قیمت :
11,500,000
تومان
قیمت :
11,030,000
تومان

پرده هوا چیست؟

پرده هوا، وسیله ای است که با ایجاد جریانی با فشار بالا از تبادل هوا بین دو فضا و بروز اختلاط بین آنها جلوگیری می کند، به عبارت دیگر مانع ورود هوای گرم یا سرد محیط بیرون به درون فضای داخلی ساختمان می گردد.

از پرده هوا که در هایپر صنعت فامکو نیز اراه می گردد می توان در محیط های اداری، تجاری و صنعتی استفاده نمود. پرده هوا با ایجاد جریان پر فشار باعث جداسازی دو هوا و تبادل میان آنها می گردد.

رایج ترین نوع پرده هوا، پرده هوا از نوع دمنده می باشد که می بایست فن هوادهی پرده هوا که از نوع سانتریفیوژ و استوانه ای می باشد، توان و قدرت لازم را جهت ایجاد یک هوای فشرده در فضای ورودی ساختمان را دارا باشد. هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع پرده هوا می باشد.

پرده هوا در مواقعی که در ورودی ساختمان مانند ساختمان های تجاری، مجتمع های مسکونی بزرگ، مال ها، رستوران ها، انبار های بزرگ، فضای صنعتی، کارخانجات و سایر محیط ها به صورت مداوم باز باشد، مورد استفاده قرار می گیرد و در صورتی که دو عامل مهم زاویه ی وزش باد و سرعت آن مناسب و با عملکرد صحیح صورت پذیرد می تواند تا میزان 60 الی 80 درصد مانع ورود آلودگی به فضای درونی ساختمان شود.

کاتالوگ پرده هوا

انواع پرده هوا

پرده هوا به عنوان یکی از دستگاه های مهم در بخش سیستم تهویه مطبوع به شمار می رود و در مدل های متفاوت سقفی توکار، صنعتی و تجاری به صورت ریموت دار و دستی تولید می شوند. در ادامه به شرح هریک از مدل های ذکر شده می پردازیم:

پرده هوا اداری تجاری

پرده هوای اداری تجاری

پرده های هوا از نوع اداری و تجاری در اماکن پرتردد نصب می شوند و از ظاهر مطلوبی نیز برخوردار می باشند. شایان به ذکر است که پرده های هوای اداری و تجاری از ابعاد کوچکتری برخوردار می باشند تا در زمان ورود و خروج موجب اختلال نگردند.

پرده هوا

پرده هوا صنعتی

پرده های هوای صنعتی با توجه به محیط صنعتی و نیاز کاربران ساخته می شوند، این نوع پرده های هوا از قدرت بیش تر و فن های بزرگتری برخوردار می باشند و متناسب با آن از مصرف انرژی بیشتری نیز برخوردار هستند.

شایان به ذکر است که پرده هوا می تواند در انواع زیر نیز ارائه گردد:

  • پرده هوا سرمایشی
  • پرده هوا سرمایشی- گرمایشی

پرده هوای صنعتی

نکته قابل توجه در ارتباط با پرده هوا صنعتی این است که عموما به صورت توکار ارائه می شوند.

یخچال پرده هوا

یکی دیگر از کاربرد های پرده هوا در سردخانه ها می باشد زیرا لازم است تا هوای بیرون به جهت باز و بسته شدن درب سردخانه برای تخلیه بار یا ورود و خروج افراد به محیط سردخانه وارد نشود، به همین دلیل از پرده هوا در ورودی سرد خانه ها استفاده می گردد. اما جهت نصب آن لازم است به نکات زیر توجه فرمایید:

  • پرده هوا در سرد خانه های زیر صفر، بهتر است در بیرون سرد خانه نصب شود زیرا ممکن است پروانه های دستگاه دچار یخ زدگی شوند اما در سرد خانه های بالای صفر می توان دستگاه را در درون سرد خانه نصب نمود.
  • نصب پرده هوا در ورودی سرد خانه سبب کاهش اتلاف انرژی و افزایش کیفیت کالای درون سرد خانه می گردد.
  • بهتر است در سرد خانه از پرده هوا اتوماتیک و سنسور دار استفاده نمود تا با باز و بسته شدن درب سردخانه، دستگاه روشن گردد.
  • نصب پرده های هوا با سرعت بالا به دلیل اتلاف حرارت در اثر برخورد باد برگشتی با زمین توصیه نمی گردد و بهتر است از دستگاه هایی با سرعت پایین تر استفاده شود.
  • از پرده هوا در یخچال های بالای صفر، مراکز تجاری بزرگ و مال ها نیز استفاده می گردد.

پرده هوای سرد خانه

نحوه عملکرد پرده هوا

پرده هوا در مواقعی که لازم است هوای گرم یا سرد به درون محیط نفوذ نکند از کویل گرمایشی همراه با وزش هوای گرم و سرد پر فشار جهت جریان آب سرد و گرم استفاده می نماید تا مانع اتلاف انرژی شوند.

نحوه عملکرد پرده هوا

نصب پرده هوا
  • موانعی جهت نصب در بالای پرده هوا وجود نداشته باشد.
  • پرده هوا در جای محکم و با استحکام نصب گردد تا پس از نصب و اجرا، دستگاه دچار لرزش نشود.
  • پرده هوا را دقیقا بالای درب ورودی نصب نمایید و از نصب آن در فضاهای بالاتر خودداری فرمایید.
  • پرده هوا معمولا بر روی دیوار بالای درب نصب می شود ولی در مواردی که قسمت بالای درب شیشه ای باشد معمولا از کلاف فلزی جهت نصب پرده هوا استفاده می گردد.
  • در فصول گرم سال معمولا سیستم های گرمایشی مانند هیتر یا فن کویل را کنار درب ورودی قرار می دهند تا مکش دستگاه از هوای گرم باشد، اما می توان پرده هوا را با سیستم گرمایش انتخاب نمود و از کویل گرمایشی در سیستم استفاده کرد، جهت نصب کویل گرمایشی لطفا دقت لازم و نکات ایمنی را جهت نصب لحاظ فرمایید.

نکات استفاده پرده هوا

  • میزان عملکرد پرده هوا به میزان اختلاف فشار هوای بیرون و داخل محیط بستگی دارد و هرچه میزان فشار کمتر باشد، راندمان پرده هوا بیشتر است.
  • می توان در پرده های هوا از کویل گرمایشی جهت سیستم گرمایشی استفاده نمود.
  • راندمان بالای پرده هوا به جهت وزش باد به صورت عمودی رو به پایین بوده و به نوع فن سانتریفیوژ نصب شده بر روی آن بستگی دارد زیرا فن بکار رفته در پرده هوا وظیفه برگشت هوا را بر عهده دارد.
  • همواره تلاش برای افزایش وزش افقی باد و کاهش مولفه ی عمودی جریان هوا می باشد زیرا افزایش مولفه ی عمودی هوا سبب اختلاط بین دو هوا می گردد و باعث افزایش راندمان پرده هوا می گردد، اما در محیط های تجاری و مسکونی کاهش مولفه ی افقی، کمی دشوار می باشد اما در محیط های صنعتی این امکان بیشتر فراهم می باشد.

نکات خرید پرده هوا

  • در هنگام خرید پرده هوا به میزان دما، باد، رطوبت و آلودگی فضای بیرون توجه فرمایید زیرا موارد ذکر شده در انتخاب نوع و مدل پرده هوا موثر می باشد.
  • در هنگام خرید پرده هوا به نوع درب ورودی که از نوع اتومات یا دستی است و ابعاد آن توجه فرمایید.
  • نوع برق تک فاز یا سه فاز در تعیین نوع پرده هوا موثر می باشد.
  • پرده های هوا در طول های مختلفی از جمله 60 الی 210 سانتی متری تولید می شوند، که با توجه به محل مورد نظر طول دستگاه تعیین گردد.

مزایای پرده هوا
  • پرده هوا از ورود حشرات به دلیل ایجاد هوای پر فشار در ورودی ساختمان جلوگیری می کند.
  • پرده هوا مانع تبادل هوا بین دو محیط بیرونی و داخلی ساختمان می شود.
  • پرده هوا موجب کاهش مصرف انرژی می شود.
  • پرده هوا از ورود گرد و غبار و خاک به درون ساختمان جلوگیری می کند.

قیمت پرده هوا

پرده هوا با توجه به نوع کاربری، انواع مختلفی دارد که به لحاظ اقتصادی دارای قیمت های متفاوتی نیز می باشند. جهت اطلاع از قیمت پرده هوا با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
فرج اله کشاورز
ارسال شده در : دوشنبه 18 دی 1402

سلام، من احتیاج به یک پرده برای ورودی درب سالن اداری دارم. می خواستم اطلاعاتی در زمینه قیمت، مدل و نصب صحبتی داشته باشیم.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : شنبه 21 بهمن 1402

سلام جناب کشاورز عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.