تجهیزات پزشکی تنفسی

تجهیزات پزشکی تنفسی چیست؟

تجهیزات پزشکی تنفسی، در منزل و مراکز درمانی، بنا به اوضاع بیمار به تنفس کمک می کنند. ریه ها مهمترین بخش دستگاه تنفسی هستند و این تجهیزات در بهبود عملکرد دستگاه تنفسی افراد مبتلا به بیماری های ریوی مانند سرطان ریه، آسم، برونشیت، کرونا و غیره تاثیر زیادی می گذارند، در نتیجه موجب تنفس راحت تر افراد، کنترل و جلوگیری از پیشرفت بیماری های تنفسی و کاهش درد بیمار می شوند.

کاتالوگ معرفی تجهیزات پزشکی فامکو

انواع تجهیزات تنفسی

تعدادی از مهمترین دستگاه های پزشکی تنفسی و کمک تنفسی که از مجموعه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی محسوب می شوند عبارت اند از:

دستگاه اکسیژن ساز

اکسیژن ساز ها یا تغلیظ کننده های اکسیژن، اکسیژنی با میزان خلوص بالاتر از حالت عادی تولید می کنند و در منزل و قسمت های مختلف مراکز درمانی به منظور اکسیژن رسانی و اکسیژن درمانی کاربرد دارند.

دستگاه نبولایزر

ریز پاش یا نبولایزر ها جهت دارو رسانی به اندام از طریق استنشاق مورد استفاده قرار می گیرند، اثر بخشی دارو را بالاتر می برند و در افراد مبتلا به آسم، سرطان ریه و حتی سرماخوردگی در کودکان قابل استفاده هستند.

دستگاه ونتیلاتور

ونتیلاتور ها و دستگاه های کمک تنفسی سی پپ و بای پپ در افراد دارای مشکلات تنفسی، فرآیند دم و بازدم را به صورت کامل انجام می دهند یا کمک کننده به فرآیند تنفس هستند. دستگاه ونتیلاتور بنا به شرایط جسمانی فرد، مد های تنفسی متفاوتی دارد.

دستگاه ساکشن پزشکی

ساکشن یا مکنده های پزشکی با ایجاد خلاء و فشار منفی، ترشحات و خون آبه های موجود حین جراحی، دندانپزشکی و غیره را جمع آوری می کنند و موجب راحتی بیمار و ایجاد دید مناسب برای پزشک می شوند.

مزایای تجهیزات پزشکی تنفسی
  • در منزل و آسایشگاه های سالمندان به منظور اکسیژن رسانی و کمک به تنفس راحت تر
  • در بخش های مختلف مراکز درمانی جهت کمک به بهبود عملکرد ریه و سیستم تنفس
  • جلوگیری از آسیب های ناشی از کمبود اکسیژن و عدم تنفس صحیح
  • افزایش میزان آرامش و کمک به کنترل و رفع بیماری های تنفسی مختلف
  • کمک به خواب راحت در افراد مبتلا به آپنه یا وقفه تنفسی

faq

برای انتخاب این تجهیزات باید به نکات زیر توجه شود:

  • تشخیص پزشک
  • محل استفاده از دستگاه تنفسی
  • شرایط جسمی کاربر و نوع مشکل تنفسی
  • سن کاربر و شرایط نگهداری
  • میزان بودجه در نظر گرفته شده

خیر، علاوه بر افراد دارای مشکلات تنفسی، اشخاصی که در مراکز درمانی تحت نظر هستند و کسانی که دچار قطع تنفس در خواب یا آپنه تنفسی هستند نیز به دستگاه های پزشکی تنفسی نیاز دارند و پزشک، دستگاه مناسب را برای آنها تجویز می کند.

تجهیزات پزشکی تنفسی مورد استفاده در منزل در حجم و ابعاد کوچک تری هستند و تنظیمات و مد تنفسی آنها به نحوی است که پزشک با توجه به شرایط جسمی و نوع بیماری، دستگاه مناسب را تجویز می کند. اما دستگاه های پزشکی تنفسی در بیمارستان و آسایشگاه ها دارای مد های تنفسی گسترده تری هستند و امکان استفاده از آنها برای کاربران بیشتری وجود دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
نادر قهرمانی ارشد
ارسال شده در : شنبه 04 شهریور 1402

سلام، کتی تر برای تخلیه آب ریه همسرم می خوام، موجود دارید؟ قیمت رو هم لطف کنید بگید.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 18 شهریور 1402

سلام دوست عزیز، متاسفانه در حال حاضر تجهیز مورد نظرتان ارائه نمی شود.