فروش آنتن وایرلس

از آنتن وایرلس برای ارسال و دریافت سیگنال استفاده می شود. این آنتن ها سیگنال ها را از رادیو گرفته و به صورت امواج ارسال یا دریافت می کنند. آنتن ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام در طیف گسترده ای از فرکانس ها و ارتفاع های متفاوت کار می کنند که برای ارتباطات WIFI بیشتر از فرکانس 2.4 تا 5 گیگاهرتز استفاده می شود. امروزه در کنار برندهای خارجی مطرحی همچون کنبوتونگ، وی لینک و غیره، برند ایرانی خوبی همچون فاز و دلتالینک را می توان از بازار تهیه کرد.

کاتالوگ معرفی تجهیزات شبکه فامکو

آنتن های رادیو وایرلس به دو شکل ذیل می باشند:

  • رادیو وایرلس با آنتن داخلی

رادیو وایرلس با آنتن داخلی

  • رادیو وایرلس با آنتن خارجی

رادیو وایرلس با آنتن خارجی

برای مثال رادیو SXT یا QRT رادیو وایرلس های با آنتن داخلی، و رادیو Netbox یا Netmetal از دسته رادیو ها با آنتن خارجی می باشند.
یکی از موارد اصلی که آنتن ها را از هم متمایز می کند واحد دسیبلی اندازه گیری بهره آنتن یا (dBi) می باشد که با تغییر آن سایز دیش نیز تغییر خواهد کرد.

انواع آنتن وایرلس

  • دیش (Dish)

دیش

به شکل بشقابی شکل بوده و در مرکز خود یک گیرنده و فرستنده یا به اصطلاح فیدر دارد. از این آنتن برای ارتباطات نقطه به نقطه استفاده می شود و قابلیت آنتن دهی تا مسافت 100 کیلومتر را دارد. زاویه تابش این نوع دیش کمتر از 4 درجه می باشد. از این نوع آنتن برای ارسال پرتو های باریکی از امواج رادیویی استفاده می شود. یکی از موارد استفاده دیش، تعیین مکان کشتی ها، موشک های هدایت شونده و هواپیماها که نیاز به پرتو باریک امواج رادیویی دارند می باشد.

  • Grid

پارابولیک

آنتن Dish و Grid دو نوع از آنتن های پارابولیک می باشند. این آنتن به شکل مستطیل محدب یا به ندرت دایره شکل و مشبک بوده و در مرکز خود یک گیرنده و فرستنده یا به اصطلاح فیدر دارد. این آنتن برای ارتباط های نقطه به نقطه و فواصل کمتر از 15 کیلومتر مناسب می باشد. آنتن Grid دارای سیگنال Single و Dual می باشد.

  • امنی (Omni)

امنی

به شکل یک میله فلزی بوده و اطراف خود را به صورت 360 درجه پوشش می دهد. از این آنتن در محیط های بیرون و در ارتباط های یک نقطه به چند نقطه استفاده می شود. آنتن های امنی به دلیل پخش سیگنال از یک نقطه به چندین جهت، در تلفن های بیسیم و رادیو های قابل حمل استفاده می شود.

  • فلت (Flat)

فلت

به شکل یک صفحه مربع مانند QRT می باشد که از طریق پیگتیل یا مستقیم به رادیو وایرلس وصل می شود. زاویه تابش این آنتن 10 درجه بوده و در ارتباط های نقطه به نقطه و مسافت های کمتر از 15 کیلومتر استفاده می شود. هنگام استفاده از این آنتن باید به صورتی رو دکل قرار بگیرند که مقابل هم باشند.

  • سکتور (Sector)

سکتور

این آنتن به شکل مستطیل ایستاده می باشد. دیش ها به علت حجم بالا، وزن و نصب در ارتفاع با سختی فراوانی تنظیم یا تیون می شوند، ولی امروزه برخی از مدل ها با نوآوری جدید پس از نصب دیش به روی دکل به راحتی قابل تنظیم یا تیون می باشند. از این قابلیت با نام Easy Tune نیز نام برده می شود. این آنتن در فواصل با برد محدود در حدود 4 تا 5 کیلومتر استفاده می شود. جهت خدمات دهی به مشتریان بیشتر و گسترش محدوده تحت پوشش، از چندین آنتن سکتور بر روی یک ساختار پشتیبانی نصب می شود.

انواع کانکتور های آنتن
  • MCX

 کانکتور آنتن وایرلس MCX

  • N-Type

 کانکتور آنتن وایرلس N-Type

  • SMA
  • RP-SMA

 کانکتور آنتن وایرلس SMA

اجزای آنتن وایرلس

اجزای آنتن وایرلس

قیمت آنتن وایرلس

آنتن های وایرلس در اشکال مختلفی ارائه می شوند که قیمت آن های به عوامل متعددی از جمله بازه فرکانس، توان آنتن و طول برد آن ها بستگی دارد. از آنتن ها برای ارسال و دریافت سیگنال استفاده می شود که عواملی از جمله نوع ارتباط و ساختار آنتن هم می تواند بر روی قیمت آن تاثیرگذار باشد. جهت خرید آنتن وایرلس و دریافت مشاوره فنی می توانید از کارشناسان فامکو کمک بگیرید.

faq

آنتن های وایرلس در اشکال متفاوتی نظیر دیش، سکتور، امنی، فلت و گرید در بازار یافت می شوند.

برای ارسال و دریافت سیگنال های رادیو وایرلس نیاز به وسیله است که به آن آنتن وایرلس می گویند.

به طور کلی آنتن وایرلس از سه قسمت اصلی پایه، بدنه و فیدر (فیتور) تشکیل می شود.

مقیاس آنتن های وایرلس با اصطلاح dBi مشخص می شود. برای دیش این مقیاس مابین 24 تا 36 dBi می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
جواد اسحاقی
ارسال شده در : دوشنبه 08 اسفند 1401

سلام، وقت بخیر. من جواد اسحاقی هستم از مشهد. فاصله منزل دوستم تا منزل والدینم 30 کیلومتر است. لطفا بگویید که آیا من می توانم مودم جیبی وایمکس و آنتن گیرنده و فرستنده وایمکس در منزل دوستم نصب کنم و آنتن وایمکس که اینترنت را از ISP بگیرد و به طور بیسیم به مودم داخل منزل والدینم که در شهرک رضاشهر مشهد است بفرستد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 21 اسفند 1401

سلام جناب اسحاقی عزیز، خیر، این امکان وجود نداره. شما برای انتقال اینترنت لازم است از رادیو وایرلس میکروتیک استفاده نمایید. همکاران واحد مشاوره فنی برای راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

میلاد حیدری
ارسال شده در : یکشنبه 31 فروردین 1399

خسته نباشید آیا شرکت شما برای نصب تجهیزات روی دکل کارشناس دارد یا فقط برای فروش تجهیزات هست؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 31 فروردین 1399

سلامت باشید، شرکت فامکو با توجه به دارا بودن کارشناسان خبره و مجرب تمامی مراحل پسیو و اکتیو شبکه را اجرا می نماید، جهت مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.