دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی

دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی چیست؟

دستگاه های مانیتورینگ علائم حیاتی بیمار، سیگنال های حیاتی بیمار را به صورت مستمر نشان می دهند و یکی از مهم ترین تجهیزات پزشکی تشخیصی و درمانی مورد استفاده در کلینیک ها، آمبولانس، بخش های مختلف مراکز درمانی از جمله بخش زنان و زایمان، اورژانس، اتاق عمل، بستری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی مانند NICU، CCU،SICU ،MICU، اتاق ایزوله و حتی نگهداری و مراقبت از بیمار در منزل می باشند. 

مانیتورهای علائم حیاتی بیمار که به آنها دستگاه مانیتورینگ، مانیتورینگ بیمار، مانیتورینگ فیزیولوژیک، دستگاه مانیتور علائم حیاتی، مانیتور بیمار، مانیتورینگ بیمارستان، مانیتورینگ علائم حیاتی خانگی و مانیتورینگ قلبی بیمار نیز می گویند، به صورت ثابت و پرتابل مورد استفاده قرار می گیرند، مانیتور های علائم حیاتی پرتابل که به آنها مانیتور پرتابل و مانیتورینگ علائم حیاتی پرتابل نیز می گویند، قابل جابجایی هستند و برای استفاده در آمبولانس ها گزینه مناسبی هستند. مانیتورینگ های بیمار قابلیت نمایش پارامتر یا ماژول های مختلفی از جمله فعالیت الکتریکی قلب (ECG)، تعداد ضربان قلب (Heart Rate)، وجود آریتمی، سرعت تنفس، فشار خون گرفته شده به صورت تهاجمی (IBP) و غیر تهاجمی (NIBP) بر حسب میلیمتر جیوه، درصد اشباع اکسیژن خون (SPO2)، دمای بدن (Temp) بر حسب درجه سلسیوس و کربن دی اکسید موجود در هوای بازدم بر حسب میلیمتر جیوه (CO2) را دارند که تعداد پارامترهای نشان داده شده بر اساس محل مورد استفاده و کاربردی که دارند، متفاوت است.

دستگاه های مانیتور علائم حیاتی امکان تنظیم بازه مجاز برای ماژول های مختلف هستند و در صورتیکه مقادیر نمایش داده شده در بازه مجاز نباشد با اعلام هشدار، کادر درمان یا مراقب بیمار در منزل را از وجود مشکل آگاه می کنند. مانیتورینگ های بیمار قابلیت اتصال به سیستم سانترال دارند، در بخش مراقبت های ویژه در مراکز درمانی، در کنار تخت بیماران، دستگاه مانیتورینگ بیمار وجود دارد و تمام مانیتورینگ ها جهت کنترل شرایط توسط پرستاران به سیستم سانترال وصل می شوند.

انواع دستگاه مانیتور بیمار

دستگاه های مانیتورینگ علائم حیاتی به عنوان یکی از تجهیزات پزشکی تشخیصی و درمانی بر اساس نحوه اتصال و ماژول ها در انواع مختلفی دسته بندی می شوند.

انواع مانیتور علائم حیاتی بیمار بر اساس نحوه اتصال
  • سیستم مانیتورینگ کنار تختی
  • سیستم مانیتورینگ مرکزی
  • سیستم تله مانیتورینگ

در ادامه به شرح هر یک می پردازیم:

سیستم مانیتورینگ کنار تختی

سیستم های مانیتورینگ کنار تختی که به آنها سیستم مانیتورینگ بدساید نیز می گویند، به صورت معمول کنار تخت فرد به شکل ثابت و بدون حرکت به روی دیوار وصل می شوند یا به صورت پرتابل و قابل جابجایی به روی پایه ای چرخ دار هستند و علائم حیاتی بدن را اندازه گیری و نمایش می دهند.

سیستم مانیتورینگ بدساید

سیستم مانیتورینگ مرکزی

سیستم های مانیتورینگ مرکزی که به آنها مانیتورینگ علائم حیاتی سانترال و اتصال به سیستم مانیتورینگ مرکزی نیز می گویند، جهت بررسی و کنترل علائم حیاتی بیمارانی که در یک بخش هستند، از جایگاه پرستاری کاربرد دارند. با اتصال مانیتورهای علائم حیاتی به سیستم مرکزی، نیازی به حضور دائمی کادر درمان در بخش مراقبت های ویژه برای بررسی علائم حیاتی بیمار نیست.

مانیتورینگ علائم حیاتی سانترال

برای اتصال مانیتورهای کنار تختی به سیستم سانترال، کابل شبکه متصل به سیستم مرکزی به درگاه شبکه تعبیه شده در پشت مانیتورینگ علائم حیاتی مربوطه وصل می شود. سیستم های مانیتورینگ سانترال دارای مانیتور، سرور مربوط به سیستم مرکزی و کانال ارتباطی هستند که در زیر به شرح هر یک می پردازیم:

  • مانیتور برای نمایش علائم حیاتی در جایگاه پرستاری و کنترل توسط پزشک یا پرستاران استفاده می شود، تعداد مانیتورهای موجود در این بخش بنا به تعداد بیماران بخش، ممکن است به 3 یا 4 تا نیز برسد، ابعاد مانیتور مرکزی بزرگ تر از مانیتورهای کنار تختی بوده و صفحه آن به نواحی یکسان برای نمایش اطلاعات بیماران مختلف تقسیم می شوند.
  • مانیتورهای کنار تختی به منظور برقراری ارتباط با مانیتور سیستم مرکزی نیازمند به سرور هستند که یک سیستم کامپیوتری این وظیفه را بر عهده می گیرد. سرور مربوط به سیستم مرکزی باید شرایط لازم برای ایجاد ارتباط مانیتورهای کنار تختی به کامپیوتر سرور به شکل بی سیم، تحت شبکه و غیره را داشته باشد، همچنین قابلیت ایجاد آلارم، ذخیره سازی علائم حیاتی اندازه گیری شده برای هر بیمار حداقل به مدت یک روز، رکوردگیری از داده های ذخیره شده و آرشیو حائز اهمیت است.
  • کانال های ارتباطی بر اساس محیط بخش مورد استفاده نوع سرور انتخاب می شوند و لازم است ارتباطی امن و بدون نویز بین مانیتورهای بخش و سرور مرکزی ایجاد کنند، این کانال ها ممکن است از نوع امواج رادیویی، فیبر نوری، کابل مخابراتی و غیره باشند.

سیستم تله مانیتورینگ

سیستم های تله مانیتورینگ که به آنها تله مانیتورینگ داخل بیمارستانی نیز می گویند، دارای فرستنده و گیرنده، صفحه نمایشگر و ثبات هستند و علائم حیاتی دریافتی از بیمار را به صورت بی سیم به مانیتورهای کنار تختی یا ایستگاه نمایش مرکزی انتقال می دهند. با استفاده از سیستم تله مانیتورینگ، مانیتورینگ های علائم حیاتی موجود در یک یا چند مرکز درمانی با استفاده از بستر شبکه به سیستم مانیتورینگ مرکزی متصل می شوند و پزشک امکان بررسی علائم حیاتی و مقادیر اندازه گیری شده را خواهد داشت.

تله مانیتورینگ

انواع مانیتور علائم حیاتی بیمار بر اساس ماژول
  • مانیتورینگ اتاق عمل
  • مانیتورینگ CCU/ICU
  • مانیتورینگ اورژانس
  • مانیتورینگ فشار خون
  • مانیتورینگ قند خون
  • هولتر مانیتورینگ
  • مانیتورینگ عملکرد تنفسی

در ادامه به شرح هر یک از موارد فوق می پردازیم:

مانیتورینگ اتاق عمل

مانیتورینگ های اتاق عمل که به آنها مانیتور اتاق عمل و مانیتور علائم حیاتی اتاق عمل نیز می گویند، در اتاق عمل مراکز درمانی حین جراحی برای کنترل علائم حیاتی بیمار مورد استفاده قرار می گیرند.

مانیتور اتاق عمل

مانیتورینگ CCU و ICU

مانیتورینگ CCU / ICU که به آنها مانیتور CCUو ICU و مانیتور علائم حیاتی CCU / ICU نیز می گویند، در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان برای کنترل شرایط بیمار و بررسی علائم حیاتی وی مورد استفاده قرار می گیرند.

مانیتور CCUو ICU

مانیتورینگ اورژانس

مانیتورینگ های اورژانس که به آنها مانیتور اورژانس و مانیتور علائم حیاتی اورژانس نیز می گویند، برای بررسی علائم حیاتی بیمار در بخش اورژانس و فوریت های پزشکی کاربرد دارند.

مانیتور علائم حیاتی اورژانس

مانیتورینگ فشار خون

مانیتورینگ های فشار خون که به آنها مانیتور فشار خون، هولتر فشار خون، نمایشگر مداوم فشار خون، هولتر مانیتورینگ فشار خون و هولتر 24 ساعته فشار خون نیز می گویند، برای سنجش فشار خون به صورت دائمی و بررسی تغییرات فشار خون و ضربان قلب در طول شبانه روز برای بیماران مبتلا به فشار خون، مشکلات قلبی و غیره در منزل و مراکز درمانی استفاده می شوند.

هولتر فشار خون

مانیتورینگ قند خون

مانیتورینگ های قند خون که به آنها مانیتور قند خون، مانیتورینگ قند خون 24 ساعته و نمایشگر مداوم قند خون، نیز می گویند، برای سنجش و کنترل قند خون به صورت شبانه روزی در افراد مبتلا به دیابت در منزل و مراکز درمانی استفاده می شوند.

مانیتور قند خون

هولتر مانیتورینگ

هولتر های مانیتورینگ که به آنها هولتر قلبی، هولتر ECG، هولتر EKG، هولتر ریتم، هولتر مانیتورینگ ریتم، نمایشگر مداوم فعالیت الکتریکی قلب و هولتر‌ مانیتور نیز می گویند، جهت بررسی فعالیت قلب، تعداد ضربان و ریتم قلب به صورت شبانه روزی در افراد مبتلا به مشکلات قلبی در منزل و مراکز درمانی استفاده می شوند.

هولتر قلبی

اسپیرومتر

مانیتورینگ های عملکرد تنفسی که به آنها اسپیرومتر، مانیتور عملکرد تنفسی و دستگاه مانیتورینگ حجم های تنفسی نیز می گویند، حجم تنفسی (هوای دم و بازدم) فرد را اندازه گیری می کند که به این فرآیند، دم سنجی، تست ریه و اسپیرومتری می گویند و پزشک با بررسی نتایج اندازه گیری شده، ابتلای فرد به بیماری های تنفسی و ریوی از جمله آسم را تشخیص می دهد.

اسپیرومتر ها برای اندازه گیری میزان دریافت اکسیژن و انتقال آن به سلول های اندام جهت انجام فعالیت روزانه و دفع کربن دی اکسید استفاده می شوند. مانیتور های عملکرد تنفسی بر اساس کاربرد و قابلیت اندازه گیری در انواع مختلفی طراحی می شوند.

  • پلتیسموگرافی: پلتیسموگرافی که به آن بادی باکس، پلتیسموگرافی کل بدن و بادی پلتیسموگرافی نیز می گویند، دقت بالایی در سنجش حجم ریوی دارد و برای تعیین شرایط تنفسی فرد قبل از عمل های جراحی طولانی، ارزیابی شدت بیماری ریوی و بررسی تاثیر دارو های تنفسی بر عملکرد سیستم تنفسی استفاده می شوند.

بادی باکس

  • اسپیرومتر الکترونیکی: اسپیرومتر الکترونیکی که به آن اسپیرومتر دیجیتال و اسپیرومتر الکتریکی نیز می گویند، دارای مبدل های اولتراسونیک و کانال جریان هوا جهت سنجش حجم هوای دم و بازدم هستند و دقت مناسبی دارند.

مانیتورینگ عملکرد تنفسی

  • اسپیرومتر تشویقی: اسپیرومتر تشویقی برای تقویت، بازتوانی عملکرد ریه و پیشگیری از چسبندگی ریه استفاده می شود.

اسپیرومتر تشویقی

ماژول های دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی

ماژول ها یا پارامترهای قابل اندازه گیری بر اساس محل مورد استفاده و کاربرد دستگاه متفاوت هستند. حسگر های مانیتورینگ بنا به نوع ماژول هایی که در دستگاه وجود دارند جهت انتقال اطلاعات استفاده می شوند و شامل حسگر دما، پراب برای ECG و پالس اکسیمتر، کاف جهت سنجش فشار خون، سنسور سنجش قند خون و غیره هستند. تعدادی از ماژول های موجود در دستگاه های مانیتور علائم حیاتی شامل موارد زیر می باشد:

  • ماژول فعالیت الکتریکی قلب یا ECG: ماژول فعالیت الکتریکی بدن عملکردی مشابه با دستگاه الکتروکاردیوگرام دارد، اما معمولا تعداد لیدهای مورد استفاده در مانیتورینگ کمتر است و تنها 3 لید از 12 لید قلبی دریافت شده با استفاده از دستگاه ECG در مانیتور علائم حیاتی بیمار نمایش داده می شود. ماژول ECG، شکل موج مربوط به سیگنال دریافتی از قلب و تنفس همچنین اعداد مربوط به تعداد ضربان قلب و تنفس را دریافت و نمایش می دهند.
  • ماژول دمای بدن یا Temp: ماژول دمای بدن که به آن ماژول کنترل دما نیز می گویند، جهت اندازه گیری و نمایش دمای بدن به صورت مستمر و تفاوت دما در دو کانال کاربرد دارند.
  • ماژول SPO2: ماژول SPO2 عملکردی مشابه دستگاه پالس اکسیمتر دارد و شکل موج سیگنال مربوط به تغییرات حجم خون در رگ ها را به روش غیر تهاجمی یا پلتیسموگرافی (سیگنال PPG) نمایش داده همچنین قادر به نمایش نرخ ضربان قلب و درصد اکسیژن خون اشباع شده نیز می باشد.
  • ماژول کنترل فشار خون: ماژول فشار خون از کافی که به دست بیمار بسته می شود و فشارسنجی اتوماتیک جهت اندازه گیری فشار خون به صورت منظم در بازه های زمانی تعیین شده استفاده می کند. ماژول مربوط به کنترل فشار خون در دو نوع ماژول NIBP و IBP می باشد که ماژول مربوط به NIBP، امکان سنجش فشار خون و فشار میانگین به صورت غیر تهاجمی را دارد و ماژول مربوط به IBP (فشار درون شریانی) قابلیت سنجش فشار خون و در بعضی موارد فشار خون میانگین به صورت تهاجمی و نمایش شکل موج آنرا دارد.
  • ماژول CO2: ماژول دی اکسید کربن برای اندازه گیری میزان کربن دی اکسید موجود در هوای بازدم، نمایش شکل موج آن، نرخ تنفس و تشخیص وجود آپنه یا وقفه تنفسی در خواب کاربرد دارد.

اجزاء دستگاه مانیتور علائم حیاتی

دستگاه های مانیتورینگ علائم حیاتی دارای صفحه نمایشگر، حسگر (سنسور یا پروب) و ماژول، کلید های کنترل، برد و منبع تغذیه هستند.صفحه نمایشگر مانیتور های علائم حیاتی نمایش دهنده تاریخ و ساعت، اعداد اندازه گیری شده و بازه های مقداری تنظیم شده، شکل موج و هشدار ها هستند.

در صورتیکه مقدار اندازه گیری شده در دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی بیمار در بازه مجاز تعیین شده نباشد یا دستگاه دچار مشکل فنی شود، با اعلام هشدار صوتی یا تصویری از طریق بلندگو، LED و صفحه نمایشگر، بیمار، کادر درمان و مراقبان بیمار را آگاه می کند تا به رفع مشکل بپردازند. با اعلام هشدار در دستگاه، عملکرد آن متوقف نمی شود و فقط به منظور اطلاع رسانی از شرایط کاربرد دارد. کلید های کنترل دستگاه برای تنظیم بازه های مجاز، آلارم ها و غیره استفاده می شوند.

باتری دستگاه مانیتور علائم حیاتی

برد تغذیه وظیفه تبدیل ولتاژ برق شهر به ولتاژ مورد استفاده در دستگاه مانیتورینگ و شارژ باتری اصلی را دارد. باتری های مورد استفاده در دستگاه مانیتورینگ به دو صورت باتری اصلی و باتری پشتیبان گیری (Back Up) می باشد. باتری اصلی، منبع تغذیه اصلی دستگاه مانیتورینگ بیمار می باشد، معمولا قابل شارژ بوده و از جنس نیکل کادمیومی (NI-CD) یا سرب و اسیدی (SLA) است. باتری پشتیبان به منظور حفظ تنظیمات انجام شده و استفاده در زمان های اضطراری کاربرد دارد و معمولا باتری 3 ولتی کوچک می باشد.

نکات خرید دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی بیمار

  • قیمت مانیتورینگ علائم حیاتی به قابلیت های آن بستگی دارد و لازم است برای خرید آن، کاربری محل مورد استفاده، محدوده سنی افراد، نوع مانیتورینگ بیمار از نظر ثابت یا پرتابل بودن، قابلیت سنجش و نمایش پارامترهای مورد نیاز، وزن و ابعاد دستگاه مانیتور بیمار در نظر گرفته شود تا مانیتور علائم حیاتی مناسب خریداری شود.
  • صفحه نمایشگر، روشنایی و ابعاد آن متناسب با نیاز فرد باشد.
  • موارد سخت افزاری مربوط به مانیتورینگ بیمار از جمله باتری، نوع و تعداد آن، درستی عملکرد باتری و حفظ اطلاعات سیستم در مواقع اضطرار و قطعی برق، پارامترهای قابل نمایش، امکان تنظیم بازه ها و وجود هشدار بررسی شود.
  • در پارامتر مربوط به ECG، تعداد لید ها، تشخیص وجود آریتمی، بازه مربوط به ضربان قلب و هشدار ها در نظر گرفته شود.
  • در پارامتر مربوط به سنجش فشار خون، روش اندازه گیری، اندازه کاف بیمار در اندازه گیری غیر تهاجمی و تعداد کانال و دامنه اندازه گیری در اندازه گیری به روش تهاجمی در نظر گرفته شود.
  • در پارامتر مربوط به سنجش اکسیژن خون اشباع شده، به پروب و یک یا چند بار مصرف بودن آن توجه شود.
  • در پارامتر مربوط به سنجش دمای بدن، به پروب و تعداد ورودی ها توجه شود.
  • موارد سیستمی دستگاه مانیتورینگ بیمار از جمله امکان اتصال به سیستم مرکزی و سازگار بودن دستگاه با تصویر برداری مغناطیسی MRI بررسی شود.
  • امکان شبکه کردن دستگاه مانیتورینگ بیمار، تعداد دستگاه ها در یک شبکه، امکان کنترل و مشاهده سیستم از راه دور، نیاز به ایستگاه مرکزی و غیره بررسی شود.
  • وجود قابلیت ضبط یا ریکورد در سیستم و اتصال به کامپیوتر در نظر گرفته شود. ضبط کننده حرارتی یا ریکوردر حرارتی به منظور چاپ اطلاعات و سیگنال های بیمار کاربرد دارند و با استفاده از کابل شبکه می توان اطلاعات را از مانیتورینگ علائم حیاتی بیمار به سیستم مرکزی کادر درمان برای بررسی و چاپ ارسال کرد.
  • میزان حساسیت سیستم بر اساس نوع مانیتورینگ علائم حیاتی و محل مورد استفاده متفاوت است و لازم است به آن توجه شود.
    • مانیتورهای علائم حیاتی بیمار حساسیت کم که به آنها مانیتورینگ علائم حیاتی حساسیت پایین نیز می گویند، علائم حیاتی اولیه مانند فعالیت الکتریکی و تعداد ضربان قلب، درصد اشباع اکسیژن خون و فشار خون غیر تهاجمی NIBP را نمایش می دهند.
    • مانیتور های علائم حیاتی حساسیت متوسط، علاوه بر علائم حیاتی اولیه، قابلیت سنجش فشار خون تهاجمی IBP و کربن دی اکسید موجود در هوای بازدم را نیز دارند، معمولا به صورت سانترال و برای بخش اورژانس و جراحی های عمومی در مراکز درمانی استفاده می شوند.
    • مانیتور علائم حیاتی حساسیت زیاد که به آنها مانیتورینگ علائم حیاتی حساسیت بالا نیز می گویند، علائم حیاتی اولیه، فشار خون تهاجمی، میزان کربن دی اکسید موجود در هوای بازدم و آریتمی را نیز نمایش می دهند، به صورت سانترال و غیر سانترال برای بخش مراقبت های ویژه و بیهوشی بعد از اتاق عمل استفاده می شوند.
  • توصیه می شود اعتبار شرکت سازنده و وجود ضمانت و خدمات پس از فروش مانیتورینگ علائم حیاتی بیمار بررسی شود.

نحوه کار با دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی

برای استفاده از مانیتور علائم حیاتی بیمار، ابتدا پروب (پراب) مربوط به هر پارامتر را در کانکتور مربوط به آن محکم کنید، در صورتیکه از شبکه سانترال استفاده می شود، کابل مربوط به این قسمت نیز متصل شود. سپس پروب ها و الکترود های مربوط به فعالیت الکتریکی قلب را به بیمار وصل کرده و دستگاه را روشن کنید تا تست داخلی دستگاه انجام شود و صفحه اصلی نمایش داده شود. محدوده مجاز هر پارامتر و میزان نور صفحه نمایشگر دستگاه مانیتورینگ را با استفاده از کلید های دستگاه تنظیم کنید. دستگاه مانیتور بیمار شروع به کار می کند و برای بررسی وضعیت بیمار، مقادیر اندازه گیری شده به صورت عددی یا نموداری بر روی صفحه نمایش دستگاه نشان داده می شود.

نکات مربوط به استفاده و نگهداری مانیتورینگ علائم حیاتی
  • دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی در محیط های مرطوب، دمای خیلی بالا یا خیلی پایین و در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرد.
  • از خیس شدن و ضربه زدن به دستگاه مانیتور بیمار خودداری شود.
  • تمیز کردن و نگهداری از باتری مانیتور های بیمار بسیار مهم است. اگر برای مدتی طولانی از مانیتورینگ استفاده نشده، فیوز موجود در پشت دستگاه خارج شود و برای استفاده مجدد حداقل 16 ساعت برای شارژ کامل به برق وصل شود.
  • وجود میدان مغناطیسی در عملکرد دستگاه مشکل ایجاد می کند، از این رو بهتر است در این محیط ها از دستگاه های مانیتور علائم حیاتی با قابلیت استفاده در محیط های مغناطیسی استفاده شود.
  • سیم ها و کابل های مورد استفاده در دستگاه مانیتورینگ بیمار به صورت دوره ای بررسی شوند تا در صورت وجود قطعی و شکستگی رفع شود.
  • دستگاه الکتروسرجری و چراغ های پزشکی در اتاق عمل ممکن است در عملکرد سنجش اشباع اکسیژن خون توسط مانیتور علائم حیاتی تداخل ایجاد کنند، استفاده از پوششی مات بر روی پروب پالس اکسیمتر موجب کاهش تاثیر می شود.
  • برای استفاده از پروب پالس اکسیمتر بهتر است بیمار از لاک ناخن استفاده نکرده باشد تا نتیجه به درستی اعلام شود.

جدول مقادیر استاندارد علائم حیاتی

ماژول های مختلف دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی بیمار دارای بازه های مجاز برای افراد بالغ و نوزادان هستند. این بازه ها مقداری بر اساس شرایط و گروه سنی بیمار توسط کادر درمان یا کاربر مورد نظر تنظیم می شود و در صورتیکه مقادیر دریافتی در بازه استاندارد تنظیم شده نباشد، مانیتور علائم حیاتی هشدار می دهد. تعدادی از علائم حیاتی بیماران و بازه استاندارد آنها در جدول ذکر شده است، البته این مقادیر به صورت نسبی می باشند و بنا به شرایط و تشخیص پزشک ممکن است تغییر کنند.

مقادیر استاندارد علائم حیاتی
پارامتر اندازه گیری شده افراد بالغ نوزادان
نرخ ضربان قلبی (برحسب ضربان بر دقیقه) 50 تا 90 120 تا 180
دمای بدن (برحسب درجه سلسیوس) 37 37
فشار خون (برحسب میلیمتر جیوه) 90 تا 120 حدود 70
اکسیژن خون اشباع شده (برحسب درصد) 95 تا 100 95 تا 98

کاربرد دستگاه مانیتور علائم حیاتی بیمار

  • در آمبولانس ها، کلینیک ها و بخش های مختلف مراکز درمانی از جمله بخش مربوط به زنان و زایمان، اتاق عمل، اورژانس، بیهوشی بعد عمل، بستری و مراقبت های ویژه برای اندازه گیری، نمایش و بررسی علائم حیاتی بیمار
  • در منزل برای کنترل و مراقبت افراد مبتلا به بیماری های قلبی خاص، کسانی که به کما رفته اند و غیره
  • در منزل، مراکز درمانی و حین فعالیت برای اندازه گیری شبانه روزی و کنترل فشار خون فرد با استفاده از مانیتورینگ یا هولتر فشار خون
  • در منزل و مراکز درمانی برای کنترل و سنجش میزان قند خون به صورت 24 ساعته با استفاده از مانیتورینگ قند خون
  • در منزل و بیمارستان ها جهت بررسی و اندازه گیری فعالیت الکتریکی قلب با استفاده از هولتر مانیتورینگ یا هولتر قلبی
  • در کلینیک ها و مراکز درمانی به منظور سنجش حجم تنفسی، عملکرد ریه و تشخیص بیماری های تنفسی

دستگاه مانیتور علائم حیاتی دست دوم

بسیاری از کاربران دستگاه مانیتور علائم حیاتی با توجه به قیمت بالای این محصولات اقدام به خرید دستگاه مانیتور علائم حیاتی دست دوم می کنند اما توصیه می شود با توجه به نقش مهم این دستگاه ها در حفظ سلامتی بیمار، اقدام به خرید محصول نو کنید، تا از خسارات جانی ناشی از عملکرد اشتباه مانیتور علائم حیاتی دست دوم که جبران پذیر نیز نمی باشد، جلوگیری شود.

لیست قیمت دستگاه مانیتور بیمار

دستگاه مانیتور علائم حیاتی بیمار در قالب مدل های متفاوت همچون مانیتورینگ بیمار پرتابل، مانیتورینگ بیمار خانگی و غیره ارائه می شود، جهت دریافت قیمت هریک از انواع مانیتورینگ علائم حیاتی با کارشناسان این حوزه در هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

همچنین بخوانید
در این بخش با ساختار و خواص فیزیکی و شیمیایی این ماده آشنا شده و همچنین به بررسی فرایند تولید و کاربردهای آن پرداخته شده است. سدیم آلژینات از آنجایی که از جلبک های دریایی و به صورت طبیعی در دسترس است با داشتن ویژگی هایی چون عدم سمیت و زیست تخریب پذیر بودن و هزینه دستیابی به صرفه به عنوان یک ماده با ارزش در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد این ماده جهت مصرف در صنایع غذایی و دارویی دارای تاییدیه جهانی از سازمان غذا و دارو (FDA) می باشد.
کولر گازی اینورتردار با استفاده از اینورتر دور موتور را با تغییرات فرکانس یونیت خارجی هماهنگ می کند که این امر موجب می شود کولر گازی در شروع کار خود با دور متناسب کار کند و بعد از آن به اوج برسد. کولرهای گازی اسپلیت مدل اینورتر بین 40 تا 60 درصد کم مصرف تر می باشند. اینورتر یا مبدل به معنای وارونه گردان یا معکوس کننده می باشد و در سیستم های کمپرسوری به معنای دور متغییر است.
پمپ آب خانگی بی صدا گزینه ای مناسب برای خرید و استفاده در آپارتمان های چند طبقه و احتمالا با فشار آب پایین در طبقات بالا می باشد تا موجب آزار و اذیت ساکنین ساختمان نشود و به طوری نامحسوس عمل کند.
در ابتدا به تعریف کوتاهی از اسپلیت می پردازیم، اسپلیت نسل پیشرفته کولر گازی می باشد که بیشتر برای سرمایش استفاده می شود. اسپلیت در لغت به معنای دو تکه می باشد که در واقع نمایانگر ساختار این محصول است. اسپلیت ها تفاوت هایی با کولر گازی دارند که می توانید برای اطلاع بیشتر به مقاله تفاوت کولر گازی و اسپلیت مراجعه نمایید. به دلیل استفاده از کمپرسورهای پیشرفته در این نوع کولر گازی می توان انتظار بازدهی و ظرفیت بالایی از این دستگاه داشت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: