سیستم VRF چیست؟

سیستم VRF از یک پنل خارجی و چندین پنل داخلی تشکیل شده است و به دلیل تشابه عملکردش به کولر گازی به آن اسپلیت مرکزی نیز گفته می شود. وی آر اف ها قادرند با تنظیم میزان ماده مبرد ارسالی به پنل های داخلی دمای هر محیط را به صورت مجزا تنظیم نمایند.

کاتالوگ دستگاه VRF

گروه صنعتی فامکو در زمینه فروش و خدمات پس از فروش سیستم های تهویه مطبوع (سرمایش و گرمایش) VRF فعالیت می نماید. در ادامه مطلب به تعریف این محصول، معرفی طرز کارسیستم و آموزش VRF، همچنین تشریح بخش هایی مثل لوله کشی سیستم و دیگر موارد مربوطه خواهیم پرداخت.

واژه VRF مخفف کلمه Variable Refrigerant Flow به معنای جریان متغیر سیال در پنل های داخلی می باشد. وی آر اف (VRF) یا جریان متغیر مبرد، یک سیستم یک پارچه سرمایشی و گرمایشی است. که از دو قسمت اصلی، یونیت خارجی (Outdoor Unit) و چندین یونیت داخلی (Internal Unit) ساخته می شود.

فیلم معرفی سیستم تهویه مطبوع وی آر اف (VRF)

سیستم VRF (وی آر اف)

سیستم VRF متشکل از چندین یونیت داخلی که به وسیله لوله های مسی حاوی گاز مبرد به یونیت خارجی متصل می شوند به همین دلیل به کولر گازی مرکزی یا اسپلیت مرکزی معروف است. یونیت خارجی باید در یک محیط باز مانند پشت بام یا حیاط نصب گردد. محل نصب یونیت خارجی را باید طوری انتخاب گردد که لوله کشی راحت تر برای یونیت های داخلی امکان پذیر باشد و در صورت خرابی امکان دسترسی، تعمیر و نگهداری وجود داشته باشد. طول لوله کشی در سیستم وی آر اف از اهمیت بالایی برخوردار است.

اجزاء سیستم وی آر اف (VRF)

یونیت خارجی VRF

شامل کمپرسور، موتور الکتریکی، کندانسور، فن، شیر انبساط الکترونیکی، شیر Hot Gas by Pas، جدا کننده روغن (Oil Separator)، آکومولاتور، بدنه و شاسی دستگاه بیرونی که در فضای آزاد مانند پشت بام یا حیاط نصب می گردد.

اجزای یونیت خارجی سیستم تهویه مطبوع وی آر اف

یونیت داخلی VRF

شامل اواپراتور، اواپراتور با لوله های مسی و فین آلومینیومی، الکتروموتور، ترموستات، سینی درین، بلوور فن و هوزینگ بلوور فن و بدنه تشکیل شده است پنل های داخلی بسته به نوع کاربری و سلیقه کاربر و طراحی معمار داخلی ممکن است دیواری (که معمولا به مدل طرح اسپیلت معروف است)، سقفی توکار و یا روکار، سقفی زمینی و یا کاستی چهارطرفه و یا یک طرفه باشد.

اجزای یونیت داخلی VRF

مشخصات فنی وی آر اف (VRF)
  • ظرفیت سیستم های VRF بین 22 تا 252 کیلووات می باشد.
  • امروزه در فناوری VRF از موتور هایی با مبدل جریان (کموتاتور)، الکترونیکی (EUM)، کمپرسور های پیچی با محرک معکوس گر، کمپرسور های چندتایی، مدار بندی پیچیده، مبرد و روغن، برگشت ها و کنترلر هایی استفاده می شود که اجازه می دهند تا 60 واحد داخلی یا بیشتر به شکل متصل به یک واحد خارجی کار نماید و یا اصطلاحا 60 واحد مدولار گردد.
  • سیستم های مالتی اسپلیت (وی ار اف) متشکل از چند یونیت داخلی متصل به یک واحد خارجی می باشد که بسته به ظرفیت آنها توانایی اتصال 16 یونیت داخلی را دارد.
  • استفاده از کمپرسور اسکرال از نوع دیجیتالی اینورتر باعث می شود مصرف برق را به میزان قابل توجه حداقل 30 درصد کاهش می دهد.
  • استفاده از سیستم Heat Pump در زمستان برای گرمایش که البته با توجه به هزینه بالای برق استفاده از آن پیشنهاد نمی گردد.
  • بیشترین مقدار لوله کشی در سیستم های وی ار اف 1000 متر می باشد این در حالی است که بیشترین مقدار فاصله از اولین تا دورترین یونیت داخلی بین 40 تا 90 متر می باشد.
  • بیشترین فاصله عمودی بین یونیت های خارجی تا 5 متر می باشد
  • بیشترین فاصله عمودی بین یونیت های داخلی تا 30 متر می باشد.
  • بیشترین فاصله بین یونیت داخلی و یونیت خارجی 110 متر می باشد.
  • برای استفاده از سرمایش و گرمایش به صورت همزمان قواعد خاصی وجود دارد که باید در زمان لوله کشی رعایت شود از جمله سیستم لوله کشی چهارلوله ای که بتوان در هر پنل سرمایش و یا گرمایش گرفت.

سیستم وی آر اف

مزایای سیستم وی آر اف (VRF)
  • در وی آر اف می توان به صورت همزمان از پنل های داخلی متفاوت (کاستی چهارطرف زن و یا یک طرف زن، دیواری طرح اسپیلت، سقفی توکارو کانالی) استفاده نمود.
  • کارکرد دستگاه وی آر اف به صورت آرام و بی صدا است.
  • امکان لوله کشی با طول زیاد و انعطاف پذیری در نصب به صورت افقی 100 متر و به صورت عمودی تا 50 متر
  • کنترل هر یونیت داخلی به صورت مجزا
  • مقرون به صرفه تر و کاربردی تر بودن وی آر اف در هتل ها و مناطق گرمسیر
  • صرفه جویی در هزینه برق و مصرف پایین دستگاه VRF نسبت به داکت اسپلیت
  • استقلال فضاها از دیگر ویژگی های سیستم VRF می باشد.
  • قابلیت اتصال 64 یونیت داخلی
  • طیف کار گسترده از 20- تا 48 درجه سانتی گراد
  • بازدهی بالا تا حدود EER=4.3 و COP= 4.4
  • قابلیت اطمینان بالا و پشتیبانی مطمئن
  • حذف فضای موتور خانه و استفاده مفید از فضا

سیستم تهویه مطبوع VRF

نکاتی که در زمان خرید سیستم وی آر اف می بایست لحاظ کرد!

  1. در صورت نشتی یا خرابی در مسیر لوله کشی کل سیستم وی آر اف دچار مشکل می شود و از کار می افتد و برای نشت یابی باید گاز کل سیستم تخلیه و پس از نشت یابی و رفع مشکل گاز به مقدار لازم تزریق گردد.
  2. پیدا کردن نشتی گاز در مسیر لوله کشی بسیار سخت و زمان بر است. چرا که گاز مبرد استفاده شده در این دستگاه ها بدون رنگ و بو است و بعد از پیدا کردن نشتی اگر محل نشت تخریب شود هزینه زیادی باید متحمل شد.
  3. گرمایش دستگاه VRF در زمستان از طریق کمپرسور می باشد که مصرف برق زیادی را متحمل می شود. از آنجا که هزینه برق در کشورمان بالا است، استفاده از این سیستم مقرون به صرفه نمی باشد.
  4. به دلیل Reverse کردن کمپرسور در شرایط ایده آل جهت تولید گرمایش در فصل زمستان به ازای هر یک ساعت گرمایش، 5 دقیقه سرمایش سیستم وی آر اف (VRF) خواهد داشت. به همین منظور در زمستان برای گرمایش می توان از سیستم گرمایش پکیج یا موتور خانه استفاده نمود و پنل های سقفی، کاستی توکار و کانالی، از یک کویل گرمایشی استفاده نمود.در این صورت فقط امکان استفاده از پنل های داخلی تو کار با فشار استاتیک 30 پاسکال یا پنل های داخل High Static کانالی استفاده شود یا از یک کویل گرمایشی استفاده نمود که در صورت استفاده از کویل گرمایشی فقط امکان استفاده از پنل های داخلی تو کار با فشار استاتیک 30 پاسکال یا پنل های داخل High Static کانالی می باشد.
  5. در صورت تغییر دکوراسیون و معماری ساختمان، امکان جابجایی یونیت داخلی وجود ندارد چرا که باعث اختلاف فشار درون شاخه ها به وجود می آید و فشار بهم می ریزد. باعث اختلال در سرمایش، در تمام یونیت های داخل می شود.

مالتی اسپلیت (Multi Split) چیست؟

دستگاه های مالتی اسپلیت (MDV) کمپانی مدیا (Midea) نسل جدیدی از دستگاه های تهویه مطبوع بوده VRF با داشتن قابلیت های متفاوت، امکان تهویه مطبوع ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، هتل ها و غیره را فراهم می سازد.

سیستم های مالتی اسپلیت (MDV) هم به عنوان سیستم اصلی تهویه مطبوع پروژه ها و هم به عنوان سیستم کمکی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

مالتی اسپلیت

انواع VRF

از نظر تقسیم بندی وی ار اف به دو دسته GHP و EHP تقسیم می شود.

نوع EHP: مخفف Electric Heat Pump است که با برق کار می کند. در یونیت خارجی EHP یک یا چند الکتروموتور وجود دارد.

نوع GHP: مخفف Gas Heat Pump که با انرژی گازی (گاز طبیعی) کار می کند. در یونیت خارجی GHP یک موتور احتراق داخل وجود دارد که یک یا چند کمپرسور اسکرال را به گردش در آورده و کمپرسور نیز عمل متراکم کردن مبرد و چرخش آن را به عهده دارد.

طرز کار سیستم VRF

طرز کار سیستم VRF بر اساس سیکل رانکین می باشد. گاز مبرد پرفشار از کمپرسور دستگاه وی آر اف خارج شده و به سمت جعبه تقسیم جریان پیدا می کند و وارد جعبه تقسیم می شود. درون جعبه تقسیم تعدادی سلنوئید ولو قرار دارد بر حسب درخواست سرمایش و گرمایش باز می شود و اجازه عبود گاز را می دهند.

برای کنترل کمپرسور از یک درایو با سرعت متغیر استفاده می شود. این سیستم (درایو) به کمپرسور اجازه می دهد جریان مایع مبرد را از طریق چندین سیم پیچ تبخیر تنظیم و تغییر بدهد. با این سیستم می توان فضاهای متفاوت را به صورت جداگانه به طور همزمان گرم و سرد نمود که البته همانگونه که قبلا اشاره شد باید سیستم لوله کشی مناسب جهت هم سرمایش و هم گرمایش و دیگر نکات در نظر گرفته شود.

طرز کار سیستم VRF

  • رنگ سبز رنگ مربوط به سیستم های دارای اینورتر
  • رنگ آبی مربوط به سیستم های فاقد اینورتر

کارکرد سیستم وی آر اف

سیستم های وی آر اف (VRF) از لحاظ کارکرد به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. وی آر اف سرمایشی: این سیستم ساده ترین نوع VRF می باشد که تنها قابلیت سرمایش محیط را دارد. به طور کلی می توان گفت این سیستم تنها قادر است در فصل تابستان از طریق یونیت های داخلی ساختمان، فضاها را خنک کند.
  2. وی آر اف سرمایشی و گرمایشی: یک مدل پیشرفته تر از مدل سرمایشی می باشد. در این سیستم از یک پمپ گرمایشی برای تولید گرما در سیستم استفاده می شود. تنها تفاوت این سیستم با سیستم VRF سرمایشی در این است که در فصل زمستان گرمایش محیط را فراهم می سازد. نحوه کار کرد این سیستم به گونه ای می باشد که یونیت خارجی وقتی در حالت سرمایش قرار بگیرد تمامی یونیت های داخلی فقط می توانند فضا را خنک کنند و نمی توان به طور همزمان از دو حالت گرمایشی و سرمایشی سیستم استفاده نمود.
  3. وی آر اف بازیافت گرما: یک مدل کاملا پیشرفته نسبت به سیستم های سرمایشی و سیستم های سرمایشی، گرمایشی می باشد. در این سیستم به طور همزمان می توان از گرمایش و سرمایش سیستم استفاده نمود. به طوری که در یک ساختمان بسته به درخواست سرمایش یا گرمایش در فضاهای مختلف، به طور همزمان سیستم می تواند نیاز را برطرف کند.

در اجرای VRF داخلی قطعه ای به نام Y BRANCH مورد استفاده قرار می گیرد که با توجه به سرویس MANUAL هر دستگاه و هر شرکت و جانمایی یونیت های داخلی و فاصله گذاری آنها باید مورد استفاده قرار گیرد.

تاریخچه سیستم VRF

تاریخچه VRF اولین بار در سال 1982 در کشور ژاپن تولید شد. سیستم تهویه مطبوع VRF هم اکنون در 50 درصد ساختمان های اداری و 35 درصد ساختمان های بزرگ تجاری این کشور به کار می رود.

قیمت سیستم VRF

خرید سیستم اسپلیت مرکزی (VRF) علاوه بر محاسبات به عوامل متعددی از جمله ابعاد فضای مورد نظر، برند، تعداد یونیت ها و غیره، بستگی دارد. لذا ارائه یک لیست قیمت صرف امکان پذیر نمی باشد.

لطفا جهت استعلام قیمت سیستم تهویه مطبوع VRF با کارشناسان ما در تماس باشید.

faq

وی آر اف یک سیستم جدید در تهویه مطبوع می باشد که از دو بخش یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده است و این امکان را به کاربران می دهد که از چندین یونیت داخلی با مدل های متفاوت استفاده نمایند.

جهت انتخاب وی آر اف باید به ظرفیت یونیت خارجی و ضریب عملکرد آن توجه کرد.

استفاده هم زمان از یونیت های داخلی متفاوت، لوله کشی با طول زیاد، مصرف انرژی کمتر نسبت به داکت اسپیلت، قابلیت اتصال 64 یونیت داخلی به یک یونیت خاجی و غیره.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
ادیب
ارسال شده در : پنجشنبه 10 اسفند 1402

سلام، برای یک واحد 110 متری سیستم vrf چقدر هزینه لازم هست؟

admin3@web24.ir
ارسال شده در : شنبه 12 اسفند 1402

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت با شما تماس خواهند گرفت.

امیر شریفی
ارسال شده در : شنبه 17 تیر 1402

سلام، بسیار عالی بوده.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 18 تیر 1402

سلام جناب شریفی عزیز، ممنون از نظر دلگرم کننده شما.

ایوب حقی
ارسال شده در : چهارشنبه 17 خرداد 1402

سلام و خسته نباشید. واحد طبقه 20 با متراژ 133 متر که لوله کشی VRF آن از سقف هم انجام شده با چه قیمتی تمام می شه؟ اگر یونیت خارجی آن روی دیوار بالکن نصب شود اشکالی ایجاد نمی شود؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 23 خرداد 1402

سلام جناب حقی عزیز، به دلیل نیاز به ارائه توضیحات کامل و طولانی برای پرسش حضرتعالی، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس گرفته و شما را به تفصیل راهنمایی می کنند.

مسعود مظلومیان
ارسال شده در : شنبه 02 اردیبهشت 1402

سلام، لطفا برای اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از VRF در ساختمان در حال ساخت با تعداد 24 واحد در 6 طبقه با اینجانب تماس گرفته شود.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 04 اردیبهشت 1402

سلام جناب مظلومیان عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

گوهری
ارسال شده در : یکشنبه 14 اسفند 1401

با سلام و ارادت، برای واحد 106 مترمربعی در طبقه 22 برج 25 طبقه که لوله کشی ها انجام شده و جای یونیت ها هم وجود دارد و وی آر اف فقط جهت سرمایش می باشد، چند BTU نیاز هست؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 16 اسفند 1401

سلام دوست عزیز، در صورتی که لوله کشی ها انجام شده است یعنی ظرفیت سنجی انجام شده و طبق سرویس مانوال شرکت مورد نظر انجام شده است.

حسن یوسفیان
ارسال شده در : یکشنبه 27 آذر 1401

سلام، واحد 107 مترمربعی سرمایش VRF لوله کشی شده برای پذیرایی دیواری و اتاق خواب ها سقفی چقدر تمام می شه؟ با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 08 دی 1401

سلام جناب یوسفیان عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

محمد براتی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 08 آذر 1401

سلام، یک واحد 118 متری در طبقه 16 برج 20 طبقه لوله کشی ها انجام شده و جای یونیت ها هم وجود دارد. البته وی آر اف فقط جهت سرمایش می باشد. چه نوعی باید انتخاب کنیم؟ هزینه چقدر است؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 12 آذر 1401

سلام جناب براتی عزیز، لطفا مساحت سالن و پذیرایی و تعداد اتاق هار را ذکر نمایید.

صادقی
ارسال شده در : چهارشنبه 18 آبان 1401

سلام، وقت بخیر. برای یک واحد 100 مترمربعی با دو اتاق کوچک VRF با چند BTU نیاز هست؟ قیمت یونیت خارجی و هر یونیت داخلی چقدره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 22 آبان 1401

سلام دوست عزیز، معمولا برای واحد هایی با متراژ مورد نظر شما از وی آر اف 48000 استفاده می شود. همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت. لطفا در صورت امکان دلیل دادن کمترین امتیاز ممکن به محتوای این صفحه را نیز بفرمایید تا در صورت وجود هر گونه مشکل یا ایراد، اصلاح گردد.

ساعد خلیلی
ارسال شده در : دوشنبه 16 آبان 1401

سلام، بابت تجهیز یک ویلا دوبلکس 750 مترمربعی در منطقه کوهستانی جنگلی توابع شهر تنکابن استان مازندران به سیستم سرمایشی نیاز داریم. مزاحم شدم راهنمایی می خواستم که کدام سیستم مناسب تر هست؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 17 آبان 1401

سلام جناب خلیلی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

سلگی
ارسال شده در : دوشنبه 28 شهریور 1401

سلام، یک واحد 106 مترمربعی در طبقه 24 یک برج دارم. جانمایی و لوله کشی انجام شده. لطفا بفرمایید هزینه وی ار اف چقدر می شه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 29 شهریور 1401

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

محمد رضا نیله چی
ارسال شده در : یکشنبه 30 مرداد 1401

سلام، نیاز به مشاوره در مورد خرید VRF سرمایشی در واحد مسکونی می باشم. طبقه 14 در برج با متراژ 113 مترمربع با بالکن، می باشد. لوله کشی داخلی انجام گرفته.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 01 شهریور 1401

سلام جناب نیله چی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

احمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 05 مرداد 1401

سلام، یک واحد دارم در طبقه 17 برج مسکونی دارای خالص مساحت 95 متر مربع که 4 تا جای یونیت سقفی تو کار داره و لوله کشی شده. جای یونیت خارجی را در بالکن قرار دادن. لطفا راهنمایی بفرمایید چه یونیت هایی از VRF مورد نیاز هست؟ هزینه اجرا چقدره؟ ورژن یا نسل دستگاه چیه؟ ممنون می شم.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 06 مرداد 1401

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

زارع
ارسال شده در : یکشنبه 26 تیر 1401

سلام، وقت بخیر. برای واحد 109 متری در یک برج لوله کشی مورد نیاز انجام شده. پنل ها هم در سقف جانمایی شده. آیا می شه در بالکن هم نصب کرد؟ هزینه ها چقدر می شه؟ لطفا برای راهنمایی با بنده تماس بگیرید.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 29 تیر 1401

سلام جناب زارع عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

احمد عابدی پور
ارسال شده در : دوشنبه 20 تیر 1401

سلام و خسته نباشید. برای یک آپارتمان 115 متر مربع در طبقه 25 که از سیستم VRF مرکزی برخوردار هست و فقط نیاز به 4 پنل سقفی داخلی داره، نیاز به مشاوره دارم. ضمنا قیمت و هزینه نصب 4 پنل سقفی چه مبلغی هست؟ ممنون اگر مشاوره دهید. سپاس.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 21 تیر 1401

سلام جناب عابدی پور عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت. لطفا در صورت امکان دلیل دادن امتیاز کم به محتوای این صفحه را نیز بفرمایید تا در صورت وجود هر گونه مشکل و یا ایراد، اصلاح گردد.

فرهاد نبی زاده بازنشین
ارسال شده در : جمعه 10 تیر 1401

سلام، مشاوره نیاز داشتم برای خرید وی آر اف.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 11 تیر 1401

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

بهنام جعفری
ارسال شده در : یکشنبه 22 خرداد 1401

سلام، وقت بخیر. لطف می فرمایید بگید برای 1 واحد 110 متری با 2 اتاق خواب که لوله کشی هم انجام شده، چه نوع وی ار افی و چه برندی مورد نیاز هست؟ البته برای نصب پنل روی سقف تعبیه شده.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 23 خرداد 1401

سلام جناب جعفری عزیز، پایین ترین ظرفیت موجود در وی ار اف ها، وی ار اف 48000 و 55000 است که سه فاز هستند و شما می توانید استفاده نمایید.

جمال قلابرودی
ارسال شده در : یکشنبه 15 خرداد 1401

سلام، روز بخیر. ممنون بابت اطلاعات مفید شما. ما یک پروژه کوچک تجاری مسکونی در محدوده مرکزی شهر تهران داریم که تا مدتی دیگه کارهای اجرایی اون شروع می شه. در حال مطالعه و انتخاب سیستم سرمایش و گرمایش و کلا تاسیسات مکانیکال اون هستیم. زیر بنای کلی حدود 750 مترمربع در 3 طبقه تک واحدی مسکونی با متراژ هر طبقه حدود 130 مترمربع. 3 خوابه، 1 طبقه تجاری با 3 واحد 25 مترمربعی (بقیه طبقه پارکینگ) و 1 زیر زمین شامل انباری های تجاری و مسکونی و تاسیسات. برای این بنا شما سیستم تهویه (سرمایش و گرمایش) وی آر اف رو توصیه می کنید؟ ممکنه بفرمایید برای چنین ساختمانی، هزینه این سیستم چقدر خواهد شد؟ در مقایسه با داکت اسپلیت گرون تر در میاد یا ارزان تر؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 18 خرداد 1401

سلام جناب قلابرودی عزیز، انتخاب سیستم سرمایش و گرمایش به عواملی مختلفی مثل سلیقه مشتری، زیرساخت ها و غیره بستگی دارد. هر یک از دو سیستمی که ذکر کردید، دارای مزایای خاص خود هستند. انتخاب سیستم نهایی نیازمند بررسی و بازدید حضوری کارشناسان می باشد. همکاران واحد مشاوره فنی برای راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

سهراب عطایی
ارسال شده در : جمعه 30 اردیبهشت 1401

سلام، لطفا بفرمایید که برای یک واحد 127 متری چه نوع Vrf نیاز هست؟ قیمت آن چقدر است؟ همراه پنل های سقفی آن.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 31 اردیبهشت 1401

سلام جناب عطایی عزیز، وی ار اف با پنل خارجی 55000 و پنل داخلی 36000 به همراه 2 عدد پنل دیواری 12000 برای 2 اتاق و یا 3 عدد پنل دیواری 9000 برای 3 اتاق مناسب است. همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت با شما تماس خواهند گرفت.

اکبری
ارسال شده در : دوشنبه 22 فروردین 1401

سلام، برای یک واحد 125 متری در غرب تهران در طبقه 18 چه نوع و چه برندی را پیشنهاد می دهید؟ لطفا قیمت را هم اعلام فرمایید. لوله مسی 2 اتاق خواب و پذیرایی روی دیوار انجام شده است.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 24 فروردین 1401

سلام، برای این متراژ VRF با پنل های داخلی مناسب می باشد. همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

مجتبی طاهری
ارسال شده در : دوشنبه 08 فروردین 1401

سلام و خسته نباشید. من برای یک پروژه مهمانسرا به مساحت 4000 متر مربع به تعداد 11 سوییت یک خوابه به مساحت 65 متر مربع و 17 سویت دو خوابه به مساحت 85 مترمربع در حال طراحی هستم. می خواستم بدونم اگر از سیستم VRF برای سرمایش و موتورخانه برای گرمایش استفاده کنم، مناسب هست؟ هزینه آن حدودا چقدر می شود؟ با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 14 فروردین 1401

سلام، برای انجام محاسبات دقیق نیاز به بررسی نقشه، موقعیت مکانی و فاکتورهای دخیل دیگر می باشد.

مهدی پورنورعلی
ارسال شده در : یکشنبه 08 اسفند 1400

سلام، آیا واسه یه واحد 180 متری در شمال کشور استفاده از سیستم VRF جهت سرمایش مقرون به صرفه تر هست یا خرید چندین دستگاه کولر گازی مجزا؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 09 اسفند 1400

سلام، از لحاظ اقتصادی استفاده از اسپلیت بصرفه تر می باشد.

مهدی کمالی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 03 اسفند 1400

سلام، اینجانب طراحی تاسیسات یک ساختمان با مساحت کل 2000 متر مربع در 6 طبقه را انجام می دهم. چند سوال دارم. برای کل ساختمان یک دستگاه بزرگ فرض کنم یا برای هر طبقه یک دستگاه جداگانه در نظر بگیرم؟ پنل های داخلی را از چه نوعی در نظر بگیرم؟ در اتاقی با مساحت 30 متر مربع و کاربری اداری، ظرفیت پنل داخلی را چقدر فرض کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 04 اسفند 1400

سلام، برای اینکه سیستم مناسب را پیشنهاد دهیم نیاز به اطلاعات دقیق تری داریم. لطفا متراژ هر واحد و اتاق های هر واحد را ذکر بفرمایید. همچنین بفرمایید که از چه پنل داخلی قصد دارید استفاده بفرمایید (فن کویل، داکت اسپلیت و غیره).

جواد منصوری
ارسال شده در : یکشنبه 10 بهمن 1400

سلام، امکانش هست تعرفه لوله کشی، کابل فرمان و نصب داکت برند گری از 3.6 کیلووات به بالا را اعلام کنید برای سال 1400؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 11 بهمن 1400

سلام جناب منصوری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت با شما تماس خواهند گرفت.

محمد قاسمی
ارسال شده در : جمعه 24 دی 1400

سلام، VRF برای یک واحد ۱۲۰ متری با 2 خواب و 1 پذیرایی می خوام. مبلغش چقدر می شه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 25 دی 1400

سلام جناب قاسمی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

مریم عرب
ارسال شده در : دوشنبه 22 آذر 1400

سلام، در خصوص قیمت وی آر اف بازیافت گرما جهت ساختمان 130 متری دو خوابه نصب در سقف بالکن با یونیت های سقفی و مناسب ترین نوع نصب VRF راهنمایی بفرمایید.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 22 آذر 1400

سلام سرکار خانم عرب عزیز، برای این فضا می توانید از یک VRF حدودا 60000 بی تی یو استفاده کنید. نصب سقفی توکار نیز برای یونیت های داخلی امکان پذیر می باشد.

کرمی
ارسال شده در : پنجشنبه 11 آذر 1400

سلام، برای آپارتمان ۱۳۰ متری با 2 خواب، هال و پذیرایی ۹۰ متری چه سیستم وی آر اف با کارکرد گرمایشی و سرمایشی پیشنهاد می دهید؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 13 آذر 1400

سلام جناب کرمی عزیز، شما می توانید از وی آر اف با ظرفیت 60000 بی تی یو استفاده نمایید. نوع یونیت های داخلی (دیواری، کاستی چهار طرفه و سقفی توکار) با توجه به طراحی ساختمان انتخاب می شود.

جعفری
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 02 آذر 1400

سلام، یک واحد 126 متری در برج دارم، سیستم لوله کشی انجام شده. هزینه تمام شده چقدر می شود؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 03 آذر 1400

سلام جناب جعفری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

حسین خیراندیش
ارسال شده در : یکشنبه 09 آبان 1400

سلام، دستمزد نصب یونیت و لوله کشی مسی به چه طریق می باشد؟ متری چند باید دستمزد استادکار پرداخت بشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 09 آبان 1400

سلام جناب خیراندیش عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

سجاد تاب
ارسال شده در : پنجشنبه 06 آبان 1400

درود، برای ساختمانی با کاربری هتل سنتی دارای ۷ اتاق ۲ سالن غذاخوری و ۲ سالن جدا، با متراژ تقریبا ۴۰ تا ۵۰ متر، نحوه محاسبه و برآورد هزینه به چه صورت هست؟ با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 08 آبان 1400

سلام، لطفا مساحت کل و مساحت سالن ها را نیز ذکر بفرمایید.

میثم
ارسال شده در : یکشنبه 02 آبان 1400

سلام. برای یک واحد ۱۰۰ متری دو خوابه در طبقه 22 برج و فقط برای سیستم سرمایش سیستم VRF در نظر گرفتند. لطفا در مورد برند، قیمت و سایر موارد راهنمایی بفرمایید. با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 03 آبان 1400

سلام، برای این واحد یک وی آر اف 60000 مورد نیاز است. یونیت داخلی نیز می بایست بر اساس نوع ساختمان مشخص شود که می تواند سقفی توکار، دیواری یا کاستی باشد.

نادر حائری
ارسال شده در : جمعه 23 مهر 1400

سلام، ۵ واحد تک دارم، هر واحد ۱۸۵ متر مربع ۳ خواب هست. در شهر خرم آباد دمای تابستان ۴۰ تا ۴۵ درجه هست. فضای مفید حدود ۱۲۵ متر مربع هست. برای ساختمان شمالی در مرحله سقف سوم دستگاه و ظرفیت مناسب چقدر است؟ قیمت تقریبی لوله کشی ها، فن ها و یونیت خارجی چقدر میشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 24 مهر 1400

سلام، برای این متراژ تقریبا به یک وی آر اف 60000 بی تی یو با حداکثر متراژ لوله مسی 15 متر نیاز می باشد. همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

رضا بختیاری
ارسال شده در : شنبه 20 شهریور 1400

سلام، برای واحد ۱۱۵ متری راهنمایی می خواستم.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 21 شهریور 1400

سلام جناب بختیاری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

ابوالفضل نصیری
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 09 شهریور 1400

سلام جناب نصیری عزیز، هزینه تمام شده سیستم VRF برای یک واحد ۱۲۶ متری چقدر می شود؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 09 شهریور 1400

سلام جناب نصیری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت با شما تماس خواهند گرفت. لطفا در صورت امکان دلیل دادن کمترین امتیاز ممکن به محتوای این صفحه را نیز بفرمایید تا در صورت وجود هرگونه مشکل و یا ایراد، اصلاح گردد.

فرهاد آقاسی
ارسال شده در : یکشنبه 17 مرداد 1400

سلام، درود بر شما بنده در جنوب کشور در حال ساخت آپارتمان مسکونی هستم و قصد بکارگیری VRF برای تهویه مطبوع آپارتمان رو دارم. لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 17 مرداد 1400

سلام جناب آقاسی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

حسین
ارسال شده در : شنبه 12 تیر 1400

سلام، برای یک واحد 130 متری دستگاه وی آر اف می خوام. لوله کشی ها و غیره انجام شده. فقط دستگاه رو می خوام و دریچه هاش. لطفا راهنمایی کنید.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 13 تیر 1400

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

محسن خسروی
ارسال شده در : یکشنبه 26 اردیبهشت 1400

سلام، برای یک واحد 130 متری دستگاه وی آر اف می خوام. لوله کشی ها و غیره انجام شده. فقط دستگاه رو می خوام و دریچه هاش. قیمت چقدره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 26 اردیبهشت 1400

سلام جناب خسروی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

حمید تبرک
ارسال شده در : یکشنبه 22 فروردین 1400

سلام، برای واحد مسکونی 120 متری ۲ خوابه در تهران که لوله کشی هم شده و دریچه های سقفی تعبیه شده، درخواست مشاوره جهت خرید VRF دارم. ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 23 فروردین 1400

سلام جناب تبرک عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

محمد پور
ارسال شده در : یکشنبه 10 اسفند 1399

سلام، دستگاه برای ساختمان 120 متری لوله کشی شده دو خوابه و سقفی توکار لطفاً راهنمایی بفرمائید.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 11 اسفند 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

فراز بیگزاده
ارسال شده در : چهارشنبه 22 بهمن 1399

برای واحد مسکونی 120 متری ۲ خوابه که لوله کشی هم شده و دریچه‌های سقفی تعبیه شده، درخواست مشاوره جهت خرید VRF دارم. ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 23 بهمن 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

رضا روحی
ارسال شده در : چهارشنبه 01 بهمن 1399

با سلام و خسته نباشید و تشکر از اطلاعاتِ خوبی که به اشتراک گذاشتید، برای واحد مسکونی ۱۰۵ متری ۲ خوابه (برج) که لوله کشی هم شده و دریچه‌های سقفی تعبیه شده، درخواست مشاوره جهت خرید VRF دارم. ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 02 بهمن 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

کبریایی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 30 دی 1399

سلام برای یک واحد 112 متری دستگاه وی آر اف میخوام. لوله کشی ها و غیره انجام شده. فقط دستگاه رو میخوام و دریچه هاش، قیمت چقدره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 01 بهمن 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

محسن رجبی
ارسال شده در : پنجشنبه 27 آذر 1399

خرید VRF

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 29 آذر 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

معین بهروزی
ارسال شده در : جمعه 13 تیر 1399

با سلام بنده یک واحد ١٨٠ متری دارم که سیستم لوله کشی vrf رو شرکت ساپسونگ انجام داده ولی هنوز دستگاه رو خریداری نکردم، خواستم بپرسم که آیا دستگاه موجوده و اینکه قیمت چه حدودی هستش و راهنمایی بشم با سپاس از شما

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 14 تیر 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

عطا مرادی
ارسال شده در : یکشنبه 21 اردیبهشت 1399

سلام برای برای بخش اداری یک کارخانه با زیر بنا تقریبی ۷۰۰ متر ۴ طبقه محل نصب کندانسور روی بام سیستم وی آر اف میخواستم راهنمایی کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 22 اردیبهشت 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

سهیل حصاری
ارسال شده در : یکشنبه 31 فروردین 1399

با سلام، احتراما قیمت اینورتر 7 یونیت با ظرفیت 84000 BTU یا 7 تن تبرید رو میخواستم.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 31 فروردین 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.