قیمت :
8,500,000
تومان

سوییپر دستی چیست؟

سوییپر دستی یا جاروب دستی از جمله دستگاه های نظافت برای جمع آوری گرد و خاک و زباله های جامد بوده که اپراتور با قرارگیری در پشت دستگاه، سوییپر دستی را هدایت می نماید. جاروی محوطه دستی دارای ابعاد فشرده و منسجم بوده و برای نظافت مکان با وسعت کم بسیار پرکاربرد است. سوییپر دستی هیچگونه محدودیتی در نظافت محیط نداشته و علاوه بر تضمین کیفیت نظافت، سلامت هوای محیط را نیز فراهم می آورد. هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع جاروب دستی با مشخصات فنی زیر می باشد.

سوییپر دستی

مشخصات فنی سوییپر دستی

دستگاه سویپر دستی یا جاروی محوطه دستی برای جمع آوری زباله های خشک و گرد و غبار در فضای داخل خانه و محوطه بیرونی طراحی و تولید شده اند. دستگاه سوییپر دستی به منظور تامین نیازهای نظافتی در محیط هایی با مساحت کم و شرایط کاری گوناگون، در ابعاد متنوعی تولید می شوند که با حرکت چرخشی برس های دیسکی در جلو دستگاه آلاینده ها به قسمت میانی هدایت شده و با استفاده از برس غلطکی به داخل مخزن هدایت می شوند.

انواع سویپر دستی

در ادامه به بررسی انواع جاروب دستی یا سوییپر دستی می پردازیم.

سوییپر دستی مدل مکانیکی

در طراحی جاروب دستی مدل مکانیکی از هیچ موتوری جهت تامین نیروی محرکه چرخش برس های دیسکی استفاده نشده و نیروی دوران برس به واسطه نیروی حرکتی اپراتور تامین می گردد. سوییپر دستی مکانیکی مناسب استفاده در فضاهای کوچک بوده و در هنگام عملیات نظافت هیچگونه آلودگی تولید نمی کند.

سوییپر دستی مدل برقی

سوییپر دستی مدل برقی جهت راه اندازی و انجام عملیات نظافت از موتور الکتریکی با برق مصرفی 220 ولت شهری استفاده می نماید و چرخش برس های دیسکی به واسطه گشتاور ایجاد شده توسط موتور صورت می گیرد. در سوییپر دستی از مکنده برای جلوگیری از انتشار گرد و غبار در محیط استفاده شده و معمولا با طول کابل بین 20 تا 25 متر ارائه می گردد.

سوییپر دستی مدل باتری دار

در طراحی جاروب دستی مدل باتری دار از الکتروموتور با منبع تامین انرژی باتری استفاده شده است که عملیات چرخش برس و مکش به واسطه گشتاور ایجاد شده توسط موتور تامین می گردد. استفاده از سوییپر دستی باتری دار در زمان عدم دسترسی به کابل برق شهری مناسب بوده و قدرت مانور بیشتری نسبت به سویپر دستی برقی برای کاربر فراهم می نماید. انواع سوییپر دستی باتری دار در انواع سوییپر دستی باتری دار 12 ولت و سویپر دستی باتری دار 24 ولت ارائه می گردد.

اجزای سوییپر دستی

اجزای سوییپر دستی

  1. دسته غیر لغزنده
  2. اهرم نگهدارنده دستگاه
  3. مخزن زباله
  4. چرخ
  5. دکمه تخلیه مخزن
  6. برس دیسکی

سیستم تخیله سویپر دستی

سیستم تخلیه در جاروب دستی به صورت مکانیکی بوده به این صورت که با فشردن یک دکمه مخزن از بدنه اصلی جدا شده و به صورت دستی تخلیه می گردد همچنین انواع جاروی محوطه دستی با ظرفیت مخزن زباله 40 تا 60 لیتر عرضه می گردد.

نحوه انتخاب سوییپر دستی

انتخاب سایز مناسب سوییپر دستی تاثیر به سزایی در کاهش نیروی انسانی و افزایش سرعت نظافت دارد که این امر در طولانی مدت بر روی هزینه های اقتصادی تاثیر گذار است. لذا از فاکتورهای مهم قبل از انتخاب سوییپر دستی به عواملی همچون ابعاد محوطه مورد نظافت، محیط کاربری، نوع سوخت در دسترس و میزان نسبی سطح آلودگی باید توجه نمود. کارشناسان ما در هایپر صنعت فامکو با ارائه مشاوره رایگان شما عزیزان را در انتخاب سویپر دستی مناسب فضای کاربری راهنمایی می نمایند.

طرز کار سوییپر دستی

با حرکت اپراتور به سمت جلو و چرخش برس های دیسکی تمامی آلاینده ها نظیر گرد و خاک و زباله های جامد به قسمت میانی دستگاه هدایت شده و به واسطه چرخش برس مرکزی به داخل مخزن زباله انتقال داده می شوند در صورتی که سوییپر دستی مجهز به موتور حرکتی باشد گرد و غبار ناشی از عملیات برس زنی دستگاه از طریق سیستم مکش که بر روی برس کناری دستگاه قرار دارد به مخزن زباله سویپر انتقال می یابد. لازم به ذکر است که با افزایش ابعاد دستگاه مساحت فیلتر و جریان هوای مکنده، جهت کنترل گرد و غبار افزایش پیدا خواهد نمود.

کاربرد سوییپر دستی

از جمله موارد کاربرد دستگاه سوییپر دستی در جمع آوری زباله جامد و گرد و غبار به استفاده در فضاهایی همچون نظافت انبار، نظافت محوطه کارخانه های صنعتی، نظافت خط تولید، نظافت خیابان ها، نظافت سالن های سینما و رستوران ها، نظافت پارکینگ ها و نظافت کارگاه های صنعتی می توان اشاره نمود.

مزایای سوییپر دستی
  • مناسب استفاده در فضاهای کوچک و راهروهای باریک
  • سهولت در کاربری و افزایش سرعت نظافت
  • دارای قیمت مناسب خرید
  • جلوگیری از انتشار گرد و غبار
  • جمع آوری تمامی آشغال های ریز و درشت در کف خیابان
  • قابلیت استفاده بر روی سنگ فرش، موکت، بتن و آسفالت
  • دارای قدرت مانور بالا به دلیل طراحی ابعاد مناسب
  • هزینه تعمیر و نگهداری پایین نسبت به سوییپر سرنشین دار
  • دارای مخزن زباله به صورت تخلیه دستی

نکات سرویس و نگهداری جاروب دستی

  • برای استفاده صحیح از سوییپر دستی توصیه می شود قبل از راه اندازی دستگاه، دفترچه راهنمای محصول را مطالعه نمایید.
  • پیش از شروع نظافت از عملکرد صحیح و اتصال کامل قطعات اطمینان حاصل نمایید.
  • از دستگاه سوییپر دستی جهت کاهش مدت زمان نظافت و افزایش راندمان دستگاه متناسب با ظرفیت محیط استفاده نمایید.
  • قبل از شروع کار با سویپر دستی موانع احتمالی بهتر است به صورت موقت برداشته شود تا از برخورد دستگاه و بروز مشکلات جلوگیری به عمل آید.
  •  بعد از هر بار عملیات نظافت، مخزن زباله تخلیه و به خوبی تمیز گردد.
  • نظافت و تعویض فیلتر گرد و غبار در سویپر دستی باعث افزایش طول عمر موتور و عدم افت عملکرد دستگاه می گردد.
  • قبل از راه اندازی سویپر دستی، لوله وضعیت انسداد لوله مکنده را بررسی نمایید.
  • فرسایش برس های دیسکی عملکرد سویپر دستی را تضعیف نموده و باعث کاهش راندمان عملیات نظافت می گردد، لذا قبل از راه اندازی دستگاه اقدام به تعویض برس های دیسکی نمایید.

قیمت سوییپر دستی

از عوامل موثر در قیمت سوییپر دستی به مواردی همچون تعداد برس، ظرفیت مخزن زباله، منبع تامین انرژی و کیفیت ساخت قطعات می توان اشاره نمود. به عنوان مثال در سوییپر دستی باتری دار به دلیل استفاده از موتور الکتریکی و منبع تامین انرژی باتری در سیستم نظافت دستگاه طبیعتا داری قیمت نهایی بیشتری نسبت به سوییپر دستی برقی می باشد. از طرفی با افزایش ظرفیت مخزن زباله، تعداد دفعات تخلیه مخزن کاهش پیدا نموده و این امر باعث افزایش سرعت و کاهش زمان نظافت می گردد. با این توصیف افزایش ظرفیت مخزن زباله نیز در قیمت نهایی سوییپر دستی تاثیر گذار می باشد.

faq

در سوییپر دستی با موتور خودکششی جهت نظافت محیط و سهولت در حرکت دستگاه از موتور حرکتی در طراحی سوییپر دستی استفاده شده است که وظیفه آن ایجاد حرکت دستگاه بدون دخالت کاربر است.

در سوییپر دستی باتری دار از باتری با منبع تغذیه ژل استفاده شده که دارای ولتاژ 12 تا 24 ولت است.

نیروی محرکه در سوییپر دستی مدل مکانیکی توسط حرکت دستگاه به وسیله اپراتور تامین می شود و در طراحی آن از هیچ گونه الکتروموتوری استفاده نشده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: