روتر سیسکو (Cisco) چیست؟

برای مسیردهی به اطلاعات در بستر شبکه از روتر استفاده می شود، به عبارت دیگر روتر چندین شبکه را با آدرس های متفاوت به هم متصل کرده و وظیفه آدرس دهی بین سیستم ها را بر عهده دارد. روتر ها به هر دستگاه یک ادرس IP اختصاص می دهند که در هنگام ارسال یا دریافت بسته های اطلاعات به راحتی بتوانند این آدرس ها را شناسایی کنند تا داده ها به مقصد مورد نظر برسند و در مسیر شبکه گم نشوند. این انتقال اطلاعات می توان بین چند دستگاه یا از یک دستگاه به سمت اینترنت باشد. مدیر شبکه به کمک روتر به آسانی می تواند به مدیریت و مسیریابی اطلاعات در شبکه بپردازد.

روتر Cisco یکی از معروف ترین و با کیفیت ترین روتر های موجود در بازار می باشد که اغلب در نقاط اصلی و حساس شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. این کمپانی به دلیل تنوع تولید بالا امکان استفاده از این دستگاه ها را برای مصارف مختلف خانگی، دفاتر و سازمان های بزرگ فراهم کرده است. روتر های سیسکو مانند سوئیچ های این شرکت دارای سری های مختلفی می باشد. هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع روتر سیسکو می باشد.

کاتالوگ معرفی تجهیزات شبکه فامکو

رده بندی روتر های سیسکو

انواع روتر سیسکو

روتر سیسکو سری 1800

این سری از روترها می توانند تا حداکثر 50 کاربر را پشتیبانی کنند و در شبکه های کوچک تا متوسط کاربرد دارند. از مشخصات این سری روترها می توان به قدرت متوسط، پشتیبانی از سرویس های امنیتی و VPN اشاره کرد. این سری روتر ها ساختار ثابت دارند و دارای پورت 10/100 با قابلیت POE می باشند.

روتر سیسکو سری 2800

پشتیبانی از فایروال، پورت گیگابیت و قدرت مناسب از نکات بارز در روتر سیسکو 2800 می باشد. طراحی این سوییچ ها به صورت ماژولار بوده و در گروه روتر های ISR (سرویس یکپارچه) قرار دارند. این سری روتر مناسب شبکه های کوچک تا متوسط می باشد.

روتر سیکسو سری 3800

این سری روتر مناسب شبکه های متوسط تا بزرگ می باشد. قدرت پردازش بالا، پشتیبانی از Call Processing، VPN و غیره از نکات فنی این سری می باشد. بسته به مدل، این روتر ها می توانند تا 2 پورت اترنت با سرعت 10/100/1000 داشته باشند. این سری روتر سیسکو دارای قابلیت ایجاد پورت های لایه 2 به صورت POE را دارد.

روتر سیسکو سری 7600

روتر سیسکو 7600 مناسب تامین کنندگان اینترنت و سرویس دهندگان اطلاعات می باشد. خدمات انتقال تصویر، IP، MPLS، پشتیبانی از میلیون ها مسیر و غیره از ویژگی های این سری روتر می باشد. این روتر ها تا 720 گیگ در ثانیه قدرت پردازش دارند و دارای قابلیت پشتیبانی از اینترفیس های 10 گیگ می باشند.

رده بندی روتر سیسکو
  1. WAN: از این روتر ها به دلیل ظرفیت و سرعت بالا، در مراکز داده (Data Center) استفاده می شود. با توجه به نوع کاربرد، این روتر ها دارای پورت های زیادی بوده و از تمام پروتکل های روتینگ پشتیبانی می کند. این روتر های شامل سری های NCS5000 ,NCS5500 ,ASR1000 می باشد.
  2. Branch Office: این سری از روتر ها برای استفاده در شعب دفاتر و برقراری ارتباط با دفتر اصلی می باشند و دارای مدل های متفاوتی مانند روتر های سری ISR1800 ,ISR1000 ,ISR900 ,ISR800 هستند.
  3. Service Provider: این روتر از پرقدرت ترین روتر های برند سیسکو می باشد که از آنها به دلیل بالا بودن ظرفیت و سرعت عملکرد (تا 100 گیگابیت بر ثانیه) در مراکز ارائه خدمات اینترنت استفاده می شود. روتر های سری 8000 و ASA9000 در این دسته بندی قرار می گیرند.

قیمت روتر سیسکو

روتر سیسکو در انواع مختلفی ارائه شده است که ویژگی هایی از جمله تعداد و نوع پورت های دستگاه، پشتیبانی از قابلیت POE، میزان رم و سری دستگاه می توانند عوامل تعیین کننده قیمت باشند. جهت دریافت مشاوره فنی و خرید می توانید از کارشناسان هایپر صنعت فامکو کمک بگیرید.

faq

واژه New یا نو به روتر های نو و اکبند، واژه Refer به بازسازی روتر با قطعات نو و در نهایت واژه Used به روتر دسته دوم گفته می شود.

سیستم عامل روتر های سیسکو IOS یا Internetwork Operating System می باشد که در اکثر روترهای سیسکو بکار رفته است.

روتر های سیسکو در لایه سوم شبکه کار می کنند و وظیفه اصلی آن مسیریابی می باشد.

روتر های سیسکو در کل به سه شاخه WAN، Branch Office و Service Provider تقسیم می شوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: