دستگاه پرکن جامدات چیست؟

همانطور که از نام این دستگاه مشخص است این دستگاه وسیله ای است جهت پرکردن محصولات جامد که می تواند شامل مواد پودری و گرانولی باشد. این دستگاه در سه مدل اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی برای پرکردن محصولات مورد استفاده قرار می گیرد که باعث افزایش سرعت پر کردن می شود.

این دستگاه ها انواع مختلفی دارند که توسط هایپر صنعت فامکو ارائه می گردد. اصولا دستگاه های پرکن دارای انواع متعددی هستند که از جمله آنها می توان به دستگاه پرکن مایعات نیز اشاره نمود.

کاتالوگ دستگاه پرکن جامدات

انواع ماشین آلات پرکن جامدات (Filling Machine Solid)

  • دستگاه پر کن حجمی یا پیمانه ای
    • دستگاه پر کن حجمی اتومات
    • دستگاه پر کن حجمی نیمه اتومات
    • دستگاه قوطی پر کن حجمی پودری و گرانولی
  • دستگاه کیسه پر کن
    • دستگاه کیسه پر کن دستی
    • دستگاه کیسه پر کن نیمه اتومات
    • دستگاه کیسه پر کن تمام اتومات
    • دستگاه کیسه پر کن بیگ بگ یا کیسه پرکن جامبو
  • دستگاه پر کن پودری یا گرانولی ساشه یا بسته بندی تک نفره
    • دستگاه ساشه مدادی یا استیکی
    • دستگاه ساشه سه و یا چها طرف دوخت
  • دستگاه پرکن توزینی
    • دستگاه پر کن تک توزین
    • دستگاه پر کن 2 توزین
    • دستگاه پر کن 3 توزین
    • دستگاه پرکن 4 توزین و غیره
    • دستگاه پر کن 14 توزین
    • دستگاه پر کن مولتی هد
    • دستگاه قوطی پرکن توزینی
    • دستگاه کیسه یا کارتن پرکن توزینی
  • دستگاه تی بگ چای و دمنوش

دستگاه های پرکن جامدات در نمونه های (تمام اتومات، نیمه اتومات و دستی) قابل ارائه هستند. همچنین برق مصرفی این دستگاه ها می تواند تک فاز و یا سه فاز بوده که متناسب با نیاز مشتریان، قابل سفارش می باشد. جنس بدنه تمامی دستگاه های پر کن هایپر صنعت فامکو از استیل اسنلس 304 نگیر مرغوب بوده که خورده نمی شود و زنگ نمی زند و کاملا متناسب با قوانین بهداشتی و سازمان غذا و دارو است. هایپر صنعت فامکو تضمین کننده کیفیت، اصالت و خدمات پس از فروش بوده و همچنین با کیفیت ترین دستگاه های پرکن، متناسب با بودجه شما را معرفی نموده تا بیشترین کارایی را از آن دستگاه دریافت نمایید.

جهت انتخاب صحیح دستگاه پرکن جامدات، متناسب با محصول، بودجه و سطح تولید حتما با کارشناسان ما در این زمینه مشورت کنید تا بتوانید بهترین دستگاه برای محصولتان را انتخاب نمایید.

انواع دستگاه پر کن حجمی یا پیمانه ای (Volumetric Filling Machine)
دستگاه پر کن حجمی تمام اتومات

دستگاه پرکن جامدات حجم مشخصی از مواد گرانولی و پودری مثل غلات، خشکبار، حبوبات، پاستیل، ماکارونی فرم، اسنک، پاپ کورن، شکر، نمک، پودر ژله، پودر شوینده، مواد دارویی و شیمیایی را به وسیله رول یا لفاف، بسته بندی می کند.

رول بسته بندی مورد استفاده در دستگاه پرکن جامدات

  • ترسبافون، سلفون صدفی، فویل آلومینیوم، OPP و BOPP و انواع فیلم های حرارتی قابل انعطاف به جز پلی اتیلن
  • در این دستگاه رول یا لفاف بسته بندی از سه جهت بالا، پایین و پشت دوخت می خورد.
  • این دستگاه کاملا اتوماتیک است و وزن کشی در این دستگاه به صورت پیمانه ای انجام می گردد.

عملکرد دستگاه پر کن حجمی اتومات چگونه است؟

عملکرد کلی دستگاه پرکن جامدات به صورت کاملا اتوماتیک به صورت الکترومکانیک می باشد، به گونه ای که ابتدا مخزن را توسط مواد پودری یا گرانولی مورد نظر توسط بالابر پر می کنند، سپس مواد توسط پیمانه های قابل تنظیم، وزن کشی پیمانه ای را انجام می دهند. پیمانه های دستگاه از زیر مخزن عبور کرده و به اندازه ای که تنظیم شده اند، از مواد مورد نظر پر می شوند. سپس پیمانه ها به بالای قیف خروجی می رسند و انتهای پیمانه باز شده و مواد را به درون قیف می ریزند. در این دستگاه سنسوری وجود دارد که پاکت ها را شناسایی می کند، سپس محصول به وسیله قیف به داخل پاکت ریخته می شود. در این مرحله انتهای رول بسته بندی و پشت پاکت توسط دستگاه دوخت حرارتی دوخت خورده و بعد از پر شدن پاکت از مواد مورد نظر دوباره از بالا دوخت می خورد و پاکت جدا می شود. سپس می تواند توسط نوار نقاله به خارج از دستگاه منتقل گردد. برای کنترل و تنظیم دستگاه از سیستم PLC و HMI لمسی با منوی دو زبانه و سیستم عیب یاب اتوماتیک استفاده شده است.

سرعت این نوع دستگاه پرکن جامدات بالا بوده ولی نسبت به نمونه دستگاه پر کن توزینی درصد خطای بیشتری دارد زیرا وزن کشی را به صورت پیمانه ای انجام می دهد نه با ترازوی دیجیتال.

برق مصرفی این دستگاه با توجه به سفارش و نیاز مشتری می تواند تک فاز یا سه فاز باشد.

ظرفیت تولید بسته بندی در دقیقه این دستگاه به حجم و نوع محصول بستگی دارد و بین 15 الی 35 بسته در دقیقه می باشد.

این دستگاه پرکن جامدات می تواند ازحجم 20 گرم تا یک کیلو را بسته بندی نماید.

با توجه به نیاز مشتریان امکان نصب سیستم فرم پاکت زن، تاریخ زن حرارتی، سیستم تزریق گاز ازت و لوله یقه در سایزهای متفاوت بر روی این دستگاه پرکن جامدات وجود دارد.

دستگاه پر کن حجمی تمام اتومات

دستگاه پر کن حجمی نیمه اتومات

عملکرد این دستگاه پرکن جامدات به صورت نیمه اتومات است، به گونه ای که برای فرآیند بسته بندی نیاز به یک اپراتور برای انجام این کار دارد. برای بسته بندی محصولات گرانولی در این دستگاه نیاز است از پاکت های آماده استفاده گردد. همچنین بعد از پر نمودن پاکت ها از محصول مورد نظر نیز می توان از دستگاه دوخت و بعد از آن از دستگاه وکیوم برای ماندگاری و نفوذ ناپذیری هر چه بیشتر محصولات استفاده نمود. سیستم وزن کشی این دستگاه به صورت پیمانه ای می باشد. این دستگاه دارای چشم الکترونیکی برای تشخیص پر نمودن بسته در زمان قرار گرفتن بسته در خروجی دستگاه می باشد.

دستگاه پر کن حجمی نیمه اتومات

دستگاه قوطی پر کن حجمی

این دستگاه پرکن جامدات مناسب برای پر کردن مواد پودری و در نمونه ای دیگر مناسب برای پر کردن مواد گرانولی می باشد. در این دستگاه ها می توان محصولات پودری شامل پودر نسکافه، پودر قهوه، پودر کاکائو، ادویه جات، پودرهای دارویی و شیمیایی و غیره و همچنین مواد گرانولی شامل خشکبار، چای، حبوبات، نمک، شکر و غیره را داخل قوطی های پلاستیکی، شیشه ای و فلزی پر نمود.

عملکرد دستگاه قوطی پرکن متناسب با نیاز شما در نمونه های اتومات و نیمه اتومات با برق تک فاز یا سه فاز قابل سفارش است.

عملکرد دستگاه قوطی پر کن پودری حجمی چگونه است؟

عملکرد این دستگاه پرکن جامدات به گونه ای است که ابتدا مواد پودری توسط بالابر به درون مخزن دستگاه ریخته می شود، سپس توسط ماردون مقدار (پیمانه) پودر مورد نیاز در بسته ها تنظیم شده و به درون قوطی ها توسط نازل ریخته می شوند. عملکرد این دستگاه به صورت حجمی یا پیمانه ای می باشد. این دستگاه دارای سیستم PLC و HMI لمسی برای کنترل و تنظیم عملکرد دستگاه و همچنین دارای سیستم لرزش ویبراسیون جهت کاهش ارتفاع محصول در قوطی ها می باشد. دستگاه و تجهیزات جانبی مورد استفاده برای این دستگاه می تواند شامل میز ترافیک، دربند، دستگاه لیبل شیرینک و لیبل زن OPP باشد. همچنین برای پک کردن چند عددی محصولات، حمل و نقل آسان تر محصولات توسط تولید کنندگان، می توان از دستگاه شیرینک پک استفاده نمود.

دستگاه قوطی پر کن پودری حجمی

دستگاه کیسه پرکن

این دستگاه پرکن جامدات مناسب جهت پر نمودن کیسه های بزرگ از محصولات پودری یا گرانولی است. مثل آرد، حبوبات، خشکبار، غلات، سیمان، شن، گچ، ماسه، کود، خوراک دام و طیور، خاک، برنج، کندم، جو، گرانول لاستیک و غیره می باشد.

این دستگاه در انواع دستی، نیمه اتومات و تمام اتومات در نمونه های 2 هاپر (2 مخزن)، تک هاپر (تک مخزن) و بدون هاپر یا بدون مخزن قابل ارائه می باشد. مکانیسم عملکردی این دستگاه به صورت توزینی و لودسل جهت توزین بار می باشد و می تواند موجب افزایش سرعت پر کردن محصول و وزن کردن کیسه ها به جای روش دستی گردد. پر کردن کیسه ها با روش دستی بهداشتی نیست و بر خلاف قوانین سازمان غذا و دارو می باشد.

برای انتخاب نوع دستگاه کیسه پر کن نیاز است ابتدا بودجه و ظرفیت تولید مورد نیاز را تعیین نمایید. همچنین برای انتخاب درست دستگاه می توانید از اطلاعات زیر و همچنین مشاوره با کارشناسان فروش ما، بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که تمامی کیسه ها بعد از پر شدن، دارای وزن یکسان باشند و تولید کنندگان در هنگام توزیع و فروش محصولات خود دچار مشکل کم فروشی یا ضرر نشوند.

دستگاه کیسه پر کن دستی

این دستگاه پرکن جامدات برای کارگاه ها و کارخانه هایی مناسب می باشد که حجم کار کیسه پر کنی کمی دارند. تهیه این دستگاه به کسانی پیشنهاد می شود که تولید بسیار پایینی دارند و حتی اگر یک اپراتور را جهت این کار استخدام کنند برایشان به صرفه تر از تهیه دستگاه نیمه اتومات و تمام اتومات این دستگاه است. ظرفیت تولید این دستگاه 2 الی 5 کیسه در دقیقه و 100 تا 250 کیسه در ساعت می باشد.

دستگاه کیسه پر کن دستی

دستگاه کیسه پر کن نیمه اتومات

این دستگاه پرکن جامدات مناسب برای شرکت های کوچک و متوسط SME ها است که به تعداد متوسطی از پر کردن کیسه نیاز دارند. ظرفیت تولید این دستگاه 23 کیسه در دقیقه و 400 تا 1400 کیسه در ساعت می باشد که البته تعداد کیسه ها بستگی به حجم کیسه و نوع محصول نیز دارد. در این دستگاه تا حدودی نیاز به اپراتور جهت قسمتی از فرآیند پر کردن، دوخت و جابجایی کیسه ها می باشد. عملکرد این دستگاه بر اساس سیستم توزینی می باشد. در نمونه پیشرفته تر این دستگاه سیستم کیسه گیر پنوماتیک وجود دارد که کیسه را کاملا جفت قیف پر کن می کند و از ریزش مواد به خارج از کیسه جلوگیری می کند.

دستگاه نیمه اتومات کیسه پر کن می تواند دارای سیستم دوخت ریلی یا بدون دستگاه دوخت باشد. این دستگاه در نمونه های زیر قابل ارائه می باشد:

دستگاه کیسه پر کن نیمه اتومات

دستگاه کیسه پر کن تمام اتومات

این دستگاه پرکن جامدات کل مراحل پرکردن کیسه ها را به صورت کاملا اتومات انجام می دهد. دستگاه کیسه پر کن تمام اتومات مناسب جهت کارخانه هایی می باشد که تولید بالا دارند. ظرفیت تولید این دستگاه تا 2000 عدد کیسه در ساعت می باشد. این دستگاه دارای سیستم PLC و صفحه نمایش HMI لمسی بوده که می تواند فرآیند پر کردن کیسه ها را، کنترل و تنظیم نماید. این دستگاه دارای کیسه ‌گیر (نگهدارنده) اتوماتیک با مکانیزم پنوماتیکی است و نیز دارای سیستم دوخت به صورت اتومات بر روی دستگاه و نوار نقاله برای انتقال و خارج کردن کیسه های پر شده به بیرون از دستگاه می باشد. در این دستگاه نیاز به دخالت دست اپراتور نیست و اپراتور در آن تنها نقش نظارتی دارد، این امر موجب بهداشتی بودن کامل مراحل بسته بندی می گردد که بسیار ضروری برای سازمان غذا و دارو می باشد.

نحوه عملکرد دستگاه تمام اتومات کیسه پر کن

تفاوت اصلی نمونه تمام اتومات با نیمه اتومات این دستگاه پرکن جامدات در نحوه قرار گیری پاکت بر روی دستگاه می باشد. در نمونه تمام اتومات این دستگاه، پاکت های آماده به صورت خودکار از طریق رباط های دستگاه زیر قیف مخزن جهت پر شدن قرار می گیرد و سپس توسط نوار نقاله به سمت دستگاه دوخت ریلی حرارتی رفته و دوخت می خورد و مجددا توسط نوار نقاله از دستگاه خارج می شود.

دستگاه کیسه پر کن بیگ بگ یا جامبو بگ

این نوع دستگاه پرکن جامدات مناسب برای پر نمودن کیسه های بیگ بگ یا جامبو بگ (کیسه هایی با ابعاد بزرگ) می باشد. این دستگاه برای تولیدات صنعتی در حجم بسیار بالا، بیشتر از 500 کیلوگرم بکار می رود. سرعت و دقت این دستگاه بسیار بالا بوده و در این دستگاه ها سیستم های بالا برنده هیدرولیکی و پنوماتیکی مورد استفاده قرار گرفته شده، ظرفیت تولید دستگاه ۱۵ الی ۳۰ تن بر ساعت می باشد که متناسب با حجم کیسه ها و نوع محصول متغیر است. در این دستگاه 4 بند کیسه های بیگ بک توسط اپراتور به بخش نگهدانده دستگاه همانند شکل زیر متصل شده و عمل پر کردن کیسه انجام می گردد این دستگاه دارای سیستم لرزش می باشد که مواد به هم نچسبد و با بلند كردن كیسه در حین پر كردن باعث می شود که هوا از مواد خارج شده و کیسه فرم مناسبی به خود بگیرد.

صنایعی که نیازمند دستگاه پر کن بیگ بگ هستند شامل پتروشیمی، تولید کنندگان مواد شیمیایی و مواد اولیه، صنایع غذایی و کشاورزی می باشند.

دستگاه کیسه پر کن بیگ بگ یا جامبو بگ

عملکرد دستگاه پر کن بیگ بگ

ابتدا تغذیه دستگاه توسط بالابر انجام می گردد، سپس کیسه توسط نگهدارنده پنوماتیکی به دهانه قیف می چسبد و عمل پر کردن مواد انجام شده و بعد از آن نگهدارنده کیسه را رها می نماید. سپس کیسه توسط نوار نقاله از دستگاه خارج می شود و دوخت لبه کیسه به صورت اتومات انجام می گردد.

دستگاه کیسه و کارتن پر کن 2 توزین

این دستگاه مناسب جهت پر کردن مواد گرانولی مثل کشمش، قند و خشکبار، حبوبات و برنج و غیره می باشد. سیستم این دستگاه الکترومکانیک (اتومات) بوده و دارای سیستم توزینی به همراه 2 ترازوی دیجیتال می باشد که می تواند وزن کشی محصول را به طور کاملا دقیق محاسبه نماید. سرعت و دقت عملکردی این دستگاه بالا است. این دستگاه هم در سطح کارگاهی که یک تولید کننده کوچک می خواهد محصول خود را بسته بندی کند و هم در سطح صنعتی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. قیمت این دستگاه نسبت به کارایی که دارد برای تولید کنندگان بسیار راضی کننده است. موارد استفاده این دستگاه پر کردن کارتن، انواع گونی، کیسه پلی اتیلن می باشد.

دستگاه کیسه و کارتن پر کن 2 توزین

دستگاه پر کن ساشه جامدات (Sachet Filling Machine)

این دستگاه پرکن جامدات جهت بسته بندی مواد پودری و گرانولی مورد استفاده قرار می گیرد، کاملا اتومات بوده و مجهز به سسیستم PLC جهت کنترل فرآیند بسته بندی می باشد. مناسب برای بسته بندی مواد پودری مثل قهوه، نسکافه، شکر، دمنوش و مواد گرانولی مثل چای، خشکبار، گندم برشته و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه در 2 نوع قابل ارائه است:

  • دستگاه ساشه مدادی یا استیکی
  • دستگاه ساشه سه یا چهار طرف دوخت

تفاوت این 2 نوع دستگاه پرکن جامدات تنها در ارتفاع و عرض بسته ها می باشد و بسته ها از بالا، پایین و پشت دوخت می خورند. تفاوت دستگاه ساشه مایعات با پودری تنها در نوع مخزن آن می باشد و عملکرد کلی دستگاه ها یکسان است و همچنین تفاوت دستگاه ساشه پودری با گرانولی این است که به جای جک کنترل مخزن یا ماردون، کاپه یا توزین دارد.

دستگاه پر کن ساشه (جامدات)

عملکرد دستگاه پر کن ساشه چگونه است؟

این دستگاه پرکن جامدات ابتدا مواد پودری یا گرانولی را توسط بالابر Z، بالابر کاسه ای، بالابر پودری یا حلزونی اوگر (انتخاب نوع بالابر باید متناسب با محصول باشد) به داخل مخزن می ریزد، سپس از طریق قیف مواد وارد پاکت هایی که توسط دوخت حرارتی دستگاه از پایین و پشت پاکت دوخت خورده اند می شود و در نهایت بعد از پر شدن پاکت از مواد بالای پاکت نیز دوخت خورده و بسته جدا می شود و عمل بسته بندی به پایان می رسد.

دستگاه پر کن توزینی

دستگاه پرکن توزین دار در انواع تک توزین، دو توزین، سه توزین، چهار توزین، شش توزین و حداکثر چهارده توزین عرضه می گردد. این دستگاه اغلب برای بسته بندی شکر، نمک، خشکبار، میوه خشک و همچنین بسته بندی چای، بسته بندی حبوبات، بسته بندی قند، بسته بندی برنج و چیپس به کار می رود. برای بسته بندی پفک نیاز است، از نمونه حجمی دستگاه استفاده شود. این دستگاه به دلیل داشتن کاپه یا ترازو می تواند وزن مشخص و دقیقی از محصول را بسته بندی نماید و هر چه تعداد ترازو ها بیشتر گردد سرعت بسته بندی بالاتر می رود.

نحوه عملکرد پر کن توزینی

ابتدا مواد پودری یا گرانولی مورد نظر از طریق بالابر Z، بالابر کاسه ای، بالابر پودری یا اوگر حلزونی به مخزن ریخته می شوند و سپس توسط ترازوهای دیجیتال وزن کشی دقیق مواد انجام شده و بعد به وسیله قیف در پاکت ها پر می کند.

دستگاه های پر کن توزینی در دو نوع کلی قابل ارائه هستند:

  • دستگاه پرکن توزینی با رول یا لفاف بسته بندی
  • دستگاه پر کن توزینی با پاکت ها آماده یا قوطی

انواع دستگاه بسته بندی توزینی شامل:

  • دستگاه تک توزین یا یک توزین
  • دستگاه 2 توزین
  • دستگاه 3 توزین
  • دستگاه 4 توزین
  • دستگاه 6 توزین
  • دستگاه 10 و 14 توزین 4 طرف دوخت
  • دستگاه پرکن توزینی مولتی هد 10 و 14 توزین
  • دستگاه 12 توزین

دستگاه تک توزین

دستگاه پر کن توزینی 10 و 14 توزین 4 طرف دوخت

این دستگاه پر کن جامدات مناسب پر کردن مواد گرانولی مثل حبوبات، خشکبار، چیپس، پفک، پاپ کرن، بسکوییت، ویفر، شکلات، ناگت، میوه خشک می باشد و قابلیت پر کردن از 20 تا 900 گرم به صورت 4 طرف دوخت را دارا می باشد. این دستگاه دارای 10 ترازوی دیجیتال است که به صورت دایره ای کنار یکدیگر قرار گرفته اند و برای وزن کشی دقیق می باشند و همه این ترازو ها روی یک شاسی اصلی قرار می گیرند.

عملکرد کلی دستگاه پرکن جامدات تمام اتومات به صورت الکترومکانیک می باشد و سیستم آن توزینی، دارای ترازوهای دیجیتال جهت وزن کشی بسیار دقیق محصولات است. این دستگاه دارای چشم الکترونیک برای تنظیم طول بسته بوده، دارای سیستم های PID برای تظیم حرارت و PLC و نمایشگر لمسی HMI برای تنظیم و کنترل دستگاه می باشد.

دستگاه پر کن توزینی 10 و 14 توزین 4 طرف دوخت

دستگاه پرکن توزینی مولتی هد 10 و 14 توزین

دستگاه پرکن توزینی مولتی هد 10 و 14 توزین

این نوع دستگاه پرکن جامدات مناسب برای پر نمودن مواد گرانولی مثل حبوبات، خشکبار، چیپس، پفک، پاپ کرن و غیره بوده و مورد استفاده در کارخانه های تولیدی صنعتی که میزان تولید روزانه بالایی دارند است. عملکرد این دستگاه کاملا اتومات است و مجهز به سیستم PLC و نمایشگر لمسی HMI برای تنظیم و کنترل دستگاه با سرعت بسته بندی بسیار بالا است. این دستگاه می تواند از وزن 20 تا 900 گرم را بسته بندی نماید.

این مدل از دستگاه پرکن جامدات دارای ترازوهای دیجیتال است که به شکل دایره کنار هم قرار گرفته اند. سیستم اندازه گیری وزنی این دستگاه به صورت میانگین گیری است، دستگاه می تواند همزمان با چند ترازو وزن مورد نیاز را محاسبه کرده و با یکدیگر تخلیه کند.

اجزای دستگاه پرکن توزینی مولتی هد 10 و 14 توزین

دستگاه 12 توزین

اگر شما تولید کننده صنعتی هستید و نیازمند بسته بندی صنعتی با تعداد بسیار بالا در طول روز هستید پیشنهاد ما نمونه 12 توزین این دستگاه می باشد که ظرقیت تولید 6 تن در ساعت و 40 الی 50 بسته در دقیقه را دارد. این دستگاه دارای 2 بالابر Z برای تغذیه دستگاه، دارای 2 ردیف توزین 6 تایی، این دستگاه قابلیت وزن کشی 12 وزن یکسان به طور همزمان را دارد. دارای دو الکتروموتور و دو سیستم PLC مجزا بوده که از این رو قدرت بالاتری برای بسته بندی خواهد داشت. همچنین دارای 2 مخزن مجزا برای پر کردن بوده که این امر خود باعث سرعت هرچه بیشتر دستگاه می گردد که در نمونه های دیگر چنین ساختاری وجود ندارد. زیرا در نمونه های دیگر دستگاه حداکثر 10 توزین به همراه یک موتور و یک مخزن را می توان داشت و این دستگاه تمام اتوماتیک با برق 3 فاز کار می کند. دستگاه توانایی بسته بندی محصولات را از 25 گرم تا 5 کیلو در هر بسته دارد.) حتی به وسیله آن می توان 2 خط تولید کاملا متفاوت و مجزا از محصولات متفاوت با وزن کشی متفاوت را داشت و این ویژگی ضمن با صرفه بودن دستگاه از نظر اقتصادی، در زمان هم صرفه جویی کرده و سرعت تولیدات شما را بسیار بالا می برد و شما با خرید یک دستگاه می توانید کار 2 دستگاه را به طور همزمان داشته باشید. انتخاب هر یک از این دستگاه ها بستگی به سطح تولید شما (سطح خانگی، کارگاهی یا صنعتی) و تعداد بسته مورد نیازتان در طول روز دارد. این دستگاه در نمونه های تک فاز و سه فاز قابل سفارش می باشد.

دستگاه قوطی پر کن توزینی گرانولی

این دستگاه پرکن جامدات دارای سیستم توزین دیجیتال و لودسل می باشد، از این رو دارای ترازوهای دیجیتال جهت وزن کشی بسیار دقیق محصولات است.

عملکرد دستگاه پرکن توزینی گرانولی چگونه است؟

عملکرد این دستگاه پرکن جامدات به گونه ای است که ابتدا مخزن توسط بالابر تغذیه می شود، سپس از طریق ترازوهای دیجیتال، محصول وزن کشی شده و از طریق قیف وارد بطری ها می شود و بعد از آن می تواند توسط نوار نقاله به سمت دستگاه دربند و بعد به دستگاه شیرینک لیبل منتقل شده که بتواند بسته بندی شکیل تری را به بطری ها بدهد و روانه بازار شود، که در نهایت منجر به افزایش فروش محصولات شما می گردد.

دستگاه قوطی پر کن توزینی گرانولی

دستگاه تی بگ چای یا دمنوش

این دستگاه پرکن جامدات مخصوص تولید چای، انواع دمنوش ها و گیاهان دارویی به صورت کیسه ای است. این دستگاه سرعت و دقت بسیار بالایی دارد. عملکرد این دستگاه تمام اتومات به صورت الکترومکانیک است و سیستم توزین آن از نوع حجمی و پیمانه ای می باشد.

مراحل پر کردن در دستگاه تی بگ یا دمنوش چگونه است؟

  • پر کن مواد مورد نظر در فیلتر مخصوص
  • نخ زن
  • لیبل زن
  • قراردادن نخ و لیبل به دور چای کیسه ای
  • در نهایت چای کیسه ای را در پاکت کاغذی قرار می دهد، در واقع وقتی که تی بگ ها آماده شدند آنها را داخل پاکت های لفاف یا رول های بسته بندی قرار می دهد. بعد از آماده شدن کامل تی بگ ها می توانید آنها در بسته های کارتنی چند عددی قرار داده و برای ظاهر شکیل تر بسته ها روی کارتن از نایلون شیرینک پک و دستگاه شیرینک پک استفاده و محصول خود را روانه بازار نمایید.

اطلاعات دستگاه تی بگ

  • سیستم وزن کشی دستگاه پرکن جامدات: حجمی یا پیمانه ای
  • عملکرد: الکترومکانیک (کاملا اتوماتیک)
  • ظرفیت تولید: 80 الی 120 بسته در دقیقه

دستگاه تی بگ چای یا دمنوش

مزایای پرکن جامدات

  • بزرگترین مزیت دستگاه پرکن جامدات وزن کشی دقیق محصولات حین پر کردن داخل پاکت می باشد که این امر زحمت وزن کردن بعد از پر کردن دستی را از اپراتور حذف می کند و منجر به افزایش قابل توجه سرعت کار و ظرفیت تولید می گردد.
  • بخش هایی که در تماس با محصولات هستند تماما از جنس استیل 304 استنلس هستند که کاملا متناسب با قوانین سازمان غذا و دارو می باشد.
  • کارایی آسان دستگاه پرکن جامدات
faq

مهم ترین مساله حالت محصول جامد مورد نظر است. اگر محصول حالت پودری دارد باید از دستگاه ماردونی و اگر حالت گرانولی دارد، باید از دستگاه توزینی با ترازو های دیجیتال استفاده کرد.

برخی از دستگاه های پر کن جامدات، نیمه تومات با ظرفیت حداکثر 5 کیلوگرم هستند. برخی دیگر از دستگاه های پرکن جامدات نیز مناسب جامدات پودری یا گرانولی می باشند که و متناسب با نیاز مشتریان قابل سفارش و ساخت هستند.

دستگاه نیمه اتومات همزمان با عمل پر کردن، عمل وزن کشی دقیق محصولات را نیز انجام دهد. دستگاه های تمام اتوماتیک همزمان با عمل پر کردن و وزن کشی، عمل پاکت سازی را نیز انجام دهد. استفاده از این دستگاه باعث افزایش راندمان و سرعت در فرآیند تولید می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: