نحوه نصب و تنظیم پمپ آب خانگی

روش نصب پمپ آب خانگی

نصب پمپ آب در عین ساده بودن، دارای نکات مهم و ریزی می باشد که در صورت عدم رعایت کردن، باعث خواهد شد که بازدهی و خروجی مناسب از پمپ اب خانگی حاصل نگردد. لذا پیشنهاد می شود تا با وجود هزینه پایین نصب پمپ آب خانگی، شخصا نسبت به این موضوع اقدام ننموده تا بالاترین راندمان را از پمپ خود بگیرید.

هایپر صنعت فامکو به عنوان بزرگترین تامین کننده پمپ آب خانگی، آمادگی اعزام نیرو به عنوان نصاب پمپ آب خانگی در اقصی نقاط استان تهران و البرز را دارا می باشد.

ویدیو نصب پمپ آب خانگی

در این ویدیو نصب پمپ آب خانگی، توضیحات بسیار دقیق و جامعی در مورد نحوه نصب، روش ها و محل های مختلف نصب پمپ آب و کلیه تجهیزات مورد نیاز مشتری ذکر شده است. دقت نمایید که در این ویدیو صرفا یک مدل از نصب پمپ آب ذکر شده و در ادامه مطلب ویدیوهای دیگر در مورد روش های دیگر درج شده است.

مشخصات فنی

نحوه نصب و تنظیم پمپ آب خانگی

به دلیل وجود عوامل متعدد که در زمان نصب پمپ آب خانگی می بایست رعایت شود و نیز پیشگیری از مشکلات آتی، پیشنهاد می شود برای نصب پمپ آب و تنظیم پمپ با متخصصین نصب پمپ هماهنگی نمایید.

در هنگام راه اندازی و نصب پمپ آب منزل باید مکان نصب پمپ را پایین تر از سطح مخزن ذخیره آب قرار داده تا فشار مکش ایجاد شده مثبت باشد، تا به نوعی مانع ایجاد پدیده کاویتاسیون (خوردگی) در پمپ شود. اگر این کار در بعضی از شبکه های آبرسانی امکان پذیر نبود، تا آنجایی یکه وضع ایستگاه های پمپاژ اجازه می دهد باید سعی نمود پمپ نزدیک سطح مایع مخزن دخیره قرار گیرد تا مشکلات کمتری در کار پمپ ایجاد شود، مسیر لوله کشی باید مستقیم باشد و از ایجاد خم ها و زانوها و لوازم لوله کشی نه چندان مورد نیاز اجتناب کرد، بین زانوئی و محل اتصال مکش باید لوله مستقیمی به طول حداقل 5 برابر قطر مکش فاصله ایجاد نمود. چون در غیر این صورت فشار مکش نامتعادلی ایجاد شده و یک طرف چشمه پروانه و محفظه مکش پرتر از طرف دیگر شده و تلفات هیدرولیکی پمپ زیاد و در نتیجه راندمان پمپ کم می گردد.

قطر لوله مکش باید یک نمره بیشتر از قطر مجرای رانش (خروجی) بوده و عمق مکش بین 4 تا 6 متر باشد. لوله مکش باید کاملا آب بندی بوده و از محبوس نمودن هوا در لوله مکش جلوگیری کند. در قسمت اعظم لوله ورودی پمپ، فشار هوا کمتر از فشار جو بوده و برای مطمئن شدن از آب بندی لوله ورودی بعد از کارگذاری، یک شعله به قسمت های اتصالی نزدیک می کنند. در صورتی که درزی موجود باشد شعله به طرف لوله کشیده می شود لوله مکش باید 1 تا 2 متر پایین تر از حداقل سطح آب چاه باشد تا هوا وارد پمپ نگردد در قسمت رانش پمپ شیر یک طرفه جهت جلوگیری از حرکت معکوس آب و شیر تنظیم جهت کم و زیاد نمودن آب تعبیه نموده تا صدمه ای به پمپ وارد نگردد.

جهت نصب پمپ اصولا یک شاسی محکم برای موتور و پمپ در نظر گرفته و از ایجاد نامیزانی که سبب فرسوده شدن بوش های اتصال و یاتاقان ها و احتمالا شکستن محور پمپ می گردد جلوگیری می شود. همواره باید سعی نمود محور پمپ ها باموتور محرک آن در کارخانه میزان شود که این میزان نباید در اتصال و نصب پمپ به هم بخورد.

معمولا صفحه ای به ضخامت 2.5 تا 4 سانتیمتر بین صفحه زیری پمپ و سطح بالایی فنداسیون در نظر گرفته می شود که با ملات سیمان پوشیده شده تا ناصافی های بالایی فونداسیون اصلاح و حرکت جانبی صفحه زیری پمپ کم شود.

در مسیر رانش پمپ، یک شیر دروازه ای و یک سوپاپ کنترل قرار می دهند، کار این سوپاپ حفظ پمپ در مقابل فشارهای اضافی وارد بر پمپ است. سوپاپ انتهای لوله مکش باید لااقل 1.5 متر از سطح مایع مکش پائین تر بوده و پمپ نیز باید به سطح منبع مکش نزدیک باشد. پمپ و موتور را باید روی فونداسیون محکمی نگه داشت تا تنظیم آن خراب نگردد در غیر این صورت، یاتاقان های بوش های اتصال محور پمپ و موتور خراب و موجب شکستگی محور می گردد.

یکی از سوالات شایع در بین مشتریان این است که از ست کنترل استفاده کنیم یا از منبع تحت فشار؟

در شرایطی که فضای کافی برای نصب پمپ وجود دارد اولویت با نصب منبع تحت فشار به همراه درجه و کلید اتوماتیک است چرا که آب تحت فشار ذخیره شده در منبع مذکور باعث ایجاد یک فشار ثابت در پشت لوله گردیده و در نتیجه کاهش چشمگیر دفعات روشن و خاموش شدن پمپ و همچنین ایجاد جریان متناوب و یکنواخت آب در لوله ها را در پی دارد.

نقشه نصب پمپ آب خانگی با مخزن

آموزش نصب پمپ آب خانگی و مراحل روش صحیح نصب پمپ آب خانگی با مخزن به طور کامل و دقیق به همراه اجزاء در نقشه زیر نشان داده شده است.

نقشه نصب پمپ آب خانگی با مخزن

  1. در مرحله اول بعد از لوله کشی آب شهری، کنتور آب قرار گرفته می شود، سپس هوزینگ (یا شیر صافی) قرار گرفته تا ذرات ریز و شن های داخل آب شهری وارد مخزن و پمپ نشود. سپس لوله کشی به دو بخش بای پس و ورودی مخزن تقسیم می شود. مسیر اول (Bypass) برای زمانی طراحی شده که به هر دلیلی پمپ خاموش شده و کار نکند و آب با حداقل فشار شهری به تمامی واحد ها انتقال داده شود. در این مسیر لوله کشی یک شیر چک ولو یا یکطرفه قرار داده شده تا آب به داخل کنتور برنگردد.
  2. در مسیر لوله کشی مخزن و بای پس باید از شیر فلکه استفاده شود تا بتوان هر زمان که نیاز بود آب را قطع و وصل کرد (به خصوص در زمان تعمیر و تعویض لوله ها و قطعات).
  3. مسیر دوم لوله کشی به ورودی مخزن وصل می شود. در انتخاب مخزن مناسب باید ظرفیت مورد نیاز آن با توجه به تعداد واحد ها و افراد ساکن در ساختمان به طور دقیق محاسبه شود. مدل سه لایه مخزن ذخیره آب از رشد جلبک ها جلوگیری می نماید. محل قرار گرفتن مخزن باید کاملا تراز شده و کاملا تمیز باشد.
  4. ظرفیت مخزن ذخیره آب به عواملی نظیر تعداد افراد هر واحد، میزان مصرف آب (آشامیدنی، شستشو، حمام و غیره) بستگی دارد. البته توسط سازمان آب و فاضلاب به صورت تخمینی میزان مصرف آب برای هر فرد مشخص شده که با توجه به آن در یک واحد مسکونی 4 نفره به صورت میانگین 250 لیتر آب مصرف می شود.
  5. تا جای ممکن در مسیر لوله کشی پمپ از زانویی و خم استفاده نشود، تا به درستی عمل مکش انجام شود.
  6. با توجه به روش بستن پمپ آب خانگی، در مسیری که مخزن به پمپ متصل می گردد نیز از شیر فلکه برای قطع و وصل آب استفاده می شود تا بتوان به راحتی پمپ آب خانگی را سرویس و تعمیر کرد.
  7. لوله ای که به ورودی پمپ وصل می شود باید مطابق با سایز ورودی درج شده روی پلاک پمپ یا یک سایز بزرگ تر انتخاب شود تا به درستی عمل مکش اتفاق بیفتد.
  8. پمپ آب خانگی زمانی که روشن است ممکن است دچار لرزش شود. پس باید به درستی روی زمین تراز شده و با پیچ به زمین متصل نمود و یا از لرزه گیر استفاده کرد. همچنین می توان از شاسی برای ثابت کردن محل پمپ استفاده نمود.
  9. اتصال پنج راهی بعد از شیر فلکه و قرار دادن بین مانومتر، کلید اتومات و ورودی لوله کشی ساختمان
  10. پمپ آب خانگی با مخزن انبساط: انتخاب و نصب مخزن انبساط یا منبع تحت فشار مناسب با توجه به تعداد افراد و واحد های ساختمان. در صورتی که مخزنی کوچکتر از حد معمول نصب شود، تعداد دفعات روشن و خاموش شدن پمپ زیاد شده و باعث خرابی و افزایش مصرف برق خواهد شد:
    1. 1 تا 3 واحد: منبع تحت فشار 8 تا 50 لیتر
    2. 4 تا 7 واحد: منبع تحت فشار 50 تا 60 لیتر
    3. 8 تا 10 واحد: منبع تحت فشار 60 تا 80 لیتر
    4. 10 تا 16 واحد: منبع تحت فشار 80 تا 100 لیتر
    5. 16 تا 24 واحد: منبع تحت فشار 100 تا 120 لیتر

روش نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن

این روش مطابق با اصول استاندارد درست نیست. در روش نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن، پمپ به کنتور متصل شده و از لوله کشی آب شهری مقدار آب زیادی مکش شده و فشار آب در سایر ساختمان های دیگر به درستی توزیع نخواهد شد و مشکل ساز می شود. همچنین این کار باعث جریمه توسط سازمان آب خواهد شد.

نصب پمپ آب خانگی با ست کنترل

برای روشن و خاموش شدن خودکار پمپ آب می توان از ست کنترل استفاده نمود. این کار استهلاک پمپ و مصرف برق را کاهش داده و طول عمر آن را افزایش می دهد. همچنین کلید اتوماتیک یا ست کنترل گزینه مناسبی برای جایگزین مخزن پمپ آب خانگی نیز می باشد. مراحل روش نصب اتوماتیک پمپ آب خانگی:

  1. انتخاب ست کنترل مناسب با نیاز ساختمان (هیدروماتیک، هیدروتانک، ساده با فشار ثابت)
  2. در مرحله بعد باید ست کنترل را در مکانی بدون رطوبت و به همراه سرپوش
  3. نصب ست کنترل روی پمپ در قسمت خروجی به وسیله لوله یا چک ولو، در جهت درست به شکل عمودی
  4. اتصال به برق و تنظیم برنامه آن

نصاب پمپ آب خانگی

اعزام نصاب پمپ آب خانگی به کلیه مناطق استان تهران و البرز، خدمات قابل ارائه توسط پرسنل هایپر صنعت فامکو به عنوان نصاب حرفه ای پمپ آب خانگی عبارتند از، نصب پمپ آب، نصب منبع دیافراگمی یا نصب مخزن آب، نصب کلید اتوماتیک، نصب پنج راهی پمپ، لوله کشی محدود مورد نیاز در نصب پمپ، تعمیر پمپ آب خانگی و سرویس و نگهداری و دیگر خدمات قابل ارائه و مورد نیاز مشتریان با معقول ترین دستمزد نصب پمپ آب خانگی و خدمات پس از فروش مورد نیاز مشتریان.

نصب پمپ آب خانگی در کوتاهترین زمان

چرا باید از نصاب پمپ آب خانگی حرفه ای استفاده نمود؟

بسیاری از مشتریان در راستای کاهش هزینه ها، شخصا اقدام به نصب پمپ آب خانگی می نمایند که این مقوله در صورت داشتن تجربه قبلی نصب پمپ آب مشکلی ایجاد نخواهد نمود. اما در صورتیکه صرفا به دلیل فنی بودن اقدام به نصب آب پمپ آب خانگی نمایید و میزان دانش خود را با نصاب پمپ آب خانگی یکسان بدانید، ممکن است متحمل خساراتی گردید که با وجود پرداخت هزینه اصلی که هزینه خرید پمپ آب خانگی می باشد، نتوانید خروجی و بازدهی مناسب از پمپ آب خانگی خود بگیرید و همچنین گاها دیده شده که به دلیل نصب نامناسب، پمپ آب سوخته و مشتری مجددا متحمل پرداخت هزینه مجدد برای خرید پمپ می شود. لذا پیشنهاد می گردد به موارد متذکر گردیده در زیر دقت نموده و یا از نصاب پمپ آب خانگی حرفه ای استفاده نمایید.

ویدیو نصب پمپ آب به همراه تصفیه آب

نصب غیر اصولی و تنظیم غلط پمپ آب و خسارات ناشی از آن

در صورت نصب پمپ توسط فرد غیر متخصص با چالش هایی مواجه خواهید شد که در ادامه به برخی از این موارد اشاره شده است.

نحوه  نصب پمپ آب خانگی

  • افزایش مصرف برق

چرا با نصب پمپ آب هزینه برق شما افزایش می باید؟ آیا این افزایش هزینه منطقی است؟ احتمال افزایش مصرف برق تا پنج برابر و در نتیجه پرداخت هزینه برق بیشتر و احتمال ایجاد پدیده ضربه کله قوچی که ممکن است خسارات سنگینی به سیستم پمپ شما وارد نماید.

  • سرویس دوره ای پمپ

برای پمپ آب خانگی شما چه سرویس هایی لازم است و این سرویس ها هر چند وقت یکبار می بایست انجام گیرند؟ پمپ آب خانگی نیز همانند دیگر وسایل مکانیکی و برقی نیازمند سرویس های دوره ای می باشد. همانطور که خودرو شما هر چند ماه باید توسط مکانیک بررسی گردد تا از خسارات احتمالی جلوگیری شود، پمپ شما نیز باید هر سه ماه یکبار توسط نصاب پمپ آب خانگی مورد سرویس و بازرسی قرارگیرد تا سالیان سال و بدون مشکل برای شما کار کند.

  • روشن شدن پمپ حتی در زمان فشار مناسب

آیا پمپ آب در زمانی که فشار آب سیستم شهری مناسب است باید استارت شود؟ گاها دیده شده که به دلیل عدم تنظیم پمپ آب خانگی به صورت صحیح، پمپ آب خانگی در زمانی که فشار آب سیستم شهری نیز مناسب می باشد استارت شده و کار می کند، درصورتیکه در زمان منساب بودن فشار آب سیستم شهری این اتفاق نباید بیافتد.

  • روشن و خاموش شدن متعدد پمپ

چرا پمپ هایی که به صورت غیر اصولی و توسط افراد غیر حرفه ای نصب گردیده اند دائما خاموش و یا روشن می گردند؟ در صورت عدم رعایت نکات کلیدی در روش صحیح نصب پمپ آب خانگی، پمپ دائما روشن و خاموش شده و حتی ممکن است پمپ دائما روشن مانده و موتور پمپ بسوزد.

  • عدم تنظیم منبع تحت فشار آب

منبع تحت فشار پمپ آب خانگی چگونه تنظیم می شود؟ همانطور که میزان باد لاستیک خودرو رابطه مستقیمی با مصرف سوخت شما دارد، فشار باد منبع تحت فشار آب نیز رابطه مستقیمی با راندمان پمپ، مصرف برق و طول عمر پمپ آب و منبع و کلید اتوماتیک دارد. در صورت عدم تنظیم دقیق منبع، به دلیل کم بودن فشار باد پشت پمپ، پمپ هر لحظه روشن می گردد تا فشار مورد نیاز را تامین نماید، در نتیجه این مشکل عامل کاهش عمر پمپ، کلید اتوماتیک و منبع تحت فشار آب می گردد.

  • ارتفاع پمپ نسبت به سطح آب

پمپ آب شما باید در چه ارتفاعی نسبت به سطح آب قرار گیرد؟ انتخاب غیر صحیح محل نصب پمپ آب می تواند در فشار مکش پمپ تاثیر گذار باشد و این میزان مکش راه کاهش دهد و فشار دو چندانی به پمپ وارد شده و در نتیجه میزان خروجی آب مناسب مصرف کننده نباشد.

  • نوع لوله

در هنگام لوله کشی برای پمپ آب خانگی باید از چه لوله ای استفاده نمود؟ لوله های فولاد، پی وی سی، پلی اتیلن و پنج لایه، همه دارای اصطحکاک های متفاوتی می باشند و انتخاب صحیح این لوله ها در خروجی کار تاثیر گذار است.

  • انتخاب لوله مکش

لوله مکش مناسب پمپ شما کدام می باشد؟ در صورت انتخاب یک لوله مکش با قطری کمتر از قطر ورودی پمپ می توان آسیب های جدی به پمپ وارد نماید.

  • انتخاب لوله تخلیه

چه نوع لوله تخلیه ای باید انتخاب نمود؟ در زمان تخلیه، آب با سطح لوله اصطحکاک ایجاد می نماید و در صورت انتخاب لوله تخلیه غیر اصولی، ظرفیت تخلیه پمپ کاهش می یابد.

  • شیر آلات، زانویی ها و رابط ها

آیا می دانید که از چه میزان شیر آلات یا زانویی و یا رابط باید در مسیر لوله کشی آب استفاده نمود؟ آیا می دانید تعداد این اتصالات با راندمان و طول عمر شیر شما رابطه مستقیم دارد؟

نصاب های پمپ آب خانگی فامکو، به دلیل آموزش دیدن اصولی کلیه نکات کلیدی و مهندسی در زمینه نحوه نصب پمپ آب خانگی نه تنها به کاهش هزینه های شما کمک خواهند نمودف بلکه در افزایش طول عمر پمپ آب خانگی شما نیز موثر خواهد بود.

 نصب پمپ آب خانگی در تهران و کرج

مناطق تحت پوشش جهت اعزام نصاب پمپ آب خانگی

در راستای افزایش خدمات پس از فروش به مشتریان گرامی و درخواست های مکرر مشتریان جهت نصب پمپ آب خانگی، هایپر صنعت فامکو اقدام به اعزام کارشناسان حرفه ای نصاب پمپ آب خانگی به اقصی نقاط استان تهران و البرز نموده است.

مشاوره نصب پمپ خانگی

امکان نصب پمپ آب در دیگر استان ها نیز وجود دارد، برای اطلاع از مراحل و هزینه نصب پمپ مربوطه با کارشناسان بخش مشاوره فنی تماس حاص نمایید.

  • استان تهران

مناطق تحت پوپش در استان تهران عبارتند از نصب پمپ آب خانگی در تجریش، نصب پمپ آب خانگی در ونک، میرداماد و جردن، اعزام نصاب پمپ آب خانگی به انقلاب و ولیعصر، میدان آزادی و شهرک های اطراف مانند شهرک اکباتان، آپادانا، بیمه و مهرآباد، منطقه 22 به صورت کامل، زعفرانیه، ولنجک، محمودیه و مقدس اردبیلی، فرمانیه و پاسدارن، ملارد و اندیشه، لطفا جهت اطلاع دقیق از مناطق تحت پوشش با واحد نصب و راه اندازی پمپ آب خانگی در شرکت تماس حاصل نمایید.

  • استان البرز

مناطق تحت پوپش در استان البرز جهت نصب پمپ آب خانگی عبارتند از اعزام نصاب پمپ آب خانگی به عظیمیه، جهانشهر، مهرشهر، گوهردشت، درختی، زمین های انصاری، محمد شهر، فردیس و مارلیک، هشتگرد، دهقان ویلا و باغستان، مصباح و کلاک، اسلام آباد، طالقان، نظر اباد و آبیک و اشتهارد، لطفا جهت اطلاع دقیق از مناطق تحت پوشش با واحد نصب و راه اندازی پمپ آب خانگی در شرکت تماس حاصل نمایید.

ویدیو نصب پمپ آب ساختمان

نحوه انتخاب پمپ آب خانگی

جهت انتخاب یک پمپ آب خانگی یا می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و یا با مراجعه به جداول مربوطه در کاتالوگ پمپ ها با داشتن ارتفاع و میزان آبدهی مورد نیاز پمپ مورد نیاز خود را انتخاب نمایید.

روش انتخاب پمپ آب

انواع پمپ آب خانگی قابل نصب

  • نصب پمپ نیم اسب

برای مصرف در ساختمان های یک طبقه با حداکثر متراژ 150 متر مربع

  • نصب پمپ یک اسب

پمپ آب خانگی یک اسب بشقابی برای مصرف در ساختمان های سه طبقه و شش واحد با حداکثر متراژ 75 متر مربع، در ساختمان های چهار طبقه و با هشت واحد و متراژ حداکثر 68 متر

  • نصب پمپ یک اسب دو پروانه

پمپ آب خانگی یک اسب دو پروانه برای مصارف در ساختمان های چهار طبقه و با هشت واحد با حداکثر 75 متر مربع

  • نصب پمپ یک و نیم اسب

پمپ آب خانگی یک و نیم اسب دو پروانه برای مصارف در ساختمان های پنج طبقه 10 واحد با حداکثر متراژ 100 متر مربع

  • نصب پمپ دو اسب

پمپ آب خانگی دو اسب برای مصارف در ساختمان های پنج طبقه و با چهارده واحد با حداکثر متراژ 100 متر مربع

  • نصب پمپ چهار اسب دو پروانه

برای واحد های با متراژ 100 متر مربع و 20 واحد

  • نصب بوستر پمپ

برای مجتمع های مسکونی بیش از 20 واحد، بسته به میزان مصرف آب در انواع بوستر پمپ های دو و یا چند پمپه

لطفا جهت اطلاع از کلیه پمپ های قابل نصب توسط نصاب های هایپر صنعت فامکو، با واحد نصب و راه اندازی تماس بگیرید.

لوازم و تجهیزات مورد نیاز نصب پمپ آب خانگی

  • آچار فرانسه
  • آچار لوله گیر
  • اتو لوله
  • کلید اتوماتیک یا ست کنترل یا پرشر سوییچ
  • پنج راهی برنجی
  • شیر برنجی دسته گازی
  • چک ولو یا شیر یکطرفه
  • لوله و اتصالات
  • دستگاه فشار سنج
  • منبع دیافراگمی یا مخزن تحت فشار (برای فشار بالای 2 بار)
  • اتصالات مخزن

سوالات متداول در زمینه روش صحیح نصب پمپ آب خانگی

دلیل روشن و خاموش شدن متعدد پمپ چیست و چه باید کرد؟

شایع ترین دلیل خاموش و روشن شدن پمپ آب مربوطه به مخزن تحت فشار پمپ آب و تجهیزات مربوطه مانند تیوپ می باشد، گرچه دلایل دیگری مانند خراب شدن کلید اتوماتیک پمپ نیز مطرح است. لذا بسته به نوع پمپ و یا سیستمی که شما از آن استفاده نموده اید، این دلایل نیز می تواند متفاوت باشد. با مراجعه به مطلب تعمیر پمپ آب خانگی به طور کامل از مشکلات و راه حل های پمپ آب خانگی خود آگاه شوید.

اگر پمپ بدون آب کار کند چه اتفاقی می افتد؟

اصولا در پمپ ها پروانه و کاسه نمد آب خنک می باشند و یا به عبارتی دیگر توسط آب خنک می شوند و در نتیجه نرسیدن آب به این بخش ها، حرارت زیاد باعث آسیب دیدن آنها و در نتیجه از کارافتادن پمپ ها می شود. پیشنهاد می شود حتما از محافظ پمپ آب استفاده گردد تا در صورتیکه نافی پلاستیکی پمپ ها با حرارت از بین رفت از نشتی آب به داخل پمپ و آسیب های ناشی از آن جلوگیری به عمل آید.

چرا پمپ هوا می گیرد و برای هواگیری پمپ آب خانگی چه باید کرد؟

خاموش شدن پمپ بر اثر فشار هوا اتفاق می افتد، لذا به هر دلیلی که پمپ هوا بگیرد، پمپ یک سره شده و دائما کار می کند. اگر پمپ مستقیم به سیستم لوله کشی ساختمان متصل باشد، نیازی به هواگیری نمی باشد. هوا در دو قسمت پمپ یعنی کلگی پمپ و لوله ورودی پمپ انباشه می شود و درد سر ساز می گردد و در نتیجه پمپ نمی تواند آب را ساکشن یا مکش نماید. روی کلگی پمپ یک پیچ جهت هواگیری وجود دارد، پیچ را باز نموده و سپس آب پشت پمپ را باز نمایید تا هوا از آن خارج گردد.

فشار باد مخزن تحت فشار پمپ آب باید چه میزان باشد؟

این میزان از فشار دارای بازه استانداردی می باشد، اما ذکر این نکته الزامی است که این میزان از فشار باد با ارتفاع بالاترین و یا آخرین نقطه مصرف یا مصرف کننده ارتباط مستقیم دارد و خود میزان فشار باد مخزن تحت فشار با میزان فشار استارت پمپ تنظیم می گردد.

چرا در زمانی که کلیه شیر های واحد بسته است پمپ همچنان کار می کند؟

این موضوع می تواند دلایل متعددی داشته باشد که بخشی از آن در بالا ذکر گردید، اما دلایلی دیگر مثل فلوتر کولر آبی، به این معنا که کولر ابی در حال مصرف آب و پر کردن کولر می باشد، خراب بودن فلاش تانک های سرویس های بهداشتی که در نتیجه باعث می شود دائما آب در حال مصرف باشد و یا خراب شدن کلید اتوماتیک پمپ نیز می تواند دلایل دیگری برای یک سره کار کردن پمپ باشد.

هزینه نصب پمپ آب خانگی

هزینه نصب پمپ آب خانگی به عوامل مختلفی بستگی دارد. نصب هرگونه تجهیز اضافی مانند منبع تحت فشار، یا منبع های ذخیره آب یا میزان لوله کشی مورد نیاز و تجهیزات مربوط به این لوله کشی مانند زانویی و شیر آلات، محل نصب، نصب مخزن آب در پارکینگ و یا نصب منبع در پشت بام که نیازمند زیر سازی و یا مشکلات دیگر باشد و دیگر عوامل، همه و همه در میزان دستمزد نصب پمپ آب خانگی تاثیرگذار می باشد. لذا پیشنهاد می گردد جهت اطلاع از میزان هزینه یا دستمزد نصب پمپ آب خانگی با واحد نصب و راه اندازی در شرکت تماس حاصل نمایید.

هزینه نصب پمپ آب
ردیف شرح قیمت
1 هزینه نصب پمپ آب با منبع تحت فشار تماس بگیرید
2 هزینه نصب پمپ آب با کلید اتوماتیک تماس بگیرید
3 هزینه نصب پمپ آب خانگی با ست کنترل تماس بگیرید
4 هزینه نصب بوستر پمپ تماس بگیرید
5 هزینه نصب پمپ آب با تصفیه آب مرکزی تماس بگیرید
6 هزینه نصب پمپ آب با هدفیکس تماس بگیرید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حمید کیان
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 10 بهمن 1402

سلام، برای ساختمانی سه طبقه 6 واحد که 3 واحد 80 متری و3 واحد 55 متری چه پمپی مناسبه؟ برای فشار آب لطفا هزینه نصب و کلا پمپ مورد نظر رو با تمام متعلقات لازم بفرمایید. متشکرم.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 10 بهمن 1402

سلام و عرض ادب، توصیه می شود حتما پمپ 1.5 اسب دو پروانه استفاده نمایید. همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت با شما تماس خواهند گرفت. لطفا در صورت امکان دلیل دادن کمترین امتیاز ممکن به محتوای این صفحه را نیز بفرمایید تا در صورت وجود هرگونه مشکل و یا ایراد، اصلاح گردد.

نورصالحی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 دی 1402

سلام، شما نصاب هم می فرستید؟

admin3@web24.ir
ارسال شده در : پنجشنبه 28 دی 1402

سلام، بله. جهت نصب پمپ های خانگی در استان تهران و البرز نصاب ارسال می شود.

پورقربان
ارسال شده در : جمعه 26 آبان 1402

سلام، وقت بخیر. ممنون بابت تولید محتوا. برای یه خونه 100 مترمربعی تو شمال که کلا 5 تا 6 تا خروجی آب داره و از آب چاه با ارتفاع 3 متر به عنوان تامین آب استفاده می شه و لوله کشی ساختمون لوله 20 پلیمر هست. آیا پمپ cam100 پنتاکس تک اسب جتی مناسب هست؟ چون می خواستم فشار آب که قبلا کم بوده افزایش پیدا کنه.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 29 آبان 1402

سلام دوست عزیز، پمپ انتخابی شما بهترین گزینه برای کاربری مورد نظرتان است.

عابدی
ارسال شده در : جمعه 28 مهر 1402

سلام و خداقوت، مشاوره جهت خرید و تعویض پمپ خانگی مناسب ساختمان 3 طبقه نیاز داشتم.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 29 مهر 1402

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

ایمان مطلق
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 27 تیر 1402

سلام، وقتتون بخیر. پمپ آب مناسب برای ساختمان 4 طبقه تک واحد 50 متر چه پمپی است؟ ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 28 تیر 1402

سلام جناب مطلق عزیز، پمپ 1 اسب جتی مدل aga100 برای شما مناسب است.

سهیل رخشانی مقدم
ارسال شده در : شنبه 09 اردیبهشت 1402

سلام، روز خوش. مشاوره در خصوص نصب پمپ آب برای ساختمان 4 طبقه تک واحد متراژ هر واحد 50 مترمربع می خواستم. با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402

سلام جناب رخشانی مقدم عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت. لطفا در صورت امکان دلیل دادن امتیاز کم به محتوای این صفحه را نیز بفرمایید تا در صورت وجود هر گونه مشکل یا ایراد، اصلاح گردد.

موسوی
ارسال شده در : جمعه 14 بهمن 1401

سلام، یک پمپ آب 3 اسب می خواستم.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 16 بهمن 1401

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

محمدرضا علیمحمدی
ارسال شده در : یکشنبه 27 شهریور 1401

سلام، عرض ادب و خداقوت. برای نصب پمپ آب خانگی و کم صدا نیاز به مشاوره دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 28 شهریور 1401

سلام جناب علیمحمدی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

امید حدیقه سرشت
ارسال شده در : جمعه 17 تیر 1401

سلام، برای نصب پمپ آب نیاز به مشاوره دارم. ممنون می شم زود تماس بگیرید.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 18 تیر 1401

سلام جناب حدیقه سرشت عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

امید زمانی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 17 خرداد 1401

سلام، نیازمند مشاوره بری نصب پمپ هستم.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 18 خرداد 1401

سلام جناب زمانی عزیز، در صورتی که محصول مذکور را از ما تهیه کرده اید با ارائه شماره فاکتور و یا نام خریدار به واحد خدمات پس از فروش نسبت به نصب و راه اندازی کالای خود اقدام نمایید. اما در صورتی که کالا را از جای دیگری تهیه کرده اید، می توانید با واحد نصب تماس گرفته و با ارائه مشخصات خود نسبت به ارسال کارشناس نصب اقدام نمایید.

علیرضا رضایی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 09 فروردین 1401

با سلام، برای نصب پمپ به مشاوره نیازمندم.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 15 فروردین 1401

سلام جناب رضایی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

مجتبی
ارسال شده در : دوشنبه 02 اسفند 1400

با سلام، برای نصب پمپ به مشاوره نیازمندم.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 03 اسفند 1400

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

امین شیخ
ارسال شده در : دوشنبه 15 آذر 1400

سلام، مشاوره جهت نصب پمپ نیازمندم.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 16 آذر 1400

سلام جناب شیخ عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

علی حبیبی
ارسال شده در : دوشنبه 17 آبان 1400

سلام، مشاوره جهت نصب پمپ آب خانگی می خوام.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 17 آبان 1400

سلام جناب حبیبی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

وزیری
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 06 مهر 1400

سلام، برآورد هزینه کلی نصب پمپ در ساختمان چطور هست؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 06 مهر 1400

سلام جناب وزیری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

رامین گندمی
ارسال شده در : شنبه 02 مرداد 1400

سلام، مشاوره خرید و نصب پمپ آب می خوام.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 02 مرداد 1400

سلام جناب گندمی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

رسول مقصودی
ارسال شده در : شنبه 02 مرداد 1400

سلام، در زمینه انتخاب پمپ آب و ست کنترل برای یک ساختمان 5 طبقه 10 واحدی مشاوره می خوام.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 02 مرداد 1400

سلام، پمپ 2 اسب دو پروانه با هر برندی مناسب خواهد بود. ست کنترل نیز در این مورد به هیچ عنوان توصیه نمی شود و حتما می بایست از یک منبع انبساط 100 لیتری استفاده کرد.

علیرضا طهماسبی
ارسال شده در : یکشنبه 06 تیر 1400

سلام، برای نصب پمپ زیر سینک ظرفشویی نیاز به مشاوره دارم. با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 06 تیر 1400

سلام جناب طهماسبی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

حسن مرادی فرد
ارسال شده در : یکشنبه 06 تیر 1400

با سلام و خسته نباشید خدمت شما. ببخشید من می خوام یه دونه پمپ برای واحدم نصب کنم. خواستم بدونم هزینه اش چقدر می شه؟ آپارتمان 3 طبقه است و من طبقه سومم. بقیه اعضای آپارتمان هم همکاری نمی کنند و به این دلیل قصد دارم فقط برای واحد خودم پمپ نصب کنم. جزییات کار چیه؟ ممنون می شم راهنمایی ام کنید.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 06 تیر 1400

سلام جناب مرادی فرد عزیز، چنانچه تمایل دارید پمپ در پارکینگ نصب شود، پمپ پنتاکس مدل PM80 به حضرتعالی پیشنهاد می گردد، اما اگر به نصب پمپ در داخل واحد تمایل دارید، می توانید از پمپ نیم اسب پنتاکس مدل PM45 استفاده نمایید.

راشین مبشری
ارسال شده در : پنجشنبه 03 تیر 1400

سلام، می خواستم پمپ آب در واحدم بگذارم. نیاز به مشاوره داشتم.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 05 تیر 1400

سلام جناب مبشری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

مصطفی حبیبی
ارسال شده در : پنجشنبه 02 اردیبهشت 1400

سلام، برای نصب پمپ آب برای ساختمان ۴ طبقه تک واحدی با متراژ کم نیاز به مشاوره دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 04 اردیبهشت 1400

سلام جناب حبیبی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

اروج قاسم نژاد
ارسال شده در : شنبه 30 اسفند 1399

با سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان و زحمت کشان، برای خونمون می خواستم پمپ آب برای تقویت فشار آب نصب کنم، توی خونه دو تا حموم وجود داره که یکیش سرویس بهداشتی هم محسوب میشه. ولی دومین حموم و سرویس بهداشتی جدا از هم هستند. دو تا ظرفشویی هم تو خونه هست که از هر دوشون استفاده میشه. داخل حیاط هم دو تا شیر آب نصب شده که برای مصارف بیرون خونه و استفاده در حیاط هستند که سالی، ماهی یکبار، اونم چطور بشه که ازشون استفاده کنیم. لطفاً راهنمایی کنید که چه نوع پمپ آبی استفاده کنم و در صورت لزوم از پمپی استفاده کنم که موقع استفاده از شیر آب روشن باشه.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 07 فروردین 1400

سلام، با توجه به تعطیلات نوروزی، درخواست حضرتعالی از روز 14 فروردین به بعد بررسی و پاسخ داده خواهد شد.

محمد مهدی مهدوی
ارسال شده در : جمعه 09 آبان 1399

سلام، در خصوص نحوه حل مشکل فشار آب در ساختمان و محل نصب پمپ و مخزن (در بام یا پارکینگ) درخواست مشاوره دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 10 آبان 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

فرشاد
ارسال شده در : شنبه 12 مهر 1399

پمپ آب منزل بعد از وصل آب شهری یکسره کار می کند.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 12 مهر 1399

با شما تماس گرفته خواهد شد.