کمد چیست؟

کمد به فضایی بسته گفته می شود که برای نگهداری لباس، کیف، کفش و غیره استفاده می شود. در واقع کمد وسیله ای برای نظم و ساماندهی وسایل در اتاق و فضای خانه است. امروزه کمد علاوه بر کاربردش در نگهداری وسایل، جنبه زیبایی نیز دارد و به عنوان یک اکسسوری در دکوراسیون و طراحی منزل به کار می رود.

هایپر صنعت فامکو انواع کمد را با قیمت های مناسب در طرح ها، مدل ها، سایزها و رنگ های گوناگون به مشتریان عزیز ارائه می دهد.

کمد

فروش کمد

همانطور در ادامه خواهید دید، کمد را می توان از منظرهای گوناگون از جمله ساختار، جنس یا سبک طبقه بندی کرد.

انواع کمد از نظر ساختاری

کمدها از نظر ساختار در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که عبارتند از:

  • ریلی
  • لولالی
  • باکسی
  • دیواری
کمد لولایی

یکی از قدیمی ترین نوع کمدها، کمد های لولایی هستند. در این کمدها درب کمد توسط لولا به ضلع عمودی متصل می شود. از مزایای این کمدها می توان به عمر طولانی، عملکرد خوب و عمیق بودن کمد اشاره کرد.

کمد لولایی

کمد ریلی

کمد های ریلی که امروزه طرفداران بسیاری دارد، برای دکوراسیون و سبک های مدرن بسیار مناسب هستند. در این کمدها درب توسط ریل به صورت افقی باز و بسته می شود. استفاده از آینه در درب این کمد به افزایش زیبایی کمد کمک شایانی می کند. همچنین این کمدها برای اتاق ها و محیط هایی که محدودیت فضایی دارند بسیار مناسب می باشند.

کمد ریلی

کمد باکسی

کمد های باکسی کاملا آزاد هستند و به دیوار متصل نیستند.

کمد باکسی

کمد دیواری

کمد های دیواری تفاوت هایی با کمد باکسی دارند که مهم ترین آنها تفاوت ظاهری است. کمدهای دیواری درون دیوار ساخته می شوند. کف و سقف این کمدها به دیوار وابسته است و امکان جابجایی و تغییر مکان آنها وجود ندارد.

کمد دیواری

انواع کمد از نظر جنس

کمدها از نظر جنس به انواع زیر تقسیم می شوند:

  • نئوپان با روکش ملامینه
  • MDF
  • درب شیشه ای
  • درب آینه ای
  • چوبی 

استفاده از MDF و نئوپان با روکش های ملامینه در ساخت کمدها به وفور دیده می شود. مغز خام MDF و نئوپان قابلیت روکش با روکش های ملامینه و PVC در طرح ها و رنگ های مختلف با فینیش (پرداخت نهایی) مات، براق، برجسته و فوق برجسته قابل تولید می باشد. این مساله باعث می شود مشتریان گزینه های متنوعی در انتخاب کمدها داشته باشند. در ساخت کمد از تخته سه لا نیز استفاده می شود که یکی از بادوام ترین چوب ها به حساب می آید.

انواع سبک های کمد

کمدها در سبک های مختلف طراحی و تولید می شوند. شما می توانید با توجه به سبک منزل و سلیقه تان، کمد مورد نیاز خود را انتخاب بفرمایید. برخی از سبک های کمد عبارتند از موارد زیر، که هر یک زیبایی و جلوه خاص خود را دارد:

  • کمد مدرن
  • کمد کلاسیک
  • کمد نئوکلاسیک
  • کمد شیشه خور

کمد با طراحی کلوزت زوم

کلوزت روم اتاقی پر از کمد، قفسه، آویز و آینه های قدی است که برای تست کردن، پوشیدن و نگه داشتن انواع لباس ها، کیف، کفش و اکسسوری های مختلف استفاده می شود. حجم زیاد لباس ها و نگهداری فشرده و متراکم آنها در کمدهای کوچک، علاوه بر آسیب دیدن و چروک شدن لباس ها، باعث بی نظمی آنها نیز می شود. کلوزت روم راه حل بسیار خوبی برای این مشکل می باشد و باعث دسترسی راحت به تمام لوازم مورد نیاز برای ست کردن لباس ها شده و امکان چیدمان منظم و تفکیک شده تمام لوازم بر اساس فصل یا رنگ را فراهم می کند. وجود آینه، مبل یا پاف در کلوزت روم برای راحتی بیشتر بسیار متداول است.

خرید کمد دست دوم

با توجه به ارزان تر بودن کمد دست دوم، ممکن است بسیاری از افراد تمایل به خرید کمد دست دوم داشته باشند. اما مساله ای که باید بدان توجه کرد اینست که کمد دست دوم ممکن است در قسمت هایی مانند لولا یا ریل آسیب دیدگی داشته باشد. همچنین ممکن است نئوپان یا ام دی اف مورد استفاده در مغز آن مشکل داشته باشد که در این صورت عمر کمد کاهش می یابد. لذا توصیه می شود از کمدی نو با طول عمر بیشتر استفاده شود.

قیمت کمد

قیمت کمدها به عوامل بسیار گوناگونی مانند جنس، طراحی، سبک، ساختار، نوع رنگ و غیره بستگی دارد. بنابراین برای اطلاع از قیمت کمد با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: