هیدروموتور هیدرولیک

هیدروموتور یا موتور هیدرولیک چیست؟

هیدروموتور هیدرولیک دستگاهی است گه انرژی روغن هیدرولیک تحت فشار را دریافت کرده و به گشتاور و حرکت دورانی تبدیل می کند. به عبارت دیگر، هیدروموتور ها معکوس عملی که پمپ هیدرولیک انجام می دهد را روی سیال (روغن هیدرولیک) اعمال می کنند.

هیدروموتور ها تجهیزاتی دوار هستند که در صنایع مختلف نقش کلیدی دارند. در تمام ماشین هایی که در آنها نیاز به حرکت چرخشی است نیاز به هیدروموتور احساس می شود. صنایعی مانند خودروسازی، صنایع مرتبط با سیمان، صنایع شیمیایی، صنایع معدن و غیره از مواردی هستند که هیدروموتور ها در آنها کاربرد دارند. ساختمان هیدروموتور ها بسیار شبیه به پمپ های هیدرولیکی است اما فرآیندی که در هیدروموتور ها رخ می دهد متفاوت از پمپ ها می باشد.

انواع هیدروموتور با توجه به نوع عملکرد

  1. هیدروموتور با دوران محدود
  2. هیدروموتور با دوران پیوسته

نحوه عملکرد هیدروموتور ها

انواع هیدروموتور

  1. هیدروموتور دنده ای
  2. هیدروموتور پیستونی
  3. هیدروموتور پره ای

  • هیدروموتور دنده ای

هیدروموتور دنده ای از لحاظ ساختمان داخلی مشابه با پمپ های دنده ای است و در آنها چرخ دنده ها به صورت داخلی یا خارجی با یکدیگر درگیر هستند. هرچه چرخ دنده ها بزرگتر باشند، گشتاور خروجی بیشتر شده و در نتیجه سرعت هیدروموتور کمتر خواهد شد؛ لازم به ذکر است که در صورت کوچک بودن چرخ دنده ها، گشتاور کمتر و درنتیجه سرعت هیدروموتور افزایش می یابد. ماکزیمم مقدار سرعت در هیدروموتور های دنده ای 1000 دور بر دقیقه است.

هیدروموتور دنده ای

در دنیای پیشرفته امروز نیاز به هیدروموتور هیدرولیک در صنعت به عنوان یک عملگر هیدرولیک، بیش از پیش احساس می شود. از این میان هیدروموتورهای دنده ای دارای عمده ترین مصرف در صنعت هستند و به عنوان تجهیزی برای ایجاد حرکت دورانی شناخته می شوند. همانطور که پیشتر ذکر شد هیدروموتور هیدرولیک معکوس کار پمپ را انجام می دهد. به این ترتیب که انرژی هیدرولیکی را از سیال دریافت و با تبدیل آن به انرژی مکانیکی کار انجام می دهند.

هیدروموتورهای دنده ای دارای مزیت های بسیاری هستند. تعدادی از این مزیت ها عبارت است از:

  1. مهم ترین ویژگی این هیدروموتورها داشتن بازدهی بالاست.
  2. یاتاقان هیدروموتورهای دنده ای در برابر نیروهای محوری و شعاعی استحکام بالایی دارند.
  3. دارای ابعاد جمع و جور هستند و نسبت به سایر هیدروموتورها فضای کمتری را اشغال می کنند.
  4. این هیدروموتورها نسبت به سایر هیدروموتورها سرعت بالاتری داشته و عملکردی نرم و آرام دارند.

  • هیدروموتور پیستونی

ساختمان داخلی این دسته از هیدروموتور ها نیز بسیار شبیه به پمپ های پیستونی است؛ به این ترتیب که تعدادی پیستون روی سیلندر نصب شده است و این پیستون ها به کمک فشاری که سیال به آنها وارد می کند به صورت رفت و برگشت منجر به چرخیدن سیلندر می شود. هیدروموتور های پیستونی ساختمان فشرده ای دارند و از گشتاور بالا، شتاب زیاد و همچنین عمر مناسبی برخوردار هستند.

هیدروموتور پیستونی

  • هیدروموتور پره ای

موتورهای پره ای از لحاظ ساختمان بسیار مشابه با پمپ های پره ای با سیستم بالانس هستند. ساختار داخلی این گروه از هیدروموتورها طوری طراحی شده است که مجموعه ای از پیستون ها که معمولا تعدادشان فرد است، روی شفت خروجی و بدنه هیدروموتور نصب شده اند. به این ترتیب گشتاور منجر به اعمال فشار روی قسمت انتهایی پیستون ها، که حرکت رفت و برگشتی دارند، شده و در نهایت این فشار باعث چرخش شفت خروجی هیدروموتور خواهد شد. در اصل گشتاور خروجی آنها از وارد شدن فشار بر روی پره ها ایجاد می شود. همزمان با چرخش روتور، پره ها از سطح رینگ بادامکی پیروی می کنند. حرکت لغزشی پره ها روی سطح رینگ بادامکی، محفظه را آب بندی نموده و سیال را از ورودی به خروجی هدایت می کند. به دلیل اینکه هنگام شروع به کار موتور، نیروی گریز از مرکز وجود ندارد، در راستای برقراری تماس پره ها با رینگ بادامکی، از نیروی فنر یا فشار سیال استفاده می شود.

دسته بندی هیدروموتور هیدرولیک بر اساس دوران

همانطور که پیش تر گفتیم انواع هیدروموتور هیدرولیک به روش دیگری هم تقسیم بندی می شوند که در دو گروه دوران محدود و دوران پیوسته قرار می گیرند که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

هیدروموتور ها با دوران محدود

هیدروموتور های با دوران محدود به کمک قدرت سیال تحت فشار و همچنین در زوایای محدود و ثابتی دوران می کند. این دسته از عملگرها دارای ابعاد کوچک و همچنین نصب آسان برای وارد کردن گشتاورهای زیاد و در هر جهتی مناسب است. گشتاور در خروجی، متناسب با مقدار فشار سیال قابل تغییر است. نحوه عملکرد این هیدروموتور ها به این ترتیب است که سیال وارد محفظه هیدروموتور شده و به صفحه متحرکی که داخل محفظه است فشار وارد می کند؛ این صفحه نیز به یک شفت خروجی اتصال داشته که با حرکت خود آن شفت را به گردش درمی آورد.

هیدروموتور با چرخش پیوسته

همانطور که از نام این هیدروموتور ها مشخص است قادرند به طور دائم چرخش داشته باشند. می دانیم که هیدروموتور ها به کمک سیال به کار انداخته می شوند و به کمک فشار سیال، گشتاور ایجاده شده و در نهایت به کمک گشتاور، حرکت چرخشی پیوسته ای ایجاد می کنند.

نحوه انتخاب صحیح هیدروموتور

برای داشتن انتخاب مناسبی از یک تجهیز صنعتی باید فاکتور هایی را در نظر داشت. انتخاب هیدروموتور ها هم دارای فاکتورهای اساسی است که باید قبل از انتخاب هیدروموتور به آنها دقت کرد. سه فاکتور بسیار مهم که پیش از انتخاب هیدروموتور باید مشخص کرد؛

  1. توان
  2. دور
  3. گشتاور

در بعضی موارد به جای گشتاور، ریپل گشتاور بیان می شود که ریپل گشتاور به معنای اختلاف بین بیشترین و کمترین گشتاور ایجاد شده در یک سیکل هیدروموتور است که معمولا آن را به صورت درصد بیان می کنند.

اجزای هیدروموتورها

اجزای هیدروموتور بسته به نوع ساختار هیدروموتور تفاوت دارد اما در کل با توجه به ساختار هر دسته می توان اجزای زیر را به عنوان اجزای کلی این تجهیز نام برد:

  • دهانه ورودی و خروجی
  • دنده ها
  • پره ها
  • پیستون ها

بازدهی هیدروموتور هیدرولیک

بازده هر تجهیز صنعتی از پارامترهای مهم برای بهره برداری از آن محسوب می شود و روشن است که پارامترهای مختلفی در میزان بازدهی هیدروموتور هیدرولیک موثر است. مواردی مانند آب بندی بین ورودی و خروجی موتور بر میزان بازدهی هیدروموتور تاثیر می گذارد. به طوری که نشتی داخلی بین ورودی و خروجی منجر به کاهش مقدار بازدهی هیدروموتور خواهد شد. بازدهی هیدروموتورها به سه دسته حجمی، مکانیکی و کلی تقسیم می شود. فرمول محاسبه هر کدام از این بازدهی ها به شکل زیر است.

{100 × (میزان دبی تئوریک مورد نیاز هیدروموتور)} ÷ (میزان دبی واقعی عبوری از هیدروموتور) = بازده حجمی (درصد)

{100 × (گشتاوری که به صورت تئوریک باید تولید شود)} ÷ (گشتاور واقعی تولید شده توسط موتور) = بازده مکانیکی (درصد)

{100 × (توان واقعی داده شده به موتور)} ÷ (توان واقعی گرفته شده از موتور) = بازده کلی

طولانی تر شدن عمر هیدروموتور ها

هر تجهیز صنعتی برای داشتن عمر مناسب و کارایی بهتر باید تحت شرایطی که شرکت سازنده مشخص کرده است، مورد استفاده قرار گیرد. تعدادی از نکات مهم برای طولانی تر شدن عمر هیدروموتور ها عبارت است از:

  1. هیدروموتور ها باید در سرعت های متناسب با توان خودشان کار کنند، کار کردن در سرعت های بالاتر از حد متعارف منجر به افزایش دما شده و در نهایت این افزایش دما باعث سایش زیاد در بلبرینگ ها شده و به هیدروموتور صدمه خواهد زد.
  2. هیدروموتور ها باید در گشتاورهای در حد توانشان کار کنند؛ کار کردن در گشتاورهای بیشتر باعث خستگی و صدمه به هیدروموتور می شود.
  3. نکته قابل توجه برای بازدهی مناسب هیدروموتور ها فشار کاری آنهاست. هرگاه فشار کاری از حد متعارف پایین تر باشد، بازدهی هیدروموتور ها در حد ایده آل نخواهد بود.
  4. هر گاه در کنار هیدروموتور ها از شیرهای اطمینان استفاده شود، می توان از ایجاد تغییرات ناگهانی در مدار جلوگیری و به این ترتیب از آسیب رسیدن به هیدروموتور پیشگیری کرد.

faq

هیدروموتور یکی از انواع عملگرهای دورانی است که با دریافت انرژی سیال هیدرولیکی، آن را به انرژی مکانیکی دورانی و گشتاور تبدیل می کند.

برای انتخاب یک هیدروموتور علاوه بر گشتاور و توان تولیدی، باید به تعداد دور و دبی خروجی آن نیز توجه نمود. ضمن اینکه می توان به وسیله گیربکس، تعداد دور و گشتاور آنها را با توجه به اندازه مورد نیاز، کمتر یا بیشتر کرد.

موتورهای هیدرولیک در کاربری صنعتی متنوع که نیاز به انرژی دورانی باشد کاربرد دارند. گشتاور زیاد و مقاومت در برابر گرما از فواید استفاده از هیدروموتور است. هیدروموتور در تجهیزات صنعتی گوناگون از جمله مارپیچ ها، نوار نقاله ها و میکسرها و همچنین آسیاب های نورد و غیره به کار می روند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمدی
ارسال شده در : شنبه 26 اسفند 1402

با سلام، بهترین پمپ برای به حرکت در آوردن هیدروموتور چه نوعی هست؟ پمپ 9 پیستون تراکتوری مناسب هست؟

admin3@web24.ir
ارسال شده در : چهارشنبه 15 فروردین 1403

سلام و عرض ادب، سال نو مبارک. اصولا انتخاب نوع پمپ با توجه به میزان لیتراژ یا دبی مصرف کننده و توان مصرفی مصرف کننده بستگی دارد و با توجه به انواع پمپ ها و مزایای هر کدام انتخاب بهترین پمپ به نوع در هنگام به کارگیری آن مشخص میشود به طورکلی می توان گفت بهترین پمپ برای شما پمپ هیدرولیکی است که دبی و فشار مورد نظر شما را تامین کند و از کیفیت بالایی برخوردار باشدکه در مورد پمپ های پیستونی پمپ های ترک و اروپایی موجود در بازار مناسب هستند. لطفا در صورت امکان دلیل دادن امتیاز کم به محتوای این صفحه را نیز بفرمایید تا در صورت وجود هر گونه مشکل یا ایراد، اصلاح گردد.

مشکانی
ارسال شده در : شنبه 28 بهمن 1402

سلام، برای ساخت مینی بیل یک هیدرو موتور لازم دارم با سرعت خیلی پایین، در ضمن خروجی پمپ هیدرولیک 22 لیتر در دقیقه و فشار 150 بار است چی پیشنهاد می دین؟

admin3@web24.ir
ارسال شده در : دوشنبه 30 بهمن 1402

سلام و عرض ادب، جهت دورهای پایین و گشتاورهای بالا می توانید از هیدرو موتورهای پیستونی شعاعی استفاده نمایید.

حسین جعفری
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 17 بهمن 1402

سلام فروش هم دارین؟ لطف کنید یه شماره تماس بگید. هم برای مشاوره و هم خرید.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : چهارشنبه 18 بهمن 1402

سلام جناب جعفری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت. شما نیز می توانید جهت گفتگو با کارشناس مربوطه با شماره 02148000049 تماس حاصل نمایید.

علی
ارسال شده در : جمعه 22 دی 1402

سلام، یه هیدروموتور با توان 8 اسب بخار و دور 1500 می خوام. پیشنهادتون چه مدلی هست؟

admin3@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 دی 1402

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

حمید روستا
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 28 آذر 1402

سلام، من یک عدد هیدروموتور می خوام توان چرخشی 1 تن رو داشته باشه. قیمت چند درمیاد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 29 آذر 1402

سلام جناب روستا عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت با شما تماس خواهند گرفت.

حسین تقی زاده درو
ارسال شده در : شنبه 04 شهریور 1402

با سلام، می خواهم از یک طرف الکتروموتور را به هیدروموتور وصل نمایم و شافت خروجی از هیدروموتور را مثلا به یک دینام وصل کنم، آیا هیدروموتورها چنین قابلیتی دارند که از هر دو طرف مثلا اتصال داشته باشند؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 21 شهریور 1402

سلام جناب تقی زاده درو عزیز، انجام این کار از نظر راندمان مکانیکی و منطقی توجیهی ندارد و مقرون به صرفه نیست.

علی ذاکر
ارسال شده در : پنجشنبه 19 مرداد 1402

سلام، آیا هیدروموتور پنومات هم داریم؟ یعنی سیال هوا باشد. ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 01 شهریور 1402

سلام جناب ذاکر عزیز، بله، ایرموتور هم در صنعت موجود هست ولی با توجه در سیستم های پنوماتیکی از آنها کمتر استفاده می شود و بیشتریتن استفاده آنها در ابزارهای بادی می باشد.

حسین تقی زاده درو
ارسال شده در : دوشنبه 09 مرداد 1402

با سلام، با مطالعه مقالات بسیار جالب شما که اطلاعات کلی غیر از تئوری های فیزیکی و محاسبات ریاضی مربوط به مقالات. برای ماها افراد بدون دانش و مدارک تخصصی مهندسی قابل استفاده می باشد و در تئوری و محاسبه مورد شبه اختراعی که از جوانی کلید خورده و منجر به نظر خواهی و راهنمایی مهندسین محل کار شده و راه حل ها عوض شده ولی اصل سوژه را در نظر داشتم تا اینکه در پیش دانشگاهی راه حل جدید را بدون مورد اصلی سوژه پرسش نمودم که ایشان گفتند بله قانون جک. مدت ها به دفعات یادم می آمد و می گفتم این جک کدام دانشمند است. اسم کامل او جک چی. ناگهان متوجه شدم که منظور استاد جک ماشین است. با صرف انژی اندک نیروی مهیبی تولید می شود. تئوری من در 17 سالگی این بود که اگر با الکتروموتور برق تولید کنیم و مقداری از آن را به مولد که خود بابرق کار می کند برگردانیم می توانیم موتور بدون سوخت بسازیم. فراز و نشیب ها طی شد تا 30 سالگی. در پیش دانشگاهی در این فاصله در تحقیقات صنعتی و کشاورزی و موارد دیگر فعالیت داشتم و به قسمت پیشنهادات اداره نخست وزیری و بعد ریاست جمهوری ارسال می نمودم که در مورد کشاورزی دو با از مرحوم دکتر عباس شیبانی جواب دریافت نمودم و در بالای 30 سالگی رابطی از وزارت صنایع به عنوان دانشجو به کارخانه آمد یا با رابط دانشجوی دیگر کار می کردم و همین طور به تناوب ادامه داشت تا اواسط بازنشستگی حتی گزارشی 300 صفحه ای ارسال داشتم. اینکه می خواندند یا نه یک صفحه مربوط بود به مورد زمین خواری از ما که آن صفحه لای گزارش گذاشتم. همه را خواندند که به آن صفحه ترتیب اثر دادند. منظور اصلی خدمت شما اینکه مورد بخصوص موتور برق بدون سوخت اگر جز موارد سری و ممنوع در سیاست گذاری بین المللی صنایع باشد، عنوان کردن و ارائه طرح و گزارش و حتی ساختن آن تحت قوانین سری تری برای من آزاد است و حرف و توبیخی برای من قائل نمی شوند. منظور من از ارائه این گزارش خدمت شما جناب مهندس محترم از اینکه اگر زمانی تصمیم به ساخت موتور برق بدون سوخت آزمایشی گرفتم، تقاضای خرید وسایل مربوطه نمودم. دلیل ممنوعیت ساخت مورد را در نظر نگیرید و قبل از تماس تلفنی با شما خرید وسایل را به اداره ریاست جمهوری گزارش می دهم. دو متن دیدگاه قبلا برای شما ارسال نمودم. به ریاست جمهوری طی گزارش ها در دو بار مورد را ضمیمه کردم. یعنی اینکه در جریان هستند و قبل از خرید از شرکت فامکو به اطلاع می رسانم. اما وسایلی که از شما می خواهم بخرم، یک الکتروموتور مولد نیرو، یک هیدروموتور هیدرولیک برای تقویت بسیار نیروی اولیه، یک دینام بزرگ تر و قوی تر از الکتروموتور مولد نیروی اولیه و صفحات کوپل موتورها و دینام می باشد و اما کمک اصلی که از شما می خواهم محاسبه اجزای موتور برق از توان و سواد من خارج است که از شما تقاضای مساعدت دارم. ضمنا اینکه به طور مشروح نوشتم چاره ای نبود. به بزرگواری خودتان ببخشید.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 12 مرداد 1402

سلام و عرض ادب، همچنین با آرزوی موفقیت و سربلندی برای شما و همه عزیزانی که برای صنعت کشور تلاش می کنند. بسیار خرسندیم که با حضرتعالی آشنا شدیم و ممنون بابت ارائه توضیحات جامع و کامل. برای دریافت توضیحات دقیق لطفا با داخلی های بخش الکتروموتور تماس بگیرید و نیاز خود را دقیقا تشریح نمایید تا همکاران بخش مشاوره فنی شما را در این زمینه راهنمایی کنند. پیروز و سلامت باشید.

عبدالاحد خالقی
ارسال شده در : پنجشنبه 05 مرداد 1402

سلام، من عبدالاحد خالقی از افغانستان هستم. ابراز سپاس و قدردانی می نمایم از معلومات علمی ارائه شده تان. موفق و سربلند باشید.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 07 مرداد 1402

سلام جناب خالقی عزیز، ممنون از نظر دلگرم کننده شما.

حسین تقی زاده درو
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 03 مرداد 1402

با سلام، نیروی وارده به پمپ هیدرولیک در موتور تقویت شده و بدون مصرف سوخت یا برق بیشتر، نیروی خروجی بیشتری را به گشتاور می دهد. نیروی خروجی هیدروموتور اگر به دینام وصل شود، چند برابر برق مصرفی الکتریسیته تولید می نماید؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 03 مرداد 1402

سلام دوست عزیز، طبق قانون پایستگی انرژی به همان مقدار نیروی دریافتی، خروجی خواهید داشت. ضمن اینکه اینکار اصلا توجیه اقتصادی، عملی و مکانیکی ندارد.

سید مصطفوی
ارسال شده در : دوشنبه 26 تیر 1402

سلام، در خصوص استفاده از هیدروموتور برای میکسر مخزن ماسه و سیمان سه فرقون بگیر از چه نوع استفاده کنیم؟ برنامه شما خوب هست. با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 03 مرداد 1402

سلام دوست عزیز، با توجه به گشتاور زیاد مورد نیاز، نوع پیستونی شعاعی مناسب می باشد.

مجید اوجی
ارسال شده در : جمعه 29 اردیبهشت 1402

سلام، برای راه اندازی هیدروموتور MP 100 چند اسب قدرت لازمه تا هیدروپمپ را بچرخونه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 01 خرداد 1402

سلام جناب اوجی عزیز، برای حرکت هیدروموتور به پمپ هیدرولیک و یونیت هیدرولیک نیاز می باشد که شامل پمپ، الکتروموتور و شیرهای کنترلی است. توان اسب بخار مربوط به الکتروموتور می باشد که با پمپ کوپل می شود و برحسب توان مورد نیاز انتخاب می شود.

علی اسراریفر
ارسال شده در : پنجشنبه 20 بهمن 1401

سلام، یک سمپاش کشنده 1000 لیتری درست کردم با گاردن کار می‌کرد. به علت پستی و بلندی زمین، گاردن چند بار در آمد و بخیر گذشت. موتور سمپاش 800 دور است، چه هیدروموتوری باید نصب کنم که با شیلنگ روغن کار کند؟ با گریبکس تراکتور مانند شیلنگ روغن که از تراکتور به جک وصل می شود و تریلی دو چرخ را بالا می برد، این کار با پمپ های شما شدنی است؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 07 اسفند 1401

سلام دوست عزیز، به دلیل نیاز به ارائه توضیحات کامل و طولانی برای پرسش حضرتعالی، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس گرفته و شما را به تفصیل راهنمایی می کنند.

درویشی
ارسال شده در : پنجشنبه 15 دی 1401

سلام، هیدروموتور نیاز دارم. پمپ روغن دستگاه 65 لیتر هست. هیدروموتوری لازم دارم که 800 دور باشه. کدام هیدروموتور به کارم می آید؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 02 بهمن 1401

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت. لطفا در صورت امکان دلیل دادن امتیاز کم به محتوای این صفحه را نیز بفرمایید تا در صورت وجود هر گونه مشکل یا ایراد، اصلاح گردد.

مومزایی
ارسال شده در : جمعه 06 آبان 1401

سلام، وقت بخیر. یه هیدروموتور نیاز دارم برای خواندن دبی از حداقل تا حدودا 40 لیتر، فشار تو سیستم تا 150 بار هم می آید.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 11 آبان 1401

سلام دوست عزیز، با توجه به دبی پمپ و موردی که می خواهید از آن استفاده کنید باید از هیدروموتورهای دور بالا با گشتاور پایین و دو پیچ استفاده نمایید. هیدروموتور PM80 برای کار شما مناسب است.

رضا کاشانی صفار
ارسال شده در : دوشنبه 07 شهریور 1401

سلام، لطفا یک مثال برای انتخاب هیدرومتور بزنید. با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 09 شهریور 1401

سلام جناب کاشانی صفار عزیز، به درستی متوجه منظور شما نشدیم. همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

احمدی
ارسال شده در : دوشنبه 23 خرداد 1401

سلام، ممنون بابت اطلاعات خوبتون. بنده 1 پمپ دنده ای می خواستم به همراه هیدروموتوری با دور 2200، گشتاور 500 و توان 92. موجود دارید؟ اگه هست ممنون می شم قیمتشو بگید. تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 24 خرداد 1401

سلام جناب احمدی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت با شما تماس خواهند گرفت.

امیررضا قزلباش
ارسال شده در : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401

سلام، بابت تامین 25 بار فشار چه نوع هیدروموتوری پیشنهاد می شه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401

سلام جناب قزلباش عزیز، دور، توان و گشتاور مورد نیازتان را ذکر بفرمایید.

مقدم
ارسال شده در : شنبه 24 اردیبهشت 1401

سلام، ممنون از مطالبتون. در جداولی که برای هیدروموتور وجود داره، دو نوع سرعت، گشتاور و توان پیوسته و ماکزیمم عنوان میشه. برای خرید، اصولا باید کدوم رو در نظر گرفت؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 25 اردیبهشت 1401

سلام جناب مقدم عزیز، برای انتخاب هیدروموتور باید متغیرهای کاری یا پیوسته را در نظر بگیرید.

ابوالفضل عباس آبادی
ارسال شده در : دوشنبه 04 بهمن 1400

سلام، برای درست کردن یک ترنچر با عرض ۴۰ سانت و ارتفاع 1 متر می تونم از این پمپ ها استفاده کنم یا نه؟ ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 06 بهمن 1400

سلام، این هیدروموتورها برای ماشین های راهسازی مناسب نیستند. تجهیزات مورد استفاده برای این نوع ماشین آلات با تجهیزات صنعتی متفاوت هستند. برای انتخاب هیدروموتور مناسب باید وزن و گشتاور تحمل شده توسط تجهیز بطور کامل محاسبه شود. تحت شرایط خاص می توان از این هیدروموتورها استفاده کرد اما نیاز به محاسبات دقیق و مهندسی شده دارد.

امامی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 14 دی 1400

سلام، من به نوبه خودم از اینکه این فعالیت و خدمات را کشور عزیزمان انجام می دهید. خیلی تشکر می کنم می خواستم بدانم هیدروموتور دنده ای در سایز خیلی کوچک هم حداکثر در ابعاد 10*10 سانتی متر دارید؟ یا تولید می کنید که با انرژی کمتری راه اندازی شود؟ اگر دارید اطلاع دهید. سپاسگزارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 14 دی 1400

سلام جناب امامی عزیز، هیدروموتورها دارای استاندارد یکسانی هستند که در تمام نقاط جهان در ابعاد و اندازه های مشابه تولید و به مشتریان ارائه می شود. متاسفانه امکان تولید هیدروموتور با چنین مشخصاتی وجود ندارد و هرگز به تولید انبوه نخواهد رسید.

رسول آهنی
ارسال شده در : دوشنبه 22 آذر 1400

با سلام، مهندس جان یک هیدروموتور با توان 30 کیلووات و سرعت دوران 3000 دور نیازمندم. لطفا راهنماییم فرمایید. با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 23 آذر 1400

سلام جناب آهنی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

شریکلو
ارسال شده در : دوشنبه 08 آذر 1400

سلام، یه پروژه در دست داریم، باید یه فرغون هیدرولیکی درست کنیم تا 500 کیلوگرم بار رو توی شیب ۳۰ درجه حمل کنه. شما چه هیدروموتوری رو توصیه می کنید؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 09 آذر 1400

سلام، برای انتخاب هیدروموتور می بایست دور، توان و گشتاور مورد نیاز را مشخص بفرمایید تا بتوان سایز مورد نظر را انتخاب نمود. همچنین می توانید از جداولی که در سایت درج شده استفاده نمایید.

جلال نوری
ارسال شده در : شنبه 29 آبان 1400

با سلام، آیا می توان از سیستم هیدرولیک و هیدروموتور برای به گردش در آوردن ژنراتورهای تولید برق در حد چند ده کیلوات استفاده کرد؟ مقرون به صرفه می باشد؟ و حدودا قیمت آن برای تولید 5 کیلووات برق چقدر در می آید؟ و عمدتا آیا نواقصی که در تولید برق با موتورهای بنزینی و یا گازوئیلی وجود دارد، می توان با سیستم های هیدرولیکی برطرف کرد؟ از جمله بالا و پایین رفتن های متعدد دور این نوع موتورهای بنزینی و غیره. ممنون می شم از جنابعالی اگر در این مورد بنده را راهنمایی بفرمایید. سپاسگزارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 29 آبان 1400

سلام جناب نوری عزیز، مطالبی که حضرتعالی فرمودید از نظر تئوری و فنی امکان پذیر می باشد، اما به هیچ عنوان توجیه اقتصادی نخواهد داشت. همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

علی عباسی
ارسال شده در : شنبه 22 آبان 1400

سلام جناب، من پمپ هیدروموتور برای دستگاه چاله کن نیاز دارم. چه نوع پمپی استفاده کنم؟ ممنون می شم راهنمایی کنید.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 23 آبان 1400

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

وحید محمدی
ارسال شده در : یکشنبه 16 آبان 1400

با سلام، ضمن عرض تشکر بابت توضیحات ارائه شده، دلیل گرم شدن روغن هیدرولیک در مدار به چه عاملی بستگی داره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 16 آبان 1400

سلام جناب محمدی عزیز، داغ شدن روغن در سیستم هیدرولیک می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله سایز شیر، خرابی فشارشکن، خرابی پمپ، گرفتگی فیلتر و غیره که می بایست مورد بررسی قرار بگیرند.

عادل منافی
ارسال شده در : دوشنبه 29 شهریور 1400

سلام مهندس، من دنبال هیدروموتور هستم برای دستگاه حفاری که در ۱۰۰ دور در دقیقه می چرخه. به جای الکتروموتوری خواهم گذاشت که ۲۰ اسب بود. حالا می خوام هیدروموتور بذارم. چه پمپ هیدرولیکی مناسب این هیدروموتور خواهد بود؟ ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 30 شهریور 1400

سلام، می توانید از یک پمپ دنده ای با دبی خروجی 75 لیتر بر دقیقه استفاده نمایید.

محمد علیمرادی
ارسال شده در : شنبه 20 شهریور 1400

سلام جناب مهندس، چجوری می تونم باهاتون ارتباط تلفنی داشته باشم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 21 شهریور 1400

سلام جناب علیمرادی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت. شما نیز می توانید با شماره تلفن 02148000049 (داخلی 380 و 390) تماس بگیرید. لطفا در صورت امکان دلیل دادن کمترین امتیاز ممکن به محتوای این صفحه را نیز بفرمایید تا در صورت وجود هرگونه مشکل و یا ایراد، اصلاح گردد.

فرزاد چارانی
ارسال شده در : پنجشنبه 11 شهریور 1400

سلام، برای چرخاندن یک بازوی یو شکل دستگاه اسپینینگ فرمینگ جهت شکل دادن گلویی سیلندر گاز اکسیژن بیمارستانی از جنس آهن، نیاز به یک هیدروموتور با گشتاور ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ نیوتن متر دارم. این هیدروموتور حداکثر ظرف 1 دقیقه باید این بازو را ۹۰ درجه بچرخاند. لطفا راهنمایی کنید که چه نوع هیدروموتوری باید انتخاب شود؟ سپاسگزارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 11 شهریور 1400

سلام، پارامترهای اصلی برای انتخاب هیدروموتور عبارت است از دور، توان و گشتاور. در انتخاب هیدروموتور مناسب، هر سه پارامتر عنوان شده می بایست مشخص شود. با توجه به اینکه شما تنها یکی از پارامترهای لازم را ارائه کردید، امکان انتخاب و پیشنهاد هیدروموتور نیست.

سعادتی
ارسال شده در : شنبه 30 مرداد 1400

سلام، بنده جهت طراحی یک سیستم هیدرولیکی نیاز به مشاوره دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 31 مرداد 1400

سلام جناب سعادتی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

محمد آشناگر
ارسال شده در : جمعه 29 مرداد 1400

سلام، من می خوام از هیدروموتور به عنوان نیرو محرکه دیفرانسیل جلوی تراکتور استفاده کنم. آیا چنین چیزی امکان داره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 30 مرداد 1400

سلام جناب آشناگر عزیز، هیدروموتور توانایی ایجاد نیرو محرکه لازم برای به حرکت انداختن تجهیزات را دارد اما طراحی و انتخاب هیدروموتور بر عهده حضرتعالی می باشد. پس از انجام طراحی، با مشخص بودن سه تا پارامتر دور، توان و گشتاور، می توان محصول مناسب را پیشنهاد داد.

قاسمی
ارسال شده در : یکشنبه 27 تیر 1400

سلام و ممنون بابت اطلاعات مفیدتون. ما روی یک پروژه کار می کنیم و در قسمتی از پروژه نیاز به هیدروموتور داریم. آیا می توانیم از مجموعه شما در این حوزه مشاوره بگیریم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 27 تیر 1400

سلام جناب قاسمی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

داود قلندر
ارسال شده در : جمعه 10 اردیبهشت 1400

سلام، اطلاعات مقدمه ای مفیدی ارائه شده است. با امید به موفقیت بیشتر شما.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 11 اردیبهشت 1400

سلام جناب قلندر عزیز، ممنون از حسن نظر شما.

محمد علی گواهی
ارسال شده در : چهارشنبه 27 اسفند 1399

خیلی ممنون بنده یک جوان ۱۹ساله اهل خراسان جنوبی هستم روی یک طح علمی کار میکنم واقعا استفاده کردم.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 28 اسفند 1399

خدا رو شکر، ممنون که مطالعه کردید و با آرزوی موفقیت...

امیرحسین علیزاده
ارسال شده در : پنجشنبه 14 اسفند 1399

سلام خواهشمندم قیمت های پمپ های هیدرولیک و موتور های هیدرولیک رو برای من واتساپ کنید.

user1@web24.ir
ارسال شده در : شنبه 16 اسفند 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

جواد موسوی
ارسال شده در : دوشنبه 01 دی 1399

باسلام بنده یک پمپ و دو تا هیدروموتور برای مینی لودر بابکت با ماکسیمم دور ۱۵۰۰ دور لازم دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 02 دی 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

حجت بیرانوند
ارسال شده در : یکشنبه 30 آذر 1399

سلام آیا هیدروپمپ های کمباینی هم موجود دارین؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 01 دی 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

مهدی قربانی
ارسال شده در : پنجشنبه 29 آبان 1399

سلام بنده یک پمپ و یک موتور هیدرولیک برای انتقال نیرو از یک انجین ۲۰ اسب با ماکزیمم گشتاور ۳۶۰۰ دور برای ساخت چاله کن نیاز دارم. لطفا راهنمایی بفرمایید و پیش فاکتور.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 29 آبان 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

محمد غلامی
ارسال شده در : شنبه 01 شهریور 1399

با سلام پیش فاکتور قیمت هیدروپمپ چرثقیل 16تن STS16000TM لطفاً برام ارسال نمایید. باتشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 02 شهریور 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.