محصولات اتوماسیون صنعتی آتونیکس

شرکت آتونیکس در سال 1977 در کره جنوبی فعالیت خود را در زمینه تولید و صادرات انواع سنسورها، کنترلرها و تجهیزات اندازه گیری دیگر آغاز کرد که در سال 1984 توانست اولین کانتر دیجیتالی را در سری K تولید کند. شرکت آتونیکس با تلاش گسترده در زمینه تحقیق و توسعه و همچنین نظام کنترل کیفیت سخت توانست طیف گسترده ای از محصولات و خدمات قابل اعتماد را با رضایت کامل به کاربران ارائه دهد.اولین نمایندگی فروش آتونیکس در سال 1996 در ژاپن تاسیس شد.همچنین این شرکت توانست در سال 1998 کارخانه جدیدی در یانگسان کره تاسیس کند و در سال 2000 موفق به دریافت گواهینامه ISO 9001 شد. این شرکت در سال های متوالی دفاتر فروش محصولات آتونیکس را در کشورهای مختلفی از جمله چین، مالزی، مکزیک و غیره افتتاح نمود و محصولات خود را به بیش از 100 کشور دنیا صادر نموده است.

انواع محصولات Autonics

  • سنسور فتوالکتریک یا سنسور نوری
  • سنسور فیبر نوری
  • سنسور پرده نوری
  • سنسور القایی
  • روتاری انکودر (انکودر چرخشی)
  • سنسور فشار
  • سنسور دما و رطوبت
  • کنترلر دما
  • تایمر و کانتر
  • پنل میتر

سنسور فتوالکتریک یا سنسور نوری آتونیکس (Photoelectric Sensor)

سنسورهای فتوالکتریک یا نوری آتونیکس جهت آشکارسازی حضور یا عدم حضور یک جسم استفاده می گردد.این سنسورها با ترکیب تکنولوژی اپتیک و برق، محصولی باکیفیت و منعطف در کاربری با قیمتهای رقابتی را به بازار عرضه می کند.سنسورهای نوری در صنایع مختلفی از جمله خطوط اتوماسیون صنعتی، آسانسور، تجهیزات پارکینگ، سرویس های لجستیک، ماشین های بسته بندی، کارخانه های تولیدی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

سنسور فتوالکتریک یا سنسور نوری آتونیکس (Photoelectric Sensor)

سنسور فیبر نوری آتونیکس (Fiber Optic sensor)

سنسورهای فیبرنوری آتونیکس جهت آشکارسازی اشیاء کوچک با دقت بالا و پاسخ زمانی سریع مورد استفاده قرار می گیرد که این سنسورها از یک تقویت کننده و کابل فیبرنوری تشکیل شده اند. کابل فیبرنوری برای هر نوع سنسور فیبر نوری متفاوت است که معمولا به دو صورت کابل های شیشه ای و کابل های پلاستیکی طراحی شده اند.

سنسور فیبر نوری آتونیکس (Fiber Optic sensor)

سنسور پرده نوری آتونیکس (Area Sensor)

سنسورهای پرده نوری یا سنسورهای محیط کراس بیم جهت جلوگیری از دسترسی به نقاط خطرناک و مخاطره آمیز مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله پارامتر های متمایز این نوع سنسورها می توان به تعداد پرتوها، فاصله پرتوها و به طور کلی ارتفاع پرده های نوری اشاره نمود.

سنسور پرده نوری آتونیکس (Area Sensor)

سنسور القایی آتونیکس (Proximity Sensor)

سنسور های القایی نوعی از سنسور های غیر تماسی می باشند، این سنسور ها در مقابل فلزات قرار می گیرند و اطلاعات را دریافت می کنند و به سیستم های اندازه گیری و مدار های کنترلی مانند Relay و plc ارسال می نمایند. سنسور های القایی از پر کاربرد ترین سنسور های غیر تماسی در اکثر صنایع می باشند.

سنسور القایی آتونیکس (Proximity Sensor)

روتاری انکودر یا انکودر چرخشی آتونیکس (Rotary Encoder)

انکودر چرخشی یا روتاری انکودر یکی از انواع انکودر می باشد که جهت تبدیل یک وضعیت زاویه ایی و یا حرکت یک شفت یا محور به یک کد دیجیتال یا آنالوگ مورد استفاده قرار می گیرد. روتاری انکودرها، در کاربردهای متعددی که نیاز به گردش بسیار دقیق شفت دارند نظیر: کنترل صنعتی، رباتیک، لنزهای عکاسی با کاربری خاص، تجهیزات ورودی کامپیوتر نظیر موس های نوری مکانیکی، و پلت فرم های رادار دوار و غیره استفاده می گردد.

روتاری انکودر یا انکودر چرخشی آتونیکس (Rotary Encoder)

سنسور فشار آتونیکس (Pressure Sensor)

سنسورهای فشار آتونیکس جهت تشخیص میزان فشار برای کاربری های متنوع در مدل های مختلف با کیفیت بالا طراحی شده است.سنسورهای فشار یکی از پرکاربردترین سنسورها در مصارف صنعتی از جمله صنایع بسته بندی، صنایع نساجی، صنایع لاستیک و پلاستیک، صنایع غذایی و آشامیدنی و غیره می باشد.

سنسور فشار آتونیکس (Pressure Sensor)

سنسور دما و رطوبت آتونیکس (Temp/Humidity Transducer)

سنسور های رطوبت، رطوبت نسبی محیط را اندازه گیری می کنند، درون این سنسورها معمولا یک سنسور رطوبت و یک سنسور دما همراه با هم تعبیه شده است. سنسور های رطوبت، رطوبت و دما را اندازه گیری می کنند و خروجی را به صورت یک سیگنال الکتریکی که می تواند رله و یا مقادیر آنالوگ 4 تا 20 میلی آمپر یا 0 تا 10 ولت باشد به سیستم کنترل ارسال می کنند. سیگنال های جریانی نسبت به سیگنال های ولتاژی در برابر نویز های الکتریکی و الکترومغناطیسی پایدار تر هستند، به طور کلی برای حفاظت و اطمینان بیشتر سنسور ها از کابل شیلددار استفاده می شود.

سنسور دما و رطوبت آتونیکس (Temp/Humidity Transducer)

کنترلر دما آتونیکس (Temperature Controller)

کنترلر دما، تجهیزی است که از آن جهت کنترل دمای پروسه صنعتی استفاده می شود، بدون اینکه نیاز به حضور اپراتور باشد. در این سیستم، کنترلر دما، دمای خروجی یک سنسور دما نظیر ترموکوپل و یا RTD را دریافت نموده، و دمای واقعی سنس شده توسط سنسور را با دمای مورد نیاز که توسط اپراتور در دستگاه ست شده است، مقایسه می کند و خروجی مناسب را به تجهیزات کنترلی نظیر فن و یا المنت که به آن متصل شده است ارسال می نماید.

کنترلر دما آتونیکس (Temperature Controller)

تایمر و کانتر آتونیکس (Timer & Counter)

کانتر یا شمارنده دیجیتال تجهیزی الکترونیکی جهت اتوماتیک سازی فرآیندها، دستگاه ها و خطوط تولید می باشد که تعداد دفعات انجام یک عملیات را با دقت بالا شمارش و آن را ذخیره و نمایش می دهد. تایمرهای آتونیکس نیز در واقع نوعی رله اتوماتیک می باشند که بصورت زمانبندی شده به تجهیزات تابلو برق مانند کنتاکتور و غیره فرمان می دهند و در انواع تایمرهای آنالوگ و دیجیتال عرضه می گردند.

تایمر و کانتر آتونیکس (Timer & Counter)

پنل میتر آتونیکس (Panel Meter)

پنل میتر، یکی از انواع تجهیزات مورد استفاده در سیستم های اتوماسیون صنعتی است که سیگنال آنالوگ ورودی را بصورت آنالوگ و یا دیجیتال نشان می دهد. بسیاری از پنل میترها، علاوه بر نمایش سیگنال ورودی قابلیت ارسال خروجی آلارم و آنالوگ را دارند و می توانند اطلاعات را به کامپیوتر ها منتقل کنند. پنل میترها مقدار ورودی را بصورت نمونه ولتاژی و یا جریانی دریافت می کنند، که این مقدار دریافتی در واقع بیانگر مقادیر اندازه گیری شده توسط سنسورها در فرآیند هستند.

پنل میتر آتونیکس (Panel Meter)

هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده و تامین کننده انواع محصولات برند آتونیکس در مدل ها و سری های مختلف می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: