کابینت چیست؟

کابینت به باکس ها و فضاهایی گفته می شود که عمدتا از جنس چوب با روکش ام دی اف بوده و به منظور نگهداری وسایل و ظروف در آشپزخانه، استفاده مفید و کارآمد از فضا و فراهم کردن شرایط راحت آشپز، مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین طراحی خاص کابینت می تواند باعث زیبایی فضای داخلی شود.

کلمه کابینت ریشه فرانسوی داشته و معنی اصلی آن قفسه بندی است. در ایران در ابتدا از گنجه استفاده می کردند که در قرن 20 کابینت وارد بازار ایران شد.

ویدیو معرفی کابینت و یراق آلات

مشخصات فنی کابینت

آشپزخانه مهم ترین بخش هر خانه ای است. کابینت ها یکی از انواع تجهیزات ساختمانی می باشند که با توجه به سلیقه مشتری و فضایی که در اختیار است طراحی و تولید می شوند. در ساخت کابینت ها می توان از اکسسوری و یراق آلات مختلف جهت زیبایی و افزایش کارایی استفاده نمود. در ادامه به بررسی انواع کابینت و طرح های مختلف آن می پردازیم.

امروزه با وجود دستگاه های برش بسیار حرفه ای، قابلیت اجرای انواع مختلف و متنوعی از کابینت امکان پذیر است.

در هنگام طراحی کابینت به چند نکته توجه داشته باشید:

  • گاز را در کنار وسایل برقی (لباسشویی، ظرفشویی مایکروفر و غیره) قرار ندهید، زیرا باعث گرمای بیش از حد آن ها می شود.
  • انتخاب کفپوش مقاوم به آب و بدون شیار
  • ایجاد نور طبیعی و مصنوعی کافی در محیط

انواع کابینت بر اساس کاربرد

  1. کابینت آشپرخانه: دارای ظاهری زیبا و مهمترین بخش هر خانه ای می باشد.
  2. کابینت رستورانی: نکته مهم در این مدل از کابینت ها دارا بودن قابلیت تمیز کردن و نظافت آنها می باشد. جنس به کار برده شده در کابینت رستورانی استیل ضد زنگ می باشد تا بتوان ضد عفونی و شستشو کرد.
  3. کابینت صنعتی: نکته اصلی در ساخت کابینت صنعتی، مقاوم بودن و استحکام بالا می باشد و با استفاده از ورق گالوانیزه ساخته می شود.
  4. کابینت حمام: باکس هایی از جنس PVC به منظور قرارگیری لوازم بهداشتی و حوله داخل آن، که با توجه به جنس آن ضد آب می باشد.

انواع کابینت

کابینت کلاسیک

سایر مدل های کابینت در صورتی که با عمق و قفسه های زیاد، کم ارتفاع با ستون و دستگیره طراحی شوند، در گروه کابینت کلاسیک قرار می گیرند. طراحی کابینت کلاسیک سنتی و شلوغ بوده و وزن بسیار بالا و نصب دشواری دارد.

کابینت کلاسیک

کابینت های کلاسیک دارای سبکی کلاسیک بوده و ستون ها و سرستون های خزاطی شده دارای ستون ها و نقش های منبت کاری شده و همچنین پروفیل های برجسته با طراحی خاص هستند. کابینت کلاسیک به چهار دسته کابینت کلاسیک تمام چوب، کابینت کلاسیک ممبران (روکش PVC)، کابینت کلاسیک روکش چوب طبیعی و رنگ پلی اورتان تقسیم می شود.

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک یکی از جدیدترین طرح های کابینت می باشد که تلفیقی از سبک های کلاسیک و مدرن است. این کابینت ها به صورت تمام چوب، روکش چوب طبیعی یا با رنگ پلی اورتان تولید و ارائه می شوند.

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک با ورق هایی از فلز، چوب و ام دی اف با ظاهری بسیار جذاب قابل ساخت است. کابینت نئوکلاسیک بسیار آسان تمیز می شود، اما در برابر خراش مقاوم نیست و نمی توان آن را ترمیم نمود.

کابینت کلیاف ایتالیا

کابینت کلیاف ایتالیا

کابینت کلیاف ساخته شده از چوب ام دی اف کشور ایتالیا با ظاهری بسیار شیک می باشد و دارای ویژگی های دوام بالا، عدم نفوذ آب به داخل، روکش دو طرفه ملامینه می باشد.

کابینت مدرن

کابینت های مدرن کابینت هایی هستند که از خطوط و سطوح صاف در طراحی آنها استفاده می شود و با هر فضایی سازگار می باشند.

کابینت مدرن

اگر به دنبال سبکی ساده و در عین حال به روز و زیبا هستید و از تجمل و طرح های شلوغ دوری می کنید، کابینت مدرن برای شما بسیار مناسب است. کابینت مدرن بر اساس متریان به کار برده شده در ساخت آن به سه مدل کابینت ام دی اف، کابینت پلی گلاس و کابینت هایگلاس تقسیم می شود.

کابینت مدرن برعکس کابینت کلاسیک با تعداد کشو کم، ساده و بدون دستگیره، ارتفاع بلند و کشیده ساخته می شود. کابینت مدرن دارای مدل های فانتزی، پله ای، مدیترانه ای و ماتریکس و اروپایی با قابلیت نورپردازی می باشد. بیشترین رنگی که در کابینت مدرن انتخاب می شود، کابینت مدرن سفید، طوسی و نقره ای است. ایرادی که کابینت مدرن دارد، این است که جای انگشت و لکه روی آن مشخص است و ممکن است مگنت آن خراب شود.

کابینت انزو

کابینت انزو

کابینت انزو نوعی کابینت نئوکلاسیک به شمار می رود. در واقع کابینت های انزو الهام گرفته از کابینت های برند انزو، تولید شرکت زنتیک (Zentique) می باشند. از مشخصه های اصلی این نوع کابینت، شیب در اطراف درب ها (تراش توسط دستگاه سی ان سی)، ضخامت بالای درب های آن (با قطر 25 میلی متر) و رنگ پولیشی (براق) می باشد. همچنین این مدل کابینت در برابر ضربه، حرارت و فشار بسیار مقاوم است. البته با دیگر روکش ها هم می توان این سبک کابینت را تولید نمود.

کابینت آشپزخانه چوبی

کابینت آشپزخانه چوبی

این مدل از کابینت بسیار قدیمی و گران است. چوب استفاده شده در کابینت چوبی معمولا از درختانی مانند درخت بلوط، درخت افرا، درخت گیلاس، توسکا، ونگه، راش، گلابی، گردو، روسی، جویز، لارکس و آبنوس تهیه می شود. اگر می خواهید کابینتی با طول عمری بسیار طولانی و در عین حال همچنان مدرن و زیبا داشته باشید، انتخاب کابینت تمام چوب بسیار مناسب است.

کابینت روکش چوب

کابینت های روکش چوب از مغز ام دی اف خام ساخته می شوند. این کابینت ها روکش های چوب طبیعی مانند روکش چوب گردو، ملچ، بلوط و غیره دارند.

کابینت روکش چوب

قیمت کابینت روکش چوب نسبت به کابینت تمام چوب ارزان تر است. هر چند وقت بدنه این مدل کابینت را باید پولیش و واکس زده تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

کابینت ممبران

تمامی سبک های کابینت را می توان با روش و دستگاه ممبران تولید نمود. روی درب ها و نماهای کابینت ممبران می توان با استفاده از دستگاه ممبران، روکش پی وی سی کشید.

کابینت ممبران

کابینت ممبران همان کابینت وکیوم بوده که بر روی مغزی چوب طبیعی یا ام دی اف روکشی از پی وی سی پوشیده می شود و داخل دستگاه وکیوم می گردد. کابینت ممبران با طرح ها و رنگ های بسیار متنوع در برابر حرارت و رطوبت هوا مقاوم بوده و نصب آن بسیار آسان است. به این نکته مهم توجه داشته باشید که حتما از چسب مرغوبی برای چسباندن روکش روی چوب استفاده شده باشد تا سبب جدایی روکش نشود. ایرادی که کابینت ممبران دارد، این است که در صورت خرابی نمی توان آن را تعمیر و بازسازی نمود. بنابراین مراقب استفاده از اجسام تیز روی آن باشید.

کابینت وکیوم

درب ها و نماهای کابینت وکیوم از MDF خام تولید می شوند. روی MDF با استفاده از دستگاه وکیوم می توان روکش PVC چسباند. روکش های PVC باعث تنوع رنگ و افزایش جذابیت این کابینت ها می شوند.

کابینت وکیوم

کابینت پلی اورتان

کابینت های پلی اورتان کابینت هایی با مغز ام دی اف و چوب هستند که با رنگ پلی اورتان پوشش داده می شوند. این رنگ ها باعث مقاومت در برابر حرارت و رطوبت شده و زیبایی خاصی به فضای داخلی خانه می دهند.

کابینت پلی اورتان

کابینت mdf

این مدل کابینت جزء پرفروش ترین مدل های کابینت آشپزخانه بوده که در طرح ها و رنگ های بسیار متنوع با قیمتی مناسب تولید می شوند.

کابینت های MDF کابینت هایی با مغز ام دی اف و روکش های سلولزی (ملامینه) هستند. این سری کابینت ها با توجه به جنس به کار رفته، از قیمت کمتری نسبت به دیگر کابینت ها برخوردار هستند.

کابینت mdf

کابینت های گلاس

کابینت های هایگلاس و MDF هر دو از ورق های ام دی اف ساخته می شوند که تنها تفاوت آنها در روکش می باشد. در کابینت ام دی اف، روکش از جنس ملامینه بوده و در کابینت هایگلاس یکی از روکش های لاک، ترموفیل یا اکریلیک استفاده می شود. ورق های هایگلاس نسبت به MDF، ضخامت، مقاومت و دوام بیشتری دارند، همین موضوع باعث قیمت بالاتر آن می شود.

کابینت های گلاس

روکش کابینت هایگلاس که به آن پلکسی گلاس گفته می شود، درخشندگی زیبا و براقی دارد (انعکاس نور محیط) و ظاهر کابینت را شیشه ای نشان می دهد. کابینت های گلاس قابلیت ابزارخوری داشته و تمیز کردن آن بسیار آسان است. تنها مشکل کابینت هایگلاس عدم مقاومت در برابر رطوبت و مشخص شدن لکه روی آن است. کشورهای مطرح تولید کننده کابینت هایگلاس ایتالیا، اتریش، اسپانیا و آلمان و ترکیه می باشند.

کابینت پلی گلاس

ورقه داخلی کابینت پلی گلاس هم ام دی اف بوده که با روکش پلی استر پوشیده می شود و برق و درخشش بیشتری از های گلاس دارد و در برابر خط و خش بسیار مقاوم است.

کابینت پی وی سی

کابینت های پی وی سی کابینت هایی با مغز PVC هستند که کاملا ضد آب بوده و برای فضاهایی که در معرض آب هستند، بسیار مناسب می باشند. از کابینت های PVC می توان به کابینت زیر سینک یا کابینت های داخل سرویس ها و حمام یا استخرها اشاره کرد.

کابینت پی وی سی

کابینت پی وی سی با ورق هایی منعطف به صورت پلاستیک فشرده و با ضخامت 1.5 تا 2 سانتیمتر تولید شده که در برابر رطوبت، ضربه و حرارت عایق بسیار مناسبی می باشد.

کابینت فلزی

کابینت های فلزی از اولین کابینت هایی بودند که وارد بازار شدند اما به دلیل نداشتن طرح های متنوع، جای خود را به کابینت های چوبی دادند. در این کابینت ها از ورق های فلزی گالوانیزه استفاده می شود.

کابینت فلزی

از قدیمی ترین مدل های کابینت بوده که امروزه با تنوع محصولات چوبی، دیگر سفارش بالایی ندارد. کابینت فلزی قیمتی ارزان تر نسبت به سایر مدل های کابینت داشته و قابلیت بازسازی بخش های خراب شده آن وجود دارد. این مدل کابینت در برابر ضربه بسیار مقاوم است.

  • کابینت فلزی آلومینیومی
  • کابینت فلزی گالوانیزه
  • کابینت فلزی استیل

معایب کابینت فلزی

  • زنگ زدگی و خوردگی
  • ایجاد صدا و جیر جیر در استفاده طولانی مدت
  • لبه های تیز و برنده

کابینت منحنی (هلالی، کرو، قوس دار)

در طراحی و اجرای کابینت های منحنی (CURVE) از المان های منحنی در نماها و درب ها استفاده می شود. این کابینت های منحنی را می توان به صورت تمام چوب، روکش و PVC تولید نمود. به دلیل فرآیند منحنی کردن درب ها و نماها، این کابینت ها فرآیند ساخت نسبتا طولانی دارند.

کابینت منحنی

بدنه کابینت منحنی از جنس ام دی اف می باشد که منعطف بوده و می توان روی آن انحنا ایجاد کرد و روکشی از پی وی سی روی آن چسبیده می شود. کابینت منحنی را می توان برای ساخت کابینت جزیره استفاده نمود.

کابینت پیش ساخته (پک های آماده)

این مدل از کابینت ها از پیش ساخته شده و کابینت بازاری می باشند. مغز وسطی کابینت پیش ساخته به صورت ترکیبی از نشاسته و خرده چوب و موادی دیگر است، که در طولانی مدت در اثر رطوبت، بوی بدی منتشر می کنند.

کابینت پولیشی

مغزی داخلی کابینت پولیشی ام دی اف با ضخامت 25 میلیمتر با روکشی از جنس های براق می باشد. کابینت پولیشی ضد آب، مقاوم در برابر ضربه و ضد خش است و دارای قیمت به نسبت بالایی است.

اجزای کابینت

کابینت ها شامل بدنه کابینت، درب کابینت و صفحه کابینت می شوند که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

بدنه کابینت

بدنه کابینت همان باکس یا محل قرارگیری وسایل آشپزخانه می باشد. اولین کابینت های تولیدی در ایران کابین های بدنه فلزی بودند که به مرور زمان جای خود را به کابینت های چوبی، کابینت های MDF، کابینت های پلای وود و کابینت های نئوپان دادند. از فاکتورهای موثر در طراحی، ساخت و اجرای بدنه کابینت می توان به مواردی چون در دسترس بودن، ابعاد بدنه (به منظور قرارگیری مناسب تمامی ظروف)، ارتفاع و عمق مناسب هر آشپزخانه اشاره کرد. بدنه کابینت ها با دو پروسه پیچ و الیت مونتاژ می شوند. محکم بودن بدنه، تراز بودن و عدم پیچیدگی هندسی از مواردی هستند که در ساخت بدنه ها بسیار مورد توجه قرار می گیرند. متریال بدنه کابینت ها به شرح زیر می باشد:

  • متریال MDF (تخته فیبر با دانسیته متوسط):

این نوع متریال ساخت کابینت یکی از فرآورده ها و مصنوعات چوبی به حساب می آید و ماده اصلی و اولیه بدنه کابینت ها می باشد. ام دی اف استفاده شده در کابینت ها معمولا ملامینه است و دور ورق های آن باید نوار کاری شده باشد. منظور از نوار کاری MDF، چسباندن نوار لبه PVC است که با استفاده از دستگاه و چسب مخصوص انجام می شود. این نوار کاری علاوه بر زیبایی و یکدست دیده شدن MDF، مانع از نفوذ آب و رطوبت به مغز MDF می شود. بسته به رنگ روکش ملامینه، نوار PVC انتخاب و چسبانده می شود. البته برای نمای بهتر و تطابق کامل MDF با نوار پی وی سی کالر مچ (Color Match) انجام می دهند.

  • پلای وود یا تخته چندلا

پلای وود یا تخته چندلا از ورق های فشرده چوب ساخته شده است. این لایه های کم ضخامت با اعمال فشار و حرارت و با زاویه 90 درجه روی هم چسبانده می شوند. این تخته های چندلا در برابر آب، فشار و خمش مقاومت خوبی دارند. ام دی اف و پلای وود در بدنه کابینت ها استفاده می شوند.

  • متریال PVC

در بدنه کابینت های زیر سینک و کابینت هایی که در معرض آب و رطوبت قرار دارند از متریال PVC (پلیمر ضد آب) استفاده می شود.

  • فلز

دارای استحکام و تحمل وزنی بسیار بالا می باشد، اما در حال حاضر طرفدار چندانی ندارد، به دلیل اینکه احتمال زنگ زدن و خوردگی در آن وجود دارد.

  • چوب

یکی از بهترین و زیباترین متریال ها برای ساخت کابینت تمام چوب است، اما به دلیل قیمت بالا و دسترسی سخت به آن، متریالی پرکاربرد نیست.

  • ورق osb (Orient Stand Board)

این ورق به صورت تکه های چوبی از جنس درختان صنوبر و کاج با ابعاد 2 تا 10 سانتی متر بوده که ضخامتی حدود یک میلی متر دارند و با رزین و چسب مخصوص روی هم کاملا استاندارد پرس شده و دارای چهار درجه 1، 2، 3 و 4 می باشند (هرچه درجه بالاتر، کیفیت بهتر). ابعاد ورق osb به صورت 122x244 سانتی متر و ضخامتی بین 6 تا 25 میلیمتر می باشد.

درب کابینت

درب کابینت علاوه بر اینکه بر روی بدنه کابینت بسته می شود و وسایل داخل کابینت را پنهان می کند، اصلی ترین جزء ظاهری کابینت و فاکتور اصلی زیبایی آن نیز می باشد. نوع درب کابینت با توجه به سبک آن طراحی می شود. ضخامت درب کابینت اغلب 16، 18 یا 25 میلیمتر انتخاب می شود. درب کابینت از مغز ام دی اف، پلای وود و چوب با روکش های های گلاس، چوب طبیعی، PVC و رنگ پلی اورتان تولید می شود.

صفحه کابینت (Countertop)

صفحه کابینت بعد از ساخته شدن بدنه کابینت بر روی کابینت زمینی و جزیره ها قرار می گیرد و به عنوان صفحه کار و صفحه ای که گاز، سینک، شیر آلات و پریزهای رو کار روی آن قرار می گیرند، استفاده می شود. مقاومت در برابر اسیدها و بازها، ضد آب بودن و عدم خش پذیری از خصوصیات اصلی این صفحات می باشد.

متریال صفحه کابینت

  • صفحه کابینت کورین

کورین (Corian) نوعی سنگ یکپارچه است که از دو ماده کورین پلیمر اکریلیک و آلومینیم هیدروکسید مشتق شده و از بوکسیت سنگ معدن تشکیل می شود. یک سوم ترکیبات صفحه کابینت کورین، شامل رزین و مابقی آن از مواد معدنی است. کورین متراکم و غیر متخلخل بوده و مناسب استفاده در کابینت های آشپزخانه و محیط های پزشکی و آزمایشگاهی است. شکل ظاهری سنگ کورین به راحتی قابل تغییر است. این سنگ را می توان به هر صورتی قالب گیری کرد. صفحه کابینت کورین را می توان بدون درز اجرا کرد تا به صورت یکدست دیده شود.

  • صفحه کابینت کوارتز

از سنگ کوارتز عموما برای صفحه کابینت استفاده می شود. صفحه کابینت کوارتز به دلیل داشتن سیلیس از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. سنگ کوارتز مانند چوب و انواع دیگر سنگ، جز مصالح پر طرفدار به شمار می رود که علاوه بر مقاومت بالا، طرح و رنگ بسیار متنوعی دارد. سنگ کوارتز استحکام بالایی در برابر خط و خش و ضربه دارد و یکی از سخت ترین سنگ ها به شمار می رود.

  • صفحه کابینت MDF

صفحه کابینت MDF عمدتا با ضخامت های 3 و 5 سانتیمتر و روکش کاملا ضد آب HPL تولید می شود. امروزه صفحه کابینت های ام دی اف با طرح های کورین و کوارتز، به دلیل داشتن قیمت مناسب، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

  • صفحه کابینت سنگ طبیعی گرانیت

یکی دیگر از سنگ های محبوب برای ساخت صفحه کابینت سنگ گرانیت است. این سنگ ها از ترکیب کوارتز، فلداسپات و پلاژیوکلاز ساخته شده اند که مقاوت بالایی در برابر حرارت دارند. سنگ های طبیعی گرانیت، دانه درشت بوده و تنوع رنگ و طرح بالایی دارند.

  • صفحه کابینت مارمونایت

صفحه کابینت مارمونایت از دو سنگ کوارتز و کورین تشکیل شده است و به همین دلیل ویژگی های هر دو آنها را دارد. مارمونایت در واقع همان سنگ کورین است که روکشی از کوارتز دارد.

  • صفحه کابینت SPL

یکی از جدیدترین صفحه کابینت های ارائه شده در بازار صفحه کابینت SPL می باشد. متریال SPL برای اولین بار توسط طراحان ایتالیایی تولید شد. صفحات SPL لمینت های تزئینی مدرنی هستند که ظاهر چوب طبیعی دارند. تکنولوژی ساخت این متریال، ظاهری منحصر به فرد به آن داده است.

  • صفحه کابینت تمام چوب

صفحه کابینت تمام چوب از صفحات خشک چوبی ساخته می شوند. زیبایی ظاهری و موج طبیعی چوب جلوه ای خاصی به آشپزخانه و محیط خانه می دهد. صفحه های چوبی با رنگ های ضد خش پوشش داده می شوند اما مقاومت کمتری نسبت به دیگر صفحات دارند.

  • صفحه HPL

یکی از پر کاربرد ترین صفحات کابینت بوده که از مغز MDF با ضخامتی حدود 48 یا 32 میلیمتر ساخته می شود و ضد آب و ضد خش است.

یراق آلات کابینت

برای تولید و مونتاژ کابینت ها از قطعاتی مانند جک، ریل، لولا، دستگیره و غیره استفاده می شود. این ابزار و یراق آلات علاوه بر زیبایی باید کیفیت بالایی نیز داشته باشند.

لولا، جک، ریل کشو، پایه، دستگیره

  • لولا کابینت

لولا برای اتصال بدنه به درب کابینت و همچنین برای باز و بسته شدن درب کابینت به کار می رود و با نام لولا گازور معروف است به همین دلیل یکی از مهم ترین یراق آلات در تولید و مونتاژ کابینت به حساب می آید.

  1. لولا گازور ساده
  2. لولا گازور آرام بند
  3. لولا گازور بولوم
  4. لولای زاویه دار
  • پایه کابینت

پایه کابینت صرفا برای کابینت های زمینی استفاده می شود که به صورت استاندارد 14 سانتی متر بوده و قابل تنظیم است. از پایه کابینت برای متصل کردن کابینت ها به زمین استفاده می کنند که این امر موجب ثابت شدن کابینت روی زمین و نرسیدن رطوبت به بدنه کابینت و نظافت راحت تر می شود، پایه کابینت در انواع کابینت ها و با جنس های پلاستیک و استیل مورد استفاده قرار می گیرند.

  • جک کابینت

یکی از ابزارهایی که باعث ثابت ماندن درب کابینت ها می شود و مانند اهرم عمل می کند، جک نام دارد که از لحاظ عملکرد متنوع می باشند. جک برای درب هایی که به صورت عمودی باز و بسته می شوند.

در کابینت های با طراحی مدرن، کابینت بالای یخچال و کابینت آبچکان کاربرد دارد.

  1. جک پمپی
  2. جک بلوم
  • ریل کابینت

ریل ها به دو گروه اصلی ساچمه ای و تاندم تقسیم می شوند. ریل های ساچمه ای، دو لنگه هستند. یک لنگه آنها بر روی باکس کشو و لنگه دیگر بر روی بدنه کابینت و کمد متصل می شود. بعد از نصب باید دو لنگه را داخل هم جا انداخت البته این ریل ها به آسانی نصب می شوند. ریل تاندم دارای سیستم ترمز و آرام بند است، به همین دلیل سرعت بسته شدن کشو های کابینت را کاهش می دهد تا کشو به آرامی بسته می شود.

  1. ریل غلطکی: قطعات آن بر روی چندتا غلطک حرکت عقب جلو - منسوخ
  2. ریل ساچمه ای
    • ریل ساچمه ای ساده
    • ریل ساچمه ای ترمز دار
    • ریل ساچمه لمسی
  3. ریل بلوم
  • دستگیره کابینت

دستگیره ها بسته به سلیقه کاربر، با سبک ها و طرح های متنوع تولید می شوند. محل نصب دستگیره ها که برای باز و بسته شدن کشو و درب کابینت ها استفاده می شود با توجه به سلیقه خریدار طراحی و ساخته می شود.

  1. دستگیره های معمولی: از جنس چوب، استیل، کُرم، پلاستیک فشرده و سرامیک
  2. دستگیره مخفی: در رنگ های مشکی، سفید، نقره ای، طلایی و شامپاینی
  3. دستگیره لمسی، طراحی شده برای سبک مدرن به وسیله مگنت و فنر

اکسسوری کابینت

اکسسوری های کابینت تجهیزاتی هستند که علاوه بر زیبایی، باعث راحتی آشپز و ساماندهی آشپزخانه می شوند و در همه آشپزخانه های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر برخی از اکسسوری های پر مصرف در آشپزخانه به صورت اجمالی معرفی شده اند:

  • تقسیم کننده کابینت آشپزخانه

تقسیم کننده کابینت برای هر وسیله محدوده فضایی خاصی مشخص می کند و از بهم ریختگی و شلوغی کابینت ها جلوگیری می کند.

  • مجیک کرنر اکسسوری جدید آشپزخانه

دسترسی به کابینت های کنج بسیار سخت و دشوار است اما به وسیله مجیک کرنر که به صورت لوبیایی، ریلی و چرخشی ارائه می شود، به آسانی می توان به وسیله مورد نیاز در انتهای کابینت دسترسی داشت.

  • کابینت سوپرمارکت

یکی از مهم ترین انواع کابینت، کابینت سوپرمارکت می باشد. درب این کابینت ها ریلی می باشد. کابینت های سوپرمارکت می توانند به دو صورت زمینی یا ایستاده و همچنین در انواع چند طبقه ارائه شوند.

  • سبد آبچکان

سبد آبچکان از اجزای بسیار مهم آشپزخانه به شمار می رود. این سبدها برای آبکشی ظروف آشپزخانه پس از شسشتو مورد استفاده قرار می گیرند.

  • جایگاه سطل زباله

اغلب توصیه می شود که به دلایل بهداشتی، سطل زباله آشپزخانه را روی زمین قرار ندهید. بدین منظور می توانید از جایگاه سطل زباله استفاده کنید. این جایگاه حالت ریلی دارد و انواع دوتایی آن برای تفکیک زباله های تر و خشک قابل نصب هستند. این جایگاه از پخش بوی نامطبوع زباله نیز جلوگیری می کند.

  • آویز آشپزخانه

برای چیدمان مرتب قاشق، چنگال، ملاقه، کفگیر و دسترسی آسان تر به آنها در حین آشپزی، می توانید از آویز آشپزخانه استفاده کنید. همچنین وسایل دیگر مانند ماگ یا لیوان را نیز می توان روی این آویزها قرار داد.

انتخاب کابینت مدرن با طراحی دو رنگ

یکی از مدل های عالی و قابلیت ست کردن با وسایل خانه (کاغذ دیواری، مبل و پرده و غیره) از نظر طراحان دکوراسیون داخلی، استفاده از دو رنگ برای کابینت می باشد. بیشترین رنگی که به عنوان رنگ اصلی انتخاب می شود معمولا کابینت رنگ استخوانی یا سفید است. مثلا می توان کابینت های زمینی را سفید و کابینت های دیواری را رنگی دیگر انتخاب کرد.

یکی از زیباترین ترکیب رنگ ها، انتخاب رنگ کابینت سفید طلایی (به همراه قهوه ای) می باشد که بسیار لوکس به نظر می رسد.

کابینت با رنگ سفید طلایی

البته می توان از رنگ طلایی در انتخاب جزئیات و یراق نیز (مانند دستگیره، نوار های رنگی دور بدنه و غیره) استفاده نمود.

رنگ پرطرفدار بعدی کابینت سفید قهوه ای می باشد که سرمای رنگ سفید با گرمای رنگ قهوه ای خنثی شده و تعادل زیبایی ایجاد می شود. همچنین رنگ قهوه ای چوبی کمتر کثیفی کابینت های سفید را نشان می دهد.

ترکیب رنگ بعدی که می توانید انتخاب نمایید، کابینت سفید طوسی بسیار زیبا و شکیل می باشد.

کابینت از کف تا سقف

این مدل کابینت بیشتر در سبک کابینت مدرن طراحی می شود. البته اندازه آشپزخانه و ارتفاع تا سقف نیز برای این مدل طراحی بسیار مهم است. طراحی کابینت از سقف به صورت کشیده و بلند زیبایی و جلوه آشپزخانه را بیشتر خواهد کرد. همچنین می توان کابینت های دیواری را در این مدل به صورت پله ای و یا دو طبقه طراحی نمود.

روش نصب کابینت آشپزخانه

برای نصب کابینت آشپزخانه باید پرچ و پیچ استفاده کرد. ابتدا بدنه کابینت نصب شده و بعد از آن ریل، لولا، پایه و دستگیره روی بدنه نصب می شود و درها وصل می شوند.

کابینت را می توان با توجه به سلیقه و بودجه شما مشتریان عزیز، به شکل های مختلف یک طرفه و یا دو طرفه، ال شکل و یو شکل نصب کرد.

بهترین کابینت برای آشپزخانه کوچک

در آشپزخانه های کوچک که فضای کمتر و بسته ای دارند، بهتر است کابینت ها طراحی ساده تر و مدرنی داشته باشند و گاز، سینک و یخچال در یک ردیف و دیوار قرار بگیرند.

بازسازی کابینت آشپزخانه و تعویض درب کابینت

راه های مختلفی برای تفییر ظاهر کابینت و بازسازی کابینت ها وجود دارد:

  • تعویض درب کابینت ها با همان بدنه قبلی
  • تعمیر و بازسازی کابینت ها
  • برچسب کابینت

اگر تصمیم به ایجاد یک تغییر اساسی و آسان اما با هزینه بسیار کمی دارید، انتخاب برچسب کابینت بسیار مناسب است. شما با هر سلیقه و فضایی می توانید یکی از رنگ ها و طرح های متنوع این برچسب ها را انتخاب کنید. برچسب های جدید بسیار باکیفیت و مقاوم بوده و قابلیت شستشو دارند و می توانید روی انواع کابینت آشپزخانه این برچسب کابینت را نصب کنید. 

بهترین کابینت کدام است؟

هر کدام از انواع مدل های کابینت آشپزخانه دارای معایب و مزایایی هستند. بنابراین با توجه به نیاز و بودجه شما مشتریان عزیز، بهترین کابینت متفاوت است. به طور مثال کابینت ام دی اف با روکش ملامینه، انتخابی بسیار اقتصادی می باشد. عکس این مدل کابینت تمام چوب یک انتخاب بسیار لوکس و لاکچری است.

کابینت ام دی اف و کابینت های گلاس برای افرادی مناسب است که انتخابی مدرن دارند و برای کلاسیک پسندان و طرح های ظریف، می توان کابینت تمام چوب و کابینت ممبران انتخاب نمود.

کابینت آشپزخانه

قیمت کابینت

کابینت بر اساس متراژ، جنس انواع متریال و نوع طراحی از قیمت های مختلفی برخوردار است. برای اطلاع از قیمت انواع کابینت با کارشناسان فنی هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید. هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده بهترین کابینت می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: