تجهیزات امنیتی و نظارتی

تجهیزات امنیتی و نظارتی چیست؟

تجهیزات امنیتی و نظارتی عموما جهت افزایش ایمنی در اماکن مختلف امری ضروری تلقی می شود، نیاز به نظارت بر روی انسان ها و کسب و کارها، مراکز نظامی، بانک ها و غیره روز به روز بیشتر می شود. این تجهیزات انواع مختلفی دارند که از مهم ترین آنها می توان به دوربین و دستگاه ضبط تصویر اشاره کرد.

مشخصات فنی تجهیزات امنیتی و نظارتی

امروزه با توسعه و رشد جمعیت نیاز به امنیت و محافظت از سرمایه بیشتر احساس می شود. در حال حاضر سیستم های مداربسته آفلاین یا آنلاین کار چندین نفر را انجام می دهند که این امر به کاهش هزینه و نیروی انسانی منجر شده است. در ادامه به بررسی انواع تجهیزات امنیتی و نظارتی می پردازیم.

تجهیزات حفاظت و نظارت

انواع تجهیزات امنیتی و نظارتی

دوربین های مداربسته در اشکال متفاوتی از جمله دوربین بالت (Bullet)، دام (Dome) و اسپیددام (Speed Dome) در بازار قابل تهیه می باشند، که با توجه به مکان مورد نظر، نوع آن مشخص می شود. برای ذخیره سازی، کنترل، تنظیم و نظارت بر دوربین های مداربسته نیاز به دستگاه های خاصی می باشد که با توجه به نوع و تعداد دوربین ها موارد ذکر شده مشخص می شود که از آنها با نام های دستگاه ضبط تصاویر دور DVR و NVR و XVR یاد می شود که در نهایت شما برای راه اندازی یک سیستم نظارتی نیاز به دوربین مداربسته و دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته دارید که با توجه به نیاز، تعداد و کیفیت در آن متغیر می باشد.

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته یکی از تجهیزات اصلی سیستم های امنیتی می باشد که با توجه به نوع کاربری و محل استفاده به سه دسته دام، بالت و اسپید دام تقسیم می شود.

  • دوربین دام

این دوربین، مخروطی شکل بوده و بیشتر برای فضا داخلی و نصب روی سقف می باشد. این دوربین ها دارای ویژگی هایی از جمله لنز ثابت یا وریفوکال، قابلیت ضبط صدا می باشند و جنس بدنه آنها عموما از پلاستیک و فلز ساخته می شود.

دوربین مداربسته دام

  • دوربین بالت

شکل ظاهری این نوع دوربین مداربسته استوانه ای می باشد و بیشتر برای نصب در فضا آزاد کاربرد دارد به همین دلیل دارای بدنه ضد آب و مستحکمی است. از ویژگی های این دوربین ها می توان به قابلیت دید در شب، لنز ثابت و وریفوکال، پشتیبانی از استانداردهای IP66 و IP67 اشاره کرد.

دوربین مداربسته بالت

  • دوربین اسپیددام

دوربین اسپیددام تنها در عملکرد با دوربین دام متفاوت است و از نظر ظاهری مشابه یکدیگر می باشند. به این نوع دوربین، دوربین گردان یا PTZ هم گفته می شود. این دوربین ها دارای قابلیت چرخش می باشند و جزئیات را به طور کامل تصویر برداری می کنند.

دوربین مداربسته اسپیددام

دستگاه ضبط تصاویر

از این دستگاه برای ضبط تصاویر و نمایش آن بر روی صفحه نمایش استفاده می شود. دستگاه ضبط تصاویر به سه دسته DVR، NVR و XVR دسته بندی می شود که با توجه به نوع دوربین های استفاده شده می توان از هر کدام از آنها استفاده کرد.

  • دستگاه ضبط تصاویر DVR

برای ضبط تصاویر دوربین های آنالوگ استفاده می شود و تصاویر را از دوربین دریافت کرده و در هارد ذخیره می کند. در حال حاضر این دستگاه DVR قدیمی شده و دستگاه XVR جایگزین آن شده است.

ضبط کننده تصاویر DVR (Digital video recorder)

  • دستگاه ضبط تصاویر NVR (Network video recorder)

برای ضبط تصاویر دوربین های تحت شبکه می باشد. دستگاه NVR در مدل های 4، 8، 16، 32، 64 کانال و همچنین 128 و 256 کاناله نیز قابل ارائه می باشد.

ضبط کننده تصاویر NVR (Network video recorder)

  • دستگاه ضبط تصاویر XVR

دستگاه XVR ورژن جدید DVR بوده که علاوه بر پشتیبانی از دوربین های آنالوگ، توانایی پشتیبانی از دوربین های تحت شبکه را دارد. علاوه بر این با فرمت های دیگر مانند TVI، CVI و CVBS هم کار می کند.

ضبط کننده تصاویر XVR

مزایای سیتم امنیتی و نظارتی
  • امکان مشاهده محل نصب دوربین از راه دور
  • کاهش جرایم
  • افزایش بهره وری
  • امکان فعال یا غیر فعال کردن سیستم از راه دور
  • امکان ضبط و بایگانی تصاویر
  • اعلام هشدار در صورت بروز هرگونه حادثه
  • جمع آوری شواهد و تصمیم گیری صحیح

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
ولی باستانی
ارسال شده در : دوشنبه 14 مهر 1399

قیمت دوربین ها رو لطفا بگید.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 14 مهر 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.