ضد کف (آنتی فوم)

دفومر یا آنتی فوم چیست؟

مواد شیمیایی که بی ثباتی روی کف ایجاد می کنند و باعث شکستن کف های ایجاد شده شوند، ضد کف، کف زدا، دفومر یا آنتی فوم می گویند. این مواد برای پیشگیری از تولید و ساخت کف به کار می روند.

برای خرید آنتی فوم می توانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید. هایپر صنعت فامکو با سابقه ای نزدیک به دو دهه، آمادگی خود را جهت فروش انواع ضد کف خارجی مانند آنتی فوم گلیکول و موارد مذکور در بالا را به شما مشتریان گرامی اعلام می نماید.

کاتالوگ آنتی فوم یا ضد کف

لیست قیمت آنتی فوم یا ضدکف

ضد کف

انواع ضد کف

آنتی فوم

فیلم معرفی ضد کف یا آنتی فوم

انواع ضد کف
نام کد
ضد کف سیلیکونی یا آنتی فوم سیلیکونی FAF - R 100
ضد کف سیلیکونی (متوسط) FAF - 100
ضد کف سیلیکونی (مخصوص رنگ) FAF - 150
ضد کف سیلیکونی قوی FAF - 200
ضد کف سیلیکونی (خیلی قوی) FAF - 300
ضد کف الکلی یا آنتی فوم الکلی FAF - 400
ضد کف پودری یا آنتی فوم پودری FAF - 500
ضد کف سیلیکونی (مخصوص صنایع چوب و کاغذ) FAF - 600
ضد کف سیلیکونی کنز (ترک) FAF - 700
ضد کف استری (مخصوص کود NPK و سیب زمینی) FAF - 800
فوم حفاری FAF - 1600

فوم چیست؟

پراکندگی پایدار گاز در یک مایع، کف یا فوم نام دارد. فوم پدیده ای است که اغلب در طول تولید، طی فرآیندهای شیمیایی مایعات به وجود می آید. فوم، حجم موثر در کارخانه تولید را کاهش می دهد و منجر به بی نظمی های غیر ضروری می شود. اغلب فوم ها با فرآیند کاربردی مواجه می شوند. شکل زیر نشان دهنده افزایش و انفجار حباب های هوا در مایعات بدون سورفاکتانت می باشد.

فوم چیست؟

شکل زیر نشان دهنده افزایش و تثبیت حباب های هوا در یک مایع حاوی سورفکتانت می باشد.

افزایش و تثبیت حباب های هوا در یک مایع حاوی سورفکتانت

علت به وجود آمدن فوم

علت به وجود آمدن کف یا فوم، ورود گاز به مواد مایع است. این اتفاق بدین صورت رخ می دهد:

  • ورود مکانیکی هوا در طول تولید با هم زدن و مخلوط کردن
  • جابجایی هوا در زمان مرطوب شدن رنگدانه ها و پرکننده ها
  • ورود مکانیکی هوا در طول برنامه های کاربردی مانند غلت خوردن، اسپری، چاپ
  • جابجایی هوا هنگام پوشش بستر متخلخل
  • واکنش شیمیایی ثانویه مانند واکنش ایزوسیانات با آب

هنگامی که حباب های ماکرو فوم به وجود آمده اند، ابتدا به سطح نفوذ کرده و به شکل کروی در می آیند. در این مرحله، حجم مایع فوم بیشتر از حجم گاز فوم است. بنابراین این نوع از فوم، کف مرطوب نامیده می شود. حباب های فوم هنوز کروی هستند و توسط لایه های فوم غلیظ استوارند. حباب های مایع باعث افزایش مداوم سر فوم می شوند. مایع تحت جاذبه از لایه های فوم خارج می شود. در این بین، اصطلاح زهکشی نسبت هوا در فوم افزایش می یابد. فوم کروی در حال حاضر مجبور شده شکل چند وجهی به خود بگیرد. فوم چند وجهی به اصطلاح فوم خشک به دلیل حجم محتوای مایع، کوچک است. فوم چند وجهی تقریبا 100 نانومتر است و خیلی نازک می باشد، اما لایه های فوم کشسان هستند که توسط مولکول های سورفاکتانت سطح ساختار فوم پوشش متفاوتی دارد.

علت به وجود آمدن فوم

  • فوم تولید شده غیر یونی

فوم تولید شده توسط سورفاکتانت غیر یونی عموما به عنوان داشتن یک قسمت هیدروفوبیک، آب گریز (بخش نامحلول در آب) در رابط هوا و دنباله هیدروفیلیک، آبدوست (بخش محلول در آب) در یک محلول آبی نشان داده شده است. جهت گیری آن می تواند در مایعات غیر آبرسانی معکوس شود.

  • فوم تولید شده آنیونی

فوم تولید شده سورفکتانت آنیونی می تواند بار منفی در دم بخش آبدوست باشد. همانطور که مایع آب روی سطح حباب کشیده می شود، بارهای منفی به غلظت حباب در سطح مایع منجر می شوند. اغلب بار منفی به منظور تثبیت حباب به کار می روند و شروع به دفع یکدیگر در رابط می کنند. این پدیده به عنوان یک انفجار الکترواستاتیک شناخته شده است.

  • فوم تولید شده کاتیونی

فوم تولید شده سورفکتانت کاتیونی می تواند بار مثبت روی بخش آبدوست داشته و رفتاری مشابه با سورفکتانت آنیونی در یک مایع آبی ایده آل را نشان دهد.

هنگامی که کشش سطحی به اندازه کافی بالا باشد، تشکیل حباب، سخت و پایدارتر می شود. اگر یک حباب در حال تحریک مکانیکی باشد، حباب ناشی از هوای نفوذ شده، ساختارهای ورقه ای بسیار پایداری را ایجاد می کند. اثر مارانگونی یک عامل ثابت کننده بزرگ در فوم است و تحت فشار اسمزی قرار می گیرد. در بعضی موارد، مایع آبی از طریق دیواره حباب کشیده می شود و ناحیه ای از غلظت های بالا و پایین سورفکتانت را تشکیل می دهد که گرادیانت را در امتداد سطح حباب ها ایجاد می کند. شیب می تواند مایع را به دیواره حباب بفرستد، جایی که این پدیده به عنوان یک حمل و نقل سطح شناخته می شود.

ویسکوزیته توده نیز به ثبات فوم کمک کرده است. افزایش ویسکوزیته سیستم همچنین باعث کاهش توانایی ترکیب شدن حباب های کوچکتر به حباب های بزرگتر می شود. اگر حباب به اندازه کافی بزرگ شود (افزایش قطر)، پايداری حباب کاهش می یابد. ویسکوزیته سطح نیز مهم است، زیرا تشکیل ترکیبات بین حباب ها را تحت تاثیر قرار می دهد. بالا رفتن ویسکوزیته توده باعث تشکیل ترکیبات پایین تر بین حباب ها است. تعامل ناشی از پودر کننده برای پراکنده شدن فوم و شکل گیری حباب آن یک تعامل فیزیکی با محلول آبی است.

تثبیت کننده فوم

زهکشی برای حذف آب از لایه های فوم می تواند انجام شود که پس از آن با موافقت خودش نزول می یابد. در عمل زهکشی هنگامی که از دست دادن مایع در لایه های فوم متوقف می شود، لایه ها باعث افزایش غلظت سورفکتانت می شوند.

ضد کف چیست؟

فوم در بیشتر فرآیندهای تجاری تولید می شود. بعضی از این فرآیندهای رایج شامل: فرآوری مواد غذایی، تولید مواد شیمیایی، تخمیر، نساجی، تولید چسب، جوهر چاپ، رنگ، پوشش و رزین و مدیریت فاضلاب می باشند. آنتی فوم یا ضد کف برای جلوگیری از تولید کف در طی فرآیند مورد نظر استفاده می شود. وقتی بحث جلوگیری از تشکیل فوم یا کف می شود، از ماده ای به عنوان آنتی فوم، دفومر یا ضد کف استفاده می کنند. در اغلب موارد، اصطلاحات آنتی فوم، دفومر و ضد کف به طور متناوب استفاده می شود.

فوم می تواند از طریق تحریک مکانیکی یا از طریق یک مکانیزم تحت تاثیر شیمیایی مانند فرآیند تخمیر تولید شود. آنتی فوم یا ضد کف برای کار در محیط های خاص تولید و مهندسی شده است. آنتی فوم ها در محیط های مختلف تحت تاثیر دما، pH، حلالیت یا عدم حل آن، تحت فشار یا انتخاب سازگاری مواد شیمیایی، کار می کنند.

مشخصات فنی آنتی فوم
نام محصول آنتی فوم
پایه محصول پلی دی متیل سیلوکسان، اسید چرب، امولسیون پلیمر آبی
نام دیگر ضد کف، کف زدا، دفومر
بسته بندی بشکه های 50-100-110-200

آنتی فوم چگونه تشکیل می شود؟

انتخاب روش صحیح ترکیب ضد کف به شکلی که در آن عرضه می شود بستگی دارد (امولسیون ها و یا غلظت دهنده ها).

مکانیزم عملکرد آنتی فوم یا ضد کف

تشکیل فوم نتیجه حل شدن مولکول ها در یک مایع است. مولکول های محلول تنش سطحی مایع را تغییر می دهند و می توانند به عنوان مواد فعال سطحی (سورفکتانت ها) مشاهده شوند. سورفکتانت ها می توانند غیر یونی، کاتیونی، آنیونی یا آمفوتریک باشند. مایع می تواند آبی، غیر آبی و یا هر دو حالت باشد (بعضی از سیستم های صنعتی شامل محلول آلی که مستلزم توجه خاصی است، می باشند). سورفاکتانت های مختلف انواع مختلفی از فوم و پاکسازی کف را تولید می کنند. هنگام تحریک، حباب ها تشکیل می شوند که بلافاصله با جلوه های گرانشی روبرو می شوند و مایع را در امتداد دیواره حباب به مایع زیر حباب می ریزند. یک تصویر ساده از یک حباب را می توان به عنوان کروی توصیف کرد، که دارای یک دیوار بیرونی و دیوار داخلی است.

عملکرد استفاده از آنتی فوم یا ضد کف به نوع فوم یعنی ماکرو و میکرو بودن فوم، بستگی دارد. برای از بین رفتن ماکروفوم روی سطح، جلوگیری از بزرگ شدن انسداد هوا و فروپاشی سریع فوم در فرمولاسیون های آب، آنتی فوم ترجیح داده می شود. آنتی فوم ها با نفوذ به لایه های فوم عمل می کنند.

خواص ضدکف

  • PDMS صد در صد روغن سیلیکون
  • فلش پوینت بالا
  • محدوده سرویس دمایی گسترده
  • اکسیداسیون با مقاومت بالا
  • نامحلول در نفت خام
  • بسیار محلول در حلال های پایه نفتی
  • عمل بالا آمدن برای ارتعاش و صدا
  • تغییر گرانروی پایین در دمای (VTC پایین)
  • پایداری در فشارهای شدید، عمق چاه ها، حفاری و محیط های زیر زمینی
  • طبیعت آبگریز
  • فشار بخار کم
  • روان کننده عالی برای اورینگ، گسکت، شیر و آب بند
  • قدرت دی الکتریک بالا
  • تقریبا همه اجزاء درون آن قرار دارند.
  • روانکاری عالی

ملزومات ضد کف

  • فرمولاسیون نامحلول دارد.
  • کشش سطحی پائین داشته باشد.
  • ضریب نفوذ مثبت (E)
  • ضریب گسترش مثبت (S) یا ضریب پل مثبت و ویژگی های خنثی سازی

به طور اساسی، یک ضد کف باید غیر قابل حل باشد به طوری که باید آن را در قطره کوچک تقسیم کرد. علاوه بر این به راحتی خنثی نمی شود.

کدام دسته از مواد دارای ضد کف هستند؟

مواد فعال معمولی برای فرمولاسیون ضد کف ها در پوشش های آبی حاوی پلی سیلوکسان ها (سیلیکون ها)، مواد معدنی، روغن های گیاهی، روغن و پلیمرها هستند. به طور خاص می توان با استفاده از ترکیب مواد با یکدیگر و همچنین با افزودن ذرات جامد آبگریز مانند سیلیکا ضدکف را فرموله کرد.

انواع آنتی فوم

به طور کلی دفومرها به دو دسته آنتی فوم صنعتی و آنتی فوم خوراکی تقسیم بندی می شوند و نوع صنعتی آنتی فوم ها شامل سه دسته زیر می باشد:

  1. آنتی فوم غیر سیلیکونی: دفومرها یا ضد کف های غیر سیلیکونی یا پایه روغنی، دارای یک حامل روغنی هستند، که این حامل می تواند گیاهی، نفتی یا هر نوع روغن دیگری به غیر از سیلیکون ها باشد و در مخلوط کف نامحلول است.
  2. آنتی فوم الکلی: دفومرها یا ضد کف های پایه آبی انواع مختلفی از روغن ها یا واکس ها هستند که در یک پایه آبی پخش شده اند. منظور از روغن آنها: روغن های گیاهی و واکس های بلند زنجیره الکل های چرب مانند الکل آمین و الکل آمید، صابون های اسید چرب و یا استرها می باشد.
  3. آنتی فوم سیلیکونی: دفومرها یا ضد کف های پایه سیلیکونی، پلیمرهایی با ساختمان سیلیکونی است که به صورت امولسیون های پایه آبی یا روغنی عرضه می شوند. این ترکیبات شامل سیلیکای آبدوست پخش شده در روغن سیلیکونی است و ممکن است حاوی گلایکول های سیلیکونی یا دیگر مایعات سیلیکونی اصلاح شده باشد (مانند ضد کف سیمان و آنتی فوم شوینده).

آنتی فوم گرید غذایی با نوع صنعتی کاملا متفاوت است و مخصوص صنایع غذایی می باشد (مانند آنتی فوم پنیر).

عناصر فعال یا ترکیبات فعال (Active Ingredients)

این ترکیبات مایع یا جامد که فوم را کنترل می کنند.

ترکیبات مایع

به دلیل کاهش کشش سطحی یکی از مهم ترین خواص فیزیکی ضد کف ها می باشد، منطقی است که آنها را به وسیله عمل آبگریزی مولکول ها تقسیم بندی کرد.

چهار دسته از ضد کف ها شناخته شده اند:

  • هیدروکربن ها
  • پلی اترها
  • سیلیکون ها
  • فلوئورو کربن ها

عملیات ضد کف با استفاده از ذرات جامد (Synergistic Anti-foam Action by Solid Particles)

جامدات پراکنده شده غالبا جزء ضد کف های فعال به شمار می آیند، و برخی از ضد کف های مایع تنها در حضور جامدات فعال هستند. مکانیزم آنها به این صورت می باشد که عامل فعال سطح ذرات جامد را به سطح رابط حمل نموده که آنها کف را ناپایدار می کنند.

  • ضد کف ها در استخراج نفت در گل های حفاری، مواد اولیه سیمان نفت و همچنین به طور مستقیم در نفت خام مورد استفاده قرار می گیرند.
  • سیستم های سیال آبی
  • الکل ها

الکل های آلیفاتیک با اکسید پلی اتیلن و اکسید پلی پروپیلن در کاهش میزان گاز سیالات حفاری موثر هستند.

  • استرهای اسید چرب
  • اروزیل
  • اصلاح چاه و سیمان سازی

یکی از مشکلاتی که بسیاری از صنایع و کارخانجات با آن دست در گریبان هستند، تشکیل ناخواسته کف در طی فرآیند تولید می باشد، بنابراین لزوم انجام محاسبات دقیق برای حذف و یا کمینه کردن تاثیر کف بر فرآیند بر کسی پوشیده نیست.

برای نگهداری سیستم در شرایط بهینه با حداکثر بهره وری، لازم و ضروری است که آب مورد استفاده در این سیستم ها به خوبی تصفیه شود. ضدکف ها دسته ای از مواد شیمیایی هستند که از طریق جلوگیری از تشکیل کف و یا حذف آن، قادر به حفظ شرایط ایده آل آب برای استفاده در صنایع مختلف می باشند. این دسته از مواد فعال سطحی دارای ویسکوزیته اندک و قادر به گسترش سریع بر روی کف می باشند. این دسته از مواد پس از افزوده شدن به آب، تمایل بسیار زیادی به قرارگیری در فصل مشترک میان دو فاز مایع و گاز (آب و هوا) دارند، لذا با حمل سریع کف به سطح آب، سبب بی ثبات شدن لایه های کف و در نهایت انهدام حباب های کف می شوند.

ضد کف یا آنتی فوم

برخی از مشتریان ما

مشتریان آنتی فوم هایپر صنعت فامکو
خوش نوش همدان تکنو انرژی سپهر کیش (تسکو)
لوگو خوش نام همدان لوگو تسکو کیش
پتروشیمی رازی کارتن سازی انصار تبریز
لوگو پتروشیمی رازی لوگو کارتن سازی انصار تبریز
صنایع کاغذی زرین برگ پرشیا سیلیس آرا
لوگو زرین برگ پرشیا لوگو سیلیس آرا
توکا رنگ فولاد سپاهان احداث و بهره برداری شیرین کن بندر عباس شایا
لوگو توکا رنگ فولاد سپاهان لوگو شایا

لیست قیمت انواع ضد کف

لطفا برای اطلاع از قیمت ضد کف مورد نظر به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

قیمت ضد کف
ردیف شرح
1 قیمت ضد کف سیلیکونی
2 قیمت ضد کف غیر سیلیکونی
3 قیمت ضد کف الکلی

faq

ضد کف برای جلوگیری از تولید کف در طی فرآیند مورد نظر کاربرد دارد و مانع از تشکیل فوم یا کف می شود، از این ماده به عنوان آنتی فوم، دیفومر یا ضد کف استفاده می کنند.

ضد کف شامل ضد کف سیلیکونی (پودری و مایع)، ضد کف غیر سیلیکونی، ضد کف الکلی، ضد کف خوراکی می شوند.

ضدکف ها در صنعت الکل سازی، کاغذ سازی، تصفیه آب و فاضلاب، صنایع غذایی، ساختمان، پتروشیمی، نفت و گاز، تولید رنگ، نساجی، آبکاری، محصولات آرایشی و بهداشتی، صنایع دارویی، چرم سازی، سموم کشاورزی، تولید قطعات خودرو و لوازم جانبی کاربرد دارند.

عملکرد آنتی فوم به نوع فوم یعنی ماکرو و میکرو بودن فوم بستگی دارد. برای از بین بردن ماکروفوم روی سطح، جلوگیری از بزرگ شدن انسداد هوا و فروپاشی سریع فوم در فرمولاسیون های آب، از دیفومر استفاده می کنند. آنتی فوم ها با نفوذ به لایه های فوم عمل می کنند.

دیفومرها می توانند موجب تحریک چشم و پوست و سوزش آن ها شود. هنگام کار با این ماده، از تجهیزات محافظ شخصی استفاده کنید. این مواد به حرارت حساس بوده و نباید آن را در حرارت بالای 40 درجه سانتی گراد نگهداری کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
میرزایی
ارسال شده در : پنجشنبه 12 بهمن 1402

سلام، برای از بین بردن کف روی شیرین بیان از چه آنتی فومی استفاده بشه که گرید خوراکی باشه؟

admin3@web24.ir
ارسال شده در : دوشنبه 16 بهمن 1402

سلام، در صورتی که مواد پایه آب باشد باید از ضدکف سیلکونی خوراکی استفاده کنید.

موسوی
ارسال شده در : دوشنبه 11 دی 1402

سلام، بنده تولید کننده کورین هستم برای از بین بردن حباب هوای سوزنی داخل مواد پلی استر چه ضد کفی کاربرد داره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 14 دی 1402

سلام و عرض ادب، در صورتی که سیستم پایه روغن نیست از ضدکف سیلیکونی استفاده کنید و برای شروع توصیه می شود مقداری از آن را برای نمونه تهیه نمایید.

علی هاتف
ارسال شده در : جمعه 21 مهر 1402

سلام، وقت بخیر. مقدار مصرف ضد کف الکلی در ازای هر لیتر محلول چه مقدار هست؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 24 مهر 1402

سلام جناب هاتف عزیز، بستگی به درصد خلوص و ترکیب محول مورد نظر شما دارد.

محمد رحمانی
ارسال شده در : دوشنبه 20 شهریور 1402

سلام، وقتتون بخیر باشه. برای مواد تخمیری و تقطیری الکلی چه آنتی فومی پیشنهاد می دین؟ سپاس.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 27 شهریور 1402

سلام جناب رحمانی عزیز، استفاده از آنتی فوم الکلی برای کاربری مورد نظرتان توصیه می شود. لازم به ذکر است در حال حاضر آنتی فوم های هایپر صنعت فامکو گرید صنعتی می باشند و برای استفاده در مواد خوراکی مناسب نیستند.

وحید مولوی
ارسال شده در : شنبه 27 اسفند 1401

سلام، مولوی هستم. از کدوم ضد کف در تولید مواد شیمیایی آلی می توان استفاده کرد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 15 فروردین 1402

سلام جناب مولوی عزیز، پرسش شما کلی می باشد. برای پاسخ نیاز به اطلاعات بیشتری داریم. همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

محمد حسین رشیدی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 22 شهریور 1401

سلام، برای از بین بردن کف داخل رادیاتور ماشین چه ضد کفی می شه تو‌ رادیات ریخت؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 23 شهریور 1401

سلام جناب رشیدی عزیز، استفاده از ضد کف برای شما توصیه نمی شود اما به طور کلی از هر نوع ضد کف سیلیکونی (بر پایه آب) می توانید استفاده نمایید.

مرتضی ملکی
ارسال شده در : شنبه 08 مرداد 1401

سلام، برای از بین بردن باکتری یا نظیر آن از آنتی باکتریال استفاده می کنیم. ضد کف را صرفا برای کف زدایی از آب صابون مصرفی در فرآیند خنک کاری استفاده می شود و در صورت عدم استفاده از ضد کف با کف که بوجود می آید آب صابون از مخزن به خارج دستگاه سرازیر می شود.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 09 مرداد 1401

سلام جناب ملکی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

مرتضی ملکی
ارسال شده در : چهارشنبه 05 مرداد 1401

سلام، برای آب صابونی که در داخل یک دستگاه NC با محفظه کاملا بسته و محدود در جریان هست، کدام ضد کف مناسب است؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 05 مرداد 1401

سلام جناب ملکی عزیز، لطفا کاربری مد نظر خود را ذکر بفرمایید. آیا قصد دارید برای از بین بردن جلبک و باکتری استفاده کنید؟

خاطره حردانی
ارسال شده در : یکشنبه 21 فروردین 1401

سلام، وقتتون بخیر. من یه کار تحقیقاتی در مورد روغن های خوراکی انجام میدم. می خوام بدونم کدوم ضد کف برای روغن های سرخ کردنی استفاده می شه؟ و نحوه استفاده و مقدار دز مصرفی باید به چه شکل باشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 21 فروردین 1401

سلام، در حال حاضر ضد کف های ارائه شده توسط ما صنعتی هستند و بیشتر برای ترکیبات صنعتی به کار می روند. برای روغن های خوراکی باید از ضد کف خوراکی استفاده بفرمایید.

سرلک
ارسال شده در : چهارشنبه 10 آذر 1400

سلام، وقتتون بخیر. من برای یک آزمایش دنبال واکنش شیمیایی برای مواد خوراکی هستم. اطلاعاتی هم نتونستم کسب کنم. می خوام ببینم برای مواد غذایی می شه از محصولات شما برای آزمایش استفاده کنم؟ ممنون می شم اگر راهنمایی کنید.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 11 آذر 1400

سلام جناب سرلک عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

محمد نجفیان اشرفی
ارسال شده در : پنجشنبه 01 مهر 1400

سلام، من برای پایان نامه دکتری خود از چسب پلی وینیل استات استفاده می کنم. وقتی به آن آب اضافه می کنم و با دور زیاد هم می زنم یا رقیقش می کنم یا بهش نانو الیاف می زنم و با همزن همش می زنم، دچار کف زیاد میشه. برای حذف این کف از کدام ماده ضد کف باید استفاده کنم؟ با توجه به اینکه چسب پلی وینیل استات محلول در آب است.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 04 مهر 1400

سلام، به شما توصیه می شود از ضد کف پایه سیلیکونی استفاده بفرمایید.

مهدی احمدی
ارسال شده در : یکشنبه 03 مرداد 1400

سلام، من یک جارو برقی دارم که دارای مخزن آب است و موقع کار کردن نباید کف تشکیل گردد. لطفا راهنمایی کنید کدام یک از محصولات شما مناسب افزودن به مخزن آب جارو برقی است. در مورد نحوه خرید و قیمت محصول اطلاعاتی در اختیارم قرار دهید. با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 04 مرداد 1400

سلام جناب احمدی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.