پمپ بشکه کش (تخلیه بشکه)

قیمت :
65,000,000
تومان
قیمت :
48,100,000
تومان
قیمت :
17,000,000
تومان
قیمت :
80,000,000
تومان
قیمت :
55,000,000
تومان

پمپ بشکه کش (پمپ تخلیه بشکه) چیست؟

پمپ بشکه کش یا پمپ تخلیه بشکه در زمینه تخلیه انواع سیالات از بشکه ها و درام ها کاربرد دارند. این پمپ از خانواده پمپ های سانتریفیوژ، اسکرو، دنده ای و پیستونی بوده که از قابلیت های این محصول به خاصیت حمل و نقل آسان آن به دلیل وزن پایین این محصولات و طرز کار سهل و آسان اشاره نمود و همچنین دارای انواع متنوعی مانند بادی و برقی می باشند.

به بشکه کش، درام پمپ نیز گفته می شود. اصولا این پمپ ها نوع ارتقاء یافته پمپ بشکه دستی هستند و نسبت به این پمپ ها دارای مزایای متعددی هستند، پمپ بشکه کش دستی دارای کاربرد بسیار محدود بوده و ضمنا مناسب کار با هر متریالی نمی باشد.

پمپ بشکه کش (پمپ تخلیه بشکه)

لیست قیمت پمپ بشکه کش

فیلم معرفی پمپ بشکه کش و نحوه عملکرد آن

مشخصات فنی پمپ بشکه کش

پمپ بشکه کش با نام های Barrel Pump یا Drum Pump یا Container Pump یا Fill Pump نیز شناخته می شود. مقوله اصلی در انتخاب پمپ بشکه کش مناسب میزان گرانروی یا ویسکوزیته سیال مورد نظر می باشد. همچنین در برخی موارد کاربری خاص به این محصولات پمپ تخلیه اسید یا اسید کش نیز گفته می شود.

انواع پمپ بشکه کش

  • پمپ بشکه کش الکتریکی

پمپ های تخلیه بشکه الکتریکی در دو نوع معمولی و ضد انفجار برای انتقال سیالات ساده و قابل اشتعال طراحی و ساخته می شوند. اتصال موتورهای الکتریکی به پمپ های بشکه کش توسط کوپلینگ مخصوص صورت می گیرد.

  • پمپ بشکه کش بادی (پنوماتیکی) و هیدرولیکی

پمپ بشکه کش بادی غالبا در مواردی که نیاز به ایجاد فشار های بالا دارند استفاده می شود. همچنین به دلیل ایمنی بالا و عدم وجود هرگونه جرقه در این پمپ ها استفاده از آنها در جابه جایی سیالات قابل اشتعال یا استفاده در محیط هایی که حاوی گازهای قابل انفجار می باشند توصیه می گردد.

  • پمپ بشکه کش دستی

پمپ های بشکه کش دستی جزء ساده ترین و ارزان ترین نوع سیستم های تخلیه بشکه می باشند و در مواردی که تخلیه مایع در حجم کم انجام می شود مناسب هستند.

پمپ های بشکه کش بسته به نوع راه انداز آن در انواع پمپ بشکه کش تک فاز و پمپ بشکه کش سه فاز و همچنین پمپ بشکه کش ضد انفجار و ساده ارائه می گردند. از دیگر انواع پمپ تخلیه بشکه می توان به پمپ بشکه کش برقی و پمپ بشکه کش دستی اشاره نمود، که نوع بشکه کش دستی آن توسط گروه صنعتی فامکو به فروش نمی رسد.

این محصولات برای پمپاژ طروفی با حجم های متنوع اعم از 20 لیتری، 100 لیتری، 200 لیتری و 100 لیتری مناسب می باشند و همچنین ابعاد این پمپ های تخلیه بشکه از 700 تا 1500 میلی متر متغیر می باشند و در شرایط خاص تا طول 3000 میلیمتر نیز به صورت سفارشی قابل تولید هستند.

پمپ بشکه کش ضد انفجار یا ضد جرقه

شرایطی وجود دارد که یا سیال قابل اشتعال می باشد و یا محیطی که پمپ در آن کار می کند قابلیت اشتعال دارد، عموما پمپ تخلیه بشکه ضد انفجار یا ضد جرقه اصولا در این شرایط کاربری دارد. از جمله سیالات قابل اشتعال می توان به انواع الکل و حلال، اتانول و متانول، استون و بوتیل استات، تولوئن و زایلن و دیگر مواد اشاره نمود.

پمپ بشکه کش غلیظ کش یا پمپ غلیظ کش

یکی دیگر از انواع پمپ های بشکه کش می باشد، یعنی در انتهای شافت این نوع پمپ ها، به جای پروانه سانتریفیوژ از یک استاتور مارپیچی استفاده شده است، که پمپاژ و انتقال سیالات غلیظ مانند انواع عسل، مربا، سس، رب، کچاب، گلوکز و گلیسیرن، لاتکس و غیره کاربرد دارد.

پمپ بشکه کش دیافراگمی پنوماتیک یا بادی

 پمپ بشکه کش دیافراگمی پنوماتیک

نیروی محرکه در این پمپ ها هوای فشرده یا جریان الکتریکی می باشد و با توانایی مکش بالا، برای انتقال و پمپاژ انواع سیالات بکار می روند. در مواردی که خطر اشتعال یا انفجار سیال وجود دارد، استفاده از پمپ های دیافراگمی با نیروی محرکه هوا و یا موتورهای الکتریکی ضد انفجار توصیه می شود. از مزایای این پمپ ها می توان به قابلیت کارکرد خشک بدون آسیب رسیدن به پمپ اشاره کرد. همچنین با توجه به رابطه مستقیم دبی جریان مایع با هوای مصرفی در پمپ های دیافراگمی می توان به راحتی جریان مایع را توسط شیر کنترل کرد. با به صفر رساندن دبی عبوری مایع مصرف هوا نیز به صفر می رسد، به همین دلیل استفاده از پمپ های دیافراگمی تخلیه بشکه در مواردی که نیاز به دبی متغیر است نیز توصیه می شود. جنس متریال قسمت های هیدرولیکی پمپ های دیافراگمی متناسب با سیال پمپ شونده انتخاب می شوند. بدنه این پمپ ها معمولا از جنس پلیمر یا فلزاتی نظیر چدن، آلومینیوم یا استیل می باشد و دیافراگم نیز می تواند از متریال هایی نظیر لاستیک های مصنوعی، تفلون و PTFE و غیره انتخاب شود.

انواع پمپ های بشکه کش متناسب با غلظت سیال
  • سیالات با ویسکوزیته پایین (مایعات رقیق)

این مایعات شامل انواع اسیدها، نوشیدنی های خوراکی، حلال ها و مشتقات نفتی سبک و غیره می باشند که برای تخلیه آنها می توان از پمپ های سانترفیوژ استفاده کرد. این پمپ ها شامل انواع پمپ های سانترفیوژ زمینی و پمپ های سانترفیوژ بشکه کش می باشند. در پمپ های بشکه کش قسمت پروانه پمپ که در انتهای لوله مکش قرار گرفته در درون سیال قرار می گیرد و نیاز به هواگیری ندارد.

  • سیالات با ویسکوزیته متوسط

این مایعات شامل روغن های معدنی، جوهر، عسل، وازلین، خامه و انواع سس ها و غیره می باشند. برای تخلیه این مایعات از پمپ های بشکه کش مونو، پمپ های دیافراگمی یا پیستونی استفاده می شود.

  • سیالات با ویسکوزیته بسیار بالا

سیالاتی نظیر انواع گریس ها، مواد شیمیایی خمیری و به طور کلی هر سیالی که قابلیت جاری شدن به صورت آزاد را ندارد، از خانواده سیالات غلیظ می باشد که تخلیه این گونه سیالات از بشکه ها توسط صفحات بزرگ با مقطع دایره ای شکل صورت می گیرد. نیروی وارد شونده به صفحه عمدتا به وسیله جک های هیدرولیکی یا پنوماتیکی صورت می گیرد. فشار وارده به سطح سیال غلیظ باعث حرکت آن در لوله خروجی می شود.

  • سیالات خاص

برای تخلیه سیالاتی با ویسکوزیته بسیار پایین و یا سیالات خاصی که ممکن است باعث بروز سایش، خوردگی و یا اشتعال و انفجار شوند از سیستم هوای فشرده استفاده می کنند. در این سیستم هوا از قسمت بالای بشکه وارد شده و باعث تخلیه سیال از لوله هایی که در قسمت پایین بشکه قرار دارند می شود.

متریال و جنس پمپ تخلیه بشکه
  • استنلس استیل 316 یا SS316
  • کانیار PVDF
  • آلومینیوم Aluminum
  • پروپیلن PP
  • تفلون PTFE
  • هستلوی Hasteloy

انواع پمپ بشکه کش

اجزای پمپ های تخلیه بشکه (پمپ های بشکه کش)
  1. الکتروموتور
  2. کوپلینگ
  3. دستگیره
  4. نشیمنگاه بیرینگ
  5. شفت
  6. خروجی پمپ
  7. لوله بیرونی
  8. لوله داخلی
  9. بیرینگ کارتریجی
  10. پروانه
  11. ورودی پمپ

ساختار پمپ تخلیه بشکه

کاربرد پمپ بشکه کش

پمپ تخلیه بشکه دارای کاربری بسیار متنوعی هستند که از جمله آن می توان به پمپاژ آب ژاول و پاک کننده ها، رنگ ها، مواد غذایی و دارویی، اسانس ها، رزین های اپوکسي و پلی استر، پمپاژ چسب ها، لاتکس، گلوکز، روغن ها، روغن موتور، روغن دنده، روغن هیدرولیک، روغن ماشین ابزار، گازوئیل، بنزین، نفت، مواد خورنده، اسیدها، بازها، در حمام های اچینگ Etching baths، حلال ها، تینر و بسیاری از دیگر سیالات اشاره نمود. پمپ بشکه کش روغن صنعتی از دیگر کاربری های این محصول است.

پمپ تخلیه بشکه

پمپ های بشکه کش با توجه به مدل قادر به تخلیه مواد با ویسکوزیته و وزن مخصوص مشخصی می باشند. در جدول زیر ویسکوزیته دینامیکی (ویسکوزیته مطلق) برخی از مواد شیمیایی پرکاربرد نشان داده شده است.

ویسکوزیته مطلق یا دینامیکی سیال در دمای 70 درجه فارنهایت (21 درجه سانتی گراد)

ویسکوزیته مطلق یا دینامیکی سیال
نوع سیال ویسکوزیته مطلق یا دینامیکی سیال در دمای 70 درجه فارنهایت (21 درجه سانتی گراد)
سانتی پویز cP (میلی پاسکال ثانیه) پویز پاسکال ثانیه (نیوتن ثانیه در متر مربع)
اسید سولفوریک 0.2 0.002 0.0002
بوتانون 0.4 0.004 0.0004
آب 1 0.01 0.001
شیر 3 0.03 0.003
نفت خام 15 0.15 0.015
اتیلن گلیکول 16 0.16 0.016
روغن ذرت 72 0.72 0.072
روغن موتور 10 85 ~ 140 0.85 ~ 1.4 0.085 ~ 0.14
روغن موتور 20 140 ~ 420 1.4 ~ 4.2 0.14 ~ 0.42
لاک الکل 420 4.2 0.42
روغن موتور 30 420 ~ 650 4.2 ~ 6.5 0.42 ~ 0.65
روغ ن موتور 40 650 ~ 900 6.5 ~ 9 0.65 ~ 0.9
روغن موتور 60 1,000 10 1
ر وغن گیاهی 1,000 10 1
شربت کارو 5,000 50 5
ع سل 10,000 100 10
شکلات 25,000 250 25
مرکب 45,000 450 45
سس کچاب 50,000 500 50
وازلین 64,000 640 64
سس خردل 70,000 700 70
خامه ترش 100,000 1,000 100
شربت ذرت 110,000 1,100 110
کره بادام زمینی 250, 000 2,500 250

مزایای پمپ تخلیه بشکه
  • مزیت کار با پنوماتیک موتور یا الکتروموتور
  • سرعت بالا، آبدهی بالا، دبی بالا
  • حمل و نقل آسان به دلیل وزن پایین
  • صرفه اقتصادی
  • تعمیرات و نگهداری سهل و آسان با هزینه پایین
  • متریال متنوع و مناسب با کاربری ها مورد نیاز
  • مناسب مواردی که سیال و یا محیط قابلیت اشتعال و یا انفجار دارد، به دلیل کار کردن با هوای فشرده
  • فشار و هد پمپ: تا 60 متر
  • قابلیت پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بالا مانند انواع روغن ها
  • توانایی مکش بالا

برندهای پمپ تخلیه بشکه
  • پمپ تخلیه بشکه روتوماک ROTOMAC
  • پمپ بشکه کش فلکس Flex
  • پمپ تخلیه بشکه آرو ARO
  • پمپ تخلیه بشکه توسان TOSAN (پمپ تخلیه بشکه توسن)
  • پمپ تخلیه بشکه لوتز LUTZ (پمپ تخلیه بشکه لوتز)
  • پمپ تخلیه بشکه کوشین KOSHIN (پمپ تخلیه بشکه كوشين)
  • پمپ تخلیه بشکه دبم DEBEM
  • پمپ تخلیه بشکه گراکو GRACO

مکانیسم عملکرد پمپ بشکه کش

به طور کلی پمپ های تخلیه بشکه با محرک های دستی، بادی و برقی روانه بازار می شوند. مکانیزم عملکرد پمپ های بشکه کش به صورت سانتریفیوژ، تک اسکرو، دنده ای و پیستونی می باشد. در زیر با هر مکانیسم بیشتر آشنا خواهیم شد.

پمپ بشکه کش سانتریفیوژ یا گریز از مرکز

با محرک برقی و بادی تولید می شوند. برای سیالات رقیق و بدون ذرات جامد استفاده شده، دبی بالا و وزن پایین از مزیت های پمپ های بشکه کش گریز از مرکز می باشد. یک پروانه در ورودی تیوب پمپ های تخلیه بشکه با سرعت بالا به واسطه محرک به گردش در می آید و نیروی گریز از مرکز عامل انتقال فشار به سیال می باشد.

پمپ بشکه کش تک اسکرو

نحوه عملکرد مشابه با نوع سانتریفیوژ دارند و موجود در ورودی تیوب عامل انتقال سیال می باشد. سیال در راستای روتور حرکت کرده و به سمت خروجی هدایت می شود. در این نوع دور محرک پایین تر بوده و برای انتقال سیالات غلیظ و حتی دارای ذرات جامد استفاده می شود. از معایب پمپ های تک اسکرو وزن بالای آنها می باشد. در برخی موارد پمپ های تخلیه بشکه تک اسکرو که برای سیالات غلیظ خمیری شکل کاربرد دارد به علت گیربکسی بودن، وزن بالایی داشته که اپراتور قابل به حملشان نبوده و باید با جرثقیل های سقفی مهار شوند.

پمپ های تخلیه بشکه دستی

این پمپ ها در دو نمونه پیستونی و دنده ای مرسوم هستند. قیمت مناسب و وزن پایین از مزایای این پمپ ها می باشد. برای سیکل کاری محدود و سیالات رقیق می توان از پمپ تخلیه بشکه دستی استفاده کرد.

لیست قیمت پمپ بشکه کش یا تخلیه بشکه

جهت اطلاع از قیمت انواع پمپ بشکه کش روی محصول مورد نظر کلیک نمایید.

قیمت پمپ بشکه کش یا تخلیه بشکه
ردیف شرح
1 قیمت پمپ بشکه کش لوتز
2 قیمت پمپ بشکه کش Debem
3 قیمت پمپ بشکه کش Dino
4 قیمت پمپ بشکه کش بهلول
5 قیمت پمپ بشکه کش Jessberger
6 قیمت پمپ بشکه کش Fluimac

faq

پمپ بشکه کش در زمینه تخلیه انواع سیالات از قبیل سیالات قابل اشتعال، حلال ها، مواد نفتی اسید ها و باز ها از بشکه ها و درام ها کاربرد دارد. این پمپ از خانواده پمپ های سانتریفیوژ بوده و از ویژگی های آن می توان به حمل و نقل آسان، وزن پایین، طرز کار سهل اشاره نمود. به بشکه کش، درام پمپ نیز گفته می شود.

انواع پمپ های بشکه کش (تخلیه بشکه پمپ) شامل موارد زیر می شود:

  • بشکه کش دستی
  • بشکه کش الکتریکی
  • پمپ بشکه کش بادی (پنوماتیکی) و هیدرولیکی

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: