کابل آیفون تصویری چیست؟

کابل آیفون از چندین زوج هادی مس یا آلومینیوم تشکیل شده و جهت انتقال صدا و تصویر به آیفون استفاده می شود. کابل آیفون معمولا به دو نوع شناخته می شود: آیفون معمولی و دیگری آیفون تصویری. هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع سیم آنتن می باشد.

  • کابل آیفون صوتی (معمولی)
  • کابل آیفون تصویری

کابل آیفون تصویری

فروش کابل آیفون تصویری

هادی های داخل کابل های آیفون در سطح مقطع های 0.4، 0.5 و 0.6 موجود هستند و به صورت زوجی در یک دیگر تابیده می شوند. تعداد هادی این کابل ها 2 الی 10 عدد زوج می تواند باشد. تعداد زوج های لازم در سیم کشی آیفون ساختمان، به تعداد واحد های ساختمان و برند آیفون بستگی دارد. این هادی ها از جنس مس یا آلومینیوم هستند. سیم های مسی برای مسافت های طولانی گزینه مناسب تری می باشند. این سیم ها توسط یک لایه فویل آلومینیوم و یک شیلد (یک رشته سیم مفتولی بدون روکش)، از نویز و امواج مزاحم محافظت می شوند. یک رشته نخ ابریشم در این کابل ها قرار دارد که دو کاربرد دارد: اول جهت سهولت در شکافتن سیم در هنگام نیاز و دوم جهت ایجاد اصطکاک و ثابت نگه داشتن سیم ها استفاده می شود.

انتخاب کابل آیفون مناسب

همانطور که در ابتدا اشاره شد کابل آیفون تصویری از انواع سیم و کابل ساختمانی می باشد. برای نصب آیفون های صوتی و تصویری نیاز به کابل های متفاوتی داریم. برای آیفون صوتی بهترین کابل 0.5 فویلدار و برای آیفون تصویری 0.6 فویلدار است. هرچند برای آیفون های صوتی به طور معمول از کابل های 0.5 و 0.4 بدون فویل استفاده می شود اما به جهت حفظ کیفیت صدا توصیه می شود در صورت امکان از کابل های فویلدار استفاده شود. برای آیفون های تصویری نیز می توان از کابل های 0.5 فویلدار استفاده کرد. برای انتقال صدا و تصویر به بهترین شکل ممکن توصیه می شود از کابل های مسی برای آیفون تصویری استفاده شود اما به دلیل گرانی این کابل ها امروزه از آلیاژ های مس (کابل CC) نیز استفاده می شود. در هنگام استفاده از آلیاژ های مس به دو نکته باید توجه شود: اول اینکه آلیاژ های نامرغوب می توانند ضعیف تر از آلومینیوم عمل کنند و دوم اینکه این آلیاژ ها در متراژ های بالا جوابگوی نیاز مصرف کننده نیستند. 

نحوه سیم کشی آیفون

سیم کشی صحیح و مرغوب بودن سیم داخل کابل از مهم ترین عناصر سیم کشی آیفون است؛ به این دلیل که حتی با خرید بهترین برند آیفون در صورتی که سیم کشی و جنس سیم مناسب نباشد تصویر و صدا کیفیت لازم را نخواهد داشت. برای راه اندازی سیستم آیفون به یک منبع تغذیه، گوشی آیفون یا مانیتور، قفل دربازکن و پانل جلوی در نیاز داریم. نحوه سیم کشی آیفون برای آیفون های صوتی و تصویری متفاوت است. 

سیم کشی آیفون صوتی: برق شهر ازطریق یک کلید مینیاتوری به پریز و از طریق پریز به منبع تغذیه متصل می شود. منبع تغذیه برق شهر را به ولتاژ لازم تبدیل کرده و قسمت های مورد نیاز مانند گوشی آیفون و پانل جلوی در را برقدار می کند. منبع تغذیه یک خروجی DC دارد که به پانل جلوی در و یک خروجی برق 12 ولت AC به در بازکن و گوشی آیفون متصل می شود. اتصالات پشت آیفون بسته به برند و یا نوع آیفون متغیر است؛ اما به طور معمول اتصالات پشت آیفون ها به صورت 5 زوجی است و با حروف A تا F مشخص می شوند. اتصال A وظیفه انتقال صدا از پانل جلوی در به گوشی آیفون را بر عهده دارد و ظیفه اتصال B انتقال صدا در جهت عکس این مسیر (از گوشی به پانل) می باشد. اتصال C سیم مشترک بین پانل و گوشی است. اتصال D مختص به هر واحد می باشد که در هنگام فشرده شدن کلید واحد در پانل زنگ آیفون واحد مربوطه به صدا در می آید. اتصالات D روی پانل باید به تعداد واحد ها باشد. اتصالات E و F یکی به دربازکن و دیگری به منبع تغذیه متصل می شوند.

سیم کشی آیفون تصویری: در این نوع آیفون علاوه بر صدای فرد پشت در، تصویر را نیز منتقل می کند که تصویر مربوطه می تواند سیاه سفید یا رنگی باشد. نحوه عملکرد سیستم آیفون صوتی مشابه آیفون تصوری می باشد؛ به این صورت که برق شهر ازطریق یک کلید مینیاتوری به پریز و سپس به منبع تغذیه متصل می شود. ورودی این منبع تغذیه 220 ولت و خروجی آن 12 ولت AC و DC می باشد. خروجی 12 ولت DC به پانل جلوی در و خروجی برق 12 ولت AC به در بازکن متصل می شود. در آیفون های تصویری گوشی و مانیتور مستقیما به برق شهر متصل می شوند.

برای دریافت مشاوره فنی رایگان در زمینه انتخاب کابل آیفون تصویری و سایر انواع سیم و کابل می توانید با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس گرفته یا به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

قیمت کابل آیفون تصویری

کلیه قیمت ها بدون اطلاع قبلی قابل تغییر می باشد، لطفا جهت استعلام قیمت خرید با واحد فروش تماس حاصل نمایید.

تاریخ بروزرسانی: 1401/07/11

قیمت کابل آیفون تصویری
ردیف شرح قیمت به تومان
1 قیمت کابل آیفونی فویلدار 0.5*2*1 طول یک متر 3,000
2 قیمت کابل آیفونی فویلدار 0.5* 2*2طول یک متر 5,000
3 قیمت کابل آیفونی فویلدار 0.5*2*3 طول یک متر 7,000
4 قیمت کابل آیفونی فویلدار 0.5*2*4 طول یک متر 8,000
5 قیمت کابل آیفونی فویلدار 0.5*5*2 طول یک متر 10,000
6 کابل آیفونی فویلدار 0.5*2*6 طول یک متر 12,000
7 کابل آیفونی فویلدار 0.5*2*10 طول یک متر 20,000
8 کابل آیفونی فویلدار 0.6*2*2 طول یک متر 7,000
9 کابل آیفونی فویلدار 0.6*2*4 طول یک متر 12,000
10 کابل آیفونی فویلدار 0.6*2*6 طول یک متر 16,500
11 کابل آیفونی فویلدار 0.6*2*10 طول یک متر 25,000