دستگاه بلیستر چیست؟

به عمل ایجاد حفره هایی با اندازه کوچک به روی ورق های پلاستیکی بلیسترینگ یا اصطلاحا تاول می گویند. این دستگاه مناسب برای بسته بندی انواع قرص، کپسول، کپسول سافت ژل، ویال، آمپول، آدامس، آب نبات و اسمارتیز و سایر تجهیزات پزشکی می باشد و بسیار پر کاربرد در صنعت دارویی است. وقتی که مواد دارویی و غذایی را به وسیله این دستگاه بسته بندی می کنید باعث می شود که شرایطی ایجاد گردد که هیچ گونه اکسیژن یا هوای آزاد در کنار آن محصول باقی نماند. این امر موجب می گردد که مواد اولیه و ساختار محصول در داخل بسته بندی به هیچ وجه تحت تأثیر شرایط محیط قرار نگیرند و محصول با بهترین کیفیت به دست مصرف کننده برسد و منجر به افزایش ماندگاری بیشتر محصولات می گردد. این امر به خصوص در صنعت دارویی بسیار حائز اهمیت می باشد. عملکرد این دستگاه به صورت پیوسته و با سرعت بالا و کاملا بدون دخالت دست است. مراحل عملکرد دستگاه از ساخت ظرف (ایجاد حفره های کوچک بر روی ورق پلاستیکی نازک)، قرار دادن محصول در داخل ظروف آماده شده، درب بندی (سیل نمودن رول آلومینیوم بر روی رول ظرف پر شده از محصول)، برش و جدا سازی بسته ها از هم و خروج آنها از دستگاه می باشد. در نهایت این دستگاه یک بسته بندی کاملا بهداشتی و بسیار مقرون به صرفه با ماندگاری بسیار بالا در تیراژ تولید زیاد ایجاد می نماید.

کاتالوگ دستگاه بلیستر

دستگاه بسته بندی قرص

مشخصات دستگاه بلیسترینگ

این دستگاه به دلیل اینکه خودش ظروف را با قالب ایجاد می کند و کل مراحل، از جمله سیل، برش و خروج محصول از دستگاه توسط خود دستگاه به صورت تمام اتوماتیک و بدون دخالت دست کاملا بهداشتی انجام می گردد، موجب می شود که این دستگاه بسیار مقرون به صرفه از نظر اقتصادی و زمانی باشد. این دستگاه نسبت به هزینه ای که برای خریدش انجام می شود کارایی بسیار بالایی برای تولید کنندگان خود دارد.

این دستگاه دارای قالب و اندازه از پیش تعیین شده می باشد و به شما این فرصت را می دهد که تمامی بسته های شما دارای استاندارد لازم و کاملا یکسان باشد که این امر منجر به افزایش سرعت شما در بسته بندی و تولید محصول می شود.

نحوه عملکرد دستگاه بلیستر یا بلیسترینگ

این دستگاه از جمله دستگاه های جدید و مدرن است که در صنعت دارویی و غذایی برای بسته بندی قرص بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه قابلیت اتصال به دستگاه کارتنینگ برای قرار دادن محصول بسته بندی شده داخل کارتن برای محافظت بیشتر از محصول را نیز دارد. دستگاه کاملا اتومات و مجهز به سیستم PLC و HMI لمسی 7 اینچی برای تنظیم و کنترل عملکرد دستگاه با منوی دو زبانه است. قابلیت نصب انواع فیدر قرص و کپسول در دستگاه وجود دارد. مجهز به سیستم ریجکت محصول توسط عمل وکیوم و سورتر انتهایی خط تولید به همراه نوار نقاله یا کانوایر تخلیه محصول می باشد. در هر قسمت از دستگاه که نیاز به اعلام اخطار به اپراتور است سنسورهای چشمی قرارداده شده اند که پیام اخطار به اپراتور بدهند.

در این دستگاه قابلیت نصب دوربین (Vision Camera) جهت چک کردن محصول و ریجکت نمودن محصول معیوب در انتهای خط وجود دارد. این دوربین می تواند محصول شکسته یا عدم وجود محصول در بسته بندی را تشخیص نموده و آن را باز گرداند.

قابلیت نصب دوربین در دستگاه بسته بندی قرص

قابلیت نصب انواع فیدر قرص یا کپسول، قابلیت امکان ایجاد پرفراژ رول های بسته بندی شده در صورت نیاز از سوی مشتری در این دستگاه وجود دارد.

همچنین دستگاه بسته بندی قرص می تواند با سیستم ALU-ALU نیز کار کند. به این معنا که هر 2 رول به کار رفته در این دستگاه می توانند از جنس آلومینیوم باشد و دستگاه می تواند بسته بندی ای به شکل زیر به ما ارائه دهد. این نوع بسته بندی امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و ظاهری شکیل برای بسته بندی محصول ایجاد می کند. همچنین این نوع بسته بندی از محصول شما بیشتر محافظت می کند و می تواند از تابش مستقیم نور خورشید به محصول جلوگیری نماید و ماندگاری محصول را افزایش دهد.

مدل بسته بندی قرص با دستگاه بلیستر

طراحی این دستگاه برای اولین بار در ایران انجام شده است. کارایی این دستگاه بسیار بالا بوده و از نظر کیفیت کاملا با نمونه خارجی خود برابری می کند. همچنین نمونه داخلی این دستگاه قیمتی بسیار مناسب تر و به صرفه تر از نمونه خارجی خود داشته و کیفیتی رقابتی با آن دارد. دستگاه بلیستر داخلی شامل گارانتی می شود و تمامی قطعات آن موجود می باشد ولی در نمونه های خارجی این دستگاه اگر با اختلال مواجه شود به علت تحریم ها قطعات دستگاه به راحتی پیدا نمی شوند و ممکن است خط تولید برای مدتی طولانی از کار بیافتد و حتی مجبور به تهیه دستگاهی جدید شوید که ضرر مالی بسیار زیادی را متحمل خواهید شد.

علت تفاوت قیمتی دستگاه بلیستر

علت تفاوت قیمتی این دستگاه به دلایل مختلف می باشد. از جمله این تفاوت ها اندازه دستگاه است، هرچه اندازه دستگاه بزرگتر باشد قابلیت های دستگاه بیشتر خواهد بود. تفاوت در کیفیت دستگاه، نسبت تقاضای زیاد این دستگاه به نسبت سطح تولید آن یکی از دلایل تفاوت قیمت این دستگاه است، بازدهی متفاوت دستگاه ها که میزان این بازدهی از مقایسه میزان تولید نسبت به میزان مواد اولیه و هزینه های صورت گرفته می باشد. بازدهی دستگاه مثل تعداد شیت درهر ساعت دستگاه می باشد و این امر نیز معیاری برای تعیین قیمت دستگاه می باشد. عامل دیگر تفاوت قیمتی دستگاه ها به علت داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش در خریداری از شرکت های معتبر است، مشتریان باید این موضوع را در نظر گیرند که هیچ شرکتی محصول بی کیفیت خود را گارانتی نمی کند. در این راستا شرکت فامکو بزرگترین شرکت تامین تجهیزات صنعتی محصولات خود را یک سال گارانتی نموده و دارای خدمات پس از فروش می باشد.

این دستگاه به گونه ای ساخته می شود که فقط برای یک نوع محصول نباشد و تنها با تعویض چند قطعه دستگاه می توانید محصولی دیگر را با آن بسته بندی نمایید، از این رو دارای کارایی بسیار بالایی است.

دستگاه بلیستر چگونه کار می کند؟

عملکرد این دستگاه به صورت تمام اتوماتیک، کاملا بدون دخالت دست، به صورت افقی و با عملکرد الکترومکاپنوماتیک کار می کند. در این دستگاه ابتدا باید فیلم یا رول (ورق پلاستیکی PVC یا آلومینیومی) برای ایجاد ظروف، سپس رول فویل آلومینیوم را برای سیل نمودن به ظرف و محصول مورد نظر را در محورهای مخصوص و مخزن دستگاه قرار دهید. این محورها به صورت پنوماتیکی رول را در جای خود به صورت ثابت نگه می دارند و بر اساس پلاک راهنمای روی دستگاه، رول ها از مسیر مشخص شده عبور می کنند. نکته ای که وجود دارد این است که قبل از استارت زدن دستگاه باید از قبل هیترهای دستگاه گرم شده باشند. با تنظیم دستگاه توسط مانیتور، دستگاه به صورت تمام اتومات شروع به کار می کند و محصول را بسته بندی و در نهایت از دستگاه خارج می کند. رول پلاستیکی که استفاده از آن در این دستگاه رایج است برای ساختن ظرف های بلیستر می تواند از جنس PVC PS يا PET باشد این رول با ضخامت 250 میکرون و به عرض 250 میلی متر و برای درب ظروف از رول آلومینیوم روکش دار یا PAPE استفاده می شود با ضخامت 20 میکرون و به عرض 250 میلی متر. هیترها با دادن حرارت به رول ها آن ها را گرم می کنند که آماده برای فرم گیری شوند. متناسب با جنس پليمر و ضخامت آن این حرارت می تواند از 200 تا 130 درجه سانتيگراد باشد. با عبور رول به داخل قالب فرم، بر اثر فشار وکیومی رول شکل قالب ظرف را به خود می گیرد، سپس ظروف آماده شده به سمت پر شدن توسط محصول می روند. نکته ای که وجود دارد این است که مکانیسم پر کردن کپسول و قرص متفاوت بوده و در واقع این تفاوت در فیدر دستگاه می باشد. هنگام سفارش دستگاه حتما باید قید شود که دستگاه متناسب با محصول طراحی و ساخته شود و در نهایت رول بسته بندی به سمت قسمت برش می رود و به قطعات یکسان برش داده شده و از دستگاه خارج می شود.

دستگاه بلیستر چگونه کار می کند؟

اجزای دستگاه بلیستر

اجزای دستگاه بلیستر

دستگاه بلیستر مینی

دستگاه بلیستر مینی

این دستگاه مناسب برای صنایع دارویی، غذایی، شیمیایی و برای کسانی که تولید محصول در سطح کم و متوسط دارند، می باشد. ظرفیت تولید این دستگاه تقریبا 30 بسته در دقیقه می باشد.

کارکرد اصلی این دستگاه، مبنی بر چرخش چرخ سیکلوئیدی دستگاه می باشد. این چرخ محرک اصلی دستگاه و شروع کننده تولید است. عملکرد دستگاه بلیستر مینی بسیار بی صدا و بدون لرزش می باشد و فضای کمی برای قرارگیری دستگاه نیاز است.

در این دستگاه پروسه فرم دادن به رول ها و حرارت قابل تنظیم می باشد.

این دستگاه مناسب برای بسته بندی کپسول، قرص، دراژه، آدامس در سطح تولید کم و متوسط می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سحر
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 28 فروردین 1403

سلام، در مورد نکات ایمنی کار با دستگاه اطلاعات می خواستم ممکنه راهنمایی بفرمایید.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : چهارشنبه 29 فروردین 1403

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

محسن دشتی
ارسال شده در : چهارشنبه 27 دی 1402

سلام، وقت بخیر. درباره دستگاه بلیستر می خواستم تحقیق کنم. ممنون می شم راهنمایی بفرمایید.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : پنجشنبه 28 دی 1402

سلام جناب دشتی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

محمدرضا خاکپور
ارسال شده در : چهارشنبه 24 آبان 1402

سلام، وقت بخیر. قیمت دستگاه کارتنینگ می خواستم.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 24 آبان 1402

سلام جناب خاکپور عزیز، در حال حاضر تجهیز مورد نظرتان ارائه نمی شود.

هانیه نهاردانی
ارسال شده در : دوشنبه 27 شهریور 1402

سلام، قیمت بلیستر مینی رو می خواستم.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 28 شهریور 1402

سلام سرکار خانم نهاردانی عزیز، در حال حاضر تجهیز مورد نظرتان ارائه نمی شود.

مهیار عظیمی
ارسال شده در : چهارشنبه 07 تیر 1402

سلام، شما تعویض سایز پارت دستگاه های بلیستر هم آموزش می دین یا جایی رو می شناسین آموزش بدن؟ بیشتر مدل های هندی رو می خواستم.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 11 تیر 1402

سلام، وقت بخیر، با آرزوی موفقیت برای حضرتعالی، متاسفانه فعلا در این زمینه آموزشی نداریم.

شهاب میری
ارسال شده در : یکشنبه 20 فروردین 1402

سلام، قیمت دستگاه بلیستر را می خواستم.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 21 فروردین 1402

سلام جناب میری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت با شما تماس خواهند گرفت.

علی خدادادی
ارسال شده در : شنبه 08 بهمن 1401

سلام، کمی اطلاعات در خصوص دستگاه بلیستر می خوام.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 09 بهمن 1401

سلام جناب خدادادی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

عرب
ارسال شده در : یکشنبه 29 آبان 1401

سلام، وقت بخیر. برای خرید دستگاه بلیستر مشاوره می خواستم.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 30 آبان 1401

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

کشاورز
ارسال شده در : جمعه 01 مهر 1401

سلام، دستگاه بسته بندی قرص قیمت چنده؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 02 مهر 1401

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت با شما تماس خواهند گرفت.

حسین مهری
ارسال شده در : دوشنبه 05 اردیبهشت 1401

سلام، ارادتمندم. برای بسته بندی ولو تایر دستگاه بلیستر لازم دارم. قیمت می دهید؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 05 اردیبهشت 1401

سلام جناب مهری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

علی مقدسی
ارسال شده در : پنجشنبه 21 بهمن 1400

سلام و ارادت، خریدار یک دستگاه مینی بلیستر هستم.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 21 بهمن 1400

سلام جناب مقدسی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

عباسی
ارسال شده در : جمعه 24 دی 1400

سلام، قیمت دستگاه مینی بلیستر چنده؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 25 دی 1400

سلام جناب عباسی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.