قیمت :
7,500
تومان

تبدیل لوله چیست؟

اتصال تبدیل در دو نوع تبدیل هم مرکز و تبدیل غیر هم مرکز تولید می گردد و به منظور کاهش نرخ جریان و همچنین تغییر سایز در خطوط لوله مورد استفاده قرار می گیرد.

تبدیل یکی از انواع اتصالات است که دو لوله با قطر های مختلف را به یکدیگر متصل می کند. میزان انحراف در تبدیل غیر هم مرکز برابر با نصف اختلاف قطر داخلی بزرگ و قطر داخلی کوچک است.

انواع تبدیل لوله

تبدیل در دو نوع تبدیل هم مرکز (CONCENTRIC) که بصورت مخفف (CC) و تبدیل غیر هم مرکز (ECCENTRIC) که به صورت مختصر (ECC) تولید می شود.

انواع تبدیل لوله

انواع تبدیل از نظر متریال
  • کربن استیل
  • استنلس استیل
  • پلیمری
  • غیر آهنی
انواع تبدیل از نظر نوع اتصال
  • تبدیل جوشی
  • تبدیل ساکت ولد
  • تبدیل دنده ای

تبدیل استنلس استیل

استنلس استیل آلیاژی از آهن، نیکل، کروم و مقادیر کمتری از عناصر دیگر می باشد که مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی فوق العاده ای به فولاد می دهد. از این نوع اتصالات بیشتر در صنایع نفت و پتروشیمی، صنایع غذایی، صنعت ساختمان و غیره برای اتصال دو لوله استنلس استیل غیر هم سایز استفاده می شود.

تبدیل استنلس استیل

تبدیل کربن استیل

کربن استیل نوعی فولاد است که حداکثر درصد کربن آن حدود 2 درصد می باشد. همین امر سبب افزایش استحکام و سختی و کاهش شکل پذیری و جوشکاری در این نوع اتصالات می شود. این تبدیل برای اتصال دو لوله فولادی غیر هم سایز درصنایع و ساختمان سازی استفاده می شود.

تبدیل کربن استیل

تبدیل پلی اتیلن

اتصالات پلی اتیلن دارای انعطاف پذیری، مقاومت و طول عمر بسیار بالایی می باشند و به دلیل مسطح بودن قسمت داخلی دچار رسوب نمی شوند. بیشترین کاربرد این اتصالات در صنعت کشاورزی و ساختمان می باشد و برای اتصال لوله های پلی اتیلن غیر هم سایز استفاده می شوند.

تبدیل پلی اتیلن

تبدیل پلی پروپیلن

این اتصال از جنس پلی پروپیلن می باشد. از مهم ترین ویژگی های این پلیمر مقاومت بالا، وزن سبک و عمر بالای آن می باشد. این اتصالات در دمای 20 درجه سانتیگراد تا 20 بار و در دمای 85 درجه سانتیگراد 10 بار فشار را تحمل می کنند. این جنس از اتصالات پرکاربرد ترین نوع در تاسیسات ساختمانی می باشند که برای اتصال لوله های پروپیلن غیر هم سایز استفاده می شوند.

تبدیل پلی پروپیلن

تبدیل پی وی سی

پی وی سی یا همان پلی وینیل کلراید یکی از انواع پلیمر هاست که به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، انعطاف پذیری بالا، وزن سبک، مقاومت در برابر آتش، از جمله پلیمر های پرمصرف محسوب می‌ شوند. تبدیل های پی وی سی برای اتصال دو لوله پی وی سی استفاده می شوند.

تبدیل پی وی سی

تبدیل مسی

فلز مس در ترکیب با سایر فلزات در برابر پوسیدگی مقاوم شده و هدایت الکتریکی آن افزایش می یابد. همچنین اتصالات از جنس مس رسانای گرمایی فوق العاده ای نیز دارند. در خط لوله های مسی برای اتصال دو لوله غیر هم سایز از این تبدیل استفاده می شود.

تبدیل مسی

تبدیل پوش فیت

این محصولات از جنس پلی پروپیلن بوده و دارای سوکت و آب بند برای اتصال می باشند که کار نصب را آسان تر کرده است. این نوع از اتصالات بیشترین کاربرد را در فاضلاب ساختمانی دارند که در مواقعی که دو لوله غیر هم سایز به هم می رسند، با استفاده از این تبدیل به هم متصل می شوند.

تبدیل پوش فیت

به طور کلی هر جایی که در پایپینگ سایز خط لوله عوض می شود، برای تغییر سایز از تبدیل استفاده می شود و باید توجه داشت که تبدیل باید از نظر جنس، سایز و ضخامت، مشابه لوله یا اتصالاتی که به آن متصل میشوند باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: