پنوماتیک یا نیوماتیک چیست؟

پنوماتیک برگرفته از یک کلمه یونانی به معنی باد یا نفس است و امروزه در صنعت به معنای استفاده از هوای فشرده برای انتقال انرژی است چرا که این سیستم ها از طریق هوای فشرده یا گاز های بی اثر تغذیه می شوند و کارخانه ها از این گاز های فشرده برای کنترل و هدایت دستگاه های ابزار دقیق استفاده می کنند.

مشخصات فنی پنوماتیک

انتقال انرژی در صنعت یک بخش مهم در فرآیندهای تولیدی است، و این انتقال می تواند با روش های متفاوتی انجام شود. سه روش مرسوم برای انتقال انرژی عبارت اند از: انتقال مکانیکی، انتقال الکتریکی و انتقال توسط سیال جاری تحت فشار. برای انتقال انرژی به روش مکانیکی از قطعاتی مانند چرخ دنده، پولی، زنجیر و غیره استفاده می شود. این روش برای انتقال قدرت در مسافت های کوتاه مناسب است. در انتقال انرژی به روش الکتریکی از انرژی الکتریکی جریان یافته در سیم ها و کابل ها استفاده می شود که مهم ترین مزیت این روش انتقال سریع در مسافت های طولانی است. سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک، سیستم هایی هستند که برای انتقال انرژی به روش سیال تحت فشار طراحی شده اند.

طی انقلاب صنعتی، دگرگونی عظیمی در سیستم های تولیدی به وجود آمد که استفاده از هوای فشرده به عنوان یکی از روش های مرسوم برای کنترل دستگاه های ابزار دقیق به این دوران باز می گردد. مزیت این روش افزایش نیرو و همچنین قابلیت تغییر جهت سریع بدون صدمه رسیدن به سیستم است. البته لازم به ذکر است که از نیوماتیک برای حالت هایی که نیرو های نسبتا پایین و سرعت حرکتی بالا مورد نیاز باشد استفاده می شود، در حالی که سیستم های هیدرولیک برای قدرت های بالا و سرعت های کنترل شده دقیق کاربرد دارند.

در شکل زیر نمونه ای از یک سیستم پنوماتیکی را مشاهده می کنید که به صورت کاملا ساده و قابل فهم ترسیم شده است. اگر بخواهیم نحوه کار یک سیستم پنوماتیکی را به صورت اجمالی شرح دهیم، همه چیز در این سیستم از واحد کمپرسور آغاز می شود. کمپرسور وظیفه ی فشرده کردن هوایی را که از محیط اطراف مکش می کند برعهده دارد. سپس این هوای فشرده شده داخل یک مخزن ذخیره می شود. این هوای فشرده شده درون مخزن دارای فشار بالایی است؛ در نتیجه زمانی که شیر تخلیه باز می شود این هوای فشرده با فشار بالا درون لوله ها و شیلنگ ها که از قبل طراحی و نصب شده جاری می گردد. پس از رسیدن هوای فشرده به شیر ها نیاز است که سیال را تمیز و عاری از رطوبت و آلودگی کنیم و اگر نیاز است مقداری آن را چرب کنیم تا به تجهیزات متحرک آسیبی نرسد. متعادل ساختن و تنظیم فشار نیز باید انجام گیرد. تمامی این اعمال در واحد مراقبت صورت می گیرد. پیش از تصفیه هوای فشرده و تنظیم فشار، سیال وارد شیر پنوماتیکی می شود که این شیر ها تعیین کننده جهت و سرعت و میزان عبور جریان هوا هستند. در نهایت نیز هوای فشرده وارد عملگر پنوماتیکی شده و پس از از انجام کار، از طریق اگزاست و یا خروجی دوباره وارد هوای آزاد و فضای باز می شود.

شماتیک سیستم پنوماتیک


 

ساختار سیستم پنوماتیک

اجزای سیستم پنوماتیک عبارتند از:

تولید هوای فشرده

این کار توسط کمپرسور انجام می شود اما در حالت های خاص ممکن است هوای فشرده با روش دیگری تولید شود که انتقال هوای فشرده توسط مخزن یکی از این موارد است. زمانی که ما احتیاج به استفاده از یک سیستم پنوماتیکی داریم و امکان نسب و راه اندازی کمپرسور جهت تولید هوای فشرده مورد نیاز نداریم، از مخازن استفاده می کنیم. از قابلیت های بسیار جالب گازها، فشرده سازی آنها داخل یک مخزن تحت فشار و سپس استفاده از هوای فشرده شده در جایی دیگر است. کپسول های اکسیژن، نیتروژن، اکسی استیلن، کربن دی اکسید، ازت، آرگون و غیره که به صورت وسیعی در مصارف پزشکی، خانگی و صنعتی مورد استفاده هستند، از این ویژگی بهره می برند. به طور کلی می توان بیان کرد که کمپرسور موظف به متراکم کردن سیال (هوا) است. فشار خروجی در کمپرسور های معمولی بین 7 تا 8 بار است که در بعضی نمونه ها به 10 بار نیز می رسد و در نمونه های خاص مانند کمپرسور اسکرو فشار خروجی 12 بار است.

واحد مراقبت

به بیانی ساده می توان واحد مراقبت را به این ترتیب تعریف نمود که این واحد مسئولیت مراقبت از هوای فشرده را بر عهده دارد. این واحد دارای سه بخش اساسی فیلتر، روغن زن و رگولاتور است. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در زمینه بخش های واحد مراقبت به توضیحات موجود در قسمت های مربوطه مراجعه شود.

برای درک بهتر وظیفه این واحد مثالی را بیان می کنیم:

فرض کنید سیستم شما با فشار 8 بار طراحی شده است، دقت کمپرسور به حدی نیست که الزاما فشار خروجی را روی 8 بار نگه دارد، به این ترتیب به دلیل حساسیت زیاد شیرها و عملگرها، قبل از ورود هوای فشرده به سیستم فشار آن توسط رگلاتور واحد مراقبت روی فشار تنظیمی ثابت نگه داشته می شود، رطوبت و آلودگی آن نیز با دقت بیشتری فیلتر شده و نهایتا در بعضی حالت ها که خشک بودن هوا ایراد محسوب می شود به کمک روغن زن مقداری روانکار به هوای فشرده انتقال می یابد.

شیر پنوماتیک

شیر ها در سیستم های پنوماتیک به منظور کنترل جهت، کنترل فشار و کنترل جریان استفاده می شود. به عنوان مثال شیر کنترل فشار موظف به کنترل فشار خروجی مطابق با فشار خواسته شده توسط سیستم است و یا شیرهای کنترل جهت و یا راه دهنده، وظیفه تغییر مسیر هوای فشرده و در نهایت کنترل جهت حرکت عملگر را بر عهده دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شیرهای پنوماتیک به بخش مربوطه مراجعه شود.

عملگر پنوماتیک

عملگرهای پنوماتیک شامل جک پنوماتیک (سیلندر پنوماتیک)، سیلندر چرخشی پنوماتیک، گریپر (چنگک) پنوماتیک و جک های بدون شفت یا رادلس و غیره می باشد. لازم به ذکر است که اساسی ترین نکته برای انتخاب جک یا سیلندر پنوماتیک طول کورس و قطر پیستون می باشد.

اجزای سیستم پنوماتیک

ترتیب قرارگیری بخش های سیستم نیوماتیک که ذکر شد مشابه شکل بالا است. به این ترتیب که ابتدا هوای فشرده وارد کمپرسور می شود، سپس وارد واحد مراقبت شده و هوای فیلتر شده وارد شیر پنیوماتیک شده و تغییرات لازم در جریان، فشار یا جهت آن رخ می دهد. در نهایت هوا وارد عملگر شده و فرآیند مورد نظر که سیستم پنوماتیک برای آن طراحی شده انجام می شود.

اتصالات پنوماتیک

اجزای نامبرده سیستم پنوماتیک به کمک اتصالات بهم متصل می گردند که همه آنها تحت فشار هوا هستند. در نتیجه باید از آب بندها و اورینگ های مناسبی استفاده کرد. این اتصالات از انواع فلزات و پلیمرها ساخته شده اند. اتصالات پنوماتیک می توانند از نوع ثابت و یا از نوع push up یا فشاری باشند. فیتینگ های ثابت، اتصالات بین راهی، مقسم های سه یا چندراهی، رابط های تبدیل و کوپلینگ ها از انواع اتصالات پنوماتیک هستند.

شیلنگ ها و لوله های پنوماتیک

از شیلنگ در سیستم های با فشار پایین و از لوله، در سیستم های با فشار قوی استفاده می شود که انواع پلیمری و انعطاف پذیر آنها در صنعت کاربرد بیشتری دارند. زمانی که ما قصد انتقال هوای فشرده از واحد تولید قدرت (کمپرسور) به سمت تجهیزات را داریم، باید نکاتی مانند حجم هوای فشرده منتقل شده، عدم افت فشار در مسیر، ایمنی خط انتقال سیال و تناسب این خطوط با شرایط محیطی توجه کنیم. استفاده از لوله کشی های مناسب با متریال و طراحی درست باعث میسر ساختن این اهداف می شود. تجهیزات پنوماتیک معمولا در فضایی نسبتا کوچک و با ابعادی نه چندان بزرگ به کار گرفته می شوند. از این رو برای انتقال هوای فشرده در این تجهیزات بهترین گزینه شیلنگ های پنوماتیک هستند. بسته به محیطی که ما از شیلنگ ها استفاده می کنیم و همچنین میزان فشار هوا، حرارت، رطوبت، نور مستقیم، و مواد شیمیایی و غیره، در انتخاب ما تاثیرگذار هستند.

نکات استفاده از سیستم پنوماتیک

مانند هر سیستم انتقال انرژی که در صنعت و به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، سیستم های پنوماتیکی نیز دارای ویژگی های خاص خود هستند. همان طور که قبل تر نیز به آن اشاره شد، برای بهره مندی از انرژی هوای فشرده، نیازمند استفاده از کمپرسورها برای فشرده سازی و بالابردن فشار سیال داریم. زمانی که هوا فشرده می شود، ناخالصی ها و رطوبت درون هوای محیط نیز وارد کمپرسور می شود و کیفیت هوای فشرده شده را به نحو چشمگیری کاهش می دهد. بنابراین برای زدودن این ناخالصی ها و همچنین گرفتن رطوبت از هوا به فیلتراسیون و خشک کن های مناسبی نیازمندیم. خشک کن ها یا به اصطلاح درایرهای هوای فشرده به انواع تبریدی، جذبی و ممبران تقسیم می شوند. تولید هوای فشرده، عملیات نسبتا آسان و کم خرجی است اما بالا بردن کیفیت آن به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به کل سیستم گاها هزینه های مضاعفی را به بهره بردار تحمیل می کند. قابلیت فشرده شدن گازها و به طور کل هوا، ویژگی منحصر به فردی بود که باعث پیدایش فناوری پنوماتیک شد، اما همین فشرده پذیری در بعضی از شرایط مانند زمانی که تحت نیروی وزن قرار می گیرد، به علت فشرده شدن بیشتر ممکن است باعث ایجاد نوسان در فشار گردد، از این رو بعضی اوقات بسته به نوع به کارگیری سیستم پنوماتیک، نمی توانیم سرعت یکنواختی را در عملگر تجربه کنیم. نکته مهم برای استفاده بهینه از سیستم های پنوماتیک انتخاب درست شیلنگ ها، سیلندرها، شیرها و لوله ها می باشد که این مهم به کمک مهندسین هایپر صنعت فامکو امکان پذیر است.

نکات ایمنی سیستم پنوماتیک

هنگام استفاده از هر نوع تجهیزات صنعتی لازم است تا نکات ایمنی مربوط به آن را رعایت کرد. سیال تحت فشار در سیستم های پنوماتیک هوای فشرده است و در صورت عدم رعایت نکات ایمنی می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که خطر آفرین باشد. سیستم های پنوماتیک نیز ملاحظات ایمنی خاص خود را دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

  • هیچگاه قبل از مطالعه دفترچه راهنما مرتبط با سیستم پنوماتیکی از آن استفاده نکنید.
  • برای پیشگیری از هر نوع حادثه احتمالی قبل از اجازه دادن به فرد دیگری برای استفاده از تجهیز پنوماتیکی این اطمینان را حاصل کنید که اطلاعات لازم از سیستم و نکات ایمنی را دارد.
  • هنگامی که با سیستم های پنوماتیکی مشغول به کار هستید مراقب باشید که سایر افراد را هیچ خطری تهدید نمی کند و این کار را با آویختن پرده ای که از اصابت ذرات احتمالی به دیگران جلوگیری می کند، انجام دهید.
  • به طور پیوسته تجهیزات را چک کنید تا مسدود یا فشرده نشده باشند. در صورت بروز هر یک از این مسائل آن ها را به صورت صحیح و اصولی برطرف نمایید.
  • سیستم های پنوماتیکی عموما دارای یک فشار کار ماکزیمم هستند؛ از راه اندازی آنها با فشار هوای بیشتر از فشار ماکزیمم خودداری کنید.
  • همواره توجه داشته باشید که قبل از جابجا کردن ابزارهای پنوماتیک یا زمانی که کار شما به اتمام رسیده، حتما جریان هوا را قطع کنید.
  • برای پاکسازی ذرات باقی مانده در سیستم پنوماتیک هیچگاه از کمپرسور استفاده نکنید؛ چرا که کمپرسور هوا یک دمنده هوای فشرده است و می تواند خطرناک باشد.
  • هرگز از ادوات و تجهیزات ناشناخته و بی نام و نشان بدون تاییدیه های فنی استفاده نکنید.

شیلنگ های هوا در سیستم های نیوماتیک دارای ملاحظات ایمنی ضروری هستند که عبارت است از:

  • به طور مرتب شیلنگ ها را چک کنید و در صورت مشاهده هر نوع خرابی در کوتاه ترین زمان ممکن شیلنگ ها را تعویض کنید.
  • قبل از نصب شیلنگ با دمیدن در آن از سالم بودن اطمینان حاصل کنید.
  • شیلنگ هایی برای تعبیه در سیستم های پنوماتیک طراحی شده اند که قابلیت مقاومت در برابر شکسته شدن داشته و نیز انعطاف پذیری بالایی دارند؛ الزاما از همین شیلنگ ها استفاده کنید.
  • شیلنگ های پنوماتیک با جنس های مختلفی تولید می شوند؛ لذا قبل از استفاده از هرکدام از آن ها، در انتخاب صحیح شیلنگ با در نظر گرفتن تمامی مسائل فنی دقت نمایید.

کاربرد سیستم پنوماتیک
  • استفاده از سیستم های پنوماتیک در صنایع زیر کاربرد زیادی دارد:
  • مراکز تعمیر و سرویس خودرو
  • استفاده از ابزارآلات بادی یا پنوماتیک
  • ماشین آلات بسته بندی
  • اتوماسیون کارخانجات
  • صنایع غذایی و دارویی و غیره.
     
مزایای استفاده از سیستم های پنوماتیک

سادگی استفاده از سیستم های پنوماتیک بزرگ ترین دلیلی است که محبوبیت این سیستم ها را افزایش داده است چرا که با داشتن تجربه کمی می توان طراحی و مونتاژ این سیستم ها را انجام داد. از جمله موارد دیگری که می توان به آنها اشاره کرد:

  • تمیز بودن این سیستم ها نسبت به هیدولیک
  • ارزان و در دسترس بودن هوا
  • قابل استفاده در محیط های انفجاری خطرناک به دلیل عدم ایجاد جرقه توسط سیستم های پنوماتیک
  • بازده بالا
  • افزایش نیرو
  • عدم نیاز به خط برگشت سیال (در واقع مخزن در سیستم های پنوماتیک تخلیه همان هوای آزاد محیط است.)
faq

پنوماتیک به دانش انتقال نیرو از طریق سیالات و تبدیل آن به نیروی مکانیکی گفته می شود. در حوزه پنوماتیک از هوای فشرده به عنوان سیال استفاده می شود. برای استفاده از نیروی مذکور باید از سیستم های پنوماتیکی بهره گرفت.

اجزای مختلف یک سیستم پنوماتیکی عبارتند از کمپرسور و مخزن، واحد مراقبت، شیرهای کنترلی، اکچویتورها و اتصالات پنوماتیکی و شیلنگ های مربوطه.

تمیزتر بودن و قیمت کمتر نسبت به سیستم های الکتریکی و هیدرولیکی از مهم ترین مزایای سیستم های پنوماتیکی می باشند. علاوه بر آن، سرعت زیاد تغییر جهت نیرو، استهلاک کمتر، مناسب بودن برای مصارف مختلف، ارزان بودن و در دسترس بودن مواد اولیه از جمله مزایایی هستند که باعث پر طرفدار شدن سیستم های پنوماتیکی شده اند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
امیر علی
ارسال شده در : جمعه 31 تیر 1401

سلام، قیمت پنوماتیک برای پژو 405GLX چنده؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 01 مرداد 1401

سلام دوست عزیز، محصولات ارائه شده در هایپر صنعت فامکو صنعتی می باشند و در حال حاضر در زمینه خودرو، کالایی ارائه نمی شود.

امیرحسین فاضل
ارسال شده در : پنجشنبه 23 تیر 1401

سلام، وقتتون بخیر. آیا امکان تولید برق با استفاده از انرژی گرمایشی خورشیدی در سیستم های پنوماتیک وجود داره؟ در سیستم‌های هیدرولیک چطور؟ ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 26 تیر 1401

سلام جناب فاضل عزیز، خیر، این امکان وجود ندارد.

صدرا آل طاها
ارسال شده در : یکشنبه 15 خرداد 1401

سلام، 3 عدد جک پنوماتیک می خوام که هر کدوم 150 کیلوگرم وزن نگه داره با کمپرسور 12 ولت. چه قیمت می شه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 17 خرداد 1401

سلام جناب آل طاها عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت با شما تماس خواهند گرفت.

سید رحیم حسینی
ارسال شده در : شنبه 03 اردیبهشت 1401

سلام قربان، ببخشید قیمت پنوماتیک سمند EF7 چنده؟ ممنون می شم.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 04 اردیبهشت 1401

سلام جناب حسینی عزیز، در حال حاضر زمینه کاری ما شامل جک های مربوط به خودرو نمی شود و محصولات ارائه شده، صنعتی می باشند.

درودی
ارسال شده در : شنبه 13 آذر 1400

سلام، پیستون‌های پنوماتیک در صورت نداشتن بر چسب چطور می شه تشخیص داد قدرت و توان جک چقدر هست؟ آیا از قطر شافت بیرونی و ارتفاع آن می شه؟ اگر می شه چطور محاسبه کنیم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 14 آذر 1400

سلام، برای محاسبه نیروی جک نیاز به دانستن قطر پیستون جک می باشد. برای جایگزین کردن جک نیز، باید ابعاد اندازه جک خود را با کاتالوگ مقایسه نمایید.

علی حسینی
ارسال شده در : جمعه 05 آذر 1400

سلام قیمت پنوماتیک برای پژو پارس چنده؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 06 آذر 1400

سلام جناب حسینی عزیز، محصولات ارائه شده هایپر صنعت فامکو صنعتی می باشند و در حال حاضر در زمینه خودرو، کالایی ارائه نمی شود.

محمد آهنگر
ارسال شده در : یکشنبه 09 آبان 1400

سلام، عالی بود.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 09 آبان 1400

سلام جناب آهنگر عزیز، ممنون هستیم از نظر دلگرم کننده حضرتعالی.

امیرحسین
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 23 شهریور 1400

سلام، خسته نباشید. می خواستم بدونم قیمت پنوماتیک نو خشک برای 405 SLX چقدره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 23 شهریور 1400

سلام، هایپر صنعت فامکو در زمینه محصولات صنعتی فعالیت کرده و در زمینه خودرو فعالیتی ندارد.

بردیا بیرقی
ارسال شده در : جمعه 08 مرداد 1400

سلام، خسته نباشید. پنوماتیک سراتو هم دارید؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 09 مرداد 1400

سلام جناب بیرقی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

سروش طهماسبی
ارسال شده در : پنجشنبه 31 تیر 1400

سلام، آیا چیزی به نام ژنراتور پنوماتیک وجود دارد که در مسیر هوای فشرده قرار گیرد و مثلا ۱۲ ولت و ۱۰۰ آمپر خروجی بدهد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 02 مرداد 1400

سلام جناب طهماسبی عزیز، خیر همچین دستگاهی موجود نمی باشد.

فرهاد چراغی
ارسال شده در : دوشنبه 31 خرداد 1400

سلام، بخوایم یه نمونه خوب روی سمند LX بذاریم، چقدر باید هزینه کنیم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 01 تیر 1400

سلام جناب چراغی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

ترابی
ارسال شده در : یکشنبه 30 خرداد 1400

سلام و خسته نباشید. احتراما ما در اصفهان تولید کننده شلنگ پنوماتیک با کیفیت عالی و تضمینی در حد شلنگ های PEN فستو (پلی اتیلن پیشرفته) با بسته بندی جالب هستیم. می تونیم با شما به عنوان مرکز پخش اصلی با درصد سود بالا برای شما، همکاری کنیم. لطفا بررسی فرمایید. با تشکر از شما.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 31 خرداد 1400

سلام جناب ترابی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

علی یاراحمدی
ارسال شده در : یکشنبه 30 خرداد 1400

با سلام خدمت شما. ببخشید بهترین برند پنوماتیک برای 405 چند در میاد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 31 خرداد 1400

سلام جناب یاراحمدی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

محمد حیدری
ارسال شده در : یکشنبه 30 خرداد 1400

سلام، سیلندر جک پنوماتیک قطر ۵۰ و ۶۳ موجود دارین؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 31 خرداد 1400

سلام جناب حیدری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

محمدحسین
ارسال شده در : شنبه 15 خرداد 1400

سلام، برای 405 قیمت بهترین جنس چنده؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 17 خرداد 1400

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

امیر
ارسال شده در : یکشنبه 09 خرداد 1400

سلام، قیمت بسته کله پنوماتیک چنده؟ منظورم همینه که باهاش ماشین رو بالا و پایین می کنیم. قیمت خرید بسته کامل برای هر چهار تا چرخ چنده؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 10 خرداد 1400

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

مسعود معصومی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 07 اردیبهشت 1400

سلام، لطفا کاتالوگ تجهیزات پنوماتیک را جهت درج در بانک اطلاعات تامین کنندگان شرکت برای من ارسال بفرمایید.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 07 اردیبهشت 1400

سلام جناب معصومی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

اسماعیل
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 23 دی 1399

سلام یک حجم زیادی شیر و والو و متعلقات پنوماتیک داخل شرکت داریم، میخواستم ببینم اولا اینکه امکان سرویس وجود داره و ضمن اینکه شما قابلیت خرید این ها را دارین؟ ضمنا تعدادی والو های فلکه ای ۴ اینچ هم موجود داریم که اگر بخواهیم سرویس اساسی کنیم امکانش توسط شما وجود داده؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 24 دی 1399

سلام، امکان خرید محصولات شما وجود ندارد اما شاید امکان تعمیرات آنها باشد، همکاران واحد تعمیرات با شما تماس خواهند گرفت.

سید محمد متین
ارسال شده در : جمعه 02 آبان 1399

سلام قیمت چنده؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 03 آبان 1399

سلام، با توجه به گستردگی محصولات پنوماتیک لطفا مشخص بفرمایید به دنبال چه کالایی هستید؟

حسین سبحانی
ارسال شده در : یکشنبه 20 مهر 1399

با سلام و خسته نباشید چند بار تماس گرفتم ولی متاسفانه موفق نشدم با شخص مورد نظر صحبت کنم گفتند با شما تماس گرفته خواهد شد ولی کسی تماس نگرفت لوازم شیر کنترل جهت ایر تک را میخواستم باتشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 20 مهر 1399

با سلام، لطفا در صورت تمایل با داخلی 390 تماس بگیرید.

هادی نصیری
ارسال شده در : جمعه 11 مهر 1399

با سلام، با توجه به سیستم پنوماتیک که با فشار باد کار میکنه، سیستمی هم هست که تغییر ارتفاع بصورت مکانیکی باشه و از دستگاه های بادی و روغنی استفاده نشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 12 مهر 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.