تجهیزات پزشکی فیزیوتراپی و توانبخشی

تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی

تجهیزات فیزیوتراپی و تجهیزات توانبخشی در مراکز درمانی و منزل به ویژه برای افرادی که دوره نقاهت پس از عمل جراحی را می گذرانند، افرادی که دچار آسیب دیدگی، ضعف عضلانی، ناتوانی و کم توانی در اندام شده اند یا مشکلات تعادلی دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه های توانبخشی و فیزیوتراپی که از تجهیزات پزشکی به شمار می روند، به افزایش سرعت روند بهبودی و بازتوانی، تعادل، درمان، آسایش و جلوگیری از پیشرفت بیماری کمک می کنند. تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی می بایست از کیفیت، ایمنی، دوام و راحتی خوبی برخوردار باشند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های فیزیوتراپی و تجهیزات توانبخشی قابل استفاده در منزل مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند و تجهیزاتی همچون دستگاه های فیزیوتراپی خانگی (تنس عضلانی)، رولیتور، تشک های طبی، مواج و غیره جهت ایجاد راحتی و رفاه افراد، بسیار استفاده می شوند.

کاتالوگ معرفی تجهیزات پزشکی فامکو

انواع دستگاه های توانبخشی و فیزیوتراپی

در جدول زیر با نمونه هایی از تجهیزات توانبخشی و فیزیوتراپی آشنا خواهیم شد.

نام انواع دستگاه های فیزیوتراپی و توانبخشی
تنس عضلانی رولیتر
تنش عضلانی رولیتر
صندلی ماساژور تشک مواج
صندلی ماساژ تشک مواج

برند های معتبر دستگاه ماساژور برقی

ماساژور های برقی برای استفاده در محیط های مختلف کاربرد دارند و کیفیت آنها حائز اهمیت است. تعدادی از برند های معتبر ماساژور برقی که در هایپر صنعت فامکو ارائه می شوند، عبارت اند از:

  • ماساژور برقی بیورر ساخت آلمان
  • ماساژور برقی زنیت مد ساخت چین
  • ماساژور برقی امسیگ ساخت آلمان
  • ماساژور برقی منولی ساخت ایران
  • ماساژور برقی ترایو ساخت چین

مزایای استفاده از تجهیزات پزشکی حوزه فیزیوتراپی و توانبخشی

  • دستگاه ها و وسایل توانبخشی و فیزیوتراپی بسیار متنوع هستند و پاسخگوی نیاز تمام کاربران می باشند.
  • تجهیزاتی مثل ویلچر و انواع بالابر برای جابجایی و انتقال راحت و سریع افراد مبتلا به مشکلات جسمانی کاربرد دارند و ایمنی آنها را تامین می کنند.
  • تجهیزات توانبخشی و فیزیوتراپی برای استفاده در منزل، مراکز درمانی، بهزیستی، آسایشگاه سالمندان و غیره مناسب هستند و استفاده از آنها موجب اطمینان خاطر فرد و اطرافیان می شود.
  • تجهیزاتی مانند تشک های مواج و طبی برای افرادی که لازم است طولانی مدت در رخت خواب باشند، انتخاب بسیار مناسبی هستند و از خستگی و ایجاد زخم بستر در فرد جلوگیری می کنند.
  • وجود دستگاهی همچون ویلچر برقی و اسپرت، باعث شده افراد معلول ورزشکار بتوانند به ورزش خود بپردازند و مانعی نداشته باشند.
  • ماساژور های برقی با رفع خستگی و کمک به چربی سوزی برای تمام افراد آرامش را ایجاد می کنند.
  • دستگاه بالابر بیمار ایستاده برای انجام حرکات مربوط به فیزیوتراپی و توانبخشی بسیار مناسب هستند و استفاده از آن موجب بهبود گردش خون در فرد می گردد.
  • به طور کلی وجود این تجهیزات موجب تامین آرامش و راحتی افراد جانباز، سالمند، مبتلا به مشکلات جسمانی و اطرافیان آنها شده است.

faq

تعیین اندام مورد نظر برای ماساژ، بررسی شرایط جسمی فرد، کاربری و محل استفاده از دستگاه، وزن و ابعاد ماساژور، منبع تغذیه، مکانیسم عملکرد ماساژ، اعتبار برند و وجود گارانتی و خدمات پس از فروش از مواردی هستند که هنگام انتخاب و خرید ماساژور برقی باید به آنها توجه کرد.

بله، طراحی این ماساژور ها به گونه ای می باشد که دارای چند سری مختلف هستند. انتخاب سری ها به نوع اندام بستگی دارد.

ماساژور های برقی معمولا به صورت لرزشی، ضربه ای یا مادون قرمز هستند که انتخاب نوع آن به انتظار فرد از دستگاه بستگی دارد. برای مثال حالت ضربه ای با وارد کردن ضربه های آرام موجب رفع خستگی فرد می شود یا حالت مادون قرمز با ایجاد گرما موجب رفع دردهای عضلانی می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: