تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی چیست؟

تجهیزات دندانپزشکی، کلیه تجهیزات، ابزار و موادی هستند که در کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی، به منظور معاینه، ترمیم دندان و درمان مشکلات مربوط به دهان، لثه و دندان مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که این تجهیزات پزشکی به طور مستقیم با دهان و لثه بیمار، ارتباط دارند، دقت در خریداری و استریل آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده تجهیزات دندانپزشکی در انواع و برندهای گوناگون می باشد.

کاتالوگ معرفی تجهیزات پزشکی فامکو

فروش تجهیزات دندانپزشکی

کیفیت تجهیزات و دستگاه های پزشکی حوزه دندان، بسیار حائز اهمیت است و باید ایمنی و راحتی کاربر و پزشک را فراهم سازند. توجه به شرکت و وجود گارانتی و خدمات پس از فروش در این دستگاه ها نسبت به سایر تجهیزات پزشکی مهم تر است و لازم است در هنگام خرید، محل استفاده از تجهیزات و تعداد مراجعه کنندگان در نظر گرفته شود.

انواع تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده در دندانپزشکی عبارت اند از:

یونیت دندانپزشکی

یونیت ها در مطب و کلینیک های دندانپزشکی برای معاینه و جراحی بیمار کاربرد دارند و وسایل و ابزار مورد استفاده در حین درمان (اینسترومنت ها) بر روی سینی یا تابلت آن متصل می شوند.

نگاتوسکوپ

نگاتوسکوپ ها در دندانپزشکی نور لازم جهت مشاهده تصویر و فیلم های دندان توسط پزشک را ایجاد می کنند و بر روی یونیت نصب می شوند یا در کنار آن قرار می گیرند. 

ساکشن

ساکشن ها در حوزه دندانپزشکی هم مانند سایر قسمت های پزشکی کاربرد دارند و با خارج کردن خون آبه و سایر مایعات اضافی از دهان بیمار حین جراحی، علاوه بر تامین راحتی بیمار، دید مناسب را برای دندانپزشک فراهم می کنند.

فور

دستگاه آون یا فور، علاوه بر بخش های مختلف صنعتی و پزشکی، در مطب های دندانپزشکی جهت استریل ابزار با استفاده از حرارت خشک کاربرد دارند و در دمای بالا (معمولا 100 تا 250 درجه سانتی گراد) مورد استفاده قرار می گیرند.

اتوکلاو

اتوکلاو های پزشکی مورد استفاده در حوزه دندانپزشکی به صورت رومیزی با کلاس کاری B هستند و استریلیزاسیون تجهیزات در آن از طریق بخار آب صورت می گیرد و معمولا در دو دمای کاری 121 و 134 درجه سانتی گراد تنظیم می شوند.

faq

محل استفاده از تجهیزات و تعداد مراجعه کنندگان، ابعاد و وزن وسایل، ساده بودن کاربری، برند دستگاه و داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش از موارد مهمی هستند که حین خرید تجهیزات دندانپزشکی باید به آنها توجه کرد.

دستگاه های حوزه دندانپزشکی معمولا فقط در مطب و کلینیک های دندان کاربرد دارند، اما تجهیزاتی مثل ساکشن، فور و اتوکلاو در بخش های مختلف بیمارستان و آزمایشگاه ها هم مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین دستگاه برای استریلیزاسیون این تجهیزات، اتوکلاو می باشد اما بعضی از مطب ها از دستگاه فور که استریل را با استفاده از حرارت خشک انجام می دهد، استفاده می کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: