کابل ترکیبی چیست؟

همانطور که از نام این کابل ها مشخص است، می توان چند نوع کابل که دارای ویژگی های متفاوتی هستند را در کنار هم قرار داد و از قابلیت های آنها به طور همزمان استفاده کرد. در کابل ترکیبی می توان هادی های فیبر نوری و فلزی را با یکدیگر ترکیب و کابل قدرتمند و کاربردی ساخت.

هایپر صنعت فامکو آماده ارائه مدل های مختلف کابل ترکیبی با توجه به سفارشات مشتری و در انواع زیر می باشد.

  • کابل ترکیبی دوربین
  • کابل ترکیبی سیستم های هشدار
  • کابل ترکیبی SWR (کابل چاه آب)

انواع کابل ترکیبی

کابل های ترکیبی نوعی کابل خاص با حساسیت های ویژه ای هستند به همین دلیل باید طبق استانداردهای بین المللی TIA/ EIA-568A ساخته شود تا در عملکرد کابل ها اختلالی ایجاد نشود. این کابل ها به دلیل استفاده آسان، مقرون به صرفه بودن و تنوع زیاد برای کاربری های مختلف در صنعت برق جایگاه ویژه ای دارد که با وجود تنوع زیاد، این نوع کابل ها در ایران از کابل برق و کابل کواکسیال تشکیل شده است. در ادامه به بررسی چند مورد از انواع کابل ترکیبی می پردازیم.

کابل ترکیبی

کابل ترکیبی دوربین

در حال حاضر دوربین مداربسته یکی از تجهیزات امنیتی شناخته شده می باشد که برای راه اندازی و اتصال به برق و همچنین اتصال دوربین ها به دستگاه ضبط نیاز به کابل دارد. کابل ترکیبی دوربین را می توان با کابل برق یا بدون این کابل ارائه کرد که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

کابل کواکسیال تصویر

این نوع کابل ترکیبی دوربین بدون سیم برق ارائه می شود و فقط برای ارسال تصویر از دوربین به دستگاه DVR می باشد. این نوع کابل دارای هادی مفتولی با عایق و رشته هایی که نقش شیلد را دارند، عرضه می شود.

کابل ترکیبی دوربین مداربسته

این کابل علاوه بر کابل کواکسیال که برای انتقال تصویر است، دارای کابل برق نیز می باشد. این کابل ترکیبی نسبت به کابل کواکسیال تصویری، دارای محبوبیت بیشتری می باشد. از دلایل محبوبیت آن می توان به مقرون به صرفه بودن، نظم در کابل کشی، کمتر شدن حجم کابل های مصرفی، کیفیت و راندمان کاری بالاتر اشاره کرد.

کابل ترکیبی سیستم های هشدار

سیستم های هشدار که شامل سیستم های اعلام حریق، اطفاء حریق، روشنایی های اظطراری، کنترل دود و غیره می باشند، همگی می توانند از کابل های ترکیبی استفاده کنند.

کابل ترکیبی SWR (کابل چاه آب)

کابل چاه آب، جهت رساندن برق به پمپ های شناور چاه مورد استفاده قرار می گیرد، این نوع کابل ترکیبی از کابل کنترل، کابل سیگنالینگ و سیم برق تشکیل شده است. عدم تاثیر نویزهای انتقال برق بر روی کابل های سیگنالی، یکی از اصل های مهم در این نوع کابل ترکیبی می باشد.

مزایای کابل ترکیبی

  • راندمان و کیفیت بالا
  • عدم پیچ خوردگی کابل ها
  • تلفات سیگنال کمتر، به دلیل استحکام هادی مرکزی با پهنای باند زیاد
  • جلوگیری از تداخلات الکترومغناظیسی

نکات خرید کابل ترکیبی

توصیه می شود در هنگام خرید کابل های ترکیبی، کابل هایی را انتخاب کنید که هادی آنها از جنس مس می باشد، زیرا کابل های ترکیبی تمام مس، راندمان و عملکرد بهتری نسبت به کابل های ترکیبی با هادی آلومینیومی دارند به همین جهت می توان از آن برای کابل کشی در مسافت های طولانی تر (60 تا 70 متر) استفاده کرد. کابل های ترکیبی با هادی آلومینیومی تا مسافتی حدود 20 متر می تواند کیفیت قابل قبولی را در انتقال دیتا و سیگنال ها داشته باشد اما بهتر است از کابل ترکیبی با هادی آلومینیومی در ساختمان های متراژ بالا و ادارات بزرگ استفاده نشود.

لیست قیمت کابل ترکیبی

با عرض پوزش کلیه قیمت ها در حال بروزرسانی می باشد، لطفا جهت استعلام قیمت خرید با واحد فروش تماس حاصل نمایید.

قیمت کابل ترکیبی
ردیف شرح قیمت به تومان
1 قیمت کابل ترکیبی دوربین تماس بگیرید
2 قیمت کابل ترکیبی سیستم های هشدار تماس بگیرید
3 قیمت کابل ترکیبی SWR (کابل چاه آب) تماس بگیرید