ربات پلتایزینگ یا پالتایزر

ربات پلتایزینگ یا پالتایزر چیست؟

پالت چینی کار آسانی به نظر می رسد و شامل چیدن و قرار دادن اجسام روی یکدیگر می شود. اما همین کار به ظاهر آسان در گذشته بصورت دستی انجام می شده که بسیار وقت گیر، دشوار و پر هزینه بوده است. با پیشرفت علم و تکنولوژی، پالت چینی دستی به تدریج با فرآیندهای اتوماتیک پلتایزینگ جایگزین شد، که استفاده از ربات پالتایزر و پالت چینی رباتیک یکی از این روش های اتوماتیک می باشد.

پلتایزینگ رباتیک به عمل استفاده از ربات صنعتی برای قرار دادن و چیدن محصولات روی پالت به منظور حمل و نقل گفته می شود. بسیاری از ربات ها را می توان برای عملیات پالت گذاری استفاده کرد. رباط پالت چین، امکان حمل و نقل سریع بسته های بزرگ و سنگین را برای شما فراهم می سازد.

در فرآیند پالت گذاری رباتیک، ربات پالتایزر یا ربات پالت گذار می تواند با توجه به پیکربندی پالت، یک یا چند واحد را در یک زمان حمل کند و پس از برداشتن محصولات از نوار نقاله، آنها را به صورت چندین لایه در داخل پالت قرار دهد.

مشخصات فنی ربات پلتایزینگ (رباط پالت چین)

رباط پالت چین یا پالت گذار از انواع پرکاربرد ربات صنعتی به شمار می رود که می تواند براحتی الگوهای پالت و انواع محصولات مختلف را پشتیبانی کند. دلایل بسیاری وجود دارد که صاحبان صنایع را ترغیب به استفاده از پلتایزینگ رباتیک در کارخانه می کند. در این قسمت مختصری با ربات پالتایزر و مزایای آن آشنا خواهیم شد.

رباط پلتایزینگ یا پالت چین

پالت چینی یا پلتایزینگ جزء مهمی از فرآیندهای بسته بندی متوسط یا حجیم به شمار می رود. این کار را می توان به صورت دستی یا اتوماتیک انجام داد. سیستم های سنتی پالت گذاری اتوماتیک ممکن است فضای زیادی از کارخانه را اشغال کنند که گاه با مشکلاتی همراه می باشد. همچنین این سیستم ها آنقدر انعطاف پذیر نیستند که عملیات متنوع پالت گذاری مورد استفاده در کسب و کار شما را انجام دهند.

از میان همه گزینه های پلتایزینگ اتوماتیک، پالت چینی رباتیک به دلیل انعطاف پذیری بالا و توانایی جابجایی پالت هایی با بسته های متنوع، از همه مناسب تر بوده و استفاده از آن سیر صعودی چشمگیری داشته است. یکی از دلایل رشد بازار ربات های پلتایزینگ، قابلیت آن برای جایگزینی کارهای دستی می باشد. یکی از تفاوت های پلتایزینگ رباتیک با سایر روش های پلتایزینگ اتوماتیک نیز این است که با استفاده از ربات کنترل بیشتری برای چیدن پالت ها خواهید داشت.

با برنامه نویسی مناسب، می توانید به آسانی پالت هایی حاوی جعبه های با اندازه و شکل کوناگون بچینید و حتی ربات را برای خط تولیدی کاملا جدید، مجددا برنامه ریزی کنید. در حالیکه با دستگاه های پالت چین سنتی شاید هرگونه تغییر، به ماه ها طراحی مکانیکی نیاز داشته باشد.

اغلب هنگامی که از پلتایزینگ صحبت می شود، تصویر ربات هایی عظیم الجثه در ذهن مان نقش می بندد که جعبه های سنگین و بزرگ را روی پالت هایی قرار می دهند که انبوهی از محصولات روی آنها چیده شده است. در نتیجه ممکن است به اشتباه تصور کنید که پلتایزینگ تنها مناسب اشیاء سنگین و بزرگ می باشد. اما در واقع عملیات پالت چینی می تواند در هر مقیاسی انجام شود.

اصلی ترین چیزی که عمل پلتایزینگ را از گذاشتن و برداشتن ساده مواد متمایز می کند، اینست مکان بلند کردن یا قرار دادن اشیاء در پلتایزینگ همیشه تفاوت دارد. اشیاء در یک نقطه روی پالت قرار داده می شوند و هر نقطه دقیقا کنار نقطه قبلی قرار دارد.

اما توجه کنید که همیشه منظور ما چیدن اشیاء روی یک پالت بزرگ چوبی نیست. عمل پلتایزینگ را می توان روی هر سطحی انجام داد.
 

ربات پالتایزر یا پالت چین

چه رباتی می تواند ربات پلتایزینگ باشد؟

با توجه به موارد ذکر شده، باید در نظر باشته باشید که تقریبا از هر بازوی رباتیک می توانید برای پلتایزینگ رباتیک استفاده کنید. تا هنگامی که ربات بتواند اشیاء را بلند کند و آنها را در جای دیگری قرار دهد، می توان از آن برای پالت چینی استفاده کرد.

با این حال برخی ربات ها برای پالت گذاری مناسب تر هستند. انتخاب رباط پالت چین بستگی به ماهیت و مشخصات عملیات پالت چینی خاص شما دارد، اینکه ربات قرار است چه اجسامی را جابجا کند و اینکه عملکرد ربات باید در چه سطحی باشد. در اینجا سه نوع ربات صنعتی را بررسی می کنیم که از سایر ربات ها برای پلتایزینگ رباتیک مناسب تر می باشند:

  • ربات های صنعتی 6 محوره: این ربات ها EOAT های متنوعی دارند که برای طیف وسیعی از کاربری های مختلف از جوشکاری گرفته تا پرینت سه بعدی به کار می روند. استفاده از ربات صنعتی 6 محوره برای عملیات پلتایزینگ، با به کارگیری اند افکتور مناسب امکان پذیر خواهد بود. اگر شما می خواهید از همین ربات برای عملیات متفاوتی در آینده استفاده کنید، این ربات ها گزینه مناسبی برای پلتایزینگ خواهند بود.
  • ربات های همکار (کوبات): ربات های همکار به شدت محبوب هستند و معمولا اندازه کوچکتری دارند. این ربات ها سرعت و پی لود (Payload) نسبتا کمتری دارند اما در عوض ایمنی آنها برای فعالیت در کنار انسان ها بالاتر است. اگر چیدن محصولات کمتری مد نظر شماست و نمی خواهید کارگران خود را با این کار ملال آور خسته کنید، ربات های همکار گزینه خوبی می باشند.
  • ربات های مخصوص پلتایزینگ: بهترین گزینه برای پالت گذاری رباتیک، استفاده از ربات مخصوص پلتایزینگ می باشد. بر خلاف ربات های 6 محوره، این ربات ها اغلب 4 محور دارند. رباط پالت چین اغلب بزرگ بوده و قابلیت حمل بار (پی لود) و دسترسی (ریچ) بالایی دارد. در ربات پالتایزر معمولا از کوپلینگ محور (Axis Coupling) استفاده می شود. این طراحی اجازه می دهد اکچویتورهای زانویی (Elbow) ربات در مقر خود ثابت قرار بگیرند که باعث امکان حمل بار های سنگین تر، بدون کاهش سرعت می شود. پی لود این ربات ها بسیار متنوع بوده و می تواند تا چند صد کیلوگرم باشد.

موارد مهم حین انتخاب ربات پلتایزینگ

هنگام انتخاب ربات پالتایزر، به موارد زیر دقت کنید:

  • اندازه، شکل و خواص محصولات مورد نظر برای تعیین اند-افکتور و ریچ
  • وزن محصولات برای مشخص کردن پی لود مناسب
  • میزان تغییر پذیری خط محصولات برای انتخاب برنامه مورد نیاز
  • سرعت مناسب و استفاده یا عدم استفاده برای وظایفی به جز پلتایزینگ به منظور تعیین نوع ربات

برنامه نویسی ربات پالتایزر

برای استفاده از ربات پالتایزر نیاز به یک برنامه نویسی خوب و دقیق می باشد. به طور ایده آل، شما به برنامه ای نیاز دارید که بتواند چرخه های پلتایزینگ را از نقاط مختلف تکرار کند. شاید نوشتن چنین برنامه ای دشوار به نظر برسد، اما از این بابت نگرانی نداشته باشید. شما می توانید انتخاب، انجام تنظیمات و برنامه نویسی رباط پالت چین و راه اندازی خطوط خود را به تیم مجرب رباتیک هایپر صنعت فامکو بسپرید.

مزایای رباط پالت چین

  • استفاده آسان پس از برنامه نویسی مناسب
  • کاهش صدمات انسانی ناشی از پالت چینی دستی و افزایش ایمنی
  • کاهش خسارت به محصولات
  • کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان
  • قابلیت کار کردن با محصولات متنوع

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشخصات فنی و قیمت ربات پلتایزینگ به صفحات مربوطه مراجعه نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علی اصغر فرهادزاده
ارسال شده در : جمعه 08 دی 1402

سلام، در صورت تهیه ربات با توجه به نوع و اندازه و شکل محصول در پلتایزینگ من از کجا افکتورهای مورد نظر را می توانم انتخاب کنم؟ در ضمن، من موقع خرید یک ربات پلتایزینگ به همراه آموزش رایگان و توسط افراد متخصص کارگاه خودم امورات را انجام دهم از طرف شما امکان پذیر است؟ همچنین، من برای صحه گذاری و کیفیت کار ربات های شما قصد بازدید دارم لطفا راهنمایی بفرمایید.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 10 بهمن 1402

سلام و عرض ادب، ربات های kuka موجود هست. نصب راه اندازی و آموزش صفر تا صد برایتان انجام می گردد.