فروش ربات جوشکاری

در جوشکاری رباتیک، فرآیند جوشکاری با استفاده از ربات جوشکاری بصورت خودکار انجام می شود. ربات جوشکار، جوشکاری را بر اساس برنامه ای انجام می دهند که می توان آن را مطابق با پروژه مورد نظر دوباره برنامه ریزی کرد. جوشکاری رباتیک یک نسخه بسیار پیشرفته از جوشکاری خودکار است که در آن دستگاه ها جوشکاری را انجام می دهند. البته در این فرآیند، متخصصین جوشکاری بر عملکرد دستگاه جوشکاری رباتیک، کنترل و نظارت دارند.

اپراتور انسانی گاه مواد مورد نیاز را برای جوشکاری مهیا می کند. باید توجه داشت که شاید هزینه اولیه نصب و راه اندازی ربات جوشکاری در ظاهر زیاد باشد، اما در بلند مدت از نظر اقتصادی و کیفی و با توجه به افزایش راندمان بسیار به صرفه و اقتصادی خواهد بود. بازدهی ربات جوشکاری در انجام عملیات جوشکاری تکراری و در حجم بالا بسیار بیشتر خواهد شد.

مشخصات فنی ربات جوشکاری

استفاده از فناوری رباتیک در جوشکاری امکان دستیابی به نتایج دقیق و سریع، ضایعات کمتر و ایمنی بیشتر را فراهم می کند. ربات صنعتی جوشکاری قادر هستند به مکان های غیرقابل دسترس برسند و می توانند خطوط جوش و جوش های پیچیده و دقیق را سریع تر از جوشکاری دستی انجام دهند. ربات صنعتی جوشکاری می تواند با داشتن طیف وسیعی از ماشین آلات موجود، انواع بسیاری از فرآیندهای جوشکاری را از جمله جوشکاری قوس الکتریکی، مقاومتی، نقطه ای، TIG، لیزر و پلاسما و همچنین جوشکاری MIG را انجام دهد.

انواع فرآیند های جوشکاری قابل انجام با ربات جوشکاری

در این قسمت با 7 روش اصلی جوشکاری رباتیک مختصری آشنا خواهیم شد. البته این موارد تنها برخی از پرکاربردترین روش ها را شامل می شود.

  1. جوشکاری قوس الکتریکی: در این روش قوس الکتریکی ایجاد شده میان الکترود و قطعه فلزی، گرمای شدیدی تولید می شود که باعث اختلاط دو ماده خواهد شد. این روش جوشکاری به خوبی و با دقت بالا توسط ربات جوشکاری قابل انجام می باشد.
  2. جوشکاری مقاومتی: در این روش که به خوبی توسط ربات جوشکاری قابل انجام است، جریان الکتریکی از بین دو قطعه فلز عبور می کند و در اثر گرما حوضچه ای ایجاد می شود و دو قطعه به یکدیگر متصل می شوند. جوشکاری مقاومتی یکی از اقتصادی ترین شکل های جوشکاری رباتیک و بهترین گزینه برای پروژه های عملیات حرارتی است.
  3. جوشکاری نقطه ای: یکی از انواع جوشکاری مقاوتی، جوشکاری نقطه ای است که در آن قطعات نازک فلزی که در برابر جریان الکتریکی مقاوم هستند به یکدیگر متصل می شوند. این روش اغلب در صنعت خودروسازی برای اتصال فریم های فلزی نازک به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. جوشکاری TIG یا GTAW: به این نوع جوشکاری گاه جوشکاری آرگون نیز گفته می شود. این نوع جوشکاری کیفیت بالایی دارد که در آن یک قوس الکتریکی میان یک الکترود غیرمصرفی تنگستنی و قطعه فلزی ایجاد می شود. از این جوشکاری که با نام جوشکاری قوسی تنگستن-گاز شناخته می شود، هنگامی استفاده می شود که دقت بالا مهم ترین فاکتور می باشد.
  5. جوشکاری MIG یا GMAW: از ربات جوشکاری می توان برای جوشکاری فلز-گاز نیز استفاده کرد. نرخ رسوب در این جوشکاری بالا می باشد و در آن یک الکترود سیمی به طور مداوم تفنگ جوشکاری را تغذیه می کند. جوشکاری میگ در مواردی کاربرد دارد که سرعت جوشکاری اهمیت بیشتری دارد.
  6. جوشکاری لیزری: یک دستگاه لیزر از طریق کابل فیبر نوری، اشعه لیزر را از طریق Cutting Head  ربات به منظور اتصال قطعات می تاباند. جوشکاری لیزر از راه دور برای نقاط جوشکاری با دسترسی دشوار به کار می رود و اغلب در عملیات با تیراژ بالا که به دقت بالا نیز نیاز است (مانند صنعت خودروسازی یا صنایع جواهرسازی) مورد استفاده قرار می گیرد.
  7. جوشکاری پلاسما: ربات جوشکاری در جوشکاری پلاسما نیز کاربرد دارد. در این روش، گاز یونیزه شده برای ایجاد دماهای بسیار بالا، از داخل یک نازل مسی عبور می کند. این جوشکاری هنگامی استفاده می شود که انعطاف پذیری بالا مورد نیاز است، زیرا دما و سرعت را می توان به آسانی تنظیم کرد.

ربات جوشکاری

مزایای ربات جوشکاری
  • بازدهی کاری بیشتر: بر خلاف نیروی کار انسانی که به استراحت و مرخصی نیاز دارد، یک ربات می تواند شبانه روز کار کند. ساعت کاری بیشتر و سرعت بالاتر به ربات جوشکاری این اجازه را می دهد که پروژه ها را بسیار سریع تر از انسان به پایان برساند تا از این طریق بازدهی کاری افزایش یابد.
  • کاهش خطرات صدمه کارگران
  • افزایش ایمنی: ربات های جوشکاری به تجهیزات ایمنی گوناگونی مجهز هستند که از افراد در برابر فرآیندهایی مانند جوشکاری قوس الکتریک، دمای بالا و نور خیره کننده آن محافظت کند. این امکانات به افزایش ایمنی محیط کار کمک می کند. هنگامی که کارگرها محیط امن تری برای کار داشته باشند، بازدهی و رضایت آنها از کار افزایش می یابد. صدمات و آسیب های وارده به افراد و همچنین تجهیزات با جوشکاری رباتیک کاهش می یابد.
  • کیفیت و دقت عالی: یک پروژه ایده آل رباتیک شامل اعمال حرکات تکراری روی حجم انبوهی از قطعات می باشد. هنگامی که افراد درگیر چنین کارهای تکراری و حجیمی می شوند، خطای انسانی اجتناب ناپذیر خواهد بود. ربات جوشکاری چنین پروژه هایی را با دقت بسیار بالاتر به انجام می رساند، چون همیشه با همان توجه و انرژی اولیه کار خود را تا پایان پروژه انجام می دهند.
  • کاهش هدررفت: ربات جوشکاری به دلیل دقت بالاتر، هدر رفت کمتری ناشی از اشتباهات ایجاد خواهد کرد. جوشکارها ممکن است حین جوشکاری، قطعاتی که به اشتباه جوش خورده یا اتصال های ضعیفی دارند را دور بریزند. اما ربات ها اشتباهات بسیار کمتری می کنند و قطعات زاید ناشی از اشتباه بسیار کمتر خواهد بود. مجموعه ای که از ربات جوشکار استفاده می کند، دورریز بسیار کمتر و راندمان بالاتری خواهد داشت.
  • کاهش قیمت تحویل: هنگامی که ربات نصب شود می تواند کمیت های بسیاری زیادی از قطعات را به یکدیگر جوش بدهد. با اینکه هزینه اولیه بالا خواهد بود، اما افزایش بهره وری و راندمان سرانجام باعث جبران این هزینه و افزایش سودآوری خواهد شد که ممکن است با کاهش قیمت ها همراه شود.

تاریخچه ربات جوشکاری

اگرچه ربات ها از دهه 60 قرن پیشین میلادی در ایالات متحده وارد صنعت شدند، اما جوشکاری رباتیک یکی از کاربردهای نسبتا جدیدتر ربات به شمار می رود. اولین استفاده از ربات جوشکاری به منظور انجام جوشکاری نقطه ای در دهه 80 میلادی و صنعت خودروسازی صورت گرفت. در سال 2005 بیش از 120000 ربات در صنایع امریکای شمالی مشغول به کار بودند که نیمی از آنها ربات جوشکاری بودند.

با این حال هنوز هم درصد بسیار کمی از مجموع پروژه های جوشکاری صنعتی توسط ربات جوشکاری انجام می شوند، که این شرایط در آینده و با ظهور تکنولوژی های جدید تغییر خواهد کرد.

برای اطلاع از مشخصات فنی و قیمت ربات جوشکاری به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حسن گودرزی
ارسال شده در : یکشنبه 02 اردیبهشت 1403

سلام، وقت بخیر. اگه امکانش هست قیمت های ربات هاتون هم بگید. ممنون می شم.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403

سلام جناب گودرزی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت با شما تماس خواهند گرفت.

محمد علی میرکو
ارسال شده در : دوشنبه 21 اسفند 1402

سلام علیکم امیدوارم عالی باشید. ما نیاز به ربات جوشکاری برای فرآیند جوشکاری SMAW داریم و نیاز به راهنمایی بیشتر برای پیاده سازی ربات را داریم. لطفا راهنمایی بفرمایید.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 22 اسفند 1402

سلام جناب میرکو عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

عمران افراسیابی
ارسال شده در : یکشنبه 20 اسفند 1402

سلام، بنده 4 دستگاه سلول ربات دارم با ربات‌های kuka kr 16 و kr16s با کنترل krc2 همراه مخزن فشار vts و دستگاه پانچ و دو ایستگاه نصب و غیره در صورت علاقه تماس بگیرید. متشکرم.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : دوشنبه 21 اسفند 1402

سلام جناب افراسیابی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

متین طاهریان
ارسال شده در : شنبه 04 آذر 1402

سلام، قیمت ربات های جوشکاریتون رو می خواستم، در صورت امکان با بنده تماس بگیرید.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 05 آذر 1402

سلام جناب طاهریان عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.