فروش انواع کابل آنتن

کابل آنتن وظیفه دریافت دیتا های لازم از آنتن و انتقال آن به گیرنده (همان تلوزیون یا ماهواره) را دارد. آنتن با دریافت کردن موج الکترومغناطیسی و تبدیل آن به جریان سپس انتقال آن از طریق کابل آنتن وظیفه خود را انجام می دهد. این کابل ها بر اساس استاندارد های JIS C 3501 و JIS C 3502 تولید و عرضه می شوند. هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده ی انواع کابل های آنتن می باشد.

  • کابل آنتن RG6  (کابل مناسب مسافت کوتاه)
  • کابل آنتن ACC C4.5 (کابل مناسب مسافت بلند)

کابل آنتن از پرکاربردترین انواع سیم و کابل محسوب می شود. کابل آنتن انتقال دهنده امواج دریافت شده در قالب تصویر و صدا می باشد. معمولا از کابل های CCA C4.5 و RG6 به عنوان کابل آنتن استفاده می شود. امپدانس مشخصه (مقاومت اسمی) این کابل 75 اهم می باشد و اگر این مقدار مقاومت تغییر کند کابل جهت استفاده به عنوان کابل آنتن مناسب نیست. کابل های RG6 از دسته کابل های کواکسیال محسوب می شوند اما کابل های CCA C4.5 از دسته کابل های شبکه می باشد که ساختاری کاملا مشابه با کابل های کوآکسیال دارد. کابل های RG6 انتخاب بهینه تر وایده آل تری نسبت به کابل های دیگر می باشد.

انواع کابل آنتن

دو سر این کابل ها توسط فیش رابط به آنتن و گیرنده متصل می شود. این کابل ها علاوه بر هادی مغزی، عایق داخلی و عایق خارجی از یک لایه زره از جنس هادی نیز برخوردار هستند؛ وظیفه اصلی زره یا شیلد خنثی کردن نویز ها و امواج خارجی است. ساختار شیلد ها در اصل از رشته سیم های نازک بافته شده تشکیل شده است که می تواند از جنس آلومینیوم یا مس باشد. مس در اکثر مواقع گزینه بهتری می باشد. از آنجایی که قسمتی از کابل آنتن در فضای خارج از ساختمان و در معرض آفتاب و بارندگی قرار می گیرد؛ مرغوب بودن عایق کابل انتخابی بسیار مهم است. غلاف های PVC ضد UV و غلاف های پلی اتیلن برای قرار گیری در محیط بیرون از خانه بسیار مناسب هستند. 

کابل آنتن CCA C4.5

کابل های آنتن CCA C4.5 در بازار به کابل آنتن  صادراتی معروف هستند. به دلیل شباهت ساختاری بسیار زیاد به کابل های کواکسیال در بسیاری از مواقع جزء کابل های کوآکسیال به حساب می آیند. این کابل ها از مرکز به ترتیب شامل اجزای زیر می باشند:

  • هادی تک رشته ای مسی در مرکز کابل 
  • عایق دی الکتریک از جنس پلاستیک سبک 
  • شلید بافته شده مسی یا آلومینومی
  • روکش از جنس PVC 

در ساختار دسته ای از این کابل ها از فویل های آلومینیومی زیر یا روی شیلد جهت کاهش میزان تداخل امواج مغناطیسی مزاحم استفاده می کنند. پوشش این شیلد ها باید حداقل 60 درصد از سطح سیم را شامل شود. در طول این کابل ها افت سیگنال بسیار کم است یا به عبارتی دیگر مقدار خیلی کمی از موج انتقالی میرا می شود به همین دلیل مناسب مسافت های طولانی (بالای 15 متر) هستند.

کابل آنتن RG6

این کابل ها قابلیت کار کردن در پهنای باند و فرکانس بالا (تا 50MHz) را دارند و برای انتقال سیگنال های ماهواره، تلوزیون و اینترنت گزینه مناسبی می باشند. این کابل ها نسبت به دیگر کابل های کواکسیال هادی قطور تری دارد. از این کابل ها در صورتیکه نیاز به تصویر واضح تر داشته باشیم می توان در دوربین های مداربسته نیز استفاده کرد اما کاربرد اصلی آنها در زمینه تلوزیون و ماهواره است. ساختار داخلی کابل به شرح زیر می باشد:

  • هادی تک رشته ای مسی در مرکز کابل 
  • عایق دی الکتریک معمولا از جنس فوم پلی اتیلن
  • یک لایه فویل از جنس آلومینیوم یا میلار
  • شلید بافته شده مسی یا آلومینیومی
  • روکش از جنس PVC

در کابل های RG6 بر خلاف کابل های C4.5 استفاده از یک لایه فویل به عنوان خنثی کننده امواج مغناطیسی مزاحم ضروری است. در برخی از این کابل ها از دو لایه فویل در زیر و روی شیلد استفاده میشود تا نویز به حداقل مقدار ممکن برسد. این کابل برای استفاده های بالای 20 متر مناسب نیستند.

نحوه نصب فیش رابط کابل آنتن

نوع فیش آنتن انتخابی برای اتصال سیم آنتن به ماهواره و یا تلوزیون کاملا بستگی به نوع آنتن و گیرنده شما دارد. لازم به ذکر است که انتخاب درست فیش آنتن و نصب صحیح آن ارتباط مستقیمی با میزان کیفیت تصویر انتقالی رابطه مستقیم دارد. 

فیش رابط کابل آنتن

در این قسمت به تشریح نحوه نصب صحیح فیش آنتن میپردازیم:

  • مرحله اول: با استفاد از کاتر و یا چاقو، روکش یا همان غلاف کابل را به اندازه یک الی یک و نیم سانت برش داده و با احتیاط  آن را از کابل جدا می کنیم.
  • مرحله دوم: شیلد بافته شده کابل را به سمت مخالف (خلاف جهت فیش رابط) خم می کنیم. 
  • مرحله سوم: جهت اطمینان و تمیزی کار از چسب برق برای پوشاندن شیلد های خم شده به عقب استفاده می کنیم (این مرحله اختیاری است).
  • مرحله چهارم: اگر فیش رابط توسط یک پلاستیک روکش محافظت شود باید ابتدا روکش را از مغزی فیش جدا کرده و کابل را از وسط روکش رد کنید.
  • مرحله پنجم: عایق داخلی را به همان اندازه که روکش داخلی را بریدیم می بریم و و به دقت از روی هادی مرکزی جدا می کنیم. در صورتی که کابل یک لایه فویل داشته باشد فویل را نیز دراین مرحله همراه با عایق پلاستیکی داخلی می بریم.
  • مرحه ششم: کابل را به مغزی فیش اتصال داده و پیچ آن را محکم می کنیم.

نکات مربوط به نصب فیش

  • به هیچ وجه هیچ کدام از رشته سیم های شیلد نباید به هادی مغزی اتصال داشته باشند. در صورت اتصال این دو هادی در انتقال صدا و تصویر به تلوزیون و یا ماهواره اختلال ایجاد خواهد شد.
  • فیش های تلوزیون از جنس برج ایده آل ترین گزینه هستند.
  • برای نصب فیش های رسیوری می توان مرحله سوم را در آخر و پس از نصب فیش انجام داد (از چسب برق روی فیش استفاده کرد). 

جایگزین کابل آنتن

در شرایط خاص می توان از کابل های دیگر به عنوان جایگزین کابل آنتن استفاده کرد. در مسافت کم می توان از کابل ACC C3 و یا ACC C2.5 استفاده کرد. کابل RG59 نسبت به کابل RG6 نازک تر است و معمولا برای دوربین های مداربسته استفاده می شود اما در صورت نیاز و در صورت کم بودن مسافت می توان از این کابل به عنوان کابل آنتن نیز استفاده کرد. لازم به ذکر است که کابل های پیشنهادی کیفیت و وضوح لازم را برای صدا و تصویر انتقالی به ارمغان نمی آورند. در صورتی که برای گیرنده هایی با کیفیت HD نیاز به کابل داشته باشیم RG60  گزینه ایده آلی می باشد.

بازدیدکننده محترم، با عرض پوزش، لیست محصولات این صفحه در حال بروزرسانی می باشد، لطفا جهت اطلاع و آشنایی با انواع محصولات، برندها، لیست قیمت و دیگر اطلاعات مورد نیاز در زمینه سیم و کابل ساختمانی، با واحد فروش تماس بگیرید.

لیست قیمت کابل آنتن

کلیه قیمت ها بدون اطلاع قبلی قابل تغییر می باشد، لطفا جهت استعلام قیمت خرید با واحد فروش تماس حاصل نمایید.

تاریخ بروزرسانی: 1401/03/23

لیست قیمت کابل آنتن
ردیف شرح قیمت به تومان
1 قیمت کابل آنتن کواکسیال RG6 طول یک متر 25,000
2 قیمت کابل آنتن کواکسیال RG59 طول یک متر 11,700
3 قیمت کابل آنتن کواکسیال 4.5C طول یک متر 9,900
4 قیمت کابل آنتن کواکسیال 4.5C با فویل آلومینیوم طول یک متر 8,100

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: