دستگاه لیبل زن صنعتی چیست؟

لیبل به معنای اتیکت یا برچسب که می تواند روی ظروف محصول چسبیده شود و اطلاعات مختصری از محصول، برند، روش مصرف، قیمت نهایی برای مصرف کنندگان، سیب سلامت، مواد تشکیل دهنده محصول و غیره را به مصرف کنندگان محصول ارائه نماید. از این رو دارای جایگاه بالایی در صنعت بسته بندی می باشد. حتی گاهی لیبلی که بر روی ظروف محصول چسبانده می شود معیاری برای انتخاب و خرید محصول می باشد پس در طراحی آن باید دقت لازم را داشته باشید. این دستگاه در صنعت ماشین آلات بسته بندی دارای کاربرد بسیار زیادی می باشد. لیبل ها می توانند شامل بارکدهای اختصاصی محصولات باشند که روی محصول چسبانده می شوند مانند تمامی محصولات غذایی، نوشیدنی ها، آرایشی بهداشتی، دارویی، لوازم تحریر، قطعات خودرو، محصولات پتروشیمی، رنگ، قطعات الکترونیکی و غیره که به صورت روزمره در حال استفاده از آنها هستیم.

کاتالوگ دستگاه لیبل زن

دستگاه های لیبل زن رومیزی شامل موارد زیر می شوند:

  • دستگاه لیبل زن رومیزی ظروف دوارنیمه اتوماتیک برقی (مناسب برای تولیدات کم و متوسط)
  • دستگاه لیبل زن رومیزی ظروف تخت یا کتابی نیمه اتوماتیک برقی (مناسب برای تولیدات کم و متوسط)
  • دستگاه لیبل زن ظروف دوار اتوماتیک
  • دستگاه لیبل زن ظروف کتابی یا تخت اتوماتیک
  • دستگاه لیبل زن 2 طرفه کتابی اتوماتیک
  • دستگاه لیبل زن 2 طرفه
  • دستگاه لیبل زن 2 طرفه دومنظوره (برای ظروف دوار و کتابی)
  • دستگاه لیبل زن فوقانی
  • دستگاه لیبل زن زیرین
  • دستگاه لیبل شیرینک
  • دستگاه غلاف زن

اکثر استفاده دستگاه کاربردی لیبل زن اتومات در صنایعی است که میزان تولید متوسط و بالا دارند، زیرا اگر لیبل ها به صورت دستی روی ظروف محصولات چسبانده شوند قطعا کاری بسیار زمان بر، نامنظم و بی دقت و طاقت فرسا خواهد بود. اما وقتی از دستگاه لیبل زن برای چسباندن لیبل ها استفاده شود، بطری ها و یا ظروف با فاصله معین پشت یک دیگر حرکت می کنند و لیبل ها را بر روی ظروف با سرعت و دقت بالا می چسبانند. شما با یک بار تهیه و صرف هزینه این دستگاه منجر به صرفه جویی در زمان و هزینه های نیروی انسانی برای کارخانه خوتان برای سال ها می شوید. اگر شما تولید کننده هستید و یا قصد دارید محصولی را وارد بازار کنید برای دیده شدن نیاز است بسته بندی منحصر به فردی را برای محصولات خود در نظر داشته باشید در غیر اینصورت در بازار رقابتی امروز و با توجه به بسته بندی های خاص محصولات خارجی شکست خواهید خورد. باید بدانید که بسته بندی، طراحی و برند تجاری از اصلی‌ترین دلایل انتخاب محصول شما در بازار رقابتی می باشند. بر همین اساس کارخانه های تولیدی نیاز به دستگاه لیبل زن با سرعت بالا از نوع تمام اتومات دارند و این موضوع امری بسیار ضروری در صنعت بسته بندی می باشد. گاهی لیبل ها به صورت بارکد هستند. این بارکد ها برای نشان دادن اصالت کالا و رهگیری محصول روی بسته بندی محصولات چسبانده می شوند. استفاده از لیبل برای محصولات بسیار به صرفه تر از چاپ های با کیفیت بر روی پاکت یا بطری می باشد ولی با لیبل می توان همان کیفیت چاپ مد نظر، اطلاعات و برند و لوگوی خود را به مخاطبان ارائه نمایید. دستگاه لیبل زن مجهز به نوار نقاله ای دارای قابلیت تنظیم در قسمت بالای بطری ها جهت ثابت نمودن بطری یا ظروف بر روی خط در زمان چسباندن لیبل می باشد.

از این دستگاه جهت لیبل زنی روی ظرف های شیشه ای، پلی اتیلن، کتابی، پت، استوانه ای شکل و انواع گالن های مورد استفاده در صنایع شیمیایی، بهداشتی، دارویی، غذایی و غیره می باشد.

شما می توانید از یک دستگاه لیبل زن تمام اتومات در صنایع مختلفی استفاده نموده و محدودیتی برای این موضوع وجود ندارد. برای این منظور اگر لیبل زن تمام اتومات چند کاره را تهیه کنید دیگر محدودیتی برای کارتان در آینده ایجاد نخواهد نمود. این دستگاه ها کاملا تمام اتومات، بدون دخالت دست می باشند و نیازی به اپراتور برای استفاده از دستگاه نیست.

انواع دستگاه لیبل زن صنعتی

اکنون مشخصات فنی برخی از دستگاه های لیبل زن پرکاربرد را بررسی خواهیم کرد.

دستگاه لیبل زن رومیزی

دستگاه لیبل زن رومیزی

اگر تولیدات شما در سطح کم یا متوسط است و در شروع کار هستید و نمی خواهید هزینه بسیار زیادی در شروع کارتان انجام دهید، پیشنهاد می شود از دستگاه لیبل زن رومیزی استفاده نمایید، زیرا این دستگاه ها قیمتشان نسبت به نمونه های تمام اتوماتیک صنعتی بسیار مناسب است و خیلی راحت می توانید همان شکل مناسبی که در ذهنتان از محصولتان دارید را توسط این دستگاه ها عملی نمایید. دستگاه های لیبل زن رومیزی توسط برق تک فاز شهری 220 ولت کار می کنند. این دستگاه دارای 2 نمونه است که شامل دستگاه لیبل زن رومیزی برای ظروف دوار و دستگاه لیبل زن رومیزی برای ظروف کتابی می باشد. این دستگاه ها دارای سیستم مکنده لیبل می باشند که می توانند لیبل را از روی رول جدا نموده و بر روی ظرف بچسبانند. نکته ای که در استفاده از این دستگاه ها حتما باید رعایت نمود این است که نیاز است حتما لیبل ها را به صورت رولی و پشت چسب دار تهیه نمود. باید بدانیم که نمی توانید از لیبل های شیتی یا ورقه ای برای این دستگاه ها استفاده کنید. این دستگاه عملکرد بسیار ساده ای دارد و به علت کوچک بودن، جای بسیار کمی را اشغال می نماید و کاملا بی صدا می باشد، به گونه ای که حتی در منزل مسکونی نیز می توان از آن ها استفاده نمود.

دستگاه لیبل زن 2 طرفه پشت چسب دار

مناسب برای چسباندن لیبل در 2 سمت ظرف می باشد.

دستگاه لیبل زن 2 طرفه پشت چسب دار

دستگاه لیبل زن گرد پشت چسب دار

این نوع دستگاه، لیبل ها را بر روی ظروف گرد می چسباند، کاملا به صورت اتوماتیک می باشد و بدون دخالت اپراتور عمل می نماید. این دستگاه دارای 1 لاین لیبل زن صنعتی می باشد.دستگاه کاملا اتوماتیک است و می تواند دارای 1 یا 2 لاین لیبل زن فوقانی بر روی دستگاه باشد.

دستگاه لیبل زن گرد پشت چسب دار

دستگاه تاپ لیبل پشت چسب دار

این دستگاه مناسب برای چسباندن لیبل بر روی محصولات تخت یا بر روی درب ظروف می باشد. دستگاه کاملا اتوماتیک است و می تواند دارای 1 یا 2 لاین لیبل زن فوقانی بر روی دستگاه باشد.

دستگاه تاپ لیبل پشت چسب دار 

دستگاه لیبل زن زیر و روی محصول

این دستگاه می تواند با عبور محصول از دستگاه به طور همزمان لیبل ها را بر رو و زیر ظروف بچسباند. این دستگاه دارای 2 لاین لیبل زن در بالا و پایین دستگاه می باشد. عملکرد آن به صورت تماما اتوماتیک است. به گونه ای که نیاز است اپراتور فقط ظروف مورد نظر را به سمت نوار نقاله این دستگاه هدایت نماید.

دستگاه لیبل زن زیر و روی محصول

دستگاه لیبل زن چند کاره پشت چسب دار

این دستگاه می تواند چند نوع لیبل مثل تخت و گرد را بر روی ظروف در قسمت های مختلف ظرف بچسباند. این دستگاه لیبل زن مجهز به یک نوار نقاله قابل تنظیم در قسمت بالای بطری جهت تثبیت ظروف بر روی خط در هنگام چسبیدن لیبل می باشد.

دستگاه لیبل زن چند وجهی

این دستگاه مناسب برای چسباندن لیبل بر روی ظروفی که شکل هندسی چند وجهی دارند می باشد.

دستگاه لیبل زن چند وجهی

دستگاه لیبل شیرینک

این دستگاه مناسب برای قرار دادن غلاف ترس بافون بر روی بطری هایی مثل نوشابه، انواع آب میوه ها، بطری شیر و غیره یا مناسب برای پلمپ نمودن ظروفی مثل خیار شور، رب، سس و غیره می باشد. بعد از قرار دادن غلاف بر روی ظروف به طور خودکار توسط دستگاه ظروف، وارد تونل حرارتی شیرینک می شوند و غلاف به دور محصول می چسبد. در نهایت ظروف آماده شده توسط نوار نقاله دستگاه از دستگاه به صورت اتومات خارج می شود. این دستگاه کاملا اتوماتیک و بدون دخالت دست می باشد. این دستگاه می تواند برای غلاف زدن درب بطری یا ظروف نیز طراحی و ساخته شود طبق سفارش مشتری.

دستگاه لیبل شیرینک

نحوه عملکرد دستگاه لیبل شیرینک

نکات مهم قبل از خرید دستگاه لیبل زن

برای خرید دستگاه لیبل زن صنعتی باید به نکات زیر توجه فرمایید که در نهایت بتوانید انتخابی درست و به صرفه از نظر اقتصادی داشته باشید:

  • نوع، شکل هندسی و اندازه ظرف: باید توجه کنید که می خواهید لیبل را در کدام قسمت از محصول بچسبانید و شکل ظرف شما چگونه است (گرد، کتابی یا چند وجهی و غیره).
  • لیبل در چند سمت از ظرف چسبیده شود؟
  • چگونگی نوع لیبل و اندازه و شکل آن: دانستن این موضوع نوع دستگاه را مشخص می کند.
  • تیراژ و ظرفیت تولید: یعنی ظرفیت تولید روزانه شما چقدر است، که با توجه به این موضوع می توانید تصمیم بگیرید که چه نوع لیبل زنی مورد نیاز شماست. اگر حجم تولیدتان کم است و در سطح تولیدات خانگی می باشد نیاز است دستگاه های لیبل زن دستی تهیه نمایید و اگر میزان تولیدان در سطح متوسط یا صنعتی است باید دستگاه های لیبل زن اتوماتیک را برای کارتان تهیه نمایید. مشخصه اصلی دستگاه اتوماتیک وجود سیستم PLC و HMI لمسی برای تنظیم و کنترل اتوماتیک دستگاه می باشد.
  • برای تهیه دستگاه لیبل زن خود نیاز است که به شکل و اندازه بطری های خود توجه داشته باشید که ظروفتان به چه شکل است؟ دوار، کتابی یا چند وجهی است؟
  • نوع لیبل: لیبل های پشت چسب دار، لیبل شیرینک یا غلاف زدن بر روی درب بطری

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: