جاروبرقی ضد انفجار چیست؟

در مکان هایی با احتمال خطر انفجار، جهت نظافت و جمع آوری زباله تر و خشک از جاروبرقی ضد انفجار استفاده می گردد. جاروبرقی ضد انفجار، خطر آتش سوزی و احتمال انفجار مواد آتش زا را در هنگام جمع آوری به دلیل استفاده از ساختمار ایمن در حین نظافت به صفر رسانده و می تواند بدون ایجاد جرقه، محیط را به صورت کامل نظافت نماید.

مشخصات فنی جاروبرقی ضد انفجار

جاروبرقی ضد انفجار ارائه شده در هایپر صنعت فامکو دارای تاییدیه های لازم از سازمان بین المللی OSHA است که با عبارت ATEX بر روی دستگاه ها قابل مشاهده می باشد. جاروبرقی صنعتی ضد انفجار با این تاییدیه، دارای استانداردهای جهانی جهت جلوگیری از خطرات ناشی از ایجاد جرقه و انفجار می باشد که باعث می شود مصرف کنندگان با خیال راحت از دستگاه استفاده نمایند.

جاروبرقی صنعتی ضد انفجار

انواع جاروبرقی ضد انفجار

جاروبرقی ضد انفجار دارای دو مدل، الکتریکی (با الکترموتور دارای عایق) و هواکار (بدون موتور الکتریکی) می باشد که در ادامه به بررسی این دو نوع می پردازیم.

جاروبرقی ضد انفجار با موتور الکتریکی

اغلب جاروبرقی ضد انفجار بازار از نوع موتور الکتریکی می باشد که الکتروموتور موجود در آن به صورت کامل عایق کاری شده و دارای خاصیت ضد انفجاری است.

مکنده هواکار ضد انفجار

در این نوع از جاروبرقی ضد انفجار از هیچ گونه موتور یا الکتروموتور جهت تامین نیروی محرکه دستگاه استفاده نشده است، بلکه یک پمپ نتوری یا یک کمپرسور وظیفه تامین نیروی محرکه لازم جهت ایجاد مکش دستگاه را به عهده دارد. در این دستگاه ها به دلیل کاهش خطر انفجار، کمپرسور هوا خارج از محل نظافت نصب می گردد.

زون بندی جاروبرقی ضد انفجار

هر جاروبرقی ضد انفجار مخصوص استفاده در محیط مناسب خود می باشد. محیط های قابل اشتعال متناسب با حساسیت محیط به مواد احتراق زا به زون بندی های زیر تقسیم بندی می شود.

زون بندی جاروبرقی صنعتی ضد انفجار
نوع زون شرح
زون 1 محیط هایی که مایعات اشتعال زا باید از داخل آن جمع آوری گردد.
زون 2 محیط هایی که دارای مایعات اشتعال زا است.
زون 21 محیط هایی که مواد اشتعال زا باید از پروژه جمع آوری گردد.
زون 22 محیط هایی که در محل نظافت، مواد اشتعال زا جامد وجود دارد.

نکات استفاده از جاروبرقی ضد انفجار
  • جهت نظافت مواد قابل اشتعال، حتما دستگاه مورد نیاز را با توجه به جدول زون بندی بالا انتخاب نمایید.
  • از تعمیر دستگاه توسط افراد غیر متخصص خودداری نمایید.
  • به دلیل عایق کاری قطعات، در صورت ایجاد تغییر در ساختار دستگاه قبل از راه اندازی مجدد، توسط کارشناس متخصص بازدید به عمل آید.
  • انجام سرویس های دوره ای و تعویض قطعات فرسوده از الزامات مهم در هنگام کار با دستگاه می باشد.
  • فیلترها و مخزن زباله ترجیحا بعد از هر بار نظافت تمیز گردد.
  • برای تامین برق دستگاه از کابل با عایق مناسب استفاده شود.
  • در صورت استفاده از کمپرسور جهت تامین نیروی محرکه، دقت نمایید که کمپرسور حتما باید در بیرون از محوطه کارگاه به دور از مواد اشتعال زا نصب گردد.

جاروبرقی ضد انفجار دست دوم

اساسی ترین فاکتور در انتخاب جاروبرقی ضد انفجار دست دوم، مدت زمان استفاده و استهلاک آن است که قابل تخمین نیست. همچنین در طراحی این دستگاه ها از موتور های متنوعی استفاده می شود که کیفیت موتورها و توان آن ها در طول عمر دستگاه تاثیرگذار است. در شرایط یکسان ممکن است به دلیل عدم شناخت از شرایط سرویس و نگهداری، دستگاه کیفیت مناسب را جهت کارکرد به عنوان کالای دست دوم نداشته باشد. هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع جاروبرقی ضد انفجار با گارانتی معبتر به همراه خدمات پس از فروش طولانی می باشد.

مزایای جاروبرقی ضد انفجار
  • عایق تمام قسمت های دستگاه مانند، فیلتر و پمپ
  • استفاده از موتور توربینی با سطح صدای پایین
  • عدم ایجاد جرقه در محیط های قابل احتراق
  • استفاده از بدنه استیل ضد زنگ
  • استفاده از فیلتر با ویژگی آنتی استاتیک

کاربرد جارو برقی ضد انفجار
  • قابلیت استفاده در محیط هایی با احتمال خطر انفجار
  • نظافت انبار با ماهیت اشتعال زا با مواد مانند آرد و شکر
  • جمع آوری مایعات اشتعال زا مانند بنزین، گازوئیل و مشتقات نفتی

قیمت جاروبرقی ضد انفجار

قیمت جاروبرقی ضد انفجار معمولا بر اساس کیفیت ساخت آنها تعیین می شود به عنوان مثال، جاروبرقی صنعتی ضد انفجار به فیلتر کیسه ای مجهز است که جنس این فیلتر از پلی استر قابل شستشو می باشد. بدنه دستگاه نیز از استیل ضد زنگ با ضخامت بالا طراحی شده که استفاده از مواد اولیه، با کیفیت متفاوت باعث افزایش قیمت دستگاه نیز می گردد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محسن اسلامی نژاد
ارسال شده در : چهارشنبه 08 شهریور 1402

با سلام، لطفا مشخصات فنی خیلی تاپ رو مربوط به جارو برقی جهت استفاده در پالایشگاه گازی عسلویه را در صورت امکان به شماره موبایل ذکر شده پیامک فرمایید. با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 08 شهریور 1402

سلام جناب اسلامی نژاد عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما در ارتباط خواهند بود.