اتصالات رزوه ای

قیمت :
39,000
تومان
قیمت :
29,000
تومان
قیمت :
50,000
تومان
قیمت :
99,000
تومان
قیمت :
115,000
تومان
قیمت :
46,000
تومان
قیمت :
30,000
تومان

اتصالات رزوه ای چیست؟

اتصالات رزوه ای (Threaded Fittings) که به اختصار با TRD نمایش داده می شود، به نوعی از اتصالات فشار قوی در پایپینگ گفته می شود که محل اتصال آن ها به شکل رزوه ای بوده و لوله یا سایر اتصالات به صورت پیچشی به آن ها بسته می شوند.

این اتصالات به منظور اتصال لوله ها به یکدیگر و تجهیزات، گرفتن انشعاب از خط لوله یا ترکیب جریان چند خط لوله، تغییر سایز خط لوله کشی و انسداد خط لوله استفاده می شود.

روش ساخت این اتصالات به صورت فورج می باشد که ابتدا قطعه به صورت تو پر تولید شده و سپس محل عبور سیال در داخل آن به روش تراشکاری ایجاد شده و محل اتصال رزوه زنی می شود. اتصالات رزوه ای بر اساس استاندارد ابعادی ASME B16.11 و طبق استاندارد های متریالی ASTM A105 برای کربن استیل، استاندارد های ASTM A182 برای استنلس استیل و استاندارد ASTM A182 برای فولاد آلیاژی ساخته می شوند که هرکدام بسته به شرایط سیال خط لوله استفاده های منحصر به فردی از نظر مقاومت و طول عمر دارند.

انواع اتصالات رزوه ای

اتصالات رزوه دار در سایز های ¼ تا 4 اینچ و کلاس های 2000، 3000، 6000 و بعضا کلاس 9000 با توجه به میزان تحمل فشار مورد نیاز تولید می شوند و بسته به نوع استفاده انواع مختلفی دارند که در ادامه با انواع و کاربرد این اتصالات آشنا می شویم.

زانوی 45 درجه رزوه ای

زانو 45 درجه رزوه ای (Threaded Elbow 45) برای تغییر جهت جریان لوله به میزان 45 درجه استفاده می شود که اتصال دو سر آن به صورت داخل رزوه بوده و لوله درون آن بسته می شود.

زانوی 45 درجه رزوه ای

زانوی 90 درجه رزوه ای

زانوی 90 درجه رزوه ای (Threaded Elbow 90) برای تغییر مسیر لوله به میزان 90 درجه استفاده می شود که لوله از هر دو طرف به صورت رزوه داخل آن بسته می شود.

زانوی 90 درجه رزوه ای

سه راهی مساوی رزوه ای

برای ترکیب دو جریان یا ایجاد انشعاب عمود از جریان اصلی عمود بر هم استفاده می شود. که معمولا اتصال هر سه طرف آن به صورت مادگی داخل رزوه می باشد. انواع خاص دیگر این سه راهی به صورت اتصال دو سر نری و یک سر مادگی یا با اتصال دو سر مادگی و یک سر نری نیز ساخته و استفاده می شود.

سه راهی مساوی رزوه ای

سه راهی نامساوی رزوه ای

این اتصال هم برای ایجاد انشعاب غیر هم سایز عمود از جریان اصلی یا ترکیب دو جریان غیر هم سایز عمود بر هم استفاده می شود. معمولا هر سه طرف این اتصال به صورت داخل رزوه بوده و سایز دو سر هم راستا یکی بوده و قسمت عمود بر جریان اصلی سایز متفاوتی دارد. انواع دیگر این سه راهی با سایز های متفاوت و نحوه اتصال به صورت نری و مادگی نیز بسته به محل نصب، استفاده می گردد.

سه راهی نامساوی رزوه ای

چهار راهی رزوه ای

برای ترکیب چند جریان یا ایجاد چند انشعاب از جریان اصلی استفاده می شود که معمولا اتصال هر چهار طرف آن به صورت داخل رزوه و هم سایز می باشد. در انواع خاص این اتصالات، چند سر رزوه داخل و چند سر رزوه بیرون می باشد و در نوع خاصی به صورت چهارراهی رزوه ای نا مساوی هم ساخته می شوند که یک یا چند طرف آن سایز های متفاوتی دارند.

چهار راهی رزوه ای

تمام بوشن رزوه ای

این اتصالات برای اتصال دو لوله یا یک لوله به تجهیزات دیگر که اتصال رزوه نری دارند استفاده می شود که قسمت رزوه دار آن ها داخل این کوپلینگ بسته می شود.

تمام بوشن رزوه ای

نیم بوشن رزوه ای

برای اتصال دو لوله یا یک لوله به تجهیزات دیگر استفاده می شود که یکی به حالت رزوه ای در داخل این کوپلینگ بسته شده و یکی به حالت لب به لب به آن جوشکاری می شود.

نیم بوشن رزوه ای

بوشن تبدیلی رزوه ای

برای اتصال دو لوله غیر هم سایز با اتصال رزوه نری از بیرون استفاده می شود که لوله ها از دو طرف درون کوپلینگ بسته می شوند.

بوشن تبدیلی رزوه ای

کپ رزوه ای

این اتصال برای انسداد خط لوله و کور کردن آن استفاده می گردد که رزوه آن به صورت مادگی بوده و درپوش روی لوله بسته می شود.

کپ رزوه ای

مهره ماسوره رزوه ای

مهره ماسوره ها اتصالاتی هستند که برای سهولت در باز و بست برای تعمیر یا تعویض لوله یا اتصالات پایپینگ استفاده می شوند که شامل دو قطعه اتصال به لوله و یک مهره می باشد که وظیفه چفت کردن و آببندی قطعات اتصال را دارد. دو طرف مهره ماسوره به صورت رزوه مادگی بوده که لوله درون آنها بسته می شود. نوع خاصی از مهره ماسوره رزوه ای به صورت یک سر رزوه یک سر دنده هم تولید می شود که اتصال یک طرف آن مادگی و یک طرف نری می باشد و در مواقع خاص کاربرد دارد.

مهره ماسوره رزوه ای

مغزی رزوه ای

مغزی یا نیپل ها اتصالاتی هستند که برای اتصال دو لوله با اتصال مادگی یا تبدیل محل اتصال مادگی به نری استفاده می شوند که در سه نوع مغزی نیپل لوله ای، مغزی نیپل شش گوش و مغزی سوییچ نیپل ساخته و استفاده می شوند.

مغزی رزوه ای

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: