ماساژور برقی چیست؟

همه انسان ها با فعالیت های متفاوتی که در طول روز انجام می دهند، گاهی دچار خستگی، درد های عضلانی و به اصطلاح کوفتگی اندام، می شوند. در این شرایط ماساژ درمانی با استفاده از انواع ماساژور های برقی، موجب تسکین درد و برقراری آرامش جسمی و روحی در فرد می شود.

ماساژور های برقی که به آنها ماساژور غیر دستی و ماساژور الکتریکی نیز می گویند، از تجهیزات پزشکی فیزیوتراپی و توانبخشی می باشند، کاربری ساده ای دارند و به دلیل فوائد بسیار، دوام و کیفیت خوبی که دارند، مورد استقبال ویژه عموم قرار گرفتند و به صورت گسترده در منزل، محیط کار و خارج از منزل استفاده می شوند. با خرید ماساژور های برقی، در هر زمان می توان به ماساژ دسترسی داشت، آرامش و نشاط را برای تمام اعضای خانواده به وجود آورد و از آنجاییکه نیازی به مراجعه به مراکز ماساژ نیست، در زمان نیز صرفه جویی می شود. ماساژور های برقی وسیله ای بسیار کاربردی هستند، به صورت برقی و شارژی عمل می کنند و بدون صرف انرژی توسط فرد تنها با وارد کردن فشاری ریتمیک و مناسب به اندام و گرم کردن قسمت مورد نظر، بر سلامت و شادابی افراد تاثیر می گذارند.

کاتالوگ معرفی تجهیزات پزشکی فامکو

انواع ماساژور برقی

ماساژور های برقی بر اساس کاربرد و نحوه ماساژ در انواع مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

صندلی ماساژ برقی

صندلی های ماساژ برقی که به آنها صندلی ماساژور، مبل ماساژور، صندلی ماساژ شیاتسو و صندلی ماساژور شیاتسو نیز می گویند، مبلی بسیار راحت، لوکس و با طراحی ارگونومیک می باشند که قابلیت ماساژ تمام اندام بدن به صورت همزمان یا انتخاب قسمت هایی خاص از بدن را دارند و عملکرد آنها به صورت لرزشی می باشد. در بعضی از مبل های ماساژور، قابلیت اسکن اندازه بدن و تنظیم کردن ماساژ بر اساس قد و اندام فرد وجود دارد. صندلی های ماساژور با انجام حرکات فشردن، مالش، ضربه آرام و ورز دادن اندام، ماهیچه های بدن را آرام می کنند. صندلی های ماساژ شیاتسو برای افراد مبتلا به درد های مفصلی، ورزشکاران، کارمندان و تمام افرادی که فعالیت زیادی دارند، مناسب هستند.

صندلی ماساژ برقی

ماساژور برقی بدن

ماساژور های برقی بدن که به آنها ماساژور برقی موضعی، ماساژور بدن و ماساژور برقی بدن و صورت نیز می گویند، در انواع ماساژور برقی ضربه ای، ماساژور برقی لرزشی، ماساژور برقی مادون قرمز و ماساژور برقی فراصوت وجود دارند. ماساژور های برقی بدن، معمولا دارای دسته ای برای نگه داشتن حین استفاده و یک یا چند مدل سری از انواع سری های صاف، توپی، موجی و دندانه ای هستند که فرد می تواند بر اساس سلیقه شخصی و اندام مورد نظر، از آنها استفاده کند.

  • ماساژور برقی ضربه ای: ماساژور های برقی ضربه ای که به آنها ماساژور کوبشی، ماساژور چکشی و ماساژور ضربه ای نیز می گویند، با ایجاد ضربه هایی ریتمیک به اندام، باعث رفع خستگی قسمت مورد نظر می شوند.

ماساژور برقی ضربه ای

  • ماساژور برقی لرزشی: ماساژور های برقی لرزشی که به آنها ماساژور برقی لرزاننده، ماساژور برقی ویبره ای، ماساژور برقی ارتعاشی، ماساژور لرزشی و ماساژور برقی ویبراتور نیز می گویند، با ایجاد لرزش و حرارت در اندام بر روی رفع خستگی و برقراری آرامش در فرد اثر می گذارند.

ماساژور برقی لرزشی

  • ماساژور برقی مادون قرمز: ماساژور های برقی مادون قرمز که به آنها ماساژور با اشعه مادون قرمز، ماساژور اینفرارد، ماساژور گرمادار و ماساژور مادون قرمز نیز می گویند، فشار و ضربه ای ملایم همراه با حرارت ایجاد شده توسط مادون قرمز تولید می کنند و جهت رفع خستگی و درد های عضلانی استفاده می شوند.

ماساژور برقی مادون قرمز

  • ماساژور برقی فراصوت: ماساژور های برقی فراصوت که به آنها ماساژور فراصوت، ماساژور زیبایی فراصوت و ماساژور زیبایی فراصوت صورت و بدن نیز می گویند، با ایجاد ارتعاش در نواحی مختلف، باعث تقویت بافت های عضلانی، تسکین درد، جوانسازی پوست و بهبود زخم می شوند.

ماساژور برقی فراصوت

ماساژور برقی سر

ماساژور های برقی سر که به آنها ماساژور سر و ماساژور سر برقی نیز می گویند، به منظور رفع خستگی و ایجاد آرامش برای تمامی افراد مورد استفاده قرار می گیرند.

ماساژور برقی سر

ماساژور برقی صورت

ماساژور های برقی صورت که به آنها ماساژور زیبایی و ماساژور صورت نیز می گویند، با ماساژ پوست، موجب افزایش گردش خون، ایجاد آرامش، کلاژن سازی و جوانسازی پوست، به تاخیر انداختن پیری، کاهش آکنه و چروک در صورت می شوند و به صورت گسترده در منزل، مطب و مراکز پوست و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند.

ماساژور برقی صورت

ماساژور برقی چشم

ماساژور های برقی چشم که به آنها ماساژور چشم نیز می گویند، با قرار گرفتن بر روی چشم، موجب رفع خستگی و ایجاد آرامش در چشم ها می شوند و برای همه افراد به ویژه کسانی که ساعات زیادی از لپ تاپ، تلفن همراه و غیره استفاده می کنند، مناسب هستند.

ماساژور برقی چشم

ماساژور برقی گردن و شانه

ماساژور های برقی گردن و شانه برقی که به آنها ماساژور عضلات شانه و گردن، ماساژور شانه و گردن و ماساژور گردن و شانه برقی نیز می گویند، شانه و گردن فرد را می پوشانند و با ماساژ دادن ناحیه شانه و گردن، باعث ایجاد آرامش در فرد می شوند.

ماساژور برقی گردن و شانه

ماساژور برقی گردن

ماساژور های برقی گردن که به آنها ماساژور گردن و ماساژور گردن برقی نیز می گویند، از نظر ظاهری شبیه به حرف انگلیسی U می باشند و با پوشاندن گردن و ماساژ آن در تسکین درد، رفع گرفتگی عضلات و خستگی روزانه موثر هستند. ماساژور های گردن، موجب بهبود گردش خون در ناحیه گردن می شوند و قابل استفاده در حین رانندگی نیز می باشند. بعضی از مدل های ماساژور های برقی گردن، حرارت تولید می کنند و میزان گرما و فشار وارد شونده بر گردن، قابل تنظیم می باشد.

ماساژور برقی گردن

ماساژور برقی پا

ماساژور های برقی پا که به آنها ماساژور پا نیز می گویند، برای افرادی که دچار درد های عضلانی در ناحیه پا هستند، فعالیت زیادی دارند، برای مدت طولانی می ایستند و به هر دلیلی در قسمت های مختلف پا خسته می شوند، مورد استفاده قرار می گیرند و عملکرد آنها به گونه ای می باشد که با گرم کردن و وارد کردن فشار مناسب، باعث ماساژ فرد می شوند. از آنجاییکه پا، قسمت مرکزی و مهمی در برقراری آرامش در بدن است، ماساژور های برقی پا، مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند و در انواع ماساژور کف پا، ماساژور ساق پا، ماساژور ران پا و ماساژور جکوزی وجود دارند.

  • ماساژور برقی کف پا: ماساژور های برقی کف پا که به آنها ماساژور کف پا نیز می گویند، برای ماساژ دادن و رفع خستگی در ناحیه کف پا استفاده می شوند.

ماساژور برقی کف پا

  • ماساژور برقی ساق پا: ماساژور های برقی ساق پا که به آنها ماساژور ساق پا نیز می گویند، با ایجاد ارتعاش در ناحیه ساق پا، موجب گردش خون بهتر و برقراری آرامش در فرد می شوند.

ماساژور برقی ساق پا

  • ماساژور برقی ران پا: ماساژور های برقی ران پا که به آنها ماساژور ران پا و ماساژور برقی تمام پا نیز می گویند، با لرزش خود موجب از بین رفتن خستگی های مفصلی و ایجاد آرامش در فرد می شوند.

ماساژور برقی ران پا

  • ماساژور برقی جکوزی پا: ماساژور های برقی جکوزی پا که به آنها ماساژور حمام پا و ماساژور جکوزی نیز می گویند، علاوه بر ماساژ پا و رفع خستگی، به منظور آب درمانی نیز استفاده می شوند.

ماساژور برقی جکوزی پا

ماساژور برقی رفع سلولیت

ماساژور های برقی رفع سلولیت که به آنها ماساژور رفع سلولیت و ماساژور ضد سلولیت نیز می گویند، با ایجاد حرارت، ارتعاش و ضربه، باعث از بین رفتن بافت چربی و سلولیت در نواحی مختلف بدن به ویژه ران، بازو، شکم و باسن می شوند.

ماساژور برقی رفع سلولیت

روکش صندلی ماساژور

روکش های صندلی ماساژور که به آنها روکش ماساژور صندلی خودرو، روکش برقی ماساژور ماشین و روکش ماساژور صندلی ماشین نیز می گویند، معمولا علاوه بر ماساژ، تولید گرما نیز می کنند، کمر، شانه و نشیمنگاه فرد را با لرزش خود ماساژ می دهند و حین رانندگی در مسیر های کوتاه و بلند، حس خوبی برای افراد ایجاد می کنند. در ضمن مدل هایی از روکش های صندلی ماساژور که به آنها روکش صندلی ماساژور خانگی می گویند، جهت استفاده در منزل طراحی شده اند.

روکش صندلی ماساژور

تشک برقی ماساژور

تشک های برقی ماساژور که به آنها تشک ماساژ برقی نیز می گویند، بر روی زمین، مبل و تخت قرار می گیرند و فرد می تواند به صورت نشسته و خوابیده از ماساژ تمام اندام و برقراری آرامش بهره ببرد.

تشک برقی ماساژور

بالش برقی ماساژور

بالش های برقی ماساژور که به آنها بالش ماساژ، پشتی ماساژور، ماساژور بالشتی، بالشتک ماساژ، بالش ماساژور برقی و کوسن ماساژور نیز می گویند، پر کاربرد هستند و با ارتعاش و گرما دهی، فرد را ماساژ می دهند. فرد با قرار دادن بالشتک های ماساژ در زیر سر، گردن و پشت کمر، می تواند لذت ماساژ را تجربه کند.

بالش برقی ماساژور

کمربند لاغری ماساژور

کمربند های لاغری ماساژور که به آنها کمربند ماساژور، کمربند برقی ماساژور، کمربند ویبراتور و کمربند برقی لاغری نیز می گویند، شبیه به یک کمربند هستند و با ایجاد ارتعاش و گرما در چربی سوزی و لاغری فرد تاثیر می گذارند.

کمربند لاغری ماساژور

کاربرد ماساژور برقی
  1. در منزل، محیط کار، مسافرت، خودرو و غیره، ماساژ موجب تسکین درد، رفع کوفتگی و ایجاد آرامش در فرد می شود.
  2. ماساژ درمانی در منزل جهت بهبود بیماری های مفصلی، MS، درد های زنانه، مشکلات تنفسی، زخم بستر، انواع کمر درد و سیاتیک، یبوست، میگرن و غیره
  3. در باشگاه ها و مسابقات ورزشی برای آماده سازی بافت بدن پیش از ورزش
  4. در رژیم درمانی ها به منظور افزایش چربی سوزی
  5. در مطب ها و مراکز پوست و زیبایی جهت کلاژن سازی بیشتر، لیفتینگ، جوانسازی و کاهش روند پیری
  6. در آسایشگاه سالمندان، بیمارستان و منزل برای کمک به تنفس بهتر و جداسازی خلط از دیواره ریه افرادی که بستری هستند یا تحرک چندانی ندارند.

نکات مهم در انتخاب ماساژور برقی

در ابتدا لازم است ماساژور برقی متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. بعضی از ماساژور های برقی برای استفاده در اندامی خاص کاربرد دارند اما گروهی از آنها جهت استفاده در تمام قسمت های بدن به کار گرفته می شوند. برای مثال اگر فردی بیماری MS دارد، بهترین انتخاب برای وی استفاده از صندلی ماساژ برقی می باشد تا اثر ماساژ به صورت کامل در تمام اندام حس شود.

در خرید ماساژور برقی، شرایط جسمانی و سن فرد، نحوه استفاده و کاربری ماساژور، طراحی ظاهری، وزن و ابعاد دستگاه، کیفیت و دوام آن، قابلیت شارژی بودن یا استفاده از باتری و میزان مصرف منبع تغذیه، ایمنی و نوع ماساژور برقی از نظر نحوه عملکرد، وجود سیستم حرارتی و ریموت کنترل برای تنظیم میزان سرعت، شدت و حرارت تولید شده، وجود تایمر، امکان تنظیم کردن مدت زمان ماساژ دادن و خاموشی خودکار یا عدم وجود این قابلیت ها بررسی شود و در صورت انتخاب ماساژوری برقی جز مبل های ماساژور به قابل جابجایی بودن آن توجه شود. در ضمن بررسی معتبر بودن شرکت سازنده ماساژور های الکتریکی جهت وجود ضمانت و خدمات پس از فروش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نکات مهم در استفاده و نگهداری ماساژور های برقی

از قرار دادن ماساژور های برقی و مبل های ماساژور در محیط های مرطوب، خیلی سرد یا خیلی گرم و مقابل تابش مستقیم نور خورشید خودداری شود.

مراقبت و تمیز نگه داشتن ماساژور های برقی و صندلی های ماساژور، اهمیت بالایی دارند و لازم است همواره بدون گرد و غبار باشند. حین تمیز کردن ماساژور های الکتریکی، حتما آنرا از برق جدا کنید، برای تمیز کردن مبل های ماساژور نباید از مواد شوینده شیمیایی قوی استفاده شود.

برای نظافت ماساژور های برقی از تماس مستقیم مواد شوینده با ماساژور خودداری شود، می توان از اسپری کردن مواد شوینده به میزان کم و با استفاده از پارچه، به تمیز کردن دستگاه ماساژور برقی اقدام شود. همچنین قسمت های قابل جدا شدن را جدا کرده، سپس قسمت های مورد نظر را تمیز کنید.

در صورت استفاده از صندلی های ماساژور، روغن کاری آن فراموش نشود و برای استفاده از ماساژور های برقی لازم است کاملا ریلکس باشید و بدن خود را سفت نکنید.

اگر عضلات بدن گرم باشند، سرعت انبساط آنها بیشتر و ماساژ، تاثیرگذاری بهتری خواهد داشت، از این رو بهتر است در شرایطی از ماساژور های برقی استفاده شود که که ماهیچه های بدن، گرم هستند.

در افراد مبتلا به فشار خون بالا، خانم های باردار و شرایطی که فرد در ناحیه ای دچار شکستگی شده است و شکستگی وی جوش نخورده است، نباید از ماساژور استفاده شود. همچنین در سالمندان لازم است برای استفاده از ماساژ در اندام مختلف، از پزشک راهنمایی گرفته شود. افرادی هم که از پیس میکر استفاده می کنند، نباید از ماساژور های برقی های با عملکرد ضربه ای استفاده کنند.

عملکرد و روش استفاده از ماساژور های برقی

ماساژور های برقی، کاربری ساده ای دارند، منبع تغذیه آنها برق یا باتری می باشد و معمولا با فشردن دکمه روشن کردن، قرار دادن در نقطه مورد نظر و در صورت امکان با تنظیم میزان سرعت ارتعاش یا ضربه و حرارت تولید شده، شروع به ماساژ دادن فرد می کنند.

ماساژور های الکتریکی با ایجاد حرارت، موجب گرم کردن عضلات و با لرزش، وارد کردن فشار و غلتیدن، باعث رفع خستگی و برقراری آرامش می شوند. ماساژور های غیر دستی بنا به سرعت و حرارتی که دارند، درد مفاصل و عضلات را تسکین می دهند و موجب آرامش می شوند.

مزایای استفاده از ماساژور برقی

  1. تقویت عضلات و سیستم ایمنی بدن
  2. کمک به درمان بیماری MS، سیاتیک، یبوست، میگرن و انواع سر درد
  3. بهبود جریان خون در اندام
  4. افزایش میزان تعادل و هماهنگی
  5. کمک به آماده سازی بافت های بدن پیش از ورزش
  6. تسکین درد های زنانه، مفصلی و عضلانی
  7. ایجاد آرامش با ترشح آندروفین و کاهش استرس
  8. اکسیژن رسانی بهتر در بدن و کمک به رفع مشکلات تنفسی
  9. کمک به بهبودی و حرکت اعضای بدن پس از شکستگی، ضربه و باز کردن گچ
  10. بهبود عملکرد سیستم گوارش و روده
  11. چربی سوزی و کمک به تناسب اندام
  12. پیشگیری از ایجاد زخم و تاثیر در بهبود آن
  13. کمک به رشد در سن مناسب و افزایش تراکم استخوان در دوره یائسگی و کهنسالی
  14. خواب و استراحت آسوده تر
  15. کاهش سلولیت و کمک به افزایش تولید کلاژن جهت حفظ شادابی پوست، لیفت و سفت کردن پوست، جوانسازی و پیشگیری از پیری
  16. افزایش انعطاف پذیری بدن، پیشگیری و کمک به درمان آسیب در تاندون ها
  17. کمک به جدا شدن خلط از دیواره ریه در افراد مسن و کسانی که تحرک ندارند.

قیمت ماساژور برقی

جهت استعلام قیمت انواع ماساژور برقی و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: