دستگاه پرکن مایعات چیست؟

دستگاه پرکن مایعات دستگاهی است مناسب برای پر کردن حجم یا وزن مشخصی از مایعات با حالات، چگالی و ویسکوزیته متفاوت. انتخاب دستگاه پرکن مایعات امری پیچیده است، از این رو توصیه می شود که برای انتخاب درست دستگاه متناسب با محصول خود، حتما با مشاورین ما در این امر مشورت نمایید. هر نوع از این دستگاه های پر کن مختص نوعی خاص از مایعات می باشند که اگر دستگاه اشتباها انتخاب شود، هم خط تولید شما مختل شده و هم ضررهای مالی جبران ناپذیری متوجه شما خواهد شد. از دیگر انواع دستگاه های پرکن می توان به دستگاه پرکن جامدات اشاره نمود.

کاتالوگ دستگاه پرکن مایعات

انواع دستگاه پرکن مایعات

دستگاه های پر کن مایعات دارای انواع متعددی بوده که در ادامه به معرفی و شرح این ماشین آلات می پردازیم.

  • دستگاه پرکن مایعات رقیق (Dilute Liquid Filling)

ماشین آلات پر کن مایعات رقیق در انواع زیر قابل ارائه می باشند:

  • دستگاه پرکن مایعات رقیق ثقلی (Gravity Liquid Filling Machine): مناسب برای مایعات رقیق با عملکرد ساده
  • دستگاه پرکن مایعات اورفلو یا سر ریز (Overflow Liquid Filling Machine): مناسب برای مایعات رقیق و نیمه غلیظ با عملکرد پیشرفته
  • دستگاه پرکن مایعات تری بلوک: مناسب برای مایعات رقیق، دستگاه ترکیبی از پر کن، شست و شو دهنده بطری، به همراه درب گذار و درب بند
  • دستگاه پرکن مایعات منوبلوک: مناسب برای مایعات رقیق، دستگاه ترکیبی از پرکن و دربند

  • دستگاه پرکن مایعات غلیظ (Concentrated Liquid Filling Machine)

ماشین آلات پر کن مایعات غلیظ در انواع زیر قابل ارائه می باشند:

  • دستگاه پرکن مایعات پمپی (Pump Filling Machine for Thick Liquids): پرکن مایعات غلیظ با ویسکوزیته بالا، عملکرد ساده
  • دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی (Cylinder Pistone Filling Machine for Thick and Half Thick Fluids): پر کن مایعات غلیظ، عملکرد پیشرفته
  • دستگاه پر کن و درب بند روتاری همرا با لیبل شیرینگ: مناسب محصولات غلیظ، دستگاه ترکیبی از پر کن روتاری درب بند و لیبل شیرینک
  • دستگاه اسپری پر کن (Spray Filling Machine): دستی و نیمه اتومات
  • اسپری پر کن خط مستقیم: تمام اتومات
  • اسپری پر کن رفت و برگشت: تمام اتومات
  • اسپری پرکن تک روتار: تمام اتومات
  • دستگاه پر کن ساشه مایعات (Sachet Filling Machine): مدادی یا استیکی 3 یا 4 طرف دوخت
  • دستگاه پر کن وکیومی (Vacum Filling Machine)
  • دستگاه بشکه پر کن (Gallone Filling Machines)
  • دستگاه تیوپ پر کن (Tube Filling Machine)
  • دستگاه قوطی پر کن مایعات (Can Filling Machine)
  • دستگاه پرکن مایعات خط مستقیم (Straight Line Filling Machine): مخصوص مایعات غلیظ و رقیق
  • دستگاه پرکن مایعات غلیظ روتاری
  • دستگاه پرکن مایعات در ظروف پلاستیکی: مخصوص مایعات غلیظ و رقیق

نحوه انتخاب دستگاه پرکن مایعات

برای اینکه دستگاه پر کن مایعات درستی متناسب با محصول خود انتخاب کنید، ابتدا لازم است بدانید محصول شما چه حالتی دارد و ویسکوزیته محصول شما چقدر است؟

ویسکوزیته

ویسکوزیته خاصیت گرانوری یک سیال (مایع یا گاز) می باشد و در واقع پارامتری است که میزان مقاومت مایع را در برابر جاری شدن نشان می‌دهد. رفتار سیال در یک جریان بستگی به چگالی (Density) و ویسکوزیته (Viscosity) آن دارد.

انواع حالات مایعات

  • مایعات رقیق
  • مایعات گاز دار
  • مایعات نیمه غلیظ
  • مایعات غلیظ با ویسکوزیته بسیار بالا
  • مایعات چسبناک و غلیظ
  • مایعات حاوی ذرات جامد
  • مایعات کف کننده
  • مایعات اسیدی و خورنده

در دستگاه پر کن مایعات رقیق، عمل پر کردن، از طریق خاصیت گرانوری مایعات و وزن خود مایع با روش ثقلی انجام می شود و در پر کردن مایعات غلیظ عمل پر کردن، از طریق پمپ یا سیلندر پیستون انجام می گردد.

در دستگاه های پرکن مایعات اگر سیستم تزریق دستگاه پرکن مایعات پیستونی باشد (مخصوص مایعات غلیظ)، سنسور قطع کننده در آن پیام قطع را بعد از پایان تزریق ارسال می کند و اگر سیستم پر کردن از نوع پمپ یا جاذبه باشد، توسط تایمر برای کنترل حجم مواد تزریق شده استفاده می شود.

همچنین تعداد و نوع نازل های تعبیه شده در دستگاه های پر کن باید متناسب با ظرفیت تولید مورد نیاز مشتری و نوع محصول سفارش داده شود.

انواع دستگاه پرکن مایعات رقیق (Dilute liquid filling)

دستگاه پرکن مایعات ثقلی (Gravity Liquid Filling Machine)

دستگاه پر کن مایعات ثقلی (Gravity Liquid Filling Machine)

مایعات رقیق همان طور که از نامشان مشخص است، حالت رقیق و روان دارند، برای همین بسته بندی این نوع از مایعات راحت تر می باشد. در این مایعات، به علت چگالی و ویسکوزیته پایینی که دارند از وزن و نیروی جاذبه خود مایع برای تزریق آن ها استفاده می شود. این دستگاه از طریق خاصیت گرانوری مایعات بطری ها را پر می نماید.

دستگاه پرکن مایعات ثقلی مناسب مایعات با ویسکوزیته کم، رقیق و مایعاتی که با تغییر دما تغییر ویسکوزیته نمی دهند مثل آب، شربت، آب میوه، دلستر و یا نوشابه (مایعات گاز دار)، شیشه شور، سفید کننده، جرم گیر، الکل، استون، بنزین، مایعات خورنده مثل اسید ها و مواد شیمیایی می باشد. دقت پرکردن دستگاه پر کن مایعات ثقلی نسبت به سایر پرکن ها پایین تر می باشد، در نتیجه برای مایعات گران قیمت، نیمه غلیظ و غلیظ و موادی که کف می کنند، مناسب نمی باشد.

تعداد و نوع نازل در این دستگاه متناسب با نیاز مشتری قابل سفارش است.

دستگاه پرکن مایعات ثقلی چگونه کار می کند؟

عملکرد این دستگاه نسبت به سایر دستگاه های پر کن ساده تر است. مایع داخل مخزن قرار می گیرد و با باز شدن نازل در پایین مخزن با فشار ثقل مخزن، مایع جاری شده و عمل تزریق انجام می گردد. سپس ظروف در زیر نازل ها قرار می گیرند و تایمر زمان پر شدن مایعات در این دستگاه را کنترل می کند.

برای اینکه در این دستگاه از خطای پر کردن جلوگیری شود، مقدار مایع درون مخزن باید به صورت مستمر کنترل گردد. کنترل سطح مایع مخزن توسط سنسور های موجود در مخزن کنترل می گردد. در نازل های این دستگاه، مجرای برگشت جهت جلوگیری از کف کردن مایع ایجاد شده است.

دستگاه پرکن مایعات اورفلو یا سر ریز (Overflow Liquid Filling Machine)

اگر به دنبال پر کردن محصول رقیق خود در بطری ها با یک ارتفاع یکسان هستید این دستگاه را انتخاب نمایید. این دستگاه مناسب جهت پر کردن مایعات رقیق و نیمه غلیظ روان مایع مثل آب، روغن، انواع نوشیدنی ها، نوشابه، دلستر، آبمیوه، محصولات آرایشی بهداشتی، دارویی، شیمیایی، سفید کننده ها، شوینده ها، شامپو، الکل، آستون، محصولات کف کننده، اسیدی و اشتعال پذیر درون بطری های پلاستیکی (PET)، فلزی و شیشه ای می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه در نمونه های تمام اتومات و نیمه اتومات قابل ارائه می باشد.

دستگاه پرکن مایعات اورفلو جایگزین دستگاه پر کن مایعات ثقلی است از این جهت که این دستگاه پیشرفته تر و دارای سرعت عمل بسیار بالایی بوده و بسیار مناسب جهت استفاده در تولیدات صنعتی می باشد. حتی دارای قابلیت پر کردن مایعات دارای قطعات جامد به مش بندی 1/16 اینچ می باشد. این دستگاه پرکن مایعات کوچک، مناسب برای پر کردن بطری های کوچک (ویال) می باشد.

این دستگاه از بروزترین و پیشرفته ترین دستگاه های پرکن مایعات ثقلی می باشد و بسیار اقتصادی بوده، و در نمونه های تمام اتومات و نیمه اتومات قابل ارائه می باشد.

نکات استفاده از دستگاه پر کن اورفلو:

  • محصولتان چیست؟ اگر محصولتان گران هست پیشنهاد نمی شود!
  • این دستگاه مناسب پر کردن بطری های با حجم بالا نمی باشد.
  • دستگاه مناسب مایعات غلیظ با ویسکوزیته بالاتر از 25000 سانتی پواز نمی باشد.
  • دستگاه مناسب پر کردن مایعات گران قیمت نمی باشد.

دستگاه پرکن مایعات اورفلو چگونه کار می کند؟

وقتی که نازل اورفلو روی بطری قرار می گیرد مایع به وسیله پمپ یا به صورت ثقلی (با خاصیت گرانوری) وارد بطری شده و بطری ها را تا یک ارتفاع یکسان پر می کند. مقدار مایع سریز در این دستگاه مجددا وارد مخزن اصلی شده و عمل پر کردن مجددا تکرار می شود. بطری به اندازه تعیین شده پرشده و سر نمی رود. نازل ها بطور کامل روی دهانه بطری قرار گرفته و مانع خروج هوا از داخل بطری می شوند و با این روش از خراب شدن مایع داخل بطری جلوگیری می گردد. نازل های این دستگاه به صورت دو جداره ساخته شده اند که جداره داخلی برای تزریق مایع درون ظرف و جداره خارجی نازل برای خروج کامل هوا از بطری و خروج مایعات اضافی می باشد. همچنین برای مشخص نمودن سطح مواد درون مخزن پرکن، حسگرهایی وجود دارند که اگر سطح مواد درون مخزن کاهش یافت، فشار تزریق کاهش نیابد و مایع جدید را به محفظه تزریق، پمپ کند. در این دستگاه فشار از یک سمت وارد دستگاه شده و با یک اختلاف فشار از سمت دیگر آن خارج می شود. در نازل های این دستگاه، از مجرای برگشت جهت جلوگیری از کف کردن مایع استفاده شده است. بر این اساس از این دستگاه در صنایع آرایشی بهداشتی (انواع شوینده ها که محصول خاصیت کف کنندگی دارند) مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه پرکن مایعات تری بلوک

دستگاه پر کن مایعات تری بلوک

این دستگاه یک دستگاه ترکیبی از شست و شو دهنده بطری ها، پر کن مایعات رقیق و درب گذار و دربند می باشد (در صورت نیاز از سوی مشتری قابلیت شست و شو برای دستگاه ایجاد یا حذف می شود.). این دستگاه می تواند مجهز به ایر کانوایر (Air Conveyor) شود که توسط آن می توان بطری ها را باد نمود.

این دستگاه از این رو که یک دستگاه ترکیبی است، بسیار اقتصادی می باشد. زیرا اگر بخواهید هر یک از دستگاه ها را به طور جداگانه تهیه نمایید، نیاز است هزینه ی بسیار بالاتری را برای این کار اختصاص دهید.

دستگاه پرکن مایعات منوبلوک

این دستگاه مناسب پر کردن مایعات رقیق می باشد و ترکیبی از پر کن و دربند می باشد.

انواع دستگاه پرکن مایعات غلیظ (Concentrated Liquid Filling Machine)

دستگاه پرکن مایعات پمپی (Pump Filling Machine for Thick Liquids)

دستگاه پر کن مایعات پمپی (Pump Filling Machine for Thick Liquids)

نام دیگر این نوع، دستگاه پر کن تایمری یا (لودسل می باشد. این دستگاه مناسب برای پر نمودن مایعات بسیار غلیظ با ویسکوزیته زیاد می باشد مثل روغن های شیمیایی، شربت، شیره، مربا، عسل، وازلین، گریس، واکس، مایع ظرفشویی، مایع دست شویی، خامه، سس، شکلات، ماست، رب، رنگ های پلیمری در ظروف پلاستیکی، شیشه ای، فلزی، به کار برده می شود.

به طور کلی روش پمپ کردن دقت دستگاه را پایین می آورد، ولی مکانیسم پر کردن این دستگاه توسط سیلندر پیستون می باشد که موجب دقت بالایی در پر نمودن محصول می گردد. این دستگاه در نمونه های تمام اتومات و نیمه اتومات و دستی قابل سفارش است. که در نمونه نیمه اتومات آن نیازمند اپراتور است، ولی در نمونه تمام اتومات آن نیازی به اپراتور نمی باشد.

دستگاه پرکن مایعات پمپی چگونه کار می کند؟

این دستگاه توسط سیلندرهای پیستون عمل پر کردن را انجام می دهد و حجم مواد درون پیستون متناسب با ظرفی است که قرار است پر شود. عمل روان کردن توسط سیلندر صورت می گیرد که حرکت را آسان کند. همچنین گاهی برای روان تر کردن مواد قبل از پر کردن آن را گرم می کنند. بعد از پر شدن بطری، توسط نوار انتقال به سمت مراحل بعدی خط بسته بندی می شود. در این دستگاه بنا به درخواست مشتری امکان نصب دربند روی دستگاه وجود دارد.

دستگاه پر کن عسل

این دستگاه از انواع دستگاه های پر کن مایعات پمپی بوده و در نمونه های تمام اتومات، نیمه اتومات و دستی قابل ارائه است. عسل بسیار غلیظ و چسبناک است و ویسکوزیته بسیار بالایی دارد. از این رو برای پر کردن این محصول درون بطری، دستگاه توسط یک سیلندر پیستون با دقت بسیار بالا و یک سیستم گرمایشی در داخل دیواره مخزن تعبیه شده که عسل را گرم و روان کرده، که عمل پر شدن تسهیل گردد و عسل را داخل بطری پر کند. نکته ای که وجود دارد این است که عمل گرم شدن عسل باید کنترل شده باشد زیرا دمای بیش از حد می تواند ارزش غذایی و ویتامین های عسل را از بین ببرد، در نتیجه دما نباید بالای 40 درجه ی سانتی گراد باشد. اما امروزه برای جلوگیری از تبخیر و تخمیر شدن عسل، عمل پاستوریزاسیون را روی عسل انجام می دهند و دما را تا 66 درجه سانتی گراد بالا می برند. این دستگاه در نمونه های دستی، نیمه اتومات و تمام اتومات قابل ارائه می باشد. در نمونه تمام اتومات این دستگاه نیازی به اپراتور نیست ولی در نمونه نیمه اتومات نیازمند یک اپراتور برای جابجایی ظروف می باشد.

دستگاه پر کن چسب

چسب از مایعات غلیظ و بسیار چسبنده است این دستگاه نوعی از دستگاه پر کن مایعات پمپی می باشد و در سیستم عملکردی آن از سیلندر پیستون برای راحت تر کردن حرکت چسب استفاده شده است.

دستگاه پرکن گریس

گریس از مشتقات نفتی مایع و نیمه جامد با غلظت و چسبندگی بالاست و برای روانکاری مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه از انواع دستگاه های پمپی بوده و برای مایعات غلیظ مورد استفاده قرار می گیرد و در نمونه های نیمه اتومات و تمام اتومات قابل ارائه می باشد.

دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی (Cylindrical Fluid Filling Machine)

دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی (Cylindrical Fluid Filling Machine)

این نوع سرعت و دقت بالاتری برای پرکردن مایعات غلیط نسبت به دستگاه پمپی دارد و پیشرفته تر است. بسیار مناسب جهت پر کردن مایعات نیمه غلیظ و غلیظ مثل انواع روغن های نباتی و صنعتی، وازلین و گیریس، مایع ظرفشویی و دستشویی، شامپو و شیشه شوی، رب، نوشابه، عسل، سمنو، کرم، کنجد، شکلات صبحانه، شیره خرما، انواع روغن خوراکی مایع و همچنین مایعات شیمیایی در انواع ظرف شیشه ای و پلی اتیلن، PET و فلزی در حجم ها و شکل های متفاوت بصورت تمام اتوماتیک طراحی شده است.

دستگاه پر کن سیلندر پیستونی چگونه کار می کند؟

سیلندر، شامل یک محفظه می باشد که پیستون در درون آن به حالت رفت و برگشتی حرکت می کند. حجم مایع درون سیلندر بستگی به اندازه ظروفی که مایع در درون آن ها پر می شود دارد و تعداد و نوع نازل های دستگاه سیلندر پیستونی به طور جداگانه متناسب با نیاز مشتریان و نوع محصول طراحی و تولید می گردند.

همان طور که در شکل زیر می بینید در دهانه پیستون، یک شیر سه طرفه تعبیه شده است که با عقب رفتن پیستون، مسیر مخزن تغذیه به داخل سیلندر باز شده و با جلو آمدن آن، مسیر سیلندر به نازل ها باز می شود و عمل تزریق مایع به داخل ظروف انجام می شود. همچنین عملیات مکش و تزریق در این دستگاه توسط جک بادی صورت می گیرد.

نحوه عملکرد دستگاه پر کن سیلندر پیستونی

دستگاه پر کن و درب بند روتاری همرا با لیبل شیرینگ

این دستگاه بسیار مناسب برای پر کردن محصولات غلیظ می باشد و ترکیبی از دستگاه پر کن روتاری، دربند به همراه لیبل شیرینک می باشد که از نظر اقتصادی خرید این دستگاه به صرفه تر از این است که بخواهید تمامی دستگاه ها را به طور جداگانه تهیه نمایید.

دستگاه اسپری پر کن (Spray Filling Machine)

دستگاه اسپری پر کن (Spray Filling Machine)

Aerosol Filling Machine این دستگاه مناسب جهت استفاده در صنعت غذایی، آرایشی و بهداشتی، رنگ ها، حشره کش ها، رنگ غذا و خوش بو کننده ها می باشد.

نمونه تمام اتومات این دستگاه از دقت و سرعت بالاتری برخوردار است.

دستگاه اسپری پر کن در نمونه های زیر قابل ارائه می باشد:

  • دستی: نمونه دستی این دستگاه نسبت به نمونه های دیگر آن اقتصادی تر می باشد و فقط مناسب برای تولیدات خانگی (دستگاه پرکن مایعات خانگی) و کارگاهی کوچک بوده ولی دقت و سرعت این دستگاه نسبت به نمونه های نیمه اتومات و اتومات این دستگاه پایین تر است.
  • نیمه اتومات: نمونه نیمه اتومات این دستگاه نیازمند یک اپراتور برای جای گذاری قوطی ها می باشد.
  • اسپری پر کن خط مستقیم (تمام اتومات)
  • اسپری پر کن رفت و برگشت (تمام اتومات)
  • اسپری پرکن تک روتار (تمام اتومات) 

دستگاه اسپری پر کن به طور کلی چگونه کار می کند؟

در این دستگاه عمل پر کردن اسپری در دو ایستگاه صورت می گیرد.

  • ایستگاه اول: دستگاه توسط سیلندر پیستون حجم مشخصی از مایع را به درون بطری تزریق می کند.

سپس اپراتور به صورت دستی ولو را وارد بطری کرده سپس بطری پرشده از مایع به همراه ولو زیر دستگاه پرس قرار می گیرد و پانچ می شود و بعد به وسیله ی نوار نقاله وارد ایستگاه دوم می شود.

  • ایستگاه دوم: بطری در محل تزریق گاز قرار می گیرد و گاز به وسیله ی نازل ها به بطری ها تزریق شده و بعد بطری ها توسط نوار نقاله به خارج از دستگاه منتقل می شوند.

نمونه ای دیگر از این دستگاه دستگاه پر کن ادکلن و عطر (دستی، نیمه اتومات و تمام اتومات) می باشد.

هر کدام از این نوع دستگاه ها با توجه به نیاز مشتری (ظرفیت تولید مورد نظر در دقیقه) باید انتخاب شوند. اگر حجم تولید شما کم است نمونه های دستی و نیمه اتومات مناسب است و اگر حجم تولید شما بالا می باشد و در سطح تولید صنعتی بوده، باید از نمونه های تمام اتومات این دستگاه ها استفاده شود. جالب است بدانید که شاید انتخاب دستگاه های ارزان در کوتاه مدت برای شما اقتصادی تر باشد، ولی در بلند مدت ممکن است خط تولید شما را دچار اختلال نماید و خسارت مالی زیادی را برای شما ایجاد کند. در این حالت هم هزینه دستگاه قبلی هدر رفته و هم مجددا باید سفارش دستگاه جدید را داشته باشید که این امر یک هزینه دو برابری یا حتی بیشتر را برای شما به بار می آورد.

دستگاه ساشه مایعات (Liquid Sachet Machine)

دستگاه ساشه مایعات (Liquid Sachet Machine)

این دستگاه برای بسته بندی زیر 100 گرم مناسب است و برای بسته بندی های تک نفره ی ساشه برای مایعات رقیق، نیمه غلیظ و غلیظ مثل سس، آبلیمو، عسل، محصولات آرایشی و بهداشتی مثل شامپو، کرم و غیره مناسب می باشد. این دستگاه دقت وزنی وسرعت فوق العاده بالایی دارد و سیستم آن کاملا اتوماتیک و بدون دخالت دست و مجهز به سیستم PLC می باشد.

این دستگاه در دو نوع زیر قابل ارائه می باشد:

  • دستگاه ساشه مایعات مدادی یا استیکی
  • دستگاه ساشه مایعات 3 و 4 طرف دوخت

جنس رول یا لفاف بسته بندی مورد نیاز در این دستگاه می تواند شامل cpp و opp و pet و فویل آلومینیوم، ترسبافون، متالایز،سلفون صدفی، فویل آلومینیوم و یا کاغذ لمینت شده باشد. تفاوت دستگاه ساشه مایعات با پودری تنها در نوع مخزن آن می باشد و عملکرد کلی دستگاه ها یکسان است.

دستگاه بشکه پر کن (Barrel Filling Machine)

دستگاه بشکه پر کن (Barrel Filling Machine)

این دستگاه مناسب برای پر کردن مواد و مشتقات نفتی می باشد و دارای یک تایمر برای پرکردن است که زمان پر شدن بشکه های پلاستیکی و فلزی بر روی دستگاه توسط تایمر تنظیم می گردد. این دستگاه دارای نازل های ثابت و متحرک می باشد که برای جلوگیری از کف کردن مایع هنگام پر شدن بشکه ها، نازل های بلند در آنها به کار رفته است که همراه با پر شدن مایعات درون بشکه، نازل نیز بالا می آید.

دستگاه تیوپ پر کن یا دستگاه پر کن کرم (Tube Filling Machine)

دستگاه تیوپ پر کن یا دستگاه پر کن کرم (Tube Filling Machine)

این دستگاه مناسب برای پر کردن مایعات بسیار غلیظ مثل کرم، مواد آرایشی، مواد شیمیایی، رنگ، صنایع دارویی مثل پماد ها، مربا و سس در تیوب های پلاستیکی، لمینت و آلومینیوم می باشد و در نمونه های دستی، نیمه اتومات و تمام اتومات قابل ارائه می باشد.

کارکرد این دستگاه توسط سیلندر پیستون می باشد به همین دلیل از سرعت بسیار بالایی برخوردار است.در این دستگاه می توان اندازه دقیق از موادی که باید پر شوند را به طور تنظیم نمود تا از هدر رفت مواد جلوگیری گردد.

دستگاه پر کن وکیومی

دستگاه پر کن وکیومی

عملکرد این دستگاه به گونه ای است که اپراتور ظرف را به صورت دستی زیر نازل قرار داده سپس دستگاه هوای داخل ظرف را به کمک پمپ وکیوم خالی و با فشار معمولی همراه با مواد پر می کند.

قوطی پر کن مایعات تمام اتومات و نیمه اتومات (Can Filling Machine)

مناسب جهت پر کردن انواع مایعات رقیق و غلیظ در قوطی های پت پلاستیکی و شیشه ای مثل ارده، روغن زیتون، شیره، آبلیمو، عسل، شامپو، انواع کرم، ژل، مربا و غیره.

دستگاه پر کن مایعات خط مستقیم (Straight Line Filling Machine)

این دستگاه مناسب جهت پر کردن مایعات رقیق و غلیظ می باشد.

دستگاه پر کن مایعات خط مستقیم

دستگاه پر کن مایعات غلیظ روتاری

دستگاه پر کن مایعات غلیظ روتاری

این دستگاه مناسب برای پر نمودن مایعات غلیظ مثل پنیر، خامه، شکلات صبحانه و غیره می باشد. برای سفارش این دستگاه نیاز است سایز ظروفی که می خواهید بسته بندی را در آن انجام دهید بدانید، زیرا قالب های دستگاه باید متناسب با اندازه ظروف پلاستیکی شما طراحی گردد.

نحوه عملکرد دستگاه پرکن مایعات غلیظ روتاری

عملکر این دستگاه به صورت تمام اتومات و کاملا بدون دخالت دست می باشد. به گونه ای که ابتدا دستگاه، ظروف پلاستیکی را داخل قالب های دستگاه قرار می دهد، سپس مواد مورد نظر توسط نازل با عملکرد سیلندر پیستونی در ظرف پر می شود و فویل آلومینیوم روی درب ظرف قرار گرفته و توسط دستگاه، پرس و دوخت خورده و در نهایت توسط بازوی پنوماتیکی از دستگاه خارج می شود. یکی از ویژگی های شاخص این دستگاه این بوده که دستگاه های روتاری نسبت به دستگاه های خطی فضای کمتری را اشغال می کنند.

دستگاه پرکن مایعات رقیق و غلیظ در ظروف پلاستیکی

دستگاه پر کن مایعات رقیق و غلیظ در ظروف پلاستیکی

این دستگاه مناسب جهت پر نمودن ماست، پنیر، خامه، دوغ، آب معدنی، شکلات صبحانه، شربت، نوشابه، آبمیوه و غیره در ظروف پلاستیکی در اندازه های مختلف می باشد.

برای سفارش این دستگاه نیاز است سایز ظروفی که می خواهید در آن استفاده نمایید را بدانید، زیرا قالب های این دستگاه مطابق با سایز ارائه شده توسط شما طراحی و تولید می گردد.

این دستگاه عمل پر نمودن مواد درون ظروف پلاستیکی را به طور کاملا اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام می دهد و اپراتور فقط وظیفه قرار دادن ظروف در محفظه قرار گیری ظروف و خارج کردن محصول بسته بندی شده از دستگاه را دارد. این دستگاه مجهز به سیستم PLC و HMI لمسی برای تنظیم و کنترل دستگاه می باشد.

نحوه عملکرد دستگاه پر کن مایعات رقیق و غلیظ در ظروف پلاستیکی چگونه است؟

این دستگاه به صورت تمام اتومات، ظروف قرار گرفته در محفظه را درون قالب های دستگاه قرار می دهد. سپس ظروف در زیر نازل های دستگاه برای پر شدن از محصول قرار می گیرند و سپس دستگاه، فویل آلومینیوم ساده یا چاپ دار (فویل چاپدار وسیله ای است برای تبلیغ برند شما که منجر به ایجاد تصویر ذهنی مثبت از محصول شما برای مخاطب می گردد.) را روی ظرف قرار داده و آن را سیل می کند و فویل آلومینیوم بر روی ظرف دوخت می خورد و توسط نوار نقاله دستگاه از آن خارج می گردد. در انتهای دستگاه می توانید از جت پرینتر برای ثبت تاریخ تولید محصولات استفاده نمایید.

جالب است بدانید در بسیاری از کشور ها برای بسته بندی آب معدنی از این نوع دستگاه استفاده می شود. ولی در ایران بسیار کم مورد استفاده قرار گرفته است. اگر برای بسته بندی آب معدنی خود به دنبال ظاهری جدید و خاص همراه با خلاقیت هستید، ما این نوع از دستگاه را به شما پیشنهاد می دهیم. همچنین استفاده از آن به عنوان بسته بندی تک نفره، بهداشتی و مقرون به صرفه تقاضای زیادی در بازار خواهد داشت.

faq

توصیه می شود پیش از خرید به نوع مایع، غلظت مایع، حجم بطری ها، تعداد ظروفی که نیاز است در دقیقه پر شوند، سطح تولیدات که ممکن است گارگاهی یا صنعتی باشد و به چند عدد نازل بر روی دستگاه نیاز است توجه فرمایید.

بله تمامی ماشین آلات پر کن مایعات دارای 1 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند.

بله می توان بعد از دستگاه پر کن مایعات بخش دربگذار، دربند و سیل القایی، دستگاه لیبل زن را قرار داد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حسن
ارسال شده در : چهارشنبه 05 مرداد 1401

سلام، وقت بخیر. من مقاله شما رو برای دستگاه پرکن مایعات مطالعه کردم. چند وقتیه داخل سایت های مختلف مثل سایت شما و دیگر سایت های مشابه، دارم مطالعه می کنم. چند تا سوال دارم. پرداخت به صورت حضوری انجام باید بشه یا اینترنتی؟ گارانتی محصولات چطوره؟ هزینه ارسال رایگانه یا با خودمونه؟ ممنون از سایت خوب شما.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 06 مرداد 1401

سلام دوست عزیز، شما می توانید به صورت حضوری از هایپر صنعت فامکو دیدار کرده و کالای مورد نظر خود را خریداری نمایید. همچنین کلیه اجناس از طریق دفتر تهران امکان ارسال به سراسر ایران را دارند. امکان حمل به دو صورت وجود دارد، شما می توانید شخصا برای حمل و نقل اقدام نمایید و یا این امکان وجود دارد که کالای شما توسط واحد لجیستیک ما و از هر طریق که تمایل داشتید اعم از پیک، باربری، پست و یا کلیه وسایل نقیله باری، به سراسر ایران ارسال گردد. در هر دو صورت هزینه ارسال بر عهده مشتری می باشد. همکاران واحد مشاوره فنی برای راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.