قیمت :
5,500,000
تومان
قیمت :
100,000,000
تومان

دستگاه سیل چیست؟

دستگاه سیل بسته بندی، وسیله ای است برای جلوگیری از نشت مواد، ایمنی و رعایت بهداشت مواد به خصوص در صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و کشاورزی. دستگاه های سیل که برای پوشش درب بطری ها و ظروف پلاستیکی گرد کوچک و متوسط مورد استفاده قرار می گیرند، در نمونه های زیر توسط هایپر صنعت فامکو قابل ارائه به مشتریان می باشند:

  • دستگاه سیل وکیوم برای روکش ظروف
  • دستگاه سیل القایی

دستگاه بسته بندی سیل القایی با چسباندن فویل یا سلفون در دهانه بطری ها و ظروف پلاستیکی نقش محافظتی برای مواد داخل بطری ایجاد می کند به گونه ای که موجب درزبندی، عدم ورود اکسیژن، گرد و خاک، اشعه، بخار آب و غیره به داخل بطری یا ظروف می گردد و نفوذ پذیری آن را از بین می برد. همچنین این دستگاه برای کاهش خطر دستبرد و دسترسی غیر مجاز به کالا به کار برده می شود و در واقع بطری یا ظرف را پلمپ می نماید. این دستگاه به خصوص در صنایع دارویی و غذایی مثل بطری انواع شربت، قرص، بطری شیر، ماست، غذا های نیمه آماده، سموم کشاورزی، رنگ ها، و غیره مورد استفاده قرار می گیرد که این موضوع به شدت حائز اهمیت است. عدم نفوذ پذیری بسته بندی مواد توسط دستگاه های سیل موجب ماندگاری طولانی تر آن محصول می گردد. از دستگاه بسته بندی فویل سیل چه سیل وکیوم و چه دستگاه سیل القایی برای سیل کردن انواع ظروف از جنس پلاستیکی PET و PP استفاده می گردد.

کاتالوگ دستگاه سیل

انواع دستگاه سیل کن بسته بندی

  • دستگاه سیل القایی دستی
  • دستگاه سیل القایی اتومات
  • دستگاه سیل کن دستی ظروف پلاستیکی
  • دستگاه سیل لیوان پلاستیکی دستی
  • دستگاه سیل لیوان پلاستیکی اتومات
  • دستگاه سیل وکیوم رومیزی 1 یا 2 قالب شویی اتومات
  • دستگاه سیل وکیوم روتاری نیمه اتومات
  • دستگاه سیل وکیوم تمام اتومات
  • دستگاه سیل وکیوم اتومات ریلی

دستگاه سیل القایی دستی (Manual Induction Sealer Machine)

عملکرد این دستگاه به گونه ای است که ابتدا فویل را روی درب بطری محصول قرار می دهیم، سپس درب بطری را بسته و از روی درب بطری دستگاه سیل القایی دستی را که دارای اشعه الکترومغناطیس می باشد می گیریم و عمل سیل القایی رخ می دهد که موجب دوخت خوردن فویل به لبه دهانه بطری و یا دبه، یا ظروف با قطر دهانه تا 90 سانتی متر استفاده می گردد. استفاده از این دستگاه بسیار راحت بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد.

هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده دستگاه های سیل القایی دستی وارداتی ساخت چین و ایرانی به مشتریان خود می باشد..

دستگاه سیل القایی دستی

دستگاه سیل القایی اتوماتیک

دستگاه سیل فویل القایی اتوماتیک معمولا بعد از خط تولید محصولات برای سیل کردن قوطی های پلاستیکی و شیشه ای مثل شیر، مواد دارویی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه سیل القایی اتومات اگر به صورت تک بخواهد استفاده شود نیاز است که یک نوار نقاله برایش تهیه گردد و اگر در خط تولید استفاده می شود باید در قسمتی از خط تولید که نوار نقاله وجود دارد کار گذاشته شود.

عملکرد دستگاه سیل القایی اتومات چگونه است؟

نحوه عملکرد دستگاه فویل سیل القایی اتومات به گونه ای است که ابتدا فویل روی درب بطری ها قرا گرفته و وقتی بطری ها از زیر دستگاه عبور می کنند با تابیدن اشعه الکترو مغناطیس به درب بطری ها عمل سیل القایی به صورت اتوماتیک با سرعت بالا رخ می دهد و فویل به درب بطری ها دوخت می خورد، که این امر موجب محافظت از محصول، افزایش ماندگاری محصول، حفظ محصول از دستبرد و پلمب شدن بطری می گردد. نکته ای که وجود دارد این است که به وسیله این روش از بسته بندی، نه بطری ها و نه محتویات آن از گرمای تولید شده توسط دستگاه هیچ گونه آسیبی نمی بینند. سیل نمودن بطری ها و ظروف از ریزش محصولات به بیرون و ورود گرد و غبار و اشعه و نور خورشید در امان خواد بود و نشان دهنده پلمپ بودن محصولات می باشد که کاملا بهداشتی هستند و کسی به آن دستبردی نزده است.

دستگاه سیل القایی اتوماتیک

دستگاه سیل دستی ظروف پلاستیکی

دستگاه سیل کن دستی ظروف پلاستیکی برای سیل کردن انواع ظروف پلاستیکی PP استفاده می گردد.

عملکرد دستگاه سیل ظروف پلاستیکی چگونه است؟

در این دستگاه ابتدا محصول مورد نظر را داخل ظروف پلاستیکی ریخته و درون قالب دستگاه قرار می دهیم. سپس با استفاده از فشار و حرارت یک لایه از سلفون روی دهانه ظرف پرس می شود و به لبه های ظرف دوخت می خورد به این عمل سیل کردن می گویند. دستگاه های سیل دستی قابلیت وکیوم و یا تزریق گاز را ندارند. این دستگاه در خطوط مختلف مواد غذایی مثل غذا های نیمه آماده و آماده (مطبخ و یا رستوران ها)، بسته بندی حبوبات، خشکبار، فرآورده های گوشتی، مواد پروتئینی مثل سوسیس، کالباس، ناگت، خرما، قارچ، شیرینی، سبزیجات، ترشیجات، خرما، زیتون، خیارشور، سالاد، سبزی، کاهو، میوه و غیره بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه سیل دستی ظروف پلاستیکی

دستگاه سیل دستی لیوان

عملکرد این دستگاه سیل کن لیوان به صورت دستی می باشد. به گونه ای که ابتدا اپراتور ظرف را داخل قالب دستگاه قرارداده و با کشیدن شاسی دستگاه عمل سیل کردن رخ می دهد و یک لایه از رول یا لفاف بر روی لیوان پلاستیکی دوخت می خورد.

رول سلفون مورد نیاز در دستگاه سیل لیوان می تواند ساده یا چاپی باشد، که چاپی بودن رول منجر به تبلیغ خاموش برای برند شما می شود.

دستگاه سیل دستی لیوان

دستگاه سیل کن اتوماتیک لیوان

عملکرد دستگاه سیل لیوان مشابه با دستگاه سیل دستی لیوان پلاستیکی می باشد، با این تفاوت که فقط نیاز است اپراتور لیوان را داخل قالب دستگاه بگذارد. بعد از این کار دستگاه لیوان را به صورت اتوماتیک سیل کرده و رول سلفون را بر روی دهانه لیوان دوخت می زند و از دستگاه خارج می کند.

دستگاه سیل کن اتوماتیک لیوان

دستگاه اسکین پک یا وکیوم فرمینگ (Vacuum Skin Packaging Machine or VSP Vacuum)

به این دستگاه وکیوم پوستی هم گفته می شود. اگر برای بسته بندی محصولات پروتئینی تازه خود مثل مرغ، گوشت، ماهی، انواع سوسیس و کالباس، انواع پنیر، سبزیجات و بسته بندی قطعات خودرو، محصولات آرایشی و بهداشتی مثل نخ دندان، مسواک و قطعات خودرو یا قطعاتی که تیز هستند به دنبال ظاهری شکیل و خاص و خلاقانه می گردید و حفاظت از محصول از نظر ماندگاری، تازگی، حفاظتی از آسیب برایتان اهمیت دارد، این دستگاه می تواند نیاز شما را بدون نیاز به تهیه قالب برآورده نماید که از این رو بسیار با صرفه و اقتصادی بوده و گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. بنابراین می توان آن را به عنوان یک دستگاه کارآمد در بسته بندی با حفظ کیفیت، ماندگاری، تازگی طراوت، رنگ و بافت مواد غذایی معرفی نمود.

ویژگی های بسته بندی محصولات با دستگاه اسکین پک

از ویژگی های این دستگاه بسته بندی محصولات به صورت شفاف، زیبا و برجسته در تیراژ بالا، دقت در تولید، ‌ایجاد حداقل ضایعات، ظرافت و زیبایی در بسته بندی و امکان بسته بندی محصولات آبدار اشاره نمود این دستگاه باعث می شود که هیچ تغییری در شکل ظاهری محصولات در اثر حمل و نقل ایجاد نگردد. برای جذب بیشتر مخاطب از نظر دیداری برای این نوع از بسته بندی می توان از غشای پلاستیکی (فیلم) های رنگی و چاپی استفاده نمود.

عملکرد دستگاه اسکین پک چگونه است؟

نحوه عملکرد دستگاه اسکین پک به گونه ای است که ابتدا محصول را داخل ظرف، کارتن یا مقوای مورد نظر قرار می دهیم، سپس غشای پلاستیکی توسط دستگاه روی محصول قرار می گیرد. بعد از گرم شدن غشای پلاستیکی و گرفتن فرم محصول به خود، تخلیه هوای بین غشای پلاستیکی، محصول و کارتن صورت می گیرد سپس توسط یک پمپ، مکش ایجاد می شود تا فیلم کاملا روی محصول بنشیند و غشای پلاستیکی به کارتن یا ظرف پلاستیکی مورد نظر می چسبد. این دستگاه به علت اینکه نیازی به ساخت قالب برای بسته بندی ندارد بسیار به صرفه از نظر اقتصادی و زمانی برای مشتریان عزیز می باشد و توسط شرکت هایپر صنعت فامکو به مشتریان عزیز پیشنهاد می گردد. غشای پلاستیکی (فیلم) که جهت اسکین پک کردن استفاده می گردد، در اثر گرما انعطاف پذیر بوده و این فیلم های بسته بندی می توانند از جنس PVC ،LDPE و غیره باشند. بسته بندی در دستگاه اسکین وکیوم توسط لامپ حرارتی صورت می گیرد.

دستگاه اسکین پک

دستگاه سیل وکیوم

این دستگاه بسیار پر کاربرد بوده و در صنعت غذایی مثل بسته بندی میوه، سبزیجات، بسته بندی غذا و سالاد در رستوران و هتل ها، غذا های نیمه آماده، آبمیوه فروشی و بستنی فروشی بسیار مود استفاده قرار می گیرد.

عملکرد دستگاه سیل وکیوم چگونه است؟

عملکرد این دستگاه بسیار ساده و آسان است و نیازی به تخصص خاصی ندارد. دستگاه کاملا اتومات و بهداشتی می باشد. در این دستگاه كنترل مقدار وكيوم و گاز توسط سنسور خلاء انجام می شود. این دستگاه می تواند دارای سیتم تزریق گاز و سیتم وکیوم باشد یا به صورت ساده و بدون این موارد به مشتریان عزیز ارائه گردد. همچنین دارنده كنترلر زمان دوخت و درجه حرارت و مجهز به سیستم باز کننده رول می باشد.

این دستگاه در نمونه های زیر قابل ارائه است:

  • دستگاه سیل وکیوم رومیزی اتوما ت کشویی

دستگاه سیل وکیوم رومیزی به صورت اتوماتیک قابل ارائه به مشتریان عزیز می باشد. این دستگاه به صورت کشویی می باشد و دارای عملکرد اتومات بوده و می تواند از تک قالب تا 4 قالب بسته به اندازه قالب ها ی مشتری به مشتریان عزیز ارائه گردد. قالب های این دستگاه قابل تعویض برای ابعاد مختلف محصولات می باشند. در این دستگاه 2 سیستم با توجه به نیاز مشتری قابل نصب یا حذف می باشند . یکی سیستم وکیوم و دیگری سیستم تزریق گاز ازت است که برای افزایش ماندگاری محصولات می تواند مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از دستگاه سیل وکیوم بسیارز ساده می باشد. به گونه ای که نیاز است ابتدا اپراتو ر محصولات مورد نظر را به صورت دستی درون ظروف مورد نظر گذاشته و درون قالب های دستگاه قرار دهد هرچقدر که سرعت کار اپراتور بیشتر باشد سرعت عملکردی این دستگاه نیز بیشتر خواهد شد. بعد از قرار دادن ظروف درون قالب درب کشو بسته می شود و دکمه استارت دستگاه زده می شود بعد از چند ثانیه مجدد کشو باز می شود و می توانیم ظروف سیل شده با کیفیت دوخت بسیار بالا و بدون جمع شدگی را از ظروف داشته باشیم.

  • دستگاه سیل وکیوم رومیزی

دستگاه سیل وکیوم رومیزی

  • دستگاه سیل وکیوم روتاری نیمه اتومات

دستگاه سیل وکیوم روتاری نیمه اتومات

دستگاه سیل وکیوم عملکردی مشابه با دستگاه سیل وکیوم اتوماتیک رو میزی دارد با این تفاوت که میزان و سرعت تولید بالا تری نسبت به مدل رومیزی دارد.

عملکرد این دستگاه به این گونه است که وقتی اپراتور در حال پر نمودن قالب های یک سمت است سمت دیگر قالب ها در حال سیل شدن می باشند و این امر منجر به افزایش سرعت کار جهت سیل کردن ظروف می گردد. این دستگاه قابلیت نصب سیتم وکیوم و سیتم تزریق گاز ازت را دارد. و می تواند ظروفی با جنس های پلی اتیلن/ پپ را سیل نماید. دوخت سلفون بر روی لبه های ظرف کاملا صاف و بدون چروکی و جمع شدکی انجام می گردد. برای استفاده از این دستگاه می توانید از رول های چاپی که جنبه تبلیغات و نشان دهنده برند محصولات شما هستند یا رول های ساده استفاده نمود. البته می توانید رول های ساده را برای بسته بندی کار خود انتخاب کنید و به جای چاپ بر روی خود رول برای تبلیغ کار، برند و یا اطلاعات محصولاتتان از لیبل بر روی ظروفتان استفاده نمایید.

  • دستگاه سیل وکیوم تمام اتومات

دستگاه سیل وکیوم تمام اتومات

دستگاه سیل وکیوم تمام اتومات

این دستگاه مناسب برای بسته بندی محصولات پروتئینی سویس و کالباس، گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات، غذا های نیمه آماده و غیره در کارخانه های تولیدی با سطح تولید بالا می باشد.

عملکرد دستگاه سیل کن اتوماتیک چگونه است؟

نحوه عملکرد این دستگاه به گونه ای است که ابتدا محصول در ظروف پر می گردد. سپس توسط نوار نقاله دستگاه وارد تونل شده و در نهایت ظروف سیل شده از دستگاه خارج می گردند و تمامی مراحل به صورت اتومات انجام می شود. که این امر موجب رعایت نکات بهداشتی می گردد.

نام های دیگر

دستگاه سیل در بازار با نام ها و یا کاربری های دیگر نیز شناخته می شود که از جمله آن می توان به دستگاه سیل کن ظروف یکبار مصرف، دستگاه سیل کن حرارتی یا دستگاه سیل حرارتی، دستگاه سیل کن خانگی، دستگاه سیل کن درب قوطی، فویل سیل حرارتی و دستگاه آلومینیوم فویل سیل اشاره کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: