گیربکس سایکلو

موتور گیربکس سایکلو چیست؟

نسل جدیدی از گیربکس بدون لقی (Backlash)، گیربکس سایکلو می باشد. از نظر ظاهری این گیربکس شبیه به گیربکس خورشیدی است با این تفاوت که در این نوع گیربکس دنده پینیون وجود ندارد و به جای آن از بلبرینگ با چرخش نامتعارف استفاده شده است و نیرو گشتاور از طریق اعمال بار لغزشی دو سطح انتقال داده می شود.

برای کسب اطلاع بیشتر و همچنین سفارش محصول با کارشناسان مجرب فامکو تماس حاصل نمایید.

گیربکس سایکلو

فروش انواع گیربکس سایکلو

گیربکس سایکلو، گیربکسی بدون لقی (zero backlash) است. این مزیت سبب شده که تا 5 برابر بیشتر از سایر گیربکس های صنعتی توانایی تحمل بار لحظه ای (Shock) را داشته باشد. در ساختار چنین گیربکسی از بیرینگ، صفحه صلب دوار (دیسک)، بیرینگ خارج از مرکز، شافت خروجی و پین و بوش استفاده شده است. بیرینگ خارج از مرکز به دلیل ساختار دارای رولر، نشیمنگاه داخلی و قفسه است که هر کدام در صورت وجود مشکل قابلیت تعویض دارند.

در گیربکس های سیکلوییدی شافت ورودی یک یاتاقان خارج از مرکز را به حرکت در می آورد، و آن یاتاقان هم دیسک سیکلوئیدی را در یک حرکت غیر معمول و سیکلوئیدی به حرکت در می آورد. سطح محیطی این صفحه به چرخ دنده ثابت وصل می شود و با یک سری پین ها یا غلتک های محور خروجی را به گردش در می آورد. گیربکس های سایکلو به دلیل سطح تماس بالا بین لقمه ها دارای مقاوت در برابر اضافه بار و عملکرد نرم هستند، این گیربکس ها دارای ابعاد جمع و جور و به صورت تک مرحله کاهش دور از نسبت تبدیل 1:6 تا 1:119، دو مرحله ایی تا نسبت 1:7569 و سه مرحله کاهش دور تا نسبت تبدیل 1000000 تولید می شوند.

مشخصات فنی گیربکس سایکلو

انتقال نیرو گشتاور در گیربکس سایکلو به کمک لغزش صفحات بر روی هم صورت می گیرد. این نوع انتقال قدرت به دلیل نداشتن تنش برشی بین چرخدنده های گیربکس باعث ایجاد راندمان بسیار بالا، قابلیت اطمینان بالا و قابلیت تحمل شوک می شود. این نوع گیربکس دارای ابعاد گوناگونی است. محدوده گشتاور آن بین 7.2 تا 68200 نیوتن متر است. قابلیت اتصال به الکترو گیربکس با محدوده توان 0.12 تا 55 کیلووات را دارا می باشد.

برند شناخته شده در بازار برای گیربکس سایکلو، گیربکس سومیموتو (Sumimoto) ژاپن، پی جی آر (pgr) ترکیه، گوماآو (gumao) چینی، ترنسواریو transvario اروپایی و دبلیو جی تی wgt آسیایی است.

اجزای گیربکس سیکلوییدی

گیربکس ها یا کاهنده های سیکلوییدی از چهار جزء اصلی تشکیل شده اند که شامل شافت ورودی پرسرعت، بادامک سیکلوئیدی منفرد یا ترکیبی، دیسک سیکلوییدی، بیرینگ خارج از مرکز، رینگ، غلتک های بادامک یا همان پین های رابط و شافت خروجی با سرعت کم می باشد. شافت ورودی به یک عضو محرک خارج از مرکز متصل می شود که چرخش خارج از مرکز بادامک سیکلوئیدی را ایجاد می کند.


 

نحوه نصب گیربکس سایکلو

نحوه نصب گیربکس سایکلو

کاربرد گیربکس سایکلو
  • کانوایر ها
  • صنایع غذایی و شکر
  • میکسر ها و مخلوط کننده ها
  • صنایع فولاد
  • صنایع آب و فاضلاب
  • صنایع بازیافت
  • صنایع کاغذ
  • استفاده در آسیاب های بال میل

مزایای گیربکس سایکلو
  • طول عمر بالا
  • راندمان بالا
  • حجم کم
  • مناسب برای کاربردهای خاص
  • زمان روغنکاری مناسب
  • تحمل بار لحظه ای و شوک

faq

نسل جدیدی از گیربکس بدون لقی (Backlash)، گیربکس سایکلو می باشد. از نظر ظاهری این گیربکس شبیه به گیربکس خورشیدی است با این تفاوت که در این نوع گیربکس دنده پینیون وجود ندارد و به جای آن از بلبرینگ با چرخش نامتعارف استفاده شده است و نیرو گشتاور از طریق اعمال بار لغزشی دو سطح انتقال داده می شود.

تفاوت گیربکس سایکلو با گیربکس خورشیدی در آن است که در قسمت انتهایی آن دنده پینیون وجود ندارد و به جای آن از بلبرینگ با چرخش نامتعارف استفاده شده است و نیرو گشتاور از طریق اعمال بار لغزشی دو سطح انتقال داده می شود.

در چرخدنده های هلیکالی درگیری دنده های آخر تا زمانی که بار و تنش به حد لازم نرسد صورت نمی گیرد در صورتی که در گیربکس سایکلو بار از همان اول در همه اجزا بطور یکنواخت توزیع می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
رضا حسینی
ارسال شده در : پنجشنبه 21 مهر 1401

سلام، ممنون از اطلاعات خوبی که در مورد محصولات صنعتی گذاشتید. انتخاب و خرید برای مشتری هاتون کم ریسک و راحته.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 21 مهر 1401

سلام جناب حسینی عزیز، ممنون از نظر دلگرم کننده شما.

علی مکی
ارسال شده در : پنجشنبه 26 فروردین 1400

با سلام و باتشکر از سایت خوبی که دارید. لطفا بفرمایید که سایت بروز هستش؟ قیمت ها برای چه تاریخی می باشد؟ مثلا گیربکس سایکلو قیمتش 4 میلیونه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 28 فروردین 1400

سلام جناب مکی عزیز، قیمت های داخل صفحه بروز نمی باشند. همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت و لیست قیمت بروز ارائه خواهند داد.

سجاد پاسبان
ارسال شده در : دوشنبه 02 فروردین 1400

باعرض سلام و خسته نباشید، گریس مصرفی داخل گیربکس جهت روانکاری چه نوع گریسی می باشد؟ لطفا راهنمایی بفرمایید، باتشکر.

امیر علی کاردان
ارسال شده در : پنجشنبه 01 خرداد 1399

سلام، شرکت ما قبلا از گیربکس های سایکلو استفاده می کرد ولی با توجه به موجودی محدود این نوع گیربکس در ایران و نبود قطعات یدکی آنها، تصمیم داریم که با گیربکس دیگه ای جایگزین کنیم. پیشنهاد شما چی هست؟ در ضمن ما محدودیت فضا هم داریم.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 06 خرداد 1399

سلام، گیربکس های سایکلو با توجه به اندازه ای که دارند جزء قویترین انواع گیربکس ها به حساب می آیند. در صورت استفاده از گیربکس جایگزین، پیشنهاد می گردد که از مدل های خورشیدی که از نظر ابعاد و ظاهر شبیه به گیربکس های سایکلو هستند استفاده شود. توجه داشته باشید که به دلیل انتقال قدرت بالای گیربکس های سایکلو، مدل های خورشیدی باید حداقل یک سایز بزرگتر (با قطر شافت بالاتر) انتخاب شوند.