فروش انواع فیلتر دیسکی آبیاری قطره ای

از جمله مصارف فیلتر دیسکی در فرآیند تصفیه آب کشاورزی و تصفیه آب RO و کلاً در مواردی است که آب حاوی شن و ماسه های ریزی است که هیدروسیکلون تحت جریان وورتکس یا گردابی، خود قادر به جداسازی این ذرات نیست. بدین منظور از فیلتر های دیسکی استفاده می شود که می تواند شامل کنترل کننده، سیستم تمیز کننده، سیستم خلاء، شاسی اصلی، صفحه سرامیکی و همزن باشد. شایان ذکر است، شستشوی فیلتر دیسکی نیز به صورت اتوماتیک یا دستی انجام می گیرد.

ویدیو معرفی فیلتر دیسکی کشاورزی

فیلتر دیسکی چیست؟

فیلتر دیسکی آب کشاورزی وسیله ای است که به عنوان فیلتر ثانویه در پروسه تصفیه آب استفاده می شود. راندمان این فیلتر ها نسبت به فیلتر های توری بالاتر بوده و ساختمان ظاهری آن مشابه فیلتر های توری است که به جای تور، از دیسک های پلاستیکی تشکیل شده است. این فیلتر ها از دیسک ها یا حلقه های روی هم که شبیه واشر است، تشکیل شده اند. مجموعه این دیسک ها داخل یک لوله ثابت در درون یک محفظه بسته قرار دارند. روی صفحات برجستگی هایی وجود دارد که ذرات ریز شن و ماسه و جلبک های کوچک داخل این برجستگی یا شیار ها گیر کرده و آب تمیز از مابین دیسک ها خارج می شود. همچنین ممکن است ذرات درشت تر قبل از ورود به داخل دیسک ها در سطح خارجی آن ها گیر کنند. اندازه و سایز این شیار ها در فیلتر دیسکی تصفیه آب قدرت تصفیه آب را مشخص می کند اما در یک بررسی کلی فیلتر دیسکی تصفیه آب ذرات بین 5 تا 120 میکرون را گرفته و ذرات درشت تر از آن را از خود عبور می دهد. در شکل زیر محل ورود جریان آب را که از خارج دیسک ها وارد آن می شود را ملاحظه می کنید.

محل ورود جریان آب در فیلتر دیسکی

محل ورود جریان آب از خارج دیسک های فیلتر دیسکی

انواع فیلتر های دیسکی

در یک نوع از دسته بندی، فیلتر های دیسکی به دو دسته اتوماتیک و دستی تقسیم بندی می شوند. فیلتر های دستی را بعد مدت زمانی، باید به صورت دستی شستشو داد و نوع اتومات فیلتر دیسکی آبیاری به صورت خودکار و اتومات فیلتر را شستشو می دهد.

فیلتر های دیسکی با سایز ¾ اینچ در ابعاد کوچک موجود هستند و ابعاد بزرگتر فیلتر دیسکی آب کشاورزی مانند ¼، ½، 1، 2 ، 3، 4 و 6 اینچ برای استفاده در پروژه های صنعتی بزرگ و آب های کشاورزی قابل استفاده می باشند. مش این فیلتر ها 5، 20، 50، 100، 130، 200 میکرون است. در طبقه بندی دیگر فیلتر دیسکی آب کشاورزی به دو نوع فیلتر مدولار و فیلتر هلیکس دسته بندی می شود.

ویدیو معرفی فیلتر دیسکی تمام اتومات

فیلتر دیسکی هلیکس

فیلتر دیسکی آبیاری هلیکس راندمان بالا و استهلاک کمتری نسبت به مدولار داشته، همچنین نیاز کمتری به تعمیر و نگهداری دارد. به علت وجود پروانه داخل محفظه فیلتر های هلیکس که منجر به ایجاد جریان گردابی در داخل این فیلتر ها می شود، ذرات درشت تر دور از دیسک ها نگه داشته می شود که این مهم باعث می شود که فیلتر هلیکس دیرتر از فیلتر مدولار گرفته شود و دیر به دیر عملیات بکواش انجام شود. از فیلتر دیسکی آبیاری هلیکس برای تصفیه پساب ها همچنین آب های کشاورزی استفاده می شود. سایز های رایج در فیلتر های دیسکی هلیکس 2، 3، 4 و 6 اینچ است. کمربند فیلتر هلیکس از استنلس استیل است. کمربند به راحتی باز و بسته می شود و دیسک ها را می توان جدا کرد و به صورت دستی شستشو داد.

فیلتر دیسکی هلیکس

فیلتر دیسکی مدولار

در فیلتر مدولار جریان گردابی وجود نداشته و تمامی ذرات به طرف دیسک ها حرکت می کنند. به همین دلیل این نوع فیلتر ها، نیاز به شستشو در بازه های زمانی کوتاه تر دارند. این فیلتر در برابر آثار نور خورشید مقاوم است همچنین شایان ذکر است نصب و بهره برداری از فیلتر دیسکی آبیاری آسان است. سایز های فیلتر مدولار نیز 2، 3، 4 و 6 اینچ است. تنها تفاوت فیلتر دیسکی آبیاری مدولار و هلیکس در شکل ظاهری و مکانیزم فیلتر دیسکی آبیاری قطره ای است.

فیلتر دیسکی مدولار

فیلتر دیسکی مینی

مینی فیلتر دیسکی در سایز های ¾، ½ و ا اینچ موجود است. ارتفاع مینی فیلتر دیسکی آبیاری بین 30 الی 40 سانت است و بیشتر برای تصفیه آب خانگی و موتور خانه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. مینی فیلتر دیسکی تصفیه آب قابلیت فیلتراسیون تا سایز 180 میکرون را دارد.

مشخصات فنی دیسک های فیلتر دیسکی آبیاری

جنس فیلتر دیسکی

دیسک زرد فیلتر دیسکی آبیاری: مش 80، 200 میکرون
دیسک قرمز فیلتر دیسکی آبیاری: مش 120، 130 میکرون
دیسک مشکی فیلتر دیسکی آبیاری: مش 140، 115 میکرون
دیسک سبز فیلتر دیسکی آبیاری: مش 200، 55 میکرون

دیسک های فیلتر دیسکی

ذرات گیر کرده در بین سطح خارجی دیسک

ذرات گیر کرده در بین سطح خارجی دیسک

نحوه کار فیلتر آبیاری دیسکی

نحوه کار فیلتر دیسکی

مشخصات و اجزای مختلف فیلتر دیسکی آبیاری

اجزای مختلف فیلتر دیسکی

دلایل برتری فیلتر دیسکی آبیاری نسبت به فیلتر توری

  • ظرفیت فیلتر دیسکی آب کشاورزی نسبت به فیلتر توری آبیاری بالاتر است.
  • عمر مفید فیلتر دیسکی آبیاری بیشتر از فیلتر توری است.
  • مقاوم تر از فیلتر توری است.
  • حفظ و نگهداری فیلتر دیسکی آب کشاورزی آسان تر از فیلتر توری است.

کیفیت فیلتر دیسکی به چه عواملی بستگی دارد؟

کیفیت فیلتر دیسکی آب کشاورزی به شکل ظاهری فیلتر دیسکی، طول بدنه فیلتر، زاویه قرار گیری شیار ها و تعداد این شیار ها، مقدار و اندازه ذرات معلق موجود در آب بستگی دارد. حلقه ها یا دیسک های همرنگ سایز یکسان دارند. هرچه مقدار و اندازه ذرات بزرگتر باشد فیلتر دیسکی آبیاری سریع تر گرفته یا مسدود می شود. زمانی که افت فشار بین مانومتر ورودی و خروجی بیش از مقدار ذکر شده در کاتالوگ شرکت سازنده باشد زمان شستشوی معکوس یا به اصطلاح بکواش فیلتر فرا رسیده است. معمولاً افت فشار بین 1 الی 4 متر نشان دهنده گرفتگی شیار ها و نیاز مبرم آن ها به بکواش است.

ویدیو معرفی پکیج فیلتراسیون دیسکی

بکواش فیلتر دیسکی آبیاری یا شستشوی اتوماتیک فیلتر دیسکی

زمانی که اختلاف فشار ورودی و خروجی فیلتر دیسکی تصفیه آب بیش از 1 بار شد، فیلتر های ثانویه نیاز به عملیات شستشو یا بکواش دارند. شستشوی دیسک های فیلتر دیسکی آب کشاورزی یا به صورت دستی یا اتوماتیک انجام می پذیرد. در حالت دستی شیر ورود و خروج فیلتر را ببندید. سپس شیر انتهای فیلتر را باز کنید تا فشار داخل محفظه صفر شود. در صورت انجام ندادن این کار، ممکن است درپوش فیلتر پرتاب شود. کمربند دستگاه را به آرامی جدا کرده دیسک ها را آزاد کرده و با یک برس به آرامی شستشو داده، زیر و روی دیسک ها را با دقت بررسی کنید تا آثاری از شن در روی آن ها وجود نداشته باشد، سپس آن ها را با دقت در جای خود قرار دهید. در حالت اتوماتیک شیر ورودی را بسته و شیر بکواش را باز کنید. در این صورت آب از زیر فیلتر (بخش خروجی در حالت عادی فیلتر) وارد محفظه شده تحت فشار زیاد از مابین دیسک های کثیف و گرفته عبور می کند و شن و ماسه و تمامی مواد معلق را از فیلتر دیسکی آبیاری جدا کرده و از طریق شیر بکواش تخلیه می شود. شایان ذکر است در هنگام شتشو علاوه بر موارد گفته شده به نکات زیر نیز توجه فرمایید.

  • بستن صافی در قسمت ورودی و خروجی
  • باز بودن درب فیلتر
  • توصیه می شود در آب تمییز شسته شود به دلیل حساسیت دستگاه به جلبرگ

نکات مهم فیلتر های دیسکی
  1. سعی کنید بیش از یک فیلتر در سیستم داشته باشید تا به هنگام بکواش یکی از آن ها بقیه کار کنند.
  2. فیلتر های ثانویه یا فیلتر دیسکی آبیاری کشاورزی نسبت به جلبک بسیار حساس بوده و در صورت وجود جلبک سریعاٌ مسدود می شوند. در خصوص وجود جلبک سعی شود قبل از فیلتر دیسکی تصفیه آب از فیلتر های شنی استفاده شود. در صورت غیر ممکن بودن این کار دیسک ها را با فاصله زمانی کم شستشو دهید.
  3. اگر برای استفاده از آب چاه از شافت و غلاف روغنی استفاده می شود می بایست آب استخر به گونه ای تخلیه شود، زیرا روغن ها باعث گرفتگی دیسک ها در فیلتر دیسکی آب کشاورزی می شوند.
  4. خرابی یکی از اجزای تشکیل دهنده فیلتر دیسکی سبب عملکرد نادرست فیلتر می شود نهایتا کارکرد لازم را دستگاه نخواهد داشت به همین دلیل توصیه می شود به صورت دوره ای اقدام به بررسی فیلتر دیسکی آبیاری شود.

مزایای استفاده از فیلتر دیسکی آبیاری
  • فیلتر دیسکی آب کشاورزی به دلیل جداسازی ذرات با حداکثر قطر 200 میکرون، ذرات ریز موجود در آب که موجب گرفتگی و رسوب در قطره چکان ها و آب پاش ها می شود را می گیرد.
  • فیلتر دیسکی آبیاری دستی، به دلیل ارزان بودن بیشتر در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • فیلتر اتومات، به دلیل قیمت بالا، در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.
  • مقاومت فیلتر دیسکی آبیاری در برابر زنگ زدگی
  • استفاده آسان فیلتر دیسکی آبیاری
  • نصب سریع و آسان فیلتر دیسکی آبیاری
  • بازده بسیار بالا فیلتر دیسکی آبیاری
  • افت فشار پایین فیلتر دیسکی آبیاری

لیست قیمت فیلتر دیسکی آبیاری قطره ای

با عرض پوزش کلیه قیمت ها در حال بروزرسانی می باشد، لطفا جهت استعلام قیمت خرید با واحد فروش تماس حاصل نمایید.
 

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
رضا فاضل
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام، زمینی به مساحت حدود 6000 متر دارای حدود 200 اصله درخت مرکبات و غیره دارم. لطفا راهنمایی بفرمایید چه فیلتر دیسکی با چه ابعادی خریداری کنم؟ ضمنا چند عدد فیلتر لازم است؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 26 خرداد 1401

سلام، این موضوع به نظر کارشناس فنی آبیاری شما بستگی دارد که با توجه به بازدید حضوری مشخص می شود. اما احتمالا یک عدد فیلتر دیسکی 3 اینچی نیاز دارید.

محمد روکشی
ارسال شده در : یکشنبه 28 فروردین 1401

با سلام و احترام، نیاز به یک فیلتر برای فیلتر کردن گل و لای آب رودخانه دارم. لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید. با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 28 فروردین 1401

سلام جناب روکشی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

نشاط روحانی
ارسال شده در : چهارشنبه 10 فروردین 1401

با سلام و احترام. ما در شمال آب شهری نداریم و برای آب شستشو داخل ساختمان و آبیاری از آب چاه استفاده می کنیم. آب ساختمان قبل از مصرف وارد منبع می شود و سپس از سه فیلتر جامبو، PP و کربن عبور می کند. ولی آب چاه، گل و ماسه دارد. لطفا راهنمایی بفرمایید که از چه نوع فیلتر برای حدف ماسه می توانیم استفاده کنیم؟ با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 14 فروردین 1401

سلام جناب روحانی عزیز، برای حذف ذرات جامد معلق موجود در آب، فیلتر دیسکی مناسب است. البته فیلتر دیسکی کاربری آبیاری دارد و به هیچ عنوان برای آشامیدن پیشنهاد نمی شود.

رامین لرستانی
ارسال شده در : چهارشنبه 26 آبان 1400

سلام، برای تصفیه آب یه استخر کوچیک ۱۲۰ متر مکعبی یه گلخونه و جلوگیری از لجن نشستن به کف استخر نیاز به سیستم فیلتراسیون دارم. از یه پمپ سیرکولاسیون استفاده می کنم که آب رو دائما به گردش در میاره. کلر یا آب ژاول به آب اضافه نمی کنم. چطور مانع از رسوب لجن و جرم بشیم؟ سیستم گرمایشی داریم و از استخر برای شنا هم استفاده می شه.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 27 آبان 1400

سلام جناب لرستانی عزیز، لطفا بفرمایید استخر روباز می باشد یا سر پوشیده. همچنین باید مشخص بفرمایید که آب خوراک (آب ورودی به استخر) آب چاه می باشد یا آب شهری. اما بصورت کلی باید از فیلتر شنی استخری استفاده کنید.

محمود جهان محمدی
ارسال شده در : شنبه 15 آبان 1400

سلام، در یک شهرک مسکونی جهت آبیاری باغ از سیستم قطره ای و زیر سطحی استفاده می کنیم. تامین آب، از چاه و خروجی تصفیه خانه فاضلاب است. لوله ورودی جهت آبیاری ۴ اینچ و مقدار آبدهی در روز حدود ۱۰۰ متر مکعب است. لطفا پیشنهاد فنی و بازرگانی خود را جهت فیلتراسیون آب اعلام فرمایید.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 16 آبان 1400

سلام جناب جهان محمدی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

علی طبا
ارسال شده در : پنجشنبه 15 مهر 1400

سلام، یک عدد فیلتر ۴ اینچ مارک دلفین دارم. می خواستم ببینم قیمتش چنده؟ می خوام بفروشم، اگه می شه یه راهنمایی کنید.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 17 مهر 1400

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

علی مرتضایی
ارسال شده در : شنبه 23 اسفند 1399

سلام برای یک و نیم هکتار زمین بصورت قطره ای چه نوع فیلتراسیون لازم است؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 23 اسفند 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

مهدی جوکاری
ارسال شده در : دوشنبه 12 آبان 1399

قصد خرید فیلتر دیسکی برای باغ دارم، نیاز به مشاوره دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 12 آبان 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.