سوئیچ سیسکو

سوییچ سیسکو یکی از با کیفیت ترین سوئیچ هایی است که در بازار قابل تهیه می باشد. سوئیچ سیسکو از کیفیت ساخت بالا و قدرت مدیریت بالایی نیز برخوردار است و در سری های متفاوتی بسته به نیاز مدیر شبکه قابل ارائه است.

کاتالوگ معرفی تجهیزات شبکه فامکو

مشخصات فنی سوئیچ سیسکو

سوئیچ های سیسکو از چندین نظر زیر قابل دسته بندی می باشند:

  • طراحی مدل سه لایه ای
  • ثابت و ماژولار
  • مدیریتی و غیر مدیریتی
  • POE و غیر POE

سوئیچ Cisco‌ Access

در لایه Access و در پایین ترین درجه شبکه برای اتصال کاربران به شبکه از سوئیچ های Access سیسکو استفاده می شود. مانند سوئیچ های سیسکو سری 2960، 3650. سرعت این سوئیچ ها اغلب برحسب گیگ بوده و دارای پورت های زیاد و ظرفیت بالا می باشند و به طور مستقیم با اینترنت ارتباط دارند.

سوئیچ Cisco‌ Access

سوئیچ Cisco‌ Distribution

سوئیچ های سیسکو در لایه Distribution یا توزیع قرار دارند و وظیفه آنها اتصال سوئیچ های لایه Access و لایه Core می باشد و در واقع سوئیچ فوق نقش پل ارتباطی بین این دو لایه را دارند. یکی از وظایف مهم لایه توزیع قرار، حصول اطمینان از رد و بدل مداوم بسته های اطلاعاتی می باشد. سوئیچ های سری 4500 و 3750 نمونه هایی از سوئیچ های این لایه می باشند. سوئیچ Distribution از سوئیچ Access به مراتب قوی تر می باشد.

سوئیچ Cisco‌ Distribution

سوئیچ‌ Cisco Core

سوئیچ لایه Core هسته مرکزی شبکه می باشند که باید قدرت بالایی داشته باشد. سوئیچ Core برای اتصال سوئیچ های Distribution به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. مانند سوئیچ های سری 4500، 3850 و غیره. سوئیچ های این لایه باید از قابلیت هایی مانند Redundancy و High Availability برخوردار باشند. به سوئیچ هایی که در این لایه هستند، سوئیچ های لایه 3 گفته می شود. سوئیچ Core از سوئیچ Distribution به مراتب گران قیمت تر و قدرتمندتر می باشد.

سوئیچ‌ Cisco Core

سوئیچ ثابت سیسکو (Fixed)

سوئیچ های فیکس با پیکربندی ثابت، دارای پورت های ثابتی بوده که به صورت 8، 16، 24 و 48 پورت عرضه می شوند. این سوئیچ ها دارای تنوع زیادی از لحاظ سرعت و نوع پورت می باشند و می توان از آنها در هر نوع شبکه ای به هر اندازه ای استفاده کرد.

سوئیچ ثابت سیسکو

سوئیچ ماژولار سیسکو

این سوئیچ ها دارای قابلیت ارتقا می باشند و می توان با افزودن ماژول، تعداد پورت ها را افزایش داد تا کاربران بیشتری به شبکه اضافه شوند. از این سوئیچ به دلیل ویژگی ماژولار بودن، اغلب در لایه سوم شبکه استفاده می شود و می توان از آن به عنوان روتر هم استفاده کرد.

سوئیچ ماژولار سیسکو

سوئیچ غیر مدیریتی سیسکو

سوئیچ هایی می باشند که می توان از آنها به همان صورت که توسط سازنده طراحی شده، استفاده کرد. در این نوع سوئیچ نمی توان هیچ گونه نظارت و کنترلی بر روی اطلاعاتی که رد و بدل می شوند، داشت و هر دستگاهی با استفاده از کابل شبکه به این نوع سوئیچ متصل شود، وارد شبکه می شود. از سوئیچ های مدیریتی در شبکه هایی که نیازی به مدیریت دیتا وجود ندارد، استفاده می شود.

سوئیچ غیر مدیریتی سیسکو

سوئیچ مدیریتی Cisco

این سوئیچ ها دارای همه ی مشخصات سوئیچ های غیر مدیریتی هستند و علاوه بر آن دارای قابلیت کنترل، تنظیم و مدیریت نیز می باشند. با استفاده از این نوع سوئیچ می توان از قابلیت هایی مانند امنیت بالا، مدیریت و کنترل ترافیک شبکه، کنترل دسترسی افراد به داده ها، عیب یابی شبکه از راه دور و اولویت بندی ترافیک شبکه بهره مند شد.

سوئیچ مدیریتی Cisco

سوئیچ سیسکو POE

سوئیچ های POE، سوئیچ هایی هستند که از تکنولوژی Power Over Ethernet پشتیبانی می کنند و قابلیت برق رسانی به دستگاه های اکتیو که به آنها متصل هستند و با این تکنولوژی سازگار می باشند را دارند. این برق رسانی از طریق کابل اترنت صورت می گیرد.

سوئیچ سیسکو POE

سوئیچ سیسکو Data Center

از سوییچ Data Center سیسکو برای محیط های بزرگ و اتصال سرورها استفاده می شود و اکثرا در زمینه مجازی سازی و فضای ذخیره سازی ابری به کار گرفته می شود. مانند سوییچ های سیسکو سری 9000، 7000 و غیره.

سوئیچ Cisco‌ DataCenter

مزایای سوئیچ سیسکو
  • کیفیت بالا
  • سخت افزار قوی
  • سرعت بالا
  • پشتیبانی از لایه 2 و 3 شبکه
  • امنیت بالا
  • قابلیت استک کردن سوئیچ ها و افزایش پهنای باند
  • دارای پورت های آپلینک با سرعت بالا

ایمیج در سوئیچ های سیسکو
  • ایمیج استاندارد سوئیچ سیسکو

ایمیج استاندارد سوئیچ سیسکو در لایه 2 و همانند سوئیچ های قدیمی کار می کند. این مدل از ایمیج استاندارد سوئیچ سیسکو، درکی از پکت های لایه 3 و 4 نداشته و فقط به هدرهای لایه اترنت توجه می کند.

  • ایمیج پیشرفته سوئیچ سیسکو

ایمیج پیشرفته سوئیچ سیسکو، لایه 3 و 4 را درک کرده و به سوئیچ این امکان را می دهد تا ترافیک های ایجاد شده توسط کامپیوترها را شناسایی کند. همچنین این مدل از سوئیچ سیسکو، ویژگی های امنیتی پیشرفته ای را فراهم می کند. ایمیج پیشرفته برای سوئیچ های سیسکو که در شبکه های انتقال صدا، تصویر و داده فعالیت می کنند ضروری است، چون این مدل از سوئیچ سیسکو می تواند ترافیک صدا و تصویر را شناسایی و بر اساس اولویت دسته بندی کنند.

قیمت انواع سوئیچ سیسکو

قیمت سوئیچ های Cisco با توجه به تنوع مدل ها متفاوت می باشد. برای اطلاع از لیست قیمت و همچنین دریافت مشاوره فنی با کارشناسان تجهیزات شبکه هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.

faq

سوئیچ های سیسکو به دو دسته تجمیعی یا Aggregation که میزان ترافیک را در شبکه متمرکز می کند و سوئیچ های دسترسی یا Access که برای انتهای شبکه و استفاده یوزر نهایی می باشد، تقسیم می شوند.

سوئیچ های مدیریتی سیسکو معمولا در شرکت های بزرگ استفاده می شود که نیاز به تنظیمات لازم و مدیریت پهنای باند بر روی شبکه را دارد و قیمتی بالاتر نسبت به مدل غیر مدیریتی دارد. سوئیچ های غیر مدیریتی نیازی به تنظیمات ندارند و معمولا سوئیچ Access می باشند که بدون دردسر و با قیمت مناسب تری می توان تهیه کرد.

معمولا سوئیچ های سیسکو از لحاظ ارتفاع 1 یونیت می باشند و همین مقدار فضا را از رک اشغال می کند.

در سوئیچ های PoE شما می توانید تجهیزاتی مانند رادیو، تلفن های IP و دوربین های IP را بدون آداپتور از طریق برق ارسالی POE روشن و استفاده نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: