تجهیزات شبکه

تجهیزات شبکه چیست؟

امروزه شبکه های کامپیوتری در سازمان ها و نهادهای بزرگ و کوچک به قدری توسعه یافته اند و به حدی با فعالیت های روزمره ی تعداد زیادی از کاربران عجین شده اند که دیگر تصور سازمانی بدون شبکه و تجهیزات کامپیوتری مناسب، تصوری محال است.

از همین رو شبکه ها، سرویس ها و تجهیزاتی که از طریق آنها به کاربران خدمات ارائه می شود به موضوع مهمی بدل شده است. سازمان های جدید در پی بنا نهادن شبکه هایی با کارایی مناسب و بستر قوی و سازمان های قدیمی تر به دنبال ارتقاء یا بهینه سازی شبکه و تجهیزات موجود خود هستند. در ادامه به معرفی تجهیزات شبکه و کاربرد آنها می پردازیم:

کاتالوگ معرفی تجهیزات شبکه فامکو

فروش انواع تجهیزات شبکه

به طور کلی تجهیزات شبکه به دو بخش تقسیم می شوند که از آنها می توان با نام تجهیزات اکتیو (فعال) و تجهیزات پسیو (غیرفعال) یاد کرد. برای استفاده از تجهیزات اکتیو نیاز به برق می باشد در صورتی که تجهیزات پسیو نیاز به منبع برق ندارند. برای مثال به تجهیزاتی مانند رادیو وایرلس، روتر، سوئیچ و غیره تجهیزات اکتیو گفته می شود و به تجهیزاتی از قبیل کابل، کانکتور، داکت، سوکت و غیره تجهیزات پسیو گفته می شود. در ادامه به معرفی برخی از این تجهیزات می پردازیم:

رادیو وایرلس

از رادیو وایرلس برای ارتباطات بی سیم نقطه به نقطه یا یک نقطه به چند نقطه استفاده می شود که شامل انواع برند و مدل های متفاوت با کارایی، قدرت و قیمت متفاوت می باشد. از این رادیوها می توان بسته به نوع در فواصل چند ده متری تا چند ده کیلومتری استفاده کرد.

اکسس پوینت

به طور کلی از اکسس پوینت ها برای انتقال اینترنت یا دیتا از روی شبکه کابلی به شبکه بی سیم استفاده می شود که با توجه به نوع کاربری در مدل های داخلی و بیرونی دسته بندی می شوند.

روتر

روتر یا مسیریاب یکی از عناصر اصلی در بدنه شبکه های متوسط و بزرگ می باشد که با توجه به نیاز و پیکربندی شبکه، مدیر شبکه نوع آن را مشخص می کند و همانطور که از نام آن پیداست وظیفه مسیریابی در شبکه را ایفا می کند.

سوئیچ

از سوئیچ در شبکه استفاده های متفاوتی می شود ولی به صورت اصلی برای اشتراک چندین دستگاه در یک شبکه مورد استفاده قرار می گیرند و با توجه به نیاز ادمین شبکه دارای انواع مدل های متفاوتی می باشد.

آنتن

برای ارسال و دریافت سیگنال رادیو یا اکسس پوینت ها نیاز به آنتن می باشد. این آنتن ها به شکل های متفاوتی نظیر دیش، مشبک، امنی در اندازه های متفاوت بسته به پروژه انتخاب می شوند.

تلفن تحت شبکه

همانطور که از نام این محصول پیداست از تلفن های تحت شبکه یا به اصطلاح تلفن های IP برای ارتباطات صوتی و تصویری که بر پایه شبکه می باشد استفاده می شود و با توجه به رده سازمانی کاربر دارای تنوع و کارایی های متفاوتی است.

گیت وی ویپ

از گیت وی ویپ برای تبدیل سیگنال های آنالوگ به دیجیتال یا بالعکس (دیجیتال به آنالوگ) استفاده می شود. این نوع مبدل ها به انتخاب مدیر شبکه و با توجه به اندازه سازمان مشخص می شود.

کابل شبکه

از کابل شبکه برای اتصالات فیزیکی یا کابلی انواع تجهیزات شبکه استفاده می شود. کابل شبکه با توجه به مکان استفاده دارای مشخصات و کیفیت های متفاوتی می باشد که اصلی ترین آن استفاده بیرونی یا داخلی و کیفیت مس بکار رفته در آن می باشد.

کابل فیبرنوری

از کابل فیبرنوری مانند کابل شبکه برای اتصالات فیزیکی یا کابلی انواع تجهیزات شبکه که از فیبرنوری پشتیبانی می کنند استفاده می شود. فیبرنوری به مراتب از کابل مسی کیفیت و پایداری بیشتری دارد.

کابل کواکسیال

در حال حاضر کابل کواکسیال برای استفاده در شبکه کامپیوتری منسوخ شده و صرفا در ارتباطات کابلی تلویزیون یا دوربین های مداربسته استفاده می شود.

رک

از رک برای قراردادن انواع تجهیزاتی نظیر روتر، سوئیچ، دستگاه ضبط تصویر و غیره استفاده می شود و با توجه به نیاز سازمان در عمق و ارتفاع های مختلف قابل تهیه می باشد.

دکل مهاری

از دکل سه وجهی برای قرار دادن انواع رادیوهای وایرلس، آنتن و در بعضی مواقع دوربین های مداربسته استفاده می شود که با توجه به نیاز از 3 متر شروع شده و تا چند ده متر ادامه خواهد یافت.

داکت و ترانک

از داکت و ترانک برای آرایش، زیبایی فضا و محافظت از مسیر کابل کشی در محیط استفاده می شود که شامل انواع سایز و طرح های متفاوت می باشد.

اتصالات شبکه

به دلیل گستردگی این بخش نام بردن همه محصولات این شاخه امکان پذیر نیست ولی به طور کلی می توان به PoE، آداپتور، پیگتیل، سوکت، کیستون، پچ پنل، مبدل و غیره اشاره کرد.

در همین راستا واحد فامکونت در تلاش بر حذف واسطه ها و کاهش قیمت، اقدام به واردات انواع تجهیزات شبکه و کامپیوتری کرده و با استفاده از مجرب ترین کارشناسان به مشتریان خود خدماتی با بالاترین کیفیت را در تمام نقاط کشور عرضه می کند. چنانچه شما به دنبال تجهیزات شبکه در شهر های تهران، کرج و غیره هستید با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
رکسانا شهبازی مقدم
ارسال شده در : جمعه 20 مرداد 1402

سلام، ممنون از اطلاعات مفیدتون.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 21 مرداد 1402

سلام سرکار خانم شهبازی مقدم عزیز، ممنون از نظر دلگرم کننده شما.