تجهیزات خطوط انتقال مواد و نیرو

تجهیزات خطوط انتقال مواد و نیرو چیست؟

تجهیزات و خطوط انتقال مواد و نیرو به انواع مختلف تجهیزاتی گفته می شود که انتقال نیرو یا جابجایی اشیاء و رفت و برگشت آنها را از مکانی به مکان دیگر را در خطوط تولید صنایع گوناگون میسر می کنند.

کاتالوگ تجهیزات انتقال مواد و نیرو

انواع تجهیزات انتقال مواد و نیرو

  • انواع تسمه های صنعتی
  • انواع زنجیر های صنعتی
  • لینر گاید
  • بال اسکرو
  • لید اسکرو
انواع تسمه های صنعتی

تسمه های صنعتی به دو دسته تسمه های انتقال مواد و انتقال قدرت (یا نیرو) تقسیم می شوند که هر کدام از این تسمه ها در صنعت کاربردهای زیادی دارند و با بخش های متفاوت و برندهای متنوع در بازار عرضه می شوند.

زنجیر های صنعتی

زنجیر ها گاهی به صورت مستقیم باعث حرکت و گاهی به صورت پشتیبان حرکت می کند. زنجیرها از دولینک داخلی و خارجی، بوش ،غلطک و پین تشکیل شده است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد .برای خرید زنجیر باید به اصل بودن آن بسیار دقت کرد چرا که ممکن است زنجیر فیک و تقلبی به دستگاه های مهم و گران قیمت آسیب بسیار زیادی وارد کنند.

لینر گاید

ریل و واگن یا لاینر گاید یکی از پرمصرف ترین تجهیزات صنعتی است که در دستگاه های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد و حرکت رفت و برگشتی دارد که یک حرکت خطی را بوجود می آورد. برای خرید ریل و واگن به مدل و عرض ریل باید توجه کرد که مدل آن به لبه دار بودن یا بدون لبه بودن آن اشاره می کند.

بال اسکرو

بال اسکرو از دوکلمه بال به معنی توپ و کلمه اسکرو به معنی پیچ تشکیل شده که حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کند و یکی از مکانیزم های انتقال قدرت و یک وسیله مکانیکی است و برای خرید، باید قطر و گام آن را بدانیم.

لید اسکرو

لیداسکرو از یک پیچ و یک مهره تشکیل شده است که پیچ از جنس فولاد ،فولاد ضد زنگ و آلومینیوم و مهره از جنس برنز، آلومینیوم ،آهن و پلاستیک می باشد. رزوه های لیداسکرو به شکل اره ای،مربعی و ذوزنقه ای است.

قیمت تجهیزات انتقال مواد و نیرو

برای اطلاع از قیمت تجهیزات انتقال خطوط نیرو به صفحه محصول مورد نظر مراجعه کرده یا با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.

faq

به تجهیزاتی که در صنایع مختلف باعث انتقال قدرت یا هرگونه مواد غذایی و صنعتی از مکانی به مکان دیگر شوند، تجهیزات انتقال نیرو و مواد می گویند.

انواع تجهیزات انتقال نیرو و مواد شامل انواع زنجیر، تسمه، بال اسکرو، لید اسکرو و لیینر گاید می شوند.

از این تجهیزات در کلیه صنایع مانند صنایع غذایی، داروسازی و پزشکی، قوطی سازی و غیره استفاده می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سهیل
ارسال شده در : دوشنبه 11 بهمن 1400

سلام، دمپر بیل دار اگر بخواهیم، حدودا شبیه به دامپر زنجیری شرکت شما ولی در سایز بزرگتر، امکان داره برای شرکت ما بسازید؟ اگر راهنمایی بفرمایید. تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 12 بهمن 1400

سلام جناب سهیلی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

مرتضی بیگی
ارسال شده در : چهارشنبه 13 اسفند 1399

خیلی خیلی عالی

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 13 اسفند 1399

ممنون از شما دوست عزیز...