دستگاه الکترولیز نمک طعام

فروش دستگاه الکترولیز نمک طعام

شرکت هایپر صنعت فامکو، ارائه دهنده دستگاه الکترولیز نمک طعام برای گندزدایی و تصفیه آب فاضلاب های شهری، روستایی، آزمایشگاهی، صنعتی، بیمارستانی و غیره می باشد. دستگاه الکتروکلریناتور ارائه شده توسط هایپر صنعت فامکو با تضمین کیفیت، ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش، مورد توجه خریداران گرامی قرار گرفته است.

بازدیدکننده محترم، در صورت بازدید این صفحه با موبایل، لطفا جهت رویت کامل جداول، زمانی که روی جداول هستید تصویر را به سمت چپ یا راست بکشید (برخی جداول به دلیل بزرگی ممکن است در صفحه نمایش شما به صورت کامل نمایش داده نشوند، همچنین می توانید موبایل خود را به صورت افقی بگیرید تا جداول را بهتر ببینید.).

کاتالوگ معرفی تجهیزات آزمایشگاهی فامکو

الکتروکلریناتور یا دستگاه الکترولیز نمک طعام چیست؟

آب آشامیدنی از نیاز های بسیار مهم انسان ها و صنایع می باشد، از این رو گندزدایی آن به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری های مربوط به آب آلوده اهمیت بالایی دارد. دستگاه الکترولیز نمک طعام که به آن دستگاه الکتروکلریناتور و دستگاه تولید مولتی اکسیدان در محل مصرف نیز می گویند، از سیستم های بسیار پرکاربرد گندزدایی آب می باشد که برای حذف میکروارگانیسم ها و ضدعفونی آب آشامیدنی، استخر ها، آزمایشگاه ها و صنایع گوناگون، فاضلاب ها و غیره کاربرد دارد. الکتروکلریناتور با استفاده از آب و نمک طعام یا آب دریا و بر اساس الکترولیز، محلول مولتی اکسیدان که ماده قدرتمندی برای گندزایی می باشد را در محل مصرف، تولید و گندزدایی را انجام می دهد. به کارگیری دستگاه الکترولیز نمک طعام نسبت به سایر روش های گندزدایی آب، ایمنی بالاتر، قدرت بیشتر و صرفه اقتصادی دارد، از این رو مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

مشخصات فنی دستگاه الکتروکلریناتور

دستگاه الکترولیز نمک طعام یا دستگاه الکتروکلریناتور از تجهیزات آزمایشگاهی محسوب می شود. برخی از مشخصات عمومی دستگاه الکترولیز نمک طعام را در زیر مشاهده می فرمایید:

  • غلظت کلر تولیدی توسط دستگاه الکتروکلریناتور لازم است در دامنه 5000ppm تا 7000ppm باشد و با گذشت زمان در همین رنج باقی بماند.
  • ظرفیت دستگاه الکترولیز نمک طعام باید بر اساس میزان کیلوگرم کلر آزاد تولیدی در ساعت بیان شود.
  • دستگاه الکترولیز نمک طعام نباید نیاز به سیستم های آب شیرین کن داشته باشد.
  • در صورت نیاز به استفاده از چیلر جهت خنک کردن آب ورودی دستگاه الکترولیز نمک طعام، لازم است به خریدار اطلاع داده شود.
  • دستگاه الکتروکلریناتور لازم است دارای حداقل دو نمونه معتبر و موفق نصب شده با ظرفیت مشابه به مدت حداقل دو سال در تصفیه خانه های آب کشور بوده و مورد رضایت واقع شده باشد.
  • استفاده از سیستم سختی گیر دوبلی که از طریق سامانه الکترولیز کنترل شود و فرمان گیرد، برای تولید پیوسته الزامی است.
  • محصول تولیدی دستگاه الکترولیز نمک طعام باید دارای گواهینامه استاندارد ECHA-A95 اتحادیه اروپا یا NSF61 آمریکا یا گواهینامه تایید از طرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور باشد.
  • دستگاه الکترولیز نمک طعام باید دارای گواهینامه استاندارد تاییدیه ایمنی سیستم دفع هیدروژن EN 13463، تاییدیه ایمنی سیستم برقی IEC 364-4-41 (1992) و تاییدیه برقی EN50 081 یا هرگونه تاییدیه مشابه با استاندارد های مذکور بین المللی از موسسات معتبر باشد.
  • تعداد سل های دستگاه الکترولیز نمک طعام لازم است حداکثر دو عدد باشد. دلیل این موضوع، مشکلاتی می باشد که تعداد سل ها در بهره برداری ایجاد می کند. در ضمن سیستم کنترل سل ها نیز باید به صورت یکپارچه باشد و از طریق یک سیستم کنترل اتوماتیک مرکزی فرمان گیرد.
  • سل دستگاه الکترولیز نمک طعام باید پنج سال ضمانت داشته باشد.
  • مصرف آب و نمک دستگاه الکترولیز نمک طعام نباید با گذشت زمان افزایش یابد.
  • سامانه باید دائم کار باشد و قابلیت کار به مدت طولانی را داشته باشد.
  • مصرف برق سامانه با تمامی اجزا (پمپ ها، چیلر، سل و غیره) محاسبه گردد.
  • جنس فریم نگهدارنده اجزای بخش الکترولیز دستگاه الکتروکلریناتور باید استنلس استیل ضد زنگ و خوردگی باشد.
  • سیستم اندازه گیری و تزریق کلر مایع به شبکه باید دارای قابلیت های زیر باشد: 
    • دستگاه الکترولیز نمک طعام دارای رابط گرافیکی مناسب و قابل فهم جهت بهره برداری ساده باشد و تمامی تنظیمات و فرآیند کارکرد آن قابل مشاهده بر روی رابط گرافیکی دستگاه باشد.
    • قابلیت نمایش و ثبت میزان کلر باقی مانده را به صورت لحظه ای داشته باشد.
    • امکان اتصال به شبکه اینترنت و کنترل از راه دور داشته باشد.
    • قابلیت اتصال به سیستم کنترل تصفیه خانه را دارا باشد.
    • قابلیت ثبت تمامی پارامتر ها و نگهداری آن به مدت یک ماه را داشته باشد.

دستگاه الکترولیز نمک طعام

گندردایی آب در دستگاه الکترولیز نمک طعام

گندزدایی آب و فاضلاب جهت حذف میکروارگانیسم ها از طریق روش های فیزیکی مانند استفاده از اشعه UV، گرما و غیره و روش های شیمیایی مانند استفاده از ازن، گاز کلر، دترجنت ها و غیره صورت می گیرد، اما لازم است گندزدا ها علاوه بر از بین بردن میکروارگانیسم ها، تاثیر ماندگاری از خود ایجاد کنند تا آب موجود در مخزن تا هنگام استفاده آلوده نگردد. از این رو بهترین روش به کارگیری دستگاه الکترولیز نمک طعام می باشد.

ضدعفونی آب با استفاده از کلر، به صورت گسترده صورت می گیرد و عموما از سه طریق قابل انجام است که در ادامه به شرح هر یک می پردازیم:

  • استفاده از کلر گازی
  • استفاده از کلر مایع (سدیم هیپوکلریت)
  • استفاده از کلر جامد (کلسیم هیپوکلریت)

استفاده از کلر گازی، علیرغم قدرت بالای گندزدایی که دارد، به دلایل زیر با مشکلاتی همراه می باشد:

تهیه، حمل و استفاده از کلر گازی، بسیار دشوار بوده و هزینه آن نیز بالا می باشد و وقتی این موضوع با سمیت و خطرات ناشی از آن جمع می شود، مشخص می گردد یکی از مشکلات واحد های تصفیه آب و فاضلاب، استفاده از کلر گازی می باشد. با توجه به حوادث ناگوار ناشی از نشت کلر در تصفیه خانه ها، استفاده از روش های جایگزین مورد توجه است.

کلر جامد یا کلسیم هیپوکلریت نیز از حلالیت مناسب در آب برخوردار نبوده و علاوه بر این با مشکلات رسوب نمودن در ته مخازن نگهداری و انبارش مواجه است. ضمن اینکه خطرات انفجار، اکسید کنندگی و سمیت بالا نیز استفاده از آن را با معضلاتی همراه می سازد، از این رو گندزدایی آب از طریق کلر مایع یا سدیم هیپوکلریت که به آن آب ژاول صنعتی نیز می گویند، می تواند به عنوان یک گزینه جایگزین مطرح گردد. سدیم هیپوکلریت به دلیل مایع بودن، حمل و نقل ایمن تری نسبت به کلر گازی دارد و خطرات کلر گازی را به همراه ندارد، اما مشکل سدیم هیپوکلریت این است که با گذشت زمان، غلظت آن کاهش می یابد. به عنوان یک قاعده کلی طی یک سال انبارش سدیم هیپوکلریت، غلظت آن از حدود 16 درصد به حدود 7 درصد کاهش می یابد و سدیم هیپوکلریت انبار شده پس از گذشت حدود 6 ماه، دیگر کیفیت لازم جهت گندزدایی آب را نخواهد داشت. ضمن اینکه طی زمان انبارش، هزینه های انبارداری، فضای اشغال شده و غیره نیز وجود دارد و از همه مهمتر نگهداری سدیم هیپوکلریت نیز مانند دیگر ترکیبات کلر، باید با رعایت مقرراتی همچون نگهداری به صورت مجزا (ایزوله) در فضا های مخصوص و رعایت اصول ایمنی توسط کاربر در حین جابه جایی و کار با آن همراه است. در ضمن آب ژاول صنعتی مورد استفاده در تصفیه خانه ها دارای مقادیری ناخالصی است که منطبق با استانداردهای صنایع غذایی نمی باشد، از این رو برای استفاده در صنایع غذایی مناسب نیست.

مقایسه عملکرد دستگاه الکتروکلریناتور با روش های دیگر

دستگاه الکترولیز نمک طعام یا دستگاه الکتروکلریناتور با تولید ماده گندزدا در محل مصرف، هزینه های انبارداری را کاهش و ایمنی را افزایش داده و کیفیت ماده گندزدا (هیپوکلریت) را تضمین می نماید، از این رو مناسب ترین انتخاب است.

مقایسه گندزدایی با استفاده از دستگاه الکترولیز نمک طعام با روش های گندزدایی توسط کلر گازی و آب ژاول صنعتی به شرح زیر می باشد:

  • قدرت ضدعفونی آب ژاول صنعتی با گذشت زمان کاهش می یابد که این موضوع سبب عدم کارایی مناسب محلول در صورت ذخیره سازی می گردد، اما قدرت ضدعفونی کردن مولتی اکسیدان های تولید شده توسط دستگاه الکتروکلریناتور به دلیل تولید شدن در محل مصرف، همواره در میزان مطلوب قرار دارد. علاوه بر آن کاربرد آب ژاول صنعتی برای گندزدایی آب شرب به دلیل وجود عناصر سمی و غیر مجاز، از نظر بهداشتی مناسب نمی باشد.
  • هزینه سرمایه گذاری سیستم های کلر گازی در مقایسه با دستگاه های الکتروکلریناتور، بالا می باشد. به عنوان نمونه استفاده از سیستم های کلر گازی نیاز به تجهیزات جانبی دارند که هزینه های سرمایه گذاری طرح را افزایش می دهند، ولی در شرایط استفاده از دستگاه تولید مولتی اکسیدان در محل نیازی به این تجهیزات نبوده و هزینه های سرمایه گذاری کاهش می یابد.
  • سیستم های کلر گازی و آب ژاول صنعتی نیازمند رعایت اصول ایمنی می باشند که این مسئله هزینه های عملیاتی و ایمنی را افزایش می دهد، ولی در تولید مولتی اکسیدان در محل نیاز به رعایت اقدامات ایمنی خاصی نیست، کاربری آن نیز به دلیل کار با نمک بسیار ساده می باشد و این مسائل سبب کاهش هزینه های عملیاتی در این روش می گردد.
  • هزینه خرید کلر گازی و سدیم هیپوکلریت بالا بوده اما ماده اولیه دستگاه الکتروکلریناتور، نمک طعام می باشد که قیمت آن پایین تر است.
  • هزینه حمل کلر گازی و سدیم هیپوکلریت به دلیل حجم زیاد و خطرات حمل، بالا می باشد، در حالیکه ماده اولیه دستگاه الکتروکلریناتور، نمک طعام می باشد که حمل و نقل آن نیازمند تمهیدات خاصی نیست و به همین دلیل در این روش هزینه های حمل و نقل تا حد زیادی کاهش می یابد. 
  • کلر گازی و سدیم هیپوکلریت نیازمند تجهیزات و تدابیر ایمنی در امر نگهداری و انبارش می باشند که سبب نگرانی کاربر و نیاز به افزایش ایمن سازی در امر نگهداری و انبارش می باشند و افزایش هزینه های نگهداری را در پی دارند، در حالیکه محلول تولیدی دستگاه الکتروکلریناتور نیاز به نگهداری خاصی ندارد، زیرا در محل مصرف، تولید خواهد شد.
  • کلر گازی به دلیل خطرات وجود آن در تصفیه خانه ها به عنوان بمب شناخته می شود. خطرات سدیم هیپوکلریت نیز اگرچه نسبت به کلر گازی کمتر است، ولی به دلیل غلظت و حجم بالا در مراحل انبارش و بهره برداری، خطراتی برای کاربران به همراه دارد، اما محصول گندزدای دستگاه الکتروکلریناتور چون در محل تولید، مصرف می شود، هیچگونه خطری برای کاربران ندارد.

مقایسه انواع کلر های مصرفی در گندزدایی
روش مورد بررسی کلر گازی سدیم هیپوکلریت (آب ژاول صنعتی) مولتی اکسیدان تولیدی در محل (الکتروکلریناتور)
عملکرد ضدعفونی خوب متوسط عالی
تاثیر ماندگاری عالی  متوسط عالی
هزینه سرمایه گذاری زیاد کم متوسط
هزینه عملیاتی زیاد  متوسط کم
هزینه مواد اولیه زیاد متوسط کم
هزینه حمل و نقل زیاد متوسط  کم
هزینه نگهداری زیاد زیاد کم
ایمنی پایین  متوسط بالا

نکات مهم در انتخاب دستگاه الکترولیز نمک طعام

  • توانایی گندزدایی کامل آب آشامیدنی بر اساس دبی و دوز مورد نیاز کلر خالص طبق مشخصات اعلام شده توسط خریدار: مقدار کلر مورد نیاز بایستی بر اساس پارامتر های آب شامل آلودگی میکروبی، مواد محلول و نامحلول اکسید شونده، محاسبه و اعلام شود تا ظرفیت دستگاه الکترولیز نمک طعام بر این اساس طراحی و انتخاب شود. در ضمن در نظر گرفتن تولید ثابت (مثلا ا لیتر آنولیت برای گندزدایی 1 متر مکعب آب شرب) می تواند منجر به گندزدایی ناکافی گردد.
  • عدم تولید مواد جانبی و یا پساب که دفع آن موجب آلودگی محیط زیست می گردد توسط دستگاه الکترولیز نمک طعام: سیستم هایی که برای گندزدایی صرفا از آنولیت استفاده می کنند، از آنجاییکه به همان مقدار کاتولیت نیز تولید می شود که به شدت قلیایی است و باید طبق استاندارد های زیست محیطی دفع شود، همچنین هزینه بالایی برای نگهداری، حمل، خنثی سازی و دفع خواهند داشت، از این رو این روش برای گندزدایی آب های شرب شهری که عموما دبی های بالا دارند، مناسب نیستند. به عنوان مثال گندزدایی آب شرب با دبی 500 لیتر بر ثانیه، این سیستم ها روزانه حدود 50 متر مکعب پساب تولید می کنند که در سال مقدار آن به 18 هزار متر مکعب می رسد. بهترین انتخاب برای گندزدایی آب شرب شهری استفاده از سیستم الکترولیز نمک طعام می باشد.
  • اهمیت وجود نمونه نصب شده قوی و موفق در کشور های مختلف: استفاده از دستگاه الکتروکلریناتور در ایران نوپا بوده و در حال حاضر تجربه کافی و دراز مدت در مورد کیفیت و عملکرد این دستگاه ها در ایران وجود ندارد، لذا بررسی دستگاه های نصب شده توسط شرکت مورد نظر در کشور های دیگر و استفاده از تجربه آنها امری اجتناب ناپذیر می باشد، در ضمن دستگاه دستگاه الکترولیز نمک طعام، باید دارای نمونه نصب شده در حال بهره برداری و مورد تایید در شرکت های آب و فاضلاب کشور مورد نظر باشد.
  • تامین و تولید نمک: تامین و تولید نمک مورد نیاز دستگاه الکترولیز نمک طعام که ماده مصرفی آن می باشد، باید در داخل کشور خریدار امکان پذیر باشد.
  • مجهز بودن دستگاه الکتروکلریناتور به سیستم دفع گاز هیدروژن و تاییدیه معتبر استاندارد مبنی بر ایمنی کارکرد سیستم دفع هیدروژن در برابر آتش سوزی و انفجار: کلیه اجزای سیستم شامل تابلو برق، تجهیزات الکترونیکی و مخازن تولید و ذخیره باید در فضای مشترک قابل نصب باشند و لازم به ذکر است تجمع گاز هیدروژن که در فرآیند الکترولیز تولید می شود، در محل سبب اشتعال و انفجار خواهد بود، لذا وجود سیستم دفع ایمن گاز هیدروژن الزامی است.
  • غلظت کلر آزاد فعال تولیدی دستگاه الکترولیز نمک طعام: این غلظت باید بیش از 5500ppm (5500 میلی گرم بر لیتر) باشد. ارائه گواهی میزان غلظت کلر از مراجع ذی صلاح داخلی مانند شرکت های آب و فاضلاب و یا آزمایشگاه های معتمد و مرجع الزامی است و نباید به مندرجات کاتالوگ ها و بروشور ها استناد شود. سیستم هایی که کلر با غلظت پایین (حدود 500ppm) تولید می کنند، نیازمند 10 برابر ظرفیت بیشتر پمپ های تزریق و مخازن ذخیره می باشند.
  • کشور ساخت: از آنجا که تکنولوژی دستگاه الکترولیز نمک طعام بسیار پیشرفته هستند، بهتر است دستگاه ها ساخت کشور های صنعتی شناخته شده غربی باشند و برگ سبز گمرکی مربوطه قابل ارائه باشد.
  • دستگاه الکتروکلریناتور نباید نیاز به سیستم های آب شیرین کن داشته باشد: لازم به ذکر است دستگاه هایی که نیاز به RO (Reverse Osmosis) و یا نمک با خلوص بسیار بالا داشته باشند، برای کار در حیطه گندزدایی آب شرب شهری مناسب نبوده و عموما دچار مشکلات بهره برداری می شوند.
  • اهمیت عدم انتقال نمک الکترولیز نشده به آب: در صورت منتقل شدن نمک الکترولیز نشده به آب، موجب افزایش کلر و شوری آب می گردد. در دستگاه های با کیفیت پایین و غیر استاندارد که در کشور های غیر صنعتی تولید می شوند، نمک الکترولیز نشده در مقادیر غیر مجاز به همراه آنولیت وارد شبکه آب می شود، این امر علاوه بر تغییر طعم آب، نشانگر راندمان ضعیف دستگاه و صرف هزینه بسیار بالا برای مصرف نمک می باشد.
  • اهمیت ماندگاری محلول گندزدا: محلول تولیدی باید حداقل 6 ماه ماندگاری داشته باشد. 
  • بررسی شرکت سازنده دستگاه و وجود گارانتی و خدمات پس از فروش از الزامات خرید دستگاه الکتروکلریناتور می باشد.

نکات مهم در استفاده و نگهداری دستگاه الکتروکلریناتور
  • دستگاه الکترولیز نمک طعام در محیطی با دمای مناسب (حدود 26 درحه سانتی گراد) قرار داده شود.
  • دستگاه الکتروکلریناتور نیازی به سیستم RO ندارد.
  • دستگاه الکتروکلریناتور را طبق نقشه نصب ارائه شده توسط شرکت سازنده در محلی مناسب و بر روی سکو قرار دهید.

دستگاه الکتروکلریناتور

نحوه عملکرد دستگاه الکترولیز نمک طعام

در دستگاه الکتروکلریناتور، نمک طعام، آب و جریان الکتریسیته جهت گندزدایی لازم است. در این سیستم، مقدار نمک مورد نیاز به صورت هوشمند متناسب با میزان حجم آب محاسبه می گردد و به رآکتور دستگاه انتقال داده می شود، عبور جریان الکتریکی در راکتور، باعث فرآیند الکترولیز (حرکت آنیون ها به سمت آند و حرکت کاتیون ها به سوی کاتد) می شود و محصول نهایی مورد استفاده برای گندزدایی ایجاد و تا هنگام به کارگیری در یک مخزن نگهداری می شود.

مزایای دستگاه الکترولیز نمک طعام

دستگاه الکترولیز نمک طعام مزایای بسیاری دارد که در این قسمت به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • نسبت به آب ژاول دارای حجم بسیار کمتری می باشد.
  • هزینه حمل مواد اولیه تا تصفیه خانه کمتر است.
  • هزینه تامین مواد شیمیایی مصرفی کاهش می یابد.
  • پایداری محلول گندزدا در دستگاه الکترولیز نمک طعام
  • کم بودن محصولات جانبی
  • دستگاه الکترولیز نمک طعام میزان pH آب را افزایش نمی دهد.
  • دستگاه الکترولیز نمک طعام طعم و بوی آب را تغییر نمی دهد.
  • مواد سمی به آب اضافه نمی شود.
  • به دلیل قدرت بالا، مقدار مصرف ماده گندزدا کمتر است.
  • در دستگاه الکترولیز نمک طعام گندزدایی با سرعت بالا صورت می گیرد.
  • حذف کامل میکروارگانیسم ها
  • مواد اولیه ارزان و در دسترس است.
  • ایمنی بالا و عدم وجود خطرات مربوط به گاز کلر در تمام مراحل تولید، نگهداری و مصرف
  • غلظت کمتر از یک درصد

کاربرد دستگاه الکتروکلریناتور

  • تصفیه آب آشامیدنی در بخش های مختلف شهری، مراکز درمانی و منازل مسکونی
  • تصفیه آب مجموعه های ورزشی، استخرها، آب نماها و غیره
  • تصفیه آب در آزمایشگاه ها و فرآیند های صنعتی و کشاورزی
  • تصفیه پسماند های صنعتی و آزمایشگاهی
  • تصفیه آب در صنایع تولیدی مختلف از جمله مواد غذایی، دارویی، نوشیدنی و غیره
  • گندزدایی فاضلاب ها و احیای آن
faq

کاربری و محل استفاده از دستگاه، منشاء آب و مورد گندزدایی، آنالیز فیزیکی، شیمیایی و میکروبی آب، میزان دبی عبوری، میزان دوز تزریق کلر، روش فعلی گندزدایی، کشور سازنده دستگاه و وجود استانداردها، گارانتی و خدمات پس از فروش از فاکتورهایی هستند که هنگام خرید دستگاه باید به آنها توجه کنید.
 

دستگاه های الکتروکلریناتور علاوه بر گندزدایی فاضلاب، به منظور تصفیه آب های آشامیدنی شهری و روستایی، صنایع مختلف و آبنماها و استخر هم قابل استفاده هستند و نسبت به روش های قدیمی بسیار مناسب تر می باشند.

میزان توانایی ضد عفونی کردن مولتی اکسیدان تولید شده توسط دستگاه الکترولیز نسبت به کلر مایع، جامد و گازی بسیار بیشتر است. همچنین تولید محلول ضدعفونی در محل استفاده صورت می گیرد و نیازی به انبارش و پرداخت هزینه های حمل و نقل ندارند. از طرفی ماده اولیه دستگاه هم نمک طعام می باشد که قیمت مناسبی دارد و همیشه در دسترس است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
امید نیکزاد
ارسال شده در : پنجشنبه 25 آبان 1402

با عرض سلام، قیمت این دستگاه و نمایندگی های فروش و نصب عنوان نشده.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 27 آبان 1402

سلام و عرض خدا قوت، قیمت ها در حال بروزرسانی می باشد و به زودی در سایت درج خواهد شد. کار فروش و نصب آن نیز توسط خود ما صورت می گیرد.

حسن حق بین
ارسال شده در : چهارشنبه 22 شهریور 1402

درود و عرض ادب، احتراما من برای پروژه ایی نیاز به این دستگاه الکترو کلریناتور دارم. در صورت امکان راهنمایی نمایید. با تشکر و امتنان.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 22 شهریور 1402

سلام جناب حق بین عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

فرهاد مردانی
ارسال شده در : شنبه 28 مرداد 1402

سلام، من استخر عمومی دارم و نیاز به راهنمایی دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 29 مرداد 1402

سلام جناب مردانی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.