تیلر بنزینی چیست؟

تیلر بنزینی از ماشین آلات کشاورزی بسیار پر مصرف و پرطرفدار می باشند که به علت قیمت مناسب و کاربری های فراوانی که دارند در صنعت کشاورزی بسیار محبوب هستند. از کاربری های تیلرهای بنزینی در عملیات هایی نظیر، خاکورزی، سمپاشی و نرم کردن بستر کشت همچنین استفاده در زمین های شیب دار و مناطق صعب العبور می توان نام برد.

مشخصات فنی تیلر بنزینی

تیلرهای بنزینی، همانطور که از نام آنها پیداست با بنزین کار می کنند و از مهم ترین ویژگی های آنها می توان به مصرف سوخت بسیار پایین، قدرت و توان بالا اشاره کرد. این دسته از تیلرها توانایی شخم زدن خاک را تا عمق 35 سانتیمتر را دارند و این کار را به کمک تیغه های فولادی به خوبی انجام می دهند. اصولا به منظور راه اندازی این دسته از تیلر از روش هندلی می توان استفاده کرد. شایان ذکر است به کمک تیلر شخم زن بنزینی می توان خاک ها را فشرده و خاک های باغات را نیز شخم زد، چون تیلرهای بنزینی توانایی حرکت بین ردیف ها را دارند و خاک آن نواحی را به خوبی شخم می زنند. تیلرهای بنزینی از آلودگی صوتی بسیار کم و قدرت مانورپذیری بسیار بالایی در بین درختان برخوردارند و به طور کلی جهت استفاده در مقیاس های کوچک و باغات بسیار مناسب و کارآمد هستند. نکته حائز اهمیت اینجاست که تیلرهای 7 اسب بنزینی، به عنوان یکی از کارآمدترین تیلرها شناخته می شود. اصولا تیلرهای 7 اسب بنزینی به علت وزن پایین و کوچک بودن، مانورپذیری بسیار بالایی دارند.

تیلر بنزینی

اجزای مختلف تیلر بنزینی

بخش های مختلف تیلر بنزینی شامل کلاچ، گلگیر، موتور، چرخ ها، دسته، کابل کلاچ، تیغه های تیلر، کابل و دسته گاز می باشد. دنده های این تیلر شامل دنده های سبک و سنگین است و قسمت کلاچ آن شامل کلاچ اصلی و فرعی بوده که کارنهایی کلاچ اصلی انتقال نیرو به چرخ ها می باشد و به منظور دنده عوض کردن استفاده می گردد و همچنین کلاچ فرعی برای کنترل چرخ ها تعبیه شده است.

نکات مربوط به خرید تیلر بنزینی
  • تیلر شخم زن بنزینی، قابلیت استفاده در زمین های کوچک را دارد.
  • این مدل تیلر ها از نظر توان و قدرت دارای حداکثر 7 اسب بخار می باشند.
  • کاربری بالا در جهت انجام دادن کارهای کوچک و سبک

علت روشن نشدن تیلر بنزینی

یکی از مواردی که در زمان روشن نشدن تیلر باید چک کرد، کنترل شمع ها است. اصولا شمع ها باید از نظر ساییدگی یا خرابی بررسی شوند که به این منظور می توان از دستگاه تست شمع استفاده کرد که قاعدتا عدم وجود جرقه به معنای خرابی شمع می باشد موارد دیگری که باید به ترتیب چک شوند شامل کاربراتور، سیم پیچی جرقه زنی، کلید چرخ دنده، سوییچ ایمنی می باشد.

مزایای استفاده از تیلر بنزینی
  • صرفه جویی در زمان
  • صرفه جویی در هزینه ها
  • کمک به افزایش عمق شخم زنی
  • کمک به هرس علف های هرز
  • قابلیت اضافه کردن ادوات کشاورزی
  • جلوگیری از ایجاد تراکم و فشردگی
  • کاربری و حمل آسان

قیمت تیلر بنزینی

قیمت تیلرهای بنزینی برحسب توان، قدرت موتور و برند متفاوت می باشد. به طور کلی تیلرها دستگاه های بسیار مفیدی هستند که کمک به صرفه جویی در وقت و هزینه می شوند. قیمت تیلرهای بنزینی را می توانید برحسب مدل تسمه ای و گیربکسی نیز تقسیم بندی کنید. از برندهای تیلر بنزینی می توانیم به برند ویما و دیاموند اشاره کنیم. برای دریافت مشاوره فنی می توانید از کارشناسان فامکو کمک بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: