فروش هیتر گرمایشی

هیترهای صنعتی و کارگاهی یک سیستم گرمایشی محسوب می شوند و جهت تامین گرمایش سالن ها، کارگاه های صنعتی، کارخانه ها، مساجد، سوله ها و گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

کاتالوگ معرفی هیتر گرمایشی

هیتر گرمایشی چیست؟

هیترهای گرمایشی از لحاظ سوخت مصرفی به انواع هیتر گازوئیل سوز، هیتر گازی، هیترهای دوگانه سوز و هیترهای برقی از جمله بخاری برقی های کوچک و بزرگ دسته بندی می گردد. همچنین از لحاظ عملکرد به سه دسته فن دار، بدون فن و تابشی تقسیم بندی می شوند. هایپر صنعت فامکو ارائه کننده انواع هیترهای گرمایشی و کوره های هوا می باشد و با توجه به فضای مورد نظر شما بهترین ظرفیت را به شما معرفی خواهد نمود.

انواع هیتر گرمایشی و کوره هوا

هایپر صنعت فامکو هیترهای گرمایشی و کوره های هوا را از نظر محل نصب و نحوه قرار گیری به سه دسته زیر تقسیم بندی می نماید:

  • هیتر کابینتی
  • کوره های هوای گرم ایستاده
  • هیترهای تابشی

هیتر کابینتی

هیتر کابینتی یکی از پر فروشترین محصولات گرمایشی محیط های بزرگ می باشد و همانطور که از اسم این سیستم پیدا است ساختمان آن به صورت یک کابینت طراحی شده است. با توجه به ابعاد کوچک نسبت به کوره های هوای گرم در سالن ها، فروشگاه ها، بانک، مساجد و همچنین در سالن های مرغداری گلخانه ها و دامداری ها مورد استفاده قرار می گیرد. هیترهای کابینتی همانند کوره هوای گرم عملکرد یکسانی دارند تفاوت اصلی در ابعاد و ظرفیت گرمایشی آنها می باشد ولی با هیترهای تابشی تفاوت اساسی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

هیتر کابینتی

ویژگی های هیتر کابینتی

  • ایجاد هوای گرم به صورت اجباری توسط فن
  • قابلیت نصب ترموستات محیطی جهت کنترل بهتر دمای محیط
  • هزینه نصب و راه اندازی پایین
  • مصرف پایین برق
  • پخش گرمای یک نواخت توسط فن و ایجاد گرمای مطبوع
  • مجهز به تابلو برق
  • قابل نصب در ارتفاع پایین
  • هدایت هوا توسط دمپر قابل تنظیم
  • نصب و راه اندازی آسان

هیتر و کوره هوای گرم ایستاده

کوره هوای گرم ایستاده یا هیتر برقی صنعتی از نظر ساختاری شبیه هیتر کابینتی می باشد و تفاوت چندانی باهم ندارند و از لحاظ عملکردی بسیار شبیه هم هستند و تفاوت اصلی در محل نصب و نوع کاربری می باشد. کوره هایی هوای گرم معمولا برای محیط های بزرگ مانند سالن های کارگاهی و سالن های ورزشی و همچنین در اماکن عمومی، مدارس، گلخانه ها، سالن های صنعتی و کارگاه های رنگ کاری مورد استفاده قرار می گیرند لذا این نوع هیتر برای فضا هایی که ارتفاع از کف تا سقف زیاد می باشد و نیاز به یک گرمای یک نواخت می باشند مناسب می باشد.

هیتر و کوره هوای گرم ایستاده

اجزای کوره هوای گرم ایستاده

اجزای اصلی کوره هوای گرم ایستاده به طور کل به چهار قسمت مهم مشعل، بدنه، فن و مبدل حرارتی تقسیم بندی شده است.

مشعل: کوره های هوای گرم برای دریافت انرژی گرمایشی نیازمند مشعل می باشند که با ایجاد شعله حاصل از سوخت انرژی گرمایشی را به کوره هیتر انتقال می دهد . مشعل های مورد است در کوره هوای گرم ایستاده می تواند گازی، گازوئیل سوز یا دوگانه سوز باشد. پر مصرف ترین مشعل ها برای کوره های هوای گرم ایستاده مشعل های گازی که به دو صورت دمنده دار یا آتمسفریک می باشند. انتخاب مشعل برای کوره های هوای گرم ایستاده با توجه به ظرفیت کوره هوای گرم می باشد.

مبدل: مدل حرارتی کوره هوای گرم ایستاده ساخته شده از جنس استیل یا فولاد فرم دار آتش خوار می باشند و نسبت به مدل های قدیمی که از جنس چدن بودن از راندمان بالایی برخوردار می باشند همچنین با نصب ترموستات FAN Limit Control از صدای ناشی از انبساط و انقباض فولاد به صورت سریع، کاسته شده است. هوای گرم شده در کوره های هوای گرم بین 25 الی 40 درجه سانتیگراد می باشد;

فن کوره هوای گرم

به طور کلی از دو مدل فن در کوره های هوای گرم ایستاده می توان استفاده نمود. با توجه به نوع قرار گیری فن درون کوره می تواند فن از نوع مکنده یا فن دمنده باشد. معمولا فن مورد استفاده در کوره های هوای گرم از نوع مکنده می باشد و هوای محیط را مکش کرده و از روی کویل گرمایشی عبور می دهد و هوای گرم را به کانال خروجی هدایت می کند. به کوره های هوای گرمی که با مکش هوا از روی کویل انجام می گیرد هیتر مکشی و به کوره هایی که فن هوا را از روی کویل براند، کوره هوای گرم رانشی می نامد این نوع هیتر ها از نظر ایمنی نسبت به هیترهای مکشی ارجعیت دارند زیرا در هیترهای مکشی در صورت وجود منفذی فن معصولات احتراق را مکش نموده و به محیط وارد کند. فن های مورد استفاده در کوره هوای گرم ایستاده می تواند از نوع دو سرعته یا سه سرعته باشند.

ویژگی های کوره هوای گرم ایستاده

  • هوا رسانی

هوارسانی کوره هوای گرم ایستاده می توان به چند طریق مختلف باشد. روش اول به صورت مسقیم می باشد که با استفاده از دمپر در خروجی هوا می توان هدایت هوا را کنترول نمود. روش بعدی به صورت کانال کشی می باشد که هوا خروجی با از طریق کانال کشی توسط فن به محیط مورد نظر هدایت می شود.

  • کنترل دما

با استفاده از یک ترموستات محیطی می توان دمای دقیق محیط را کنترل نمود و نیازی به کنترل دما به صورت دستی نمی باشد.

  • هدایت هوا

هوا دهی کوره های هوای گرم از قسمت بالای دستگاه می باشد و در صورت سفارش می توان هوادهی را از پایین دستگاه به صورت معکوس انجام داد.

  • دمای یک نواخت

هیتر کوره هوای گرم ایستاده با ایجاد یک دمای ثابت و پخش یکنواخت هوای گرم، گرمایش مطبوعی ایجاد می کند که برای فضاهای بزرگ مانند گلخانه ها بسیار مناسب می باشد.

  • تجهیزات کنترلی

با نصب یک تابلو برق که تجهیزات کنترلی مجهزی دارا می باشد کمک می کند هیتر هوای گرم با ایمنی بالا و کنترلی دقیق گرمایش ایجاد نماید و همچنین مصرف برق را کاهش می دهد.

هیتر تابشی

یکی دیگر از هیترهای گرمایشی که با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی مورد توجه قرار گرفته، هیترهای تابشی می باشند که نسبت به سیستم های مرکزی و هیترهای فن دار دارای راندمان بالایی می باشند. نحوه کارکرد هیترهای تابشی بدین صورت می باشد که با ایجاد شعله توسط مشعل درون لوله ای به شکل u که از رنگ مشمی می باشد، حرارت جذب شده و تبدیل به اشعه مادون قرمز می شود و با کمک صفحه ذوزنقه ای شکل در بالای لوله قرار گرفته (رفلکتور) این اشعه به محل مورد نظر تابیده می شود و گرمای سریع و مطلوبی را ایجاد می کند. هیترهای تابشی در ارتفاع 4 الی 12 متری از کف زمین نصب می شوند و با ایجاد گرمایش به صورت سریع از هدر رفت انرژی جلوگیری می گردند.

هیتر تابشی

کاربرد هیتر تابشی
  • گلخانه ها
  • سالن های صنعتی
  • رستوران ها
  • استخر ها
  • کارگاه های تولیدی
  • مرغداری ها و دامداری ها
  • فضاهای باز
  • سالن های ورزشی

faq

هیتر های گرمایشی یک سیستم گرمایشی محسوب می شوند و جهت تامین گرمایش سالن ها، کارگاه های صنعتی، کارخانه ها، مساجد، سوله ها و گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

هیترهای گرمایشی از لحاظ سوخت مصرفی به انواع هیتر گازوئیل سوز، هیتر گازی، هیتر های دوگانه سوز و هیتر های برقی دسته بندی می گردند. همچنین از لحاظ عملکرد به سه دسته فن دار، بدون فن و تابشی تقسیم بندی می شوند.

هیتر گرمایشی و کوره های هوا از نظر محل نصب و نحوه قرار گیری به سه دسته کابینتی، کوره هوای گرم ایستاده و هیتر تابشی تقسیم می شوند.

یکی از مزایای هیتر گرمایش مصرف برق پایین، کاربرد های متفاوت در مکان های گوناگون، نصب و راه اندازی آسان، هوا رسانی یکنواخت... " برای دیدن مطالب مشابه به سایت فامکو مراجعه نمایید."

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
میثاق نوروزیان
ارسال شده در : دوشنبه 01 خرداد 1402

سلام، سالن ورزشی با ابعاد 49*24*9 متر چقدر تجهیزات و هزینه گرمایشی سقفی می برده؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 02 خرداد 1402

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.