آنتن میکروتیک چیست؟

شرکت میکروتیک یکی از معتبرترین شرکت ها در حوزه تولید تجهیزات شبکه و وایرلس می باشد. تولیدات این شرکت دارای گوناگونی و تنوع مدل بسیاری بوده که می تواند نیاز هر کاربری را چه در سطح خانگی، اداری یا سازمانی برطرف کند. یکی از ویژگی های خوب شرکت میکروتیک سبد کالایی کامل تجهیزات این شرکت می باشد و این امکان را به شما می دهد تا تمامی ملزومات تجهیزات وایرلس خود را به صورت یکپارچه از این برند تهیه نمایید.

برای استفاده از رادیو وایرلس نیاز به آنتن می باشد. آنتن وظیفه انتقال اطلاعات به صورت سیگنال را دارا می باشد به صورتی که در دو سمت یک ارتباط به ازای هر رادیو شما نیاز به یک آنتن دارید. اغلب آنتن های موجود در بازار سیگنال را به صورت دو طرفه، عمودی و افقی ارسال می کنند. انتخاب یک آنتن خوب همانند انتخاب یک رادیو وایرلس خوب اهمیت ویژه ای دارد زیرا یک آنتن بی کیفیت به مراتب می تواند از توانایی رادیو وایرلسی که تهیه کردید بکاهد. آنتن های میکروتیک با دقت و آلیاژ بسیار با کیفیتی (آلومینیوم) تولید می شوند و مناسب استفاده با اکثر رادیو وایرلس های آن شرکت یا حتی شرکت های دیگر می باشد.

لازم به ذکر است برخی رادیو وایرلس های شرکت میکروتیک، رادیو آنتن یکپارچه می باشند و برای استفاده از آنها نیازی به آنتن مجزا نیست برای مثال می توان به SXTsq یا QRT و غیره اشاره کرد.

کاتالوگ معرفی تجهیزات شبکه فامکو

انواع آنتن میکروتیک (Mikrotik)

آنتن های میکروتیک در دو نوع دیش و سکتور در بازار قابل تهیه می باشند.

دیش میکروتیک

از دیش میکروتیک برای ارتباطات دو طرفه استفاده می کنند و قابلیت سازگاری با رادیوهایی نظیر نت متال، بیس باکس و غیره را دارند. دیش میکروتیک در بازار با نام mANT30 و mANT30 PA شناخته شده اند که به ترتیب در دو مدل معمولی و پایه سنگین عرضه می شوند.

دیش میکروتیک

مزایای دیش میکروتیک
  • طراحی مناسب پایه جهت مقاومت در برابر وزش باد
  • قابلیت تنظیم آسان
  • استفاده از مواد مناسب در طراحی فیدر
  • استفاده از کابل مرغوب جهت اتصال به رادیو

سکتور میکروتیک

از سکتور به دلیل فضای دید 120 درجه ای اکثرا برای ارتباطات یک نقطه به چند نقطه استفاده می شود و قابلیت سازگاری با رادیوهایی نظیر نت متال، نت باکس و غیره را دارا می باشد. سکتور میکروتیک در بازار با نام mANT 15s و mANT19s شناخته می شود که به ترتیب در دو مدل 15dBi و 19dBi عرضه می شوند.

سکتور میکروتیک

برای ارتباط بین آنتن های میکروتیک و رادیو ها از کابل رابط یا پیگتیل استفاده می شود که نام تجاری آن در بازار RP-SMA می باشد و در بازار ایران در کیفیت های متفاوتی یافت می شود، همچنین بازه فرکانسی آنتن های میکروتیک در باند 5 گیگاهرتز می باشد.

مزایای سکتور میکروتیک
  • قابلیت استفاده در ارتباطات PTMP
  • قابلیت استفاده در فضای بیرون
  • دارای زاوی تابش 120 درجه
  • مقاوم بودن جنس بدنه در برابر شرایط سخت آب و هوایی
  • تامین پوشش رادیویی در مناطق جاده ای و ضعیف
faq

آنتن های میکروتیک در مدل های دیش و سکتور ساخته می شوند.

در جعبه دیش های میکروتیک متعلقات دیش و پیگتیل وجود دارد.

خیر، آنتن های میکروتیک قابلیت سازگاری با تجهیزات شرکت های دیگر نظیر میموسا را دارد.

دیش های میکروتیک در دو نوع پایه سبک و سنگین و فقط در اندازه 30 dBi تولید می شوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محرابی
ارسال شده در : جمعه 02 مهر 1400

با عرض سلام و احترام خدمت شما. محصولات میکروتیک بی نظیر و عالین.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 03 مهر 1400

سلام جناب محرابی عزیز، ممنون از نظر حضرتعالی.