تجهیزات پسیو شبکه

فروش انواع تجهیزات پسیو شبکه

تجهیزات شبکه به دو دسته فعال (Active) و غیرفعال (Passive) تقسیم می شوند. تجهیزات اکتیو در شبکه نیاز به برق دارند و قابلیت کنترل و برنامه ریزی بر روی دیتا را دارا می باشند، ولی تجهیزات پسیو در شبکه اغلب نقش زیرساخت را دارند و به اصطلاح نیاز به جریان برق ندارند. تجهیزات پسیو در راستای انتقال دیتا کاربرد دارند و کنترلی بر روی آن ندارند.

کاتالوگ معرفی تجهیزات شبکه فامکو

انواع تجهیزات پسیو شبکه

  • کابل ها و پچ کوردهای مسی

کابل و پچ کورد مسی یکی از از اجزای اصلی در زیرساخت تمامی شبکه های کامپیوتری می باشد که وظیفه انتقال اطلاعات را به عهده دارند. کابل های شبکه در متراژ های 305 و 500 متری قابل تهیه می باشند و پچ کوردهای شبکه از 30 سانت الی 30 متر در بازار یافت می شوند.

  • کابل ها و پچ کوردهای فیبر نوری

از دیگر اجزای مهم تجهیزات شبکه پسیو، کابل و پچ کورد فیبر نوری می باشد. کابل و پچ کورد فیبر نوری مانند کابل و پچ کورد های مسی می باشند با این تفاوت که از ظرافت، حساسیت، کیفیت و پایداری بالایی برخوردارند و به جای مس در آنها از رشته های شیشه ای یا پلاستیکی باریک استفاده شده است.

  • آچار شبکه

از آچار شبکه برای اتصال انواع سوکت ها مانند RJ45 یا RJ11 به کابل های شبکه یا تلفن استفاده می شود و یکی از ابزار لازم برای کارشناسان شبکه می باشد.

  • انواع رک

رک محفظ ای فلزی و شیشه ای می باشد که انواع تجهیزات شبکه مانند سوئیچ، روتر، دستگاه ضبط تصویر و غیره را در خود جای می دهد و با توجه به مقدار تجهیزات شبکه عمق و ارتفاع آن انتخاب می شود.

  • دکل مخابراتی

از دکل های مخابراتی جهت نصب انواع تجهیزات مخابراتی مانند رادیو، آنتن، دوربین مداربسته و غیره استفاده می شود. دکل ها با توجه با مکان استفاده و مقدار تجهیزاتی که رو آن نصب می شود دارای ارتفاع و استحکام متفاوتی می باشند.

  • پچ پنل

از پچ پنل در درون رک و برای برقراری ارتباط بین سیستم های کلاینت با انواع سوئیچ، روتر و غیره استفاده می شود که منجر به آرایش درون رک نیز می شود.

  • داکت

داکت کانال های اکثرا پلاستیکی با طرح و رنگ های متفاوتی می باشند که وظیفه اصلی آن، محافظت و جلوگیری از آسیب دیدگی فیزیکی انواع کابل های روکار می باشد و به آرایش محیط نیز کمک می کنند.

  • ترانک

ترانک نیز از لحاظ کارایی بسیار شبیه داکت می باشد با این تفاوت که دارای ابعاد بزرگ تری می باشد و با نصب آن روی دیوار می توان در درون آن پریز برق، شبکه و تلفن قرار داد.

  • کیستون

از کیستون برای برقراری ارتباط بین دو دستگاه در بستر شبکه استفاده می شود به شکلی که کابل از یک سمت به دستگاه کاربر و از طرف دیگر به کیستون متصل می شود و کیستون خود از یک طرف به پچ کورد و از طرف دیگر از طریق کابل شبکه به پچ پنل داخل رک متصل می شود.

  • سوکت

برای اتصال انواع کابل و پچ کورد به پورت اترنت یا تلفن دستگاه ها از سوکت استفاده می شود و نوع آن با توجه به کابل مشخص می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
پدرام مطلب زاده
ارسال شده در : دوشنبه 29 آذر 1400

با سلام، لطفا بر روی واتساپ پیغام ارسال گردد تا لیست ارسال شود.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 29 آذر 1400

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.