قیمت :
52,000
تومان
قیمت :
10,000
تومان
قیمت :
38,000
تومان
قیمت :
31,000
تومان
قیمت :
2,500
تومان
قیمت :
3,900,000
تومان
قیمت :
89,000
تومان
قیمت :
68,700
تومان
قیمت :
72,500
تومان
قیمت :
44,000
تومان
قیمت :
548,000
تومان

شیشه آلات آزمایشگاهی چیست؟

لوازم و شیشه های آزمایشگاهی، کلیه وسایلی می باشند که در آزمایشگاه ها و صنایع گوناگون جهت انجام آزمایش و کار با دستگاه ها و نمونه های آزمایشگاهی لازم هستند و شامل وسایل نگهداری نمونه ها، مخلوط سازی، اندازه گیری، انتقال و غیره هستند.

شیشه آلات آزمایشگاهی در بخش های مختلفی که افراد با نمونه های آزمایشگاهی و صنعتی در ارتباط هستند، کاربرد دارند و از مهمترین تجهیزات آزمایشگاهی می باشند که وجود آنها در این مراکز ضروری است. لوازم مورد استفاده در آزمایشگاه ها و صنایع مختلف، بسیار متنوع و پرکاربرد هستند و لازم است کیفیت بسیار خوبی داشته باشند.

انواع لوازم و شیشه آلات آزمایشگاهی

شیشه آلات آزمایشگاهی از جمله لوازمی هستند که در مجموعه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی معرفی می شوند. این لوازم در مراکز صنعتی، درمانی و آزمایشگاهی استفاده می شوند و نام شیشه آلات آزمایشگاهی و کاربرد آنها با هم متفاوت است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارلن

ارلن های آزمایشگاهی در سایزهای گوناگون طراحی می شوند و برای نگهداری نمونه های مختلف کاربرد دارند.

ارلن

استوانه مدرج

استوانه های مدرج، ظروفی درجه بندی شده هستند که برای اندازه گیری حجم و جابجایی نمونه های صنعتی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند.

استوانه مدرج

بالن

بالن های آزمایشگاهی جهت ساخت محلول های مختلف و حتی نگهداری نمونه در آزمایشگاه کاربرد دارند.

بالن

بشر

بشرهای آزمایشگاهی به منظور برداشتن نمونه، حل کردن و ایجاد تغییرات فیزیکی و شیمیایی در نمونه های گوناگون کاربرد دارند.

بشر

اسپاچول

اسپاچول ها شبیه به قاشق هستند، برای برداشتن نمونه های مختلف آزمایشگاهی کاربرد دارند و معمولا فلزی می باشند.

اسپاچول

بورت

بورت از تجهیزات آزمایشگاهی پرکاربرد می باشد که برای سنجش و برداشتن نمونه ها کاربرد دارد و از جنس پلاستیک یا شیشه ساخته می شود.

بورت

پیپت

پیپت آزمایشگاهی، لوله باریکی از شیشه یا پلاستیک می باشد که در اندازه های مختلف ساخته می شود.

پیپت

دسیکاتور

دسیکاتور که به آن دکانتور محفظه ای هم می گویند، از نظر ظاهری شبیه به قابلمه است و به منظور خشک کردن نمونه و پیشگیری از جذب گاز مورد استفاده قرار می گیرند.

دسیکاتور

قیف

قیف های آزمایشگاهی، مخروطی شکل هستند و در اندازه های مختلف به صورت شیشه ای یا پلاستیکی طراحی می شوند. قیف ها به منظور انتقال دادن نمونه به ظروفی که قسمت دهانه آن باریک می باشد، کاربرد دارند.

قیف

لوله آزمایشگاهی

لوله های آزمایشگاهی را غالبا از جنس شیشه یا پلاستیک می سازند، به صورت درب دار و بدون درب هستند و به نحوی طراحی می شوند که ته گردی داشته باشند و مقاومت مناسبی در برابر گرما داشته باشند تا نشکنند.

لوله آزمایشگاهی

سمپلر

سمپلرهای آزمایشگاهی جهت سنجش میزان نمونه ها و انتقال آن در شرایطی که دقت بالایی موردنیاز است، کاربرد دارند.

سمپلر

پیست

پیست های آزمایشگاهی از جنس پلاستیک با میزان انعطاف بالا هستند و اغلب برای شست و شوی ظرف های مورد استفاده در آزمایشگاه کاربرد دارند.

پیست

پنس آزمایشگاهی

پنس ها برای برداشتن نمونه هایی که امکان برداشت آن با دست وجود ندارد یا حین آزمایش لازم است بر روی حرارت قرار گیرند، کاربرد دارند.

پنس آزمایشگاهی

پلیت

پلیت های آزمایشگاهی برای نگهداری نمونه و کشت دادن سلول ها در انواع آزمایشگاه های شیمیایی، میکروب شناسی و زیستی کاربرد دارند.

پلیت

بطری درب آبی

بطری های درب آبی آزمایشگاهی برای نگهداری معرف ها و محلول های مورد استفاده در آزمایشگاه کاربرد دارند و برای ذخیره سازی نمونه های جامد و مایع مناسب هستند.

بطری درب آبی

پوآر آزمایشگاهی

پوآرهای آزمایشگاه با استفاده از مکشی که دارند، محلول های آزمایشگاهی را به پیپت انتقال می دهند و در عین سادگی بسیار پرکاربرد هستند.

پوآر آزمایشگاهی

ست تقطیر آزمایشگاهی

ست تقطیر به منظور جدا کردن اجزای سازنده نمونه های آزمایشگاهی و سیالات کاربرد دارد و اساس کار آن، تبخیر نمونه ها می باشد.

ست تقطیر آزمایشگاهی

نحوه انتخاب شیشه های آزمایشگاهی

  • جنس وسایل آزمایشگاهی از نظر شیشه ای، پلاستیکی، چوبی، فلزی و غیره بودن بررسی شود و بنا به حوزه کاری و میزان استفاده از تجهیز، جنس مناسب انتخاب شود.
  • حجم لوازم آزمایشگاهی بنا به میزان استفاده و نیاز تعیین شود.
  • در صورت نیاز به استریل تجهیز و قرار دادن وسایل در اتوکلاو، به قابل اتوکلاو بودن محصول توجه شود.

طرز استفاده از شیشه آلات آزمایشگاهی
  • ابزار و شیشه آلات مورد استفاده در صنایع و آزمایشگاه ها معمولا شکننده و حساس هستند، از این رو لازم است در هنگام کار با آنها احتیاط شود.
  • پیشنهاد می شود کاربرانی که با وسایل آزمایشگاهی سر و کار دارند، مهارت لازم برای کار با دستگاه ها و وسایل را داشته باشند تا به خود و وسایل، آسیبی وارد نشود.
  • شیشه آلات و لوازم را پس از هر بار استفاده، ضدعفونی کنید.

کاربرد شیشه های آزمایشگاهی
  • نگهداری، ترکیب، بررسی و کار کردن با نمونه ها در آزمایشگاه های مختلف پزشکی و صنعتی
  • برداشتن نمونه و تهیه محلول های جدید در آزمایشگاه های تحقیقاتی
  • انجام آزمایش های مختلف در مراکز طبی، تحصیلی و تحقیقاتی

قیمت لوازم آزمایشگاهی

لوازم آزمایشگاهی بنا به کیفیت، حجم و جنسی که دارند، دارای قیمت های متنوعی هستند. اصلی ترین گام برای خرید این محصولات، در نظر گرفتن نیازها و انتخاب صحیح با دریافت مشاوره مناسب است.با خرید شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی از هایپر صنعت فامکو می توانید کیفیت محصولات خود را تضمین کنید و در صوت نیاز پاسخ سوالات خود را در خصوص هر یک از تجهیزات با مشورت با کارشناسان این مجموعه دریافت نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: