قیمت :
70,500
تومان
قیمت :
59,000
تومان

پارافین و کاربرد آن چیست؟

پارافین یک ترکیب هیدروکربنی سیر شده است که تمام اتم های کربن موجود در مولکول با پیوندی ساده به یکدیگر متصل شده اند. سایر پیوندها نیز با اتم های هیدروژن، سیر شده اند. به پارافین ها یا هیدروکربن های پارافینی، آلکان می گویند. فرمول شیمیایی آن CnH2n+2 می باشد.

بسیاری از شما عزیزان به دنبال این هستید که پارافین از کجا بخریم؟ تیم حرفه ای مواد شیمیایی هایپر صنعت فامکو، آمادگی خود را جهت فروش انواع پارافین به شما عزیزان اعلام می نماید. فروش انواع پارافین اعم از پارافین مایع و همچنین پارافین جامد در هایپر صنعت فامکو انجام می پذیرد. برای اطلاع از قیمت پارافین (قیمت هر کیلو پارافین) در انواع مختلف می توانید به صفحه مربوطه مراجعه نمایید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

هایپر صنعت فامکو قابلیت تامین انواع پارافین جامد و پارافین مایع در تناژهای بالا برای مشتریان محترم را دارد. شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات فنی و برگه آنالیز پارافین جامد سبک و سنگین در درصدهای مختلف و همچنین پارافین مایع صنعتی، بهداشتی و خوراکی با کارشنانسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل فرمایید.

کاتالوگ معرفی مواد شیمیایی فامکو

انواع پارافین

پارافین ترکیبی هیدروکربنی است که از مشتقات نفتی گرفته می شود. این ترکیب نفتی به دو شکل مایع و جامد وجود دارد. روغن پارافین با پارافین مایع تفاوت دارد. روغن پارافین مایعی زرد رنگ یا شفاف بی رنگ می باشد و اغلب به عنوان روغن معدنی شناخته می شود که بی رنگ و بدون بو است که از تقطیر نفت خام به دست می آید. این ماده به دو نوع سبک و سنگین تقسیم بندی می شود که ویسکوزیته روغن معدنی سبک کمتر می باشد.

این ماده گرمای زیادی را حفظ می کند. در واقع به بیان ساده تر پارافین به عنوان یک ماده نفتی توصیف می شود و در بازار به دو شکل مایع یا جامد عرضه می گردد.

کاربرد پارافین

این نوع از مواد شیمیایی در موارد زیر به کار می روند:

  • استفاده دارویی
  • صنایع غذایی
  • صنایع لاستیک سازی و پلاستیک
  • صنایع آرایشی و بهداشتی

تاریخچه پارافین

این ماده را می توان از ذغال سنگ، چوب و نفت شیل استخراج کرد، اما در درجه اول از تقطیر نفت حاصل می شود، که اولین بار در سال 1807 توسط زمین شناس ابراهیم گسنر تقطیر شد. هزینه تولید در ابتدا زیاد بود، اما وقتی بعدها منابع جدید و روش های ارزان تر پالایش آن کشف شد، منجر به پایین آمدن قیمت سوخت گردید.

faq

پارافین محصولی هیدروکربنی بوده که از مشتقات نفتی گرفته شده است. این ماده هم چنین یک ترکیب هیدروکربنی سیر شده است که اتم های کربن در این مولکول ها با پیوندی ساده به هم متصل شده اند. سایر پیوندها نیز با اتم های هیدروژن، سیر شده اند.

پارافین ها شامل پارافین مایع در گریدهای (خوراکی، صنعتی و بهداشتی) و پارافین جامد هستند.

به پارافینی که خالص و تصفیه شده، پارافین مایع گفته می شود که می تواند در بعضی موارد دارای ناخالصی باشد. پارافین، مایعی سفید و شفاف است و نام دیگر آن روغن سفید بوده که این محصول از تقطیر مشتقات نفتی حاصل شده است.

این محصول به شکل جامد بوده که به آن موم پارافین و وکس پارافین می گویند. این ماده به صورت بی رنگ و یا سفید رنگ، بدون بو و بدون مزه است.

پارافین در لاستیک سازی، شمع سازی، صنایع دفاعی، باطری سازی، کابل سازی، کشاورزی، تولید رنگ و رزین، تولید چسب، تولید پارچه و نساجی، ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی، ریخته گری، صنایع چوب و کاغذ (ساخت لوازم تحریر) و روغن کاری کاربرد دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: