دستگاه وکیوم بسته بندی

دستگاه وکیوم چیست؟

دستگاه های بسته بندی وکیوم، هوای داخل پاکت (اکسیژن) را به کمک خلا از آن خارج می کند که این موضوع موجب افزایش طول عمر، بهبود و نگهداری مواد داخل بسته بندی می گردد. وکیوم نمودن محصولات، رشد باکتری های هوازی یا قارچ ها را کاهش می دهد و از تبخیر اجزای فرار محصول جلوگیری می کند. همچنین منجر به کاهش حجم کلی پاکت ها می گردد که حمل و نقل کالا را تسهیل کرده و جای کمتری اشغال می کند. این دستگاه برای بسته بندی مواد خشک، میوه جات، سبزیجات، محصولات پروتئینی مثل گوشت، سوسیس، کالباس و غیره می تواند مورد استفاده قرار گیرد. وکیوم نمودن محصولات می تواند رشد باکتری ها را مهار کرده، زمان انبارداری و تاریخ انقضای محصولات را افزایش دهد و محصولات را بدون استفاده از مواد نگهدارنده تازه با حفظ کیفیت و ارزش غذایی محصولات نگهداری کند. دستگاه وکیوم عمل وکیوم، انتشار گاز، دوخت، خنک کردن و تخلیه گاز را به طور اتومات انجام می دهد. همچنین برای وکیوم کردن مواد خرد شدنی مثل چیپس از گاز نیتروژن استفاده می کنند.

شرکت هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع دستگاه های وکیوم وارداتی ساخت کشور ترکیه با برند NOVAC و برند HUALIAN ساخت چین با کیفیت درجه یک می باشد.

کاتالوگ دستگاه وکیوم بسته بندی

انواع دستگاه وکیوم بسته بندی

انواع دستگاه وکیوم در نمونه های زیر قابل ارائه به مشتریان عزیز می باشند:

دستگاه های وکیوم خانگی یا فروشگاهی
  • دستگاه وکیوم دستی خانگی یا فروشگاهی
  • دستگاه وکیوم تک کابین رومیزی
دستگاه های وکیوم صنعتی و کارخانه ای
  • دستگاه وکیوم دو کابین
  • دستگاه وکیوم بدون کابین ایستاده (عمودی)
  • دستگاه وکیوم بدون کابین رومیزی (افقی)

دستگاه های وکیوم برای مصارف مختلفی قابل ارائه به مشتریان عزیز می باشندکه از جمله این موارد شامل :

دستگاه وکیوم برای بسته بندی خرما

دستگاه وکیوم برای بسته بندی خرما یک گزینه بسیار عالی می باشد که بسته بندی بسیار خلاقانه ای برای محصولات شما ایجاد خواد نمود.

این نوع بسته بندی بیشتر برای کار های صادراتی استفاده می گردد که منجر به افزایش ماندگاری محصولات می گردد. دستگاه های وکیوم قابل استفاده برای بسته بندی انواع محصولات مانند مواد پرتئینی چون گوشت، مرغ، ماهی، سوسیس و کالباس، بسته بندی لباس، انواع میوه جات یا سبزیجات نیز می باشد. در زیر تصویر چند نمونه از محصولات وکیوم شده را مشاهده می کنید:

محصولات دستگاه وکیوم بسته بندی

دستگاه وکیوم دستی فروشگاهی

این دستگاه بیشتر برای مصارف خانگی و فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد این دستگاه بسیار ساده بوده به گونه ای که ابتدا باید محصول مورد نظر را داخل پاکت آماده قرار داده و لبه پاکت را بر روی تیغه های وکیوم قرار دهید و بعد دستگاه را بسته و با زدن دکمه دستگاه، عمل وکیوم پاکت شروع می شود و دستگاه هوای داخل پاکت (اکسیژن) موجود در پاکت را به کمک پمپ خلا، به طور کامل از آن خارج می کند و پاکت وکیوم می شود. این دستگاه مناسب برای وکیوم نمودن پاکت های کوچک و مصارف کم خانگی یا فروشگاهی مناسب می باشد.

این دستگاه عمل وکیوم را همراه با دوخت لبه پاکت به طور همزمان انجام می دهد. دستگاه وکیوم فروشگاهی در نمونه ساخت چینی در هایپر صنعت فامکو قابل ارائه به مشتریان عزیز می باشد.

دستگاه وکیوم دستی فروشگاهی

دستگاه وکیوم تک کابین (Single Chamber Vacuum Packaging Machine)

این دستگاه دارای یک کابین، به همراه دو تیغه برای وکیوم و مناسب جهت وکیوم نمودن پاکت های کوچک و متوسط می باشد. دستگاه های وکیوم تک کابین رومیزی با برند NOVAC ساخت کشور ترکیه و برند HUALIAN ساخت کشور چین با کیفیت درجه 1 موجود و قابل ارائه به مشتریان عزیز می باشند.

عملکرد دستگاه وکیوم تک کابین چگونه است؟

ابتدا محصولات مورد نظر را درون پاکت های آماده قرار می دهیم و لبه پاکت ها را بر روی تیغه های دستگاه وکیوم قرار داده و درب دستگاه را می بندیم و بعد از گذشت تایم مشخص دستگاه، پاکت ها را وکیوم می کند.

این دستگاه می تواند مجهز به سیستم تزریق گاز نیز باشد و همچنین دوخت و وکیوم را به صورت همزمان انجام می دهد. جنس پاکت هایی که در این دستگاه می تواند مورد استفاده قرار بگیرد شامل: پاکت های پلی اتیلنی، پاکت های متالایز، پاکت یک رو متالایز یک رو شفاف ، پاکت فویل. برای تهیه این نوع از پاکت ها نیز می توانید سفارش پاکت های خود را نیز به شرکت هایپر صنعت فامکو بدهید. هایگر صنعت فامکو نیز ارائه دهنده انواع پاکت های بسته بندی به صورت آماده در انواع مدل ها نیز می باشد.

دستگاه های وکیوم تک کابین در نمونه های زیر قابل ارائه می باشند:

  • دستگاه وکیوم بسته بندی تک کابین ایستاده

دستگاه بسته بندی وکیوم تک کابین ایستاده

  • دستگاه وکیوم تک کابین رو میزی

دستگاه بسته بندی وکیوم تک کابین رو میزی

  • دستگاه وکیوم بسته بندی 2 کابین (Double Chamber Vacuum Packaging Machine)

این دستگاه دارای دو کابین وکیوم است که در هر کابین دو تیغه وجود دارد که مجموعا شامل چهار تیغه وکیوم می باشد. وجود 4 تیغه در این دستگاه باعث می شود که سرعت و تعداد پاکت های وکیوم شده در دقیقه افزایش یابد. اگر شما تولیداتی با حجم بالا دارید پیشنهاد ما دستگاه وکیوم 2 کابین است زیرا این دستگاه برای شما بسیار مناسب می باشد.

نحوه عملکرد دستگاه وکیوم 2 کابین چگونه می باشد؟

برای استفاده از این دستگاه ابتدا دهانه پاکت های پر شده از محصول مورد نظر را روی تیغه های وکیوم یکی از کابین های دستگاه قرار می دهیم و بعد درب کابین را می بندیم سپس کابین بعدی را به همین صورت پر می کنیم و بعد از پر کردن کابین دوم از پاکت می توانیم درب کابین اول را باز نموده و پاکت های وکیوم شده را از دستگاه خارج کنیم و بعد از آن از کابین دوم را خالی می نماییم و این فرآیند به صورت مستمر تکرار می گردد. این امر موجب افزایش سرعت وکیوم نمودن پاکت ها می شود.

هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده دستگاه های وکیوم NOVAC دو کابین ساخت کشور ترکیه باکیفیت منحصر به فرد و دستگاه های وکیوم هوالیان دو کابین ساخت کشور چین می باشد.

دستگاه وکیوم 2 کابین

دستگاه وکیوم بسته بندی بدون کابین

این دستگاه چند کار را به طور همزمان انجام می دهد، از جمله عمل دوخت و عمل وکیوم و سپس انتشار (تزریق) گاز ازت به داخل محصول بسته بندی شده برای افزایش ماندگاری محصولات.

این دستگاه چون کابین ندارد کاربری اش محدود نمی شود و مخصوص وکیوم کردن پاکت های بزرگ و بسیار بزرگ بوده که داخل کابین جا نمی شوند. این دستگاه حداکثر با طول دوخت 60 سانتی متر قابل ارائه است و محدودیتی برای ارتفاع پاکت ها ایجاد نمی کند.

این دستگاه در نمونه های زیر قابل ارائه می باشد:

  • دستگاه وکیوم ایستاده عمودی (بدون کابین)

دستگاه وکیوم ایستاده عمودی (بدون کابین)

  • دستگاه وکیوم افقی (بدون کابین)

دستگاه وکیوم افقی (بدون کابین)

دستگاه وکیوم بسته بندی دست دوم

توصیه می شود از دستگاه وکیوم استفاده نکنید، زیرا مشخص نیست که دستگاه تا چه حد کار کرده و اینکه به چه صورت از آن استفاده شده است. نکته مهم دیگر این موضوع است که دستگاه های دست دوم شامل گارانتی نمی شوند. دستگاه وکیوم بسته بندی دست دوم هزینه نگهداری بالا و عمر گارکرد نامشخصی دارد.

مزایای دستگاه وکیوم

  • ماندگاری بالای محصولات
  • پوشش حفاظتی بسیار مناسب
  • ظاهری شکیل از نظر بسته بندی و ظاهر منحصر به فرد
  • افزایش عمر محصولات جهت نگهداری و صادرات

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
قاسم اردستانی
ارسال شده در : شنبه 06 خرداد 1402

سلام، قیمت دستگاه وکیوم دوکابین چنده؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 10 خرداد 1402

سلام جناب اردستانی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت با شما تماس خواهند گرفت.

داود زمانی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 11 بهمن 1401

درود بر شما. برای بسته بندی سبزیجات خرد شده در وزن 5 کیلوگرم به ابعاد 30*30 سانتیمتر به ضخامت 12 سانتیمتر روزانه 50 عدد، کدام دستگاه وکیوم بسته بندی مناسب است؟ ممنون می شم راهنماییم کنید. سپاس.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 26 بهمن 1401

سلام جناب زمانی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

مهدی پسته
ارسال شده در : جمعه 10 دی 1400

سلام، درخواست مشاوره برای خرید دستگاه وکیوم برای بسته بندی محصولات غیر خوراکی تا سایز ۴۰ سانت و تیراژ روزانه ۱۰۰ عدد دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 12 دی 1400

سلام، شما می توانید از دستگاه وکیوم تک کابین ایستاده 2 تیغه یا دستگاه وکیوم 2 کابین استفاده نمایید.