارامترهای تابلو را مشاهده کرد؛ یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت لرزش های وارده ژنراتور به تابلو در زمان انجام کار است که این کار موجب خرابی نمایشگر و عقربه ها می شود. این تابلو دقت پایین در حوزه نمایشگر آنالوگ و در نهایت آسیب پذیر بودن نمایشگر را دارد.

بر خلاف تابلو برق چنج اور اتوماتیک در تابلو برق چنج اور دستی، سوئیچ منبع به صورت دستی انجام می شود؛ یعنی در صورت قطع برق شهری باید ژنراتور توسط اپراتور به صورت دستی و با زدن کلید روشن شود و در طراحی تابلو برق چنج اور دستی، اساس کار را توان کل در نظر می گیرند و به دلیل دستی بودن باید مرجعی برای سنجیدن کنترل فاز وجود داشته باشد تا تغییر ولتاژ و فاز نداشته باشیم به همین منظور از تجهیزاتی مثل کنترل فاز و سیستم های هشدار دهنده (کاربرد سیستم های هشدار دهنده در زمان قطعی برق، دو فاز شدن تک فاز، و اشکال در سطح ولتاژ مشخص می شود.) استفاده می شود.

تابلو برق چنج اور اتوماتیک

این تابلو را معمولا به عنوان پرکاربردترین نوع تابلو می دانند که در دو نوع تابلو AMF و تابلو ATS دیزل ژنراتور می شناسند. در تابلو برق چنج اور اتوماتیک باید حداقل از دو کنتاکتور و یا کلید مجزا استفاده کرد. از این تابلو برای تابلو برق دیزل ژنراتور آماده باش (استندبای) و یا اضطراری استفاده می کنند. و عملکرد آنها در زمانی که دو یا چند منبع داریم به گونه ای است که استفاده کردن از یک منبع به شرط قطع منبع دیگر است.

در تابلو برق چنج اور اتوماتیک کار سوئیچ از یک منبع به منبع دیگر به صورت اتوماتیک و توسط دو کنتاکتور، دو کلید اتوماتیک و یا یک کلید چنج اور انجام می شود. امنیت در تابلو برق چنج اور اتوماتیک حرف اول را می زند چرا که در این تابلوها دیگر نیرو انسانی وجود ندارد و تمامی ورود و خروج ژنراتور به مدار به صورت اتوماتیک انجام می شود. خطایی که در تابلو برق چنج اور اتوماتیک ممکن است به وجود بیاید و بسیار خطرناک باشد، برگشت برق به ژنراتور است؛ یعنی زمانی که برق شهر وصل می شود و برق وارد ژنراتور شود.


تابلو برق AMF

تابلو ATS دیزل ژنراتور حفاظت و کنترل (AMF)

تفاوت تابلو ATS با تابلو AMF دیزل ژنراتور در تجهیزات کنترلی آنها است؛ این تابلو جهت حفاظت و کنترل دیزل ژنراتور به کار می رود و در صورت بروز خطا و نقص فنی در ژنراتور، توسط برد کنترلی تشخیص داده و با نمایشگر و علاِئم هشدار دهنده کاربر یا اپراتور را با خبر می سازد و بلافاصله یا بعد از گذشت زمانی کوتاه (حدودا 8 ثانیه) از قطعی برق دستگاه را مجدد در مدار اصلی قرار می دهد به همین ترتیب دستگاه دوباره شروع بکار می کند. از دیگر وظایف تابلو برق دیزل ژنراتور AMF این است که کاربر را به دیزل ژنراتور یا برق شهری متصل کند و به طور کلی عملکرد AMF ها به این شکل است که از لحظه ی شروع کار دستگاه تا لحظه ای که دستور قطع به دیزل ژنراتور ارسال نشود قطع نمی شود اما تابلو برق های ATS فقط شامل المان های کنترل بریکرها و کنتاکتورهای تابلو برق می باشند.

تابلو برق چنج اور AMF

تجهیزات تابلو برق چنج اور

برای ساخت تابلو برق دیزل ژنراتور از تجهیزاتی از قبیل کلید اصلی، رله تابلو برق، کنتاکتور تابلو کنترل، برد کنترل استفاده می کنند.

  • کلید اصلی در تابلو برق چنج اور: برای مواقعی که خطاهایی مانند اضافه بار و ولتاژ اتفاق می افتد جهت حفاظت از ژنراتور استفاده می شود.
  • رله کنترل در تابلو برق چنج اور: برای قطع و وصل کردن سوخت و همچنین در ابتدا برای روشن کردن دیزل ژنراتور از رله کنترل استفاده می شود.
  • کنتاکتور در تابلو برق چنج اور: به علت اینکه این قطعه همیشه فعال است می توان از حساس ترین بخش تابلو برق دیزل ژنراتور از آن یاد کرد؛ در تابلو برق دیزل ژنراتور از دو کنتاکتور، یکی برای ژنراتور و یکی هم برای برق شهر به منظور باز و بسته کردن تیغه ها استفاده می شود.
  • برد کنترل در تابلو برق چنج اور: این قطعه وظیفه کنترل و ذخیره سازی اطلاعات بدست آمده از پارامترهای دیزل ژنراتور را در محدوده زمانی مشخص دارد؛ پارامترهایی مانند کیفیت خروجی، مقدار ولتاژ خروجی، ساعت کارکرد، فشار آب و غیره.

مدار تابلو ATS

همانطور که می دانید در تابلو ATS دیزل ژنراتور در صورت کار کردن یک منبع، منبع دیگری باید قطع شود، یعنی در هر بازه زمانی تنها یکی از منبع ها می توانند به کار خود ادامه دهند.

مدار تابلو ATS

حالت های تابلوی برق چنج اور

در تابلو برق چنج اور سه وضعیت جهت بهره برداری وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

  • وضعیت اول: در تابلو برق چنج اور زمانی که برق شهر وصل باشد، خروجی برق ژنراتور با UPS قطع می شود، بعد از گذشت زمان مشخص شده، توسط اپراتور یا کاربر کلید مربوط به برق شهر وصل می شود.
  • وضعیت دوم: این وضعیت در تابلو برق چنج اور برای زمانی است که برق شهری قطع می شود و بعد از زمان مشخص که اپراتور تعیین کرده است کلید مربوط به برق ژنراتور در تابلو وصل می شود، و خروجی برق ژنراتور پس از وصل شدن وارد مدار می شود.
  • وضعیت سوم: در تابلو برق چنج اور وضعیت سوم زمانی است که برق شهر وصل شده در این زمان برق ژنراتور قطع می شود و بعد از زمانی که توسط اپراتور مشخص شده برق شهری وارد مدار می شود.

نمای داخل تابلو برق ATS

موارد حفاظت از دیزل ژنراتور به شرح ذیل می باشد:

  • حفاظت و نظارت بر مواردی مانند میزان سوخت، بر فشار روغن، میزان دور ژنراتور، درجه حرارت آب، نظارت بر سطح ولتاژ و نحوه شارژ باطری، حفاظت در برابر افزایش حرارت
  • نمایش اشکال احتمالی سیستم استارت در تابلو برق چنج اور
  • در مقابل تغییرات فرکانس از ژنراتور باید محافظت شود.
  • جهت حفاظت از تابلو برق چنج اور باید امکان مشاهده درجه حرارت روغن وجود داشته باشد.
  • در مقابل اضافه جریان و خطای ارت هم باید از دیزل ژنراتور تابلو برق چنج اور محافظت کرد.

انواع ژنراتور برق

ژنراتور برق را می توان بر اساس نوع مصرف، بر اساس توان خروجی، بر اساس نوع سوخت و از نظر تعداد فاز و غیره تقسیم بندی کرد: بر اساس نوع سوخت: گازی، گازوئیل، بنزین

  • بر اساس نوع مصرف: مولد برق خانگی، مولد برق صنعتی، مولد برق نیمه صنعتی
  • بر اساس فاز خروجی:
    • تک فاز: برای مناطق روستایی و مسکونی
    • سه فاز: برای مصارف تجاری و تاسیسات برق
  • بر اساس تایم مصرف: ژنراتور پرایم، ژنراتور دائم کار، ژنراتور اضطراری

طراحی و ساخت تابلو برق چنج اور

در واقع می توان سیستم های چنج اور را تجهیزاتی در نظر گرفت که نقش جابجایی بار را بر عهده دارند. در ساخت تابلو برق چنج اور مکانیزم هایی مورد استفاده قرار می گیرند که باعث کمتر شدن تلرانس در تابلو برق چنج آور می شود. برای طراحی و ساخت تابلو برق چنج اور می توان از روش های مختلفی استفاده کرد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

ساخت تابلو برق چنج اور با کلید دستی

برای ساخت تابلو برق چنج اور با کلید دستی باید از دو کلید دستی که یک سر آنها به شکل مشترک به هم وصل هستند، استفاده کرد و تابلو برق چنج اور را ساخت که این کلیدها از نوع کلیدهای یک طرفه یا صفر و یک هستند. از این نوع سیستم چنج اور در مکان هایی مثل تاسیسات کوچک و متوسط استفاده می شود، همچنین در ساخت تابلو برق چنج اور کلید دستی باید به موارد زیر توجه داشت.

  • امکان طراحی ورودی نامحدود برای تشکیل سیستم وسیع
  • جهت کار کردن با این سیستم ها باید از افراد آموزش دیده و متخصص کمک گرفته شود.
  • ساخت تابلو برق چنج اور با کلید دستی از نظر اقتصادی نیز به صرفه می باشد.
  • امکان استفاده از اینترلاک وجود ندارد اما در برخی موارد می توان به صورت محدود از اینترلاک مکانیکی استفاده کرد.
  • در این نوع از سیستم های تابلو برق چنج اور دستی می توان توسط تجهیزاتی مانند منبع جایگزین و کلیدهای اصلی، از آمپراژ بالا استفاده کرد.

ساخت تابلو برق چنج اور با کلید اتوماتیک

تابلو برق چنج اور با کلید اتوماتیک در مقایسه با تابلو برق چنج اور با کلید دستی طراحی و ساخته شده است، در واقع در این نوع از تابلو برق دیزل ژنراتور، سیستم چنج اور با کلید دستی را بهبود می بخشند و عملکردی ایمن و قابل اعتماد را برای ما تضمین می کند. عملکرد تابلو برق چنج اور به گونه است که برای جابجایی بار هم می توان به صورت اتوماتیک و هم به صورت دستی عمل کرد.

در ساخت تابلو برق چنج اور با کلید اتوماتیک از دو کلید اتوماتیک و مدارهای کنترل و فرمان استفاده می شود و بعضی از قسمت های آن شبیه به تابلو برق چنج اور با کلید دستی ساخته می شوند. همچنین بر خلاف تابلو برق چنج اور با کلید دستی در این نوع تابلو برق دیزل ژنراتور می توان از اینترلاک الکتریکی استفاده کرد.

ساخت تابلو برق چنج اور با کنتاکتور

با توجه به توضیحاتی که در مورد تابلو برق دیزل ژنراتور ابتدای مقاله عنوان شد در طراحی و ساخت این نوع از تابلو برق دیزل ژنراتور یا تابلو ATS دیزل ژنراتور باید از دو کنتاکتور استفاده کنیم و این کنتاکتورها باید یک اتصال مشترک نیز داشته باشند؛ موردی که در خصوص تابلو برق چنج اور با کنتاکتور باید متوجه آن باشیم این است که، امکان جابجایی بار به صورت دستی و اتومات در صورت خرابی مدار فرمان در تابلو برق چنج اور با کنتاکتور وجود ندارد. از مشخصه های تابلو برق چنج اور با کنتاکتور می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • می توان در تابلو برق چنج اور با طراحی اصولی، ورودی های نامحدود داشت.
  • امکان استفاده از اینترلاک های الکتریکی و مکانیکی در تابلو برق چنج اور با کنتاکتور وجود دارد.
  • نیاز به تغذیه؛ با توجه به ماهیت کار کنتاکتور در این نوع تابلو برق چنج اور نیاز به تغذیه می باشد.

برای طراحی تابلو برق چنج اور باید موارد زیادی را مورد بررسی قرار دهیم که این اطلاعات به دو دسته آشنایی با تجهیزات برقی و چگونگی قرار گرفتن اصولی آنها در کنار هم در تابلو ATS دیزل ژنراتور است. جهت طراحی تابلو برق چنج اور باید به موارد زیر توجه داشت:

  • بار دارای الویت در تابلو ATS دیزل ژنراتور به این شکل است که نباید هیچگاه بدون برق باشد یا اینکه برای مدت کوتاهی می تواند خاموش باشد.
  • در بعضی از تاسیسات برقی به دلیل حساسیت بالا امکان اینکه لحظه ای بدون برق سپری شود وجود ندارد پس اگر نیاز به جابجایی منبع تغذیه بود باید عملیات بدون انرژی کردن (تخلیه هر نوع انرژی جهت دستگاه ها و خطوط بعد از عملیات جداسازی از منابع انرژی را می گویند.) به درستی انجام شود.
  • در تابلو ATS دیزل ژنراتور باید حداکثر مدت زمانی را که قرار است برای جابجا شدن منابع اصلی و منبع امرجنسی، بدون برق طی شود را مشخص کنید.
  • باید نحوه جداسازی بارهای کلید از بارهایی که دارای اولویت کمتری هستند را در تابلو برق چنج اور مشخص کنیم.
  • باید نوع منبع برق اضطراری که قرار است به عنوان جایگزین استفاده کنیم را مشخص کرده که این برق اضطراری می تواند یک UPS یا یک دیزل ژنراتور موجود در تابلو برق دیزل ژنراتور باشد. ما حتی در صورت لزوم می توانیم از منابع دیگر که از برق شهر هستند مانند یک ترانسفورماتور و یا فیدر اضطراری برق شهر و یا ترکیبی از هر دو باشند نیز بهره ببریم.
  • باید مشخص شود از برق اضطراری فقط در زمان بی برقی یعنی قطع کامل برق استفاده می کنیم یا در زمان هایی که مدار در اوج مصرف است هم استفاده شود.
  • موردی که در تابلو برق چنج اور بسیار اهمیت دارد، این است که باید به میزان توان برق اضطراری و نسبت آن با توان منبع اصلی توجه شود این مورد برای این بسیار مهم است چون باید تعیین شود برق اضطراری ما قرار است چه میزان توانی را تامین کند در بعضی موارد اپراتورها به گونه ای تعریف می کنند که فقط بارهای دارای اولویت در تابلو برق چنج اور برق دار شوند.
  • مشخص کردن تجهیزات کلید زنی؛ در بیشتر موارد در مدار تابلو برق چنج اور از دو کلید اتوماتیک و دو کنتاکتور و یا از یک عدد کلید چنج اور موتوردار استفاده می شود.
  • باید نوع سیستم کنترلی در تابلو برق چنج اور را مشخص کنیم برای مثال می تواند بصورت اتوماتیک عمل کند، کنترل از راه دور و یا به صورت دستی باشد؛ همچنین می تواند ترکیبی از آنها باشد.
  • باید قبل از طراحی تابلو برق چنج اور این مورد را تعیین کرد که در صورت خطا در مدار فرمان بتوان از آن به صورت دستی استفاده کرد.
  • در تابلو برق چنج اور باید حفاظت های مورد استفاده در مدار را بررسی کرد.
  • در طراحی تابلو برق چنج اور می توانید تعیین کنید صرفا از تابلو برق چنج اور در مواقع قطعی برق استفاده نکنید یعنی این امکان را دارید که خطاهایی را تعریف کنید که در صورت بروز آن خطاها منبع برق اصلی به منبع برق اضطراری سوئیچ شود (چون در زمان رخ دادن خطا منبع برای مدتی قطع می شود و مدار بی برق می ماند).
  • در تابلو برق چنج اور باید سیستم های اتوماتیک، کنترلی و فرمانی تاسیسات اضطراری بررسی شوند.
  • برای نتیجه بهتر در تابلو برق چنج اور لازم است امکان مانیتورینگ شرایط مدار انجام شود و داده های سیستم کنترلی را داشته باشیم.
  • بهتر است تجهیزات لازم برای نمایش اطلاعات اجزاء مدار مثل ولتاژ، فرکانس، توان و غیره در حالت برق شهر و برق اضطراری در تابلو برق چنج اور در نظر گرفته شود چون امکان بهتری برای کنترل و نظارت بر روی هر دو منبع در تابلو برق دیزل ژنراتور را به ما می دهد.

نقشه سیم کشی تابلو ATS

در تابلو برق دیزل ژنراتور سیم کشی تابلو برق به شکل زیر انجام می شود.

نقشه سیم کشی تابلو ATS

راهنمای سیم کشی تابلو ATS
عبارت شرح
CT 1-2-3 ترانسفورماتور جریان 400/5
EMS کلید اضطراری
FBT فیوز 4 آمپر 38*10
FG1-2-3 فیوز 4 آمپر 38*10
FUR-S-T فیوز 4 آمپر 38*10
KM GH15JN/250 آمپر
KG GH14JN/250 آمپر
KGC درایو قطع کننده مدار ژنراتور (با کلید دو پل دو حالته 24 ولت DPDT)
KMC درایو قطع کننده مدار شبکه (با کلید دو پل دو حالته 24 ولت DPDT)
KC3 خروجی قابل تنظیم 3 (با کلید دو پل دو حالته 24 ولت DPDT)
KC2 خروجی قابل تنظیم 2 (با کلید دو پل دو حالته 24 ولت DPDT)
KC1 رله آلارم خروجی
KGS درخواست استارت ژنراتور (با کلید دو پل دو حالته 24 ولت DPDT)
CB2 شارژر باتری 24 ولت 5 آمپر (با کلید دو پل دو حالته 24 ولت DPDT)

انواع کلید در تابلو برق چنج اور

از انواع کلیدها در تابلو برق چنج اور می توان به کلید های دوطرفه یا چنج اور، کلید چنج اور دستی، کلید چنج اور موتوردار، کلید چنج اور اتوماتیک اشاره کرد.

  • کلید های دوطرفه یا چنج اور

در تابلو ATS دیزل ژنراتور از کلیدهای چنج اور در مواقعی استفاده می کنند که قصد جابجایی بار در تاسیسات بزرگی که توان عبور بار تا چند هزار آمپر را دارند استفاده می کنند؛ به عبارت دیگر این کلید ترکیبی از دو کلید قطع و وصل البته با یک مکانیزم واحد است که در تابلو ATS دیزل ژنراتور استفاده می شود. کلید های دوطرفه یا چنج اور از لحاظ فرمان در تابلو ATS دیزل ژنراتور به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. دستی
  2. موتوردار
  3. اتومات

  • کلید چنج اور دستی

کلید چنج اور اتوماتیک مشکلات دو کلید قبلی یعنی نیاز به مدار خارجی جهت تغییر وضعیت و همچنین ناسازگاری کلید دستی با مدار الکتریکی را در تابلو ATS حل کرده است این کلید علاوه بر اهرم دستی برای قطع و وصل (ویژگی کلید دستی)، و الکتروموتور (ویژگی کلید موتوردار) دارای یک برد الکترونیکی جهت اتوماتیک سازی مکانیزم کلید هم هست. این کلیدها یک مرکز کنترلی دارند که بر روی کلید نصب می شود که می توان با اطمینان بالا و سریع تغییر وضعیت ها را اعمال کرد به دلیل وجود مانیتور کوچک این امکان برای ما فراهم شده که مقادیری مانند توان، ولتاژ و جریان را بررسی کنیم.

  1. حالت صفر کلید چنج اور دستی: این حالت در تابلو ATS دیزل ژنراتور، حالت خنثی نامیده می شود.
  2. حالت یک کلید چنج اور دستی: در تابلو ATS دیزل ژنراتور در این حالت برق شهر در مدار جریان پیدا می کند.
  3. حالت دو کلید چنج اور دستی: برای برق اضطراری در تابلو ATS دیزل ژنراتور استفاده می شود.

  • کلید چنج اور موتوردار

در تابلو ATS دیزل ژنراتور با اضافه کردن یک موتور کوچک به کلیدهای چنج اور دستی می توان کلیدهای چنج اور موتوردار را ساخت. در واقع ما با قرار دادن یک موتور در کلیدهای چنج اور دستی با ارسال فرمان های الکتریکی می توانیم وضعیت کلید را به راحتی تغییر دهیم علاوه بر آن امکان کنترل دستی کلید با اهرم نیز برای ما همچنان فراهم است. البته تمامی این فرمان های الکتریکی باید از یک مدار خارجی صادر شود.

  • کلید چنج اور اتوماتیک

کلید چنج اور اتوماتیک مشکلات دو کلید قبلی یعنی نیاز به مدار خارجی جهت تغییر وضعیت و همچنین ناسازگاری کلید دستی با مدار الکتریکی را در تابلو ATS حل کرده است این کلید علاوه بر اهرم دستی برای قطع و وصل (ویژگی کلید دستی)، و الکتروموتور (ویژگی کلید موتوردار) دارای یک برد اتوماتیک داخلی هم هست. این کلیدها یک مرکز کنترلی دارند که بر روی کلید نصب می شود که می توان با اطمینان بالا و سریع تغییر وضعیت ها را اعمال کرد به دلیل وجود مانیتور کوچک این امکان برای ما فراهم شده که مقادیری مانند توان، ولتاژ و جریان را بررسی کنیم.

قیمت تابلو برق چنج اور

شرایط خرید تابلو برق چنج اور مانند شرایط خرید تابلو برق های دیگر می باشد؛ به دلیل اینکه می توان تابلو برق چنج اور را سفارشی و با تجهیزات برندهای مختلف ساخت، قیمت تابلو ATS دیزل ژنراتور طبعا ثابت نخواهد بود. همچنین عوامل زیادی بر قیمت تابلو برق دیزل ژنراتور تاثیر خواهند گذاشت عواملی مانند تجهیزات کلیدزنی، سطح ولتاژ و جریان مصرفی، کیفیت اجزای به کار رفته در تابلو و غیره همه این موارد توانایی تغییر قیمت تابلو برق دیزل ژنراتور را دارند. برای مشاوره و تعیین میزان حدودی قیمت باید اطلاعات مربوط به مجموعه خود را در اختیار یک متخصص قرار دهید تا برآورد قیمت تابلو برق دیزل ژنراتور به درستی انجام شود.

لیست قیمت تابلو برق چنج اور یا تابلو ATS دیزل ژنراتور

با عرض پوزش کلیه قیمت های تابلو برق دیزل ژنراتور در حال بروزرسانی می باشد، لطفا جهت استعلام قیمت خرید با واحد فروش تماس حاصل نمایید.

قیمت تابلو برق چنج اور
ردیف شرح قیمت به تومان
1 قیمت تابلو کنترل پارالل و سنکرون تماس بگیرید
2 قیمت تابلو برق چنج اور تک فاز تماس بگیرید
3 قیمت تابلو برق چنج اور دستی تماس بگیرید
4 قیمت تابلو برق چنج اور اتوماتیک تماس بگیرید
5 قیمت تابلو ATS دیزل ژنراتور حفاظت و کنترل (AMF) تماس بگیرید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
کاظم اسلامی
ارسال شده در : پنجشنبه 02 آذر 1402

با عرض سلام، یه تابلو چنج آور برای استخر پرورش ماهی می خواستم. دیزل ژنراتور 70 کاوا با 10 عدد موتور سه فاز 7 آمپر داریم.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 04 آذر 1402

سلام جناب اسلامی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

محمدرضا نوری
ارسال شده در : چهارشنبه 18 آبان 1401

سلام، وضعیت اول تابلو برق چنج اور با وضعیت سومش چه تفاوتی دارد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 22 آبان 1401

سلام جناب نوری عزیز، به درستی متوجه منظور شما از وضعیت اول و سوم نشدیم. همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

حسن حاج شریفی
ارسال شده در : شنبه 15 مرداد 1401

سلام، عالی بود.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 18 مرداد 1401

سلام جناب حاج شریفی عزیز، ممنون از نظر دلگرم کننده شما.

خانی
ارسال شده در : شنبه 04 تیر 1401

سلام، تابلو برق اور 250 آمپر نیاز داریم. بصورت اتوماتیک باشد. لطفا قیمت بدید. ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 05 تیر 1401

سلام جناب خانی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

داود ابراهیمی
ارسال شده در : شنبه 06 آذر 1400

سلام، جهت یک پروژه با ولتاژ 33 کیلوولت نیاز به طراحی یک تابلو چنج آور بین دو فیدر داریم. ممنونم.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 07 آذر 1400

سلام جناب ابراهیمی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

زهیر مازینی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 18 آبان 1400

سلام و درود، نیاز به تابلوی چنج اور 250 آمپر دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 18 آبان 1400

سلام جناب مازینی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

مهدی شیرافکن
ارسال شده در : دوشنبه 04 مرداد 1400

سلام، نیاز به مشاوره برای خرید دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 04 مرداد 1400

سلام جناب شیرافکن عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

گودرزی
ارسال شده در : یکشنبه 09 آذر 1399

سلام، من ایران نیستم ولی نیاز دارم که 10 تابلو چنج اور اتومات پمپ آب خورشیدی از ایران بخریم و بیاریم عراق، اگر امکان تماس واتساپی هست بفرمایید تا تماس بگیرم. برای پمپ 45 کیلووات می خواهم طراحی کنم.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 10 آذر 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما در واتس اپ تماس خواهند گرفت.