پمپ اسکرو هیدرولیک

پمپ اسکرو هیدرولیک چیست؟

پمپ اسکرو هیدرولیک یکی از انواع پمپ های هیدرولیک است که به منظور استفاده در آسانسور و بالابرهای هیدرولیکی به همراه الکتروموتورهای مخصوص و تجهیزات خاص آسانسوری مورد استفاده قرار می گیرد. این پمپ ها از دبی های پایین 8 لیتر تا دبی های بالای 250 لیتر وجود دارند.

با توجه ظرفیت، وزن و تعداد توقف های لحاظ شده در سیستم بالابر، پمپ اسکرو مورد نظر را انتخاب می کنند. الکتروموتورهایی که با این پمپ ها کوپل می شود هالو شفت هستند و کوپلینگ ها به راحتی انجام می شود. شکل ظاهری پمپ های اسکرو با پمپ های معمولی هیدرولیک متفاوت است و به صورت مارپیچ بوده که به دلیل ماردونی بودن درون آنها قرار می گیرد و وظیفه انتقال روغن را دارد. این پمپ ها معمولاً فشار 40 بار استفاده می شوند. این پمپ اسکرو هیدرولیک در انواع مختلف توسط هایپر صنعت فامکو ارائه می شود.

انواع پمپ اسکرو هیدرولیک

پمپ های اسکرو هیدرولیک به نوع آسانسوری و صنعتی تقسیم می شوند که نوع آسانسوری آن در بالابرهای هیدرولیک و آسانسورها به کار می رود و نوع صنعتی آن در صنایع نفتی و غیره استفاده می شوند. شناخته شده ترین برند های پمپ های اسکرو معروف به کشور ایتالیا می باشد که بسیار معروف شده اند. برند سیم و ستیما با توجه به انتخاب مشتری قابل استفاده هستند با توجه به اینکه شکل ظاهری آن ها و همچنین عملکرد آن ها با یکدیگر تفاوتی ندارد.

پمپ اسکرو هیدرولیک

عملکرد پمپ اسکرو هیدرولیک

داخل پمپ های هیدرولیک دو دنده مارپیچی یا ماردون وجود دارد که در اثر حرکت شفت دنده محرک کار کرده و دنده پینیون ماردون را به حرکت در می آورد و از این طریق با ایجاد فشار و نیرو در روغن هیدرولیک می شوند. معمولاً اساس کار تمام پمپ های هیدرولیک که از نوع جابجایی مثبت است که فقط در نوع دنده داخلی با یکدیگر تفاوت دارند.

کاربرد پمپ اسکرو هیدرولیک

پمپ های اسکرو در صنعت کاربردی هستند. ولی انتخاب نوع دقیق پمپ اسکرو مورد نظر بسیارمهم است تا عملکرد دچار اشتباه نشوند. بعضی از کاربردهای پمپ های اسکرو عبارت است از:

  • بالابرهای هیدرولیک
  • سیستم های آسانسوری
  • ماشین های کشاورزی
  • تأسیسات سوخت رسانی
  • صنایع نفت
  • مشعل های تولید نفت

مزایای پمپ اسکرو هیدرولیک

پمپ های اسکرو به دلیل ایجاد جریان یکنواخت و همچنین صدا کم زبان زد هستند. این پمپ ها ضربه و پالس های کمتری را در سیستم های هیدرولیک صنعتی ایجاد می کنند. به همین دلیل مورد توجه کارشناسان قرار می گیرند. از جمله مزایای دیگر این پمپ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • درصد اطمینان بالا
  • صدای کم
  • جریان یکنواخت
  • بازده بالا
  • تنوع در استفاده

faq

پمپ های هیدرولیک اسکرو به دو نوع صنعتی و آسانسوری تقسیم می شوند. معمولا به پمپ های آسانسوری، پمپ های غرقی نیز گفته می شود که با الکتروموتورهای مخصوص هالو شفت کوپل می شوند. انواع صنعتی نیز برای انتقال مواد با غلطت مشخص در صنعت استفاده می شود. فشار کاری این پمپ ها در هر دو مدل صنعتی و آسانسوری بسیار پایین می باشد.

پمپ های هیدرولیک اسکرو ستیما و سیم معروف ترین برندهای پمپ های اسکرو آسانسوری هستند. ضمن اینکه برندهای دیگری نیز وجود دارند که پمپ های اسکرو را با طرح این برندهای اصلی به بازار ارائه می کنند.

پمپ های اسکرو بالابری یا آسانسوری نباید در فشار بیشتر از 40 بار معمولا استفاده شوند، اما دبی آنها بسیار متوع است و از 8 تا 250 لیتر در دقیقه متغیر می باشد. پمپ های اسکرو صنعتی نیز در فشار مشابه کار می کنند و دبی نیز به انتخاب مشتری بستگی دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حامد کردپریجایی
ارسال شده در : شنبه 13 آذر 1400

سلام، برای یک پیستون قطر ۳۰ میلی متر و کورس ۵۰ میلی متر یک پمپ هیدرولیک مناسب می خواستم که بتونم با باتری ۱۲ ولت کار کنم. چه پمپ هیدرولیکی پیشنهاد می دید؟ ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 14 آذر 1400

سلام، به نظر می رسد که یک پمپ 1.2 لیتری نیز پاسخگوی نیاز شما خواهد بود، اما توصیه می شود اطلاعات کامل تری ارائه نمایید. همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

حسام ملک محمدی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 27 مهر 1400

سلام، برای ساخت جک بالابر برای جابجایی وزن 100 کیلوگرم احتیاج به جک، پمپ و موتور دارم که با باتری خودرو کار کند.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 28 مهر 1400

سلام جناب ملک محمدی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

سعید تاجمیر ریاحی
ارسال شده در : شنبه 25 بهمن 1399

سلام پمپ ۱۰۰۰ لیتری اسکرو مورد نیاز می باشد برای دبی حدود ۵۰ لیتر در ثانیه موجود هست؟

user1@web24.ir
ارسال شده در : یکشنبه 26 بهمن 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.