چسب صنعتی و کاربرد آن چیست؟

به طور روزمره از چسب در خانه ها، ادارات، مدارس، صنایع چوب و کاغذ، صنعت مبلمان و صنایع مختلف دیگر برای کاربردهای مختلف استفاده می شود. چسب ها به تنهایی بخش بزرگی از فرآیند تولید صنعتی را تشکیل می دهند. چسب های صنعتی دارای مصارف متعددی در صنایع گوناگون می باشند.

کاتالوگ معرفی مواد شیمیایی فامکو

انواع چسب صنعتی

چسب محصولات کاغذی

چسب محصولات کاغذی یا چسب کاغذ، در پاکت های نامه، برای مهر و موم کردن پاکت های پستی کاربرد دارد. برای چسباندن کاغذ به یکدیگر نیز از این چسب ها استفاده می کنند.

چسب صنعت خودرو

در حالی که پیچ و مهره اکثرا در صنایع، وسیله ای برای نگهداری قطعات در کنار هم هستند، چسب های صنعتی نیز نقش مهمی در صنعت خودروسازی ایفا می کنند. چسب ها را می توان در فوم خودرو یافت. ضمیمه پارچه به صندلی ها، و حتی حفاظت اکریلیک در خودرو، یک نوع چسب صنعتی است. استفاده از چسب های صنعتی در بخش های خاصی از یک وسیله نقلیه، امکان طراحی بی نظیر در خارج را بدون سخت افزار غیر قابل مشاهده فراهم می کند.

 چسب مبلمان و پوشاک

چسب مبلمان و پوشاک

صنعت مبلمان از جمله صنایعی است که مقادیر بالایی از چسب را برای ساخت انواع مبلمان استفاده می کند. چسب در صنعت مبلمان برای چسباندن پایه ها به میز، در صندلی ها برای اتصال قطعات و همچنین اتصال قسمت های پارچه ای به بدنه استفاده می گردد. همچنین گاهی چسب در پوشاک برای تزئینات کلاه و طراحی روی لباس استفاده می شود. با استفاده از چسب ها، محصول نهایی با هزینه های کمتر از دوخت و دوز تولید خواهد شد.

چسب مخصوص صنایع چوب

از صنعت چسب در صنایع چوب و سرامیک استفاده می شود. برای شکل و طراحی چوب یا سرامیک، قطعات باید با هم ترکیب شوند تا محصول نهایی را تشکیل دهند. اگر ترکیب چوب با چسب سخت شود، چوب ممکن است یکپارچگی خود را از دست بدهد. بنابراین چسب صنعتی جایگزین شده که زیبایی چوب، را بدون ترک و یا قطعات فلزی ناخوشایند ارائه می دهد.

این فقط چند نمونه از کاربردهای بسیاری برای چسب صنعتی در کالاهای مصرفی است. به طور معمول، تقریبا چسب صنعتی روزانه در هر چیزی مانند الکترونیک، نجاری و در امور پستی و حمل و نقل استفاده می شود.

 چسب صنایع چوب

چسب اپوکسی

چسب اپوکسی ترکیبی از یک رزین و یک سخت کننده است که وقتی با هم مخلوط می شود، چسبنده ای قوی به وجود می آورد. بسته به دمای محیط، چسبیدن چسب اپوکسی ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت به طول انجامد. ممکن است نگهداری در دمای بسیار گرم برای چسبندگی سریع، مفید باشد.

 کاربرد چسب اپوکسی

چسب ترموپلاست

با کمک این نوع از چسب صنعتی، پلیمر هایی با وزن مولکولی بالا و ساختار خطی تولید می شوند که بر پایه مواد پلاستیکی هستند. زمانی که در دمای بالا حرارت ببینند، باید به آنها زمان داده شود تا خنک شده و به حالت جامد تبدیل شوند.

چسب الاستومر

این چسب ها از پلیمرهای لاستیكی، رزین های صنعتی و پایدار كننده ها تهیه می شوند که استحکام حرارتی و میزان رطوبت خوبی دارند.

چسب یک دو سه

چسب های 123 جزو پر کاربردترین چسب ها هستند که دو جزئی بوده و قدرت چسبندگی بالایی دارند و در زمان کوتاهی خشک می شوند. لازم به ذکر است این چسب پس از باز شدن درب محصول، باید طی یک ماه مصرف شود و پس از این مدت خشک می شود.

چسب پلی وینیل استات (PVA)

چسب های PVA به عنوان اتصال دهنده استفاده می شوند که استحکام بالایی داشته و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند.

چسب آکریلیک

از این چسب ها در مصارف ساختمانی استفاده می شود که مقاومت خوبی دارند. روش اجرا در عملکرد این چسب ها حائز اهمیت می باشد.

چسب آکواریوم

این دسته از چسب ها بی رنگ هستند و از آن ها برای چسباندن اتصالات شیشه آکواریوم و عایق بندی استفاده می شود.

چسب داغ چیست؟

چسب مایع داغ که به چسب داغ نیز اطلاق می شود، در جهان صنعتی بسیار مفید است. به طور معمول، چسب های ذوب داغ در یک اسلحه چسب داغ و یا اپوکسی حجمی ذوب شده و سپس در حالت مذاب اعمال می شوند. دمای چسب داغ بسیار زیاد است تا جایی که در تماس با پوست، سبب ایجاد تاول زدن و سوزاندن می گردد.

بسته بندی چسب صنعتی

صنعت بسته بندی در استفاده از انواع مختلف چسب ها بسیار مشهور است. عموم مردم می دانند که بسته بندی بخش بزرگی از صنعت است. بسیاری از برچسب ها برای بستن بسته ها و مقاومت در برابر عناصر مورد نیاز هستند. چسب مایع داغ یک راه حل کامل برای کمک به حفظ برچسب در محل و حفظ کیفیت حرفه ای و هنری مورد نیاز است. همچنین، هنگام بسته شدن بسته ها، لازم است برای حفظ عناصر و محتوای امن مهر و موم شوند.

استفاده از چسب صنعتی

صحافی کتاب

کتاب ها، چه صحافی شده و چه کاغذی، نیازمند اتصال همه اجزا با هم هستند. این اتصال باید انعطاف پذیر و محکم باشد. مگر کتاب هایی که کمتر از 20 صفحه هستند و مخصوص کودکان اند. چسب مایع داغ دوام و انعطاف پذیری دارد.

پوشش ها

از چسب های داغ به عنوان یه لایه محافظ برای جلوگیری از عبور و جذب در پوشش ها استفاده می شود.

آب یا حلال های مبتنی بر چسب

چسب ها دنیای ما را به طور معناداری نگهداری می کنند. محصولات صنعتی، انواع پاکت نامه های مورد استفاده برای فرستادن کارت پستال تعطیلات، صنایع مبلمان و قطعاتی که در خودروسازی کاربرد دارند از چسب برای اتصال استفاده می کنند. درفرآیند چسباندن، مهم است که مزایای آب و حلال های چسب را در نظر گرفت. همانطور که از نام آن مشخص است چسب های پایه آبی از آب به عنوان مایع حامل خود استفاده می کنند. آب ذرات چسب را تعلیق می کند، که ویسکوزیته چسب را کاهش داده و اجازه می دهد تا برنامه های کاربردی در سطوح مختلف ضخامت استفاده شوند. عملکرد چسب های مبتنی بر محلول با استفاده از فرمول شیمیایی خاص پلیمر تعیین می شود. برای موثر بودن، مواد پیوندی به عنوان حلال پلیمری به سرعت با هم مخلوط می شوند، و باعث بهبود عملکرد چسب در صنایع می شود.

اگر با کاغذ کار می کنید، یک چسب پایه آب احتمالا این فوت و فن را انجام می دهد. چسب های پایه آب اغلب برای کاربردهای کاغذ، از جمله برچسب ها، پاکت ها و بسته بندی استفاده می شوند، اما همچنین در هنگام کار با پروژه های چوبی، باندینگ پارچه، پیوند لمینیت و پروژه های ساختمانی مفید است. این نوع چسب ها در این پروژه ها به بهترین شکل عمل می کنند زیرا تمام این نوع پروژه ها دارای کشش سطحی بالا هستند که برای چسب های پایه آب مناسب هستند. چسب های پایه آب برای محیط زیست بی خطر هستند، که اغلب در هنگام کار با کاغذ، پارچه، چوب و پروژه های ساختمانی سودمند است.

چسب صحافی کتاب

هنگامی که از چسب های حاوی حلال استفاده می شود:

بسیاری از چسب های حاوی حلال قابل اشتعال هستند و درنتیجه در ترکیب با لاستیک و پلاستیک موثرند زیرا محتویات حرارت بالا برای ایجاد انعطاف پذیری و چسبندگی با رزین و پلاستیک ضروری است. اکریلیک از محبوب ترین و متداولترین چسب ها است و اغلب در صنعت خودرو برای رنگ و پوشش استفاده می شود. برنامه های کاربردی دیگر که ممکن است نیازمند چسب های حاوی حلال باشند، عبارتند از نجاری، تولید مبلمان و لوله های پی وی سی و ورق های پی وی سی. مزایای متعددی برای استفاده از چسب های مبتنی بر حلال در صنایع پایلوت وجود دارد زیرا آن ها زمان کوتاهی را تعیین می کنند، که به طور قابل ملاحظه ای کاهش زمان انتظار برای یک برنامه کاربردی را تنظیم می کنند. خوشبختانه، برخی از چسب های بر پایه حلال، قابل اشتعال نیستند، بنابراین شما هنوز هم می توانید یک چسب موثر و سریع تنظیم کنید، حتی اگر شما در یک محیط قابل اشتعال مانند آشپزخانه یا گاراژ کار می کنید.

بسیاری از صنایع بر روی چسب های مبتنی بر آب و حلال متکی هستند تا کار را انجام دهند. صنعت ساخت و ساز یک مثال است. هر گونه کاربردی که شامل لوله های PVC، یک ماده پلاستیکی باشد، به چسب های مبتنی بر حلال نیاز دارد. طراحی کردن آجر کاشی، یکی از کارهای چسب پایه آبی است. یک اشتباه در انتخاب چسب می تواند در طول ساخت و ساز باعث بروز مشکلات عمده شود.

faq

چسب ها به تنهایی بخش بزرگی از فرآیند تولید صنعتی را تشکیل می دهند. چسب های صنعتی دارای مصارف متعددی در صنایع گوناگون می باشند.

این چسب ها شامل چسب محصولات کاغذی، چسب صنعت خودرو، چسب مبلمان و پوشاک، چسب مخصوص صنایع چوب، چسب اپوکسی، چسب پلی یورتان و غیره می شوند. این دسته از مواد در قایقرانی، کاشی کاری، لمینیت ها، کفپوش، تولید خودرو، ساخت کشتی های LNG،تولید کفش و صنعت چرم سازی، به عنوان عایق الکتریکی و غیره کاربرد دارند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حسین سروش
ارسال شده در : پنجشنبه 15 تیر 1402

سلام، چه چسبی رو برای روشور سرامیکی پیشنهاد می کنید؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 27 تیر 1402

سلام جناب سروش عزیز، در حال حاضر چسب مورد نظرتان ارائه نمی شود.

میلان
ارسال شده در : جمعه 23 دی 1401

سلام، چسبی که گازوئیل را غلیظ می کند چیست؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 09 بهمن 1401

سلام دوست عزیز، در حال حاضر چسب مورد نظر شما ارائه نمی شود.

ملکی
ارسال شده در : پنجشنبه 10 آذر 1401

سلام، وقت بخیر. من قصد دارم کف پوش از جنس پی وی سی رو کف آسانسور بچسبونم. از چه چسبی باید استفاده کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 19 آذر 1401

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

حمیدرضا
ارسال شده در : شنبه 03 اردیبهشت 1401

سلام، با آرزوی سلامتی و تقدیم احترام. برای گرافیت کدام یک از چسب ها استفاده کنم تا غیر هادی بشود؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 04 اردیبهشت 1401

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

محمدرضا مهدوى
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 05 بهمن 1400

سلام، چسب براى ساخت سنجاق سر احتياج دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 06 بهمن 1400

سلام جناب مهدوی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

قاسم کریمی
ارسال شده در : دوشنبه 20 دی 1400

سلام، چسب برای ترمیم شکستگی صندوق زانتیا و سپر آن اسمش چیست و از کجا باید خریداری کرد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 21 دی 1400

سلام جناب کریمی عزیز، چسب های ارائه شده در هایپر صنعت فامکو کارکرد ساختمانی و صنعتی دارند.

عبدالله طیبی
ارسال شده در : چهارشنبه 19 آبان 1400

سلام، ببخشید برای داخل مخزن آب آشامیدنی از چه چسبی می توانم استفاده کنم؟ آیا شما موجودی دارید؟ ممنون می شم راهنمایی بفرمایید.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 19 آبان 1400

سلام جناب طیبی عزیز، شما می توانید از چسب اپوکسی استفاده نمایید.

کارکن
ارسال شده در : پنجشنبه 21 مرداد 1400

سلام، ممکنه لطفا بفرمایید اسم چسب هایی که با مادون قرمز خشک می شن چیه؟ آیا در حال حاضر ما تکنولوژی و امکان تولید این چسبارو داریم یا نه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 24 مرداد 1400

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

سالار رضازاده
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 22 تیر 1400

با عرض سلام، درخواست همکاری داریم.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 22 تیر 1400

سلام جناب رضازاده عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

تیموری
ارسال شده در : شنبه 15 خرداد 1400

سلام، چسبی نیاز دارم که مس رو به استیل بچسبانه و قوی باشه. چنین چسبی وجود داره یا نه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 17 خرداد 1400

سلام جناب تیموری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت. لطفا در صورت امکان دلیل دادن کمترین امتیاز ممکن به این صفحه را نیز بفرمایید تا در صورت وجود هرگونه مشکل و یا ایراد، اصلاح گردد.

محمد خانبابایی
ارسال شده در : جمعه 13 فروردین 1400

باسلام من به تازگی کار تولید پاکت پول با استفاده از ژورنال کاغذ دیواری رو آغاز کردم اما برای چسبوندن اونا به هم مشکل اساسی دارم و هر چسبی میزنم باز میشه، ممکنه من رو راهنمایی بفرمایید که چه چسبی باید مصرف کنم تا پاکتهام قوی بشن و دیگه باز نشن؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 14 فروردین 1400

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

سید رضا
ارسال شده در : یکشنبه 28 اردیبهشت 1399

سلام، من حسینی هستم بازاریاب و بیزنس کوچ. ممکنه از محصولات شما دراستان یزد به صورت ویژه فروش داشته باشم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 29 اردیبهشت 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

سیامک رضایی
ارسال شده در : جمعه 19 اردیبهشت 1399

سلام با عرض پوزش بنده یک مخزن آب در باغچه دارم که یک ذره ترکیدگی داره و نیاز به چسب دارم لطفا راهنمایی کنید.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 20 اردیبهشت 1399

سلام، روز بخیر، لطفا جنس مخزن آب را اعلام بفرمایید.